за какво отговаря датчика на коляновия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 03 Сеп 2008, 10:54

Датчика на коляновия вал или още наричан (CID) Cylinder Identification Device определя положението и дава сигнал на (ECU) Electronic Control Unit кой от цилиндрите се намира в горна мъртва точка (TDC) Top Dead Center от където ECU-то определя момента (съответно изпреварването) на задействане на съответния инжектор и подаване на искра на съответната свещ.
Изходящия сигнал от датчика може да бъде аналогов (пропорционален) при "индуктивен" тип датчик (индуцираното напрежение обикновено варира между 0.5 и 2.5 V), или цифров (ON/OFF) при датчик работещ на принципа на Hall (при него се генерират импулси обикновено между 0 и 5 V).

Ламбда сондата (Lambda Sond) или така наречения "кислороден сензор" определя количеството кислород в изгорелите газове, като сигнала се подава на ECU-то. В зависимост от това се определя качеството на горивната смес (съотношение гориво/въздух) при различни обороти и натоварване на двигателя и качество на горивото.
Богатата смес обикновено води до намаляване на мощността - непълно изгаряне на впръсканото гориво поради липса на достатъчно кислород в сместа;
Бедната смес обикновено води до детонации - прекалено много кислород за количеството гориво във впръсканата горивна смес.
По-голяма част от сензорите имат един кабел за сигнала изпращан до ECU-то, но някои имат и втори кабел за "маса" (независима маса за сигнала).
Освен това има и два кабела за подгряване на сензора (12V).

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 8.04.2009
Местоположение: Pernik

Мнение от Mr_DeXtEr » 30 Май 2009, 20:09

Колега защо не смениш гумичките на клапаните около 10/15 лева са и не е мн работа ако зн как да си ги смениш. Аз на скоро заради проглетите гумички източих 2 литра масло от аспуха и 500 грама от двигателя другото е в атмосферата :) И вече ако пак харчиш масло ще е лошо. Ще се наложи да го поразглобиш малко този двигател

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 30 Май 2009, 20:48

tsb_bg написа:Датчика на коляновия вал или още наричан (CID) Cylinder Identification Device определя положението и дава сигнал на (ECU) Electronic Control Unit кой от цилиндрите се намира в горна мъртва точка (TDC) Top Dead Center от където ECU-то определя момента (съответно изпреварването) на задействане на съответния инжектор и подаване на искра на съответната свещ.
Изходящия сигнал от датчика може да бъде аналогов (пропорционален) при "индуктивен" тип датчик (индуцираното напрежение обикновено варира между 0.5 и 2.5 V), или цифров (ON/OFF) при датчик работещ на принципа на Hall (при него се генерират импулси обикновено между 0 и 5 V).

Ламбда сондата (Lambda Sond) или така наречения "кислороден сензор" определя количеството кислород в изгорелите газове, като сигнала се подава на ECU-то. В зависимост от това се определя качеството на горивната смес (съотношение гориво/въздух) при различни обороти и натоварване на двигателя и качество на горивото.
Богатата смес обикновено води до намаляване на мощността - непълно изгаряне на впръсканото гориво поради липса на достатъчно кислород в сместа;
Бедната смес обикновено води до детонации - прекалено много кислород за количеството гориво във впръсканата горивна смес.
По-голяма част от сензорите имат един кабел за сигнала изпращан до ECU-то, но някои имат и втори кабел за "маса" (независима маса за сигнала).
Освен това има и два кабела за подгряване на сензора (12V).


:clap: На конкретен въпрос , конкретен , точен и изчерпателен отговор !

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook