за какво отговаря датчика на коляновия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Датчика на коляновия вал или още наричан (CID) Cylinder Identification Device определя положението и дава сигнал на (ECU) Electronic Control Unit кой от цилиндрите се намира в горна мъртва точка (TDC) Top Dead Center от където ECU-то определя момента (съответно изпреварването) на задействане на съответния инжектор и подаване на искра на съответната свещ.
Изходящия сигнал от датчика може да бъде аналогов (пропорционален) при "индуктивен" тип датчик (индуцираното напрежение обикновено варира между 0.5 и 2.5 V), или цифров (ON/OFF) при датчик работещ на принципа на Hall (при него се генерират импулси обикновено между 0 и 5 V).
Ламбда сондата (Lambda Sond) или така наречения "кислороден сензор" определя количеството кислород в изгорелите газове, като сигнала се подава на ECU-то. В зависимост от това се определя качеството на горивната смес (съотношение гориво/въздух) при различни обороти и натоварване на двигателя и качество на горивото.
Богатата смес обикновено води до намаляване на мощността - непълно изгаряне на впръсканото гориво поради липса на достатъчно кислород в сместа;
Бедната смес обикновено води до детонации - прекалено много кислород за количеството гориво във впръсканата горивна смес.
По-голяма част от сензорите имат един кабел за сигнала изпращан до ECU-то, но някои имат и втори кабел за "маса" (независима маса за сигнала).
Освен това има и два кабела за подгряване на сензора (12V).
Изходящия сигнал от датчика може да бъде аналогов (пропорционален) при "индуктивен" тип датчик (индуцираното напрежение обикновено варира между 0.5 и 2.5 V), или цифров (ON/OFF) при датчик работещ на принципа на Hall (при него се генерират импулси обикновено между 0 и 5 V).
Ламбда сондата (Lambda Sond) или така наречения "кислороден сензор" определя количеството кислород в изгорелите газове, като сигнала се подава на ECU-то. В зависимост от това се определя качеството на горивната смес (съотношение гориво/въздух) при различни обороти и натоварване на двигателя и качество на горивото.
Богатата смес обикновено води до намаляване на мощността - непълно изгаряне на впръсканото гориво поради липса на достатъчно кислород в сместа;
Бедната смес обикновено води до детонации - прекалено много кислород за количеството гориво във впръсканата горивна смес.
По-голяма част от сензорите имат един кабел за сигнала изпращан до ECU-то, но някои имат и втори кабел за "маса" (независима маса за сигнала).
Освен това има и два кабела за подгряване на сензора (12V).
Колега защо не смениш гумичките на клапаните около 10/15 лева са и не е мн работа ако зн как да си ги смениш. Аз на скоро заради проглетите гумички източих 2 литра масло от аспуха и 500 грама от двигателя другото е в атмосферата
И вече ако пак харчиш масло ще е лошо. Ще се наложи да го поразглобиш малко този двигател

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
tsb_bg написа:Датчика на коляновия вал или още наричан (CID) Cylinder Identification Device определя положението и дава сигнал на (ECU) Electronic Control Unit кой от цилиндрите се намира в горна мъртва точка (TDC) Top Dead Center от където ECU-то определя момента (съответно изпреварването) на задействане на съответния инжектор и подаване на искра на съответната свещ.
Изходящия сигнал от датчика може да бъде аналогов (пропорционален) при "индуктивен" тип датчик (индуцираното напрежение обикновено варира между 0.5 и 2.5 V), или цифров (ON/OFF) при датчик работещ на принципа на Hall (при него се генерират импулси обикновено между 0 и 5 V).
Ламбда сондата (Lambda Sond) или така наречения "кислороден сензор" определя количеството кислород в изгорелите газове, като сигнала се подава на ECU-то. В зависимост от това се определя качеството на горивната смес (съотношение гориво/въздух) при различни обороти и натоварване на двигателя и качество на горивото.
Богатата смес обикновено води до намаляване на мощността - непълно изгаряне на впръсканото гориво поради липса на достатъчно кислород в сместа;
Бедната смес обикновено води до детонации - прекалено много кислород за количеството гориво във впръсканата горивна смес.
По-голяма част от сензорите имат един кабел за сигнала изпращан до ECU-то, но някои имат и втори кабел за "маса" (независима маса за сигнала).
Освен това има и два кабела за подгряване на сензора (12V).

18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани