Прохозащитник на заден амортисьор....
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- The Shadow
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 2.07.2004
- Местоположение: България, София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 96 coupe
metodi80 написа:Колега "indianeca" не знам как си ги намерил тия прашници за 4.00лв броя, демек комплекта ти е излязъл 8лв... ама аз доколкото знам вървят някъде около 30лв комплекта и за смяната искат м/у 30 и 50 лв. Дано да са читави тия дето си ги взел.... Иначе и аз се чудя дали да не сменя сам прашниците на задмите ми амортисьори ,щото и моите са зле много. Значи ако си ги сменяш сам ще ти трябва скоба за прибиране на пружината ... мисля че амортисьорите се освобождават от горе само от бумбетата и след това слагаш прашника... (но не съм сигурен не съм го правил).. нека някой който го е правил да каже ... Дали има нещо по специфично... преди ,по време и след монтажа на тия прашници....
Колега днес бях в Дару Кар и ми обявиха цена от 4.00лв за единия - може и те ментета да продават ама не ми се вярва

- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
aisikterix написа:Исках да кажа контра - печатна грешка е както му викат .А за пружината нема проблеми тя си е протисната от носача и само се разтега и свива когато подпреш на трупчето или главината или носача за да си маневрираш да излезе и влезе телескопа на амортисьора от горния тампон.При задните амортисьори са отделени един от друг с пружината , в смисъл не са едно в друго като одпред.За смяна на прашника само горната част на амортисьора се развива дето е в багажника и не се нуждае от реглаж после. ако искате може да направя малко снимки утре за да е нагледно как става ,не мие проблем.
Давай смело със снимчиците, много ще сме ти благодарни... И да се хващаме да си ги сменяме

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Лелеее колега "The shadow" .... значи тия суяци тука във Враца направо къртят зъби ... как може в дарукар да искат 4.00 лв за брой а тука 18 лв.( и това е възможно най евтината цена) То бива да гледаш да искараш некой лев ама четири пъти по скъпи ... На мен за комплекта ми искат 36 лв. цена с ддс. Добре че не ги купих (днес точно се чудех дали да ги купя) ... Как бих им счупил главичките на тия търгаши ....
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
"Hellrider" , как само тръбата .... ? Значи прахозащитника нали е една пластмасова тръба ,която от горе има една гумена джаджа с отвор и в тоя отвор влиза стъблото на амортисьора. И тая джаджа се движи нагоре ,надолу и чисти стъблото. Та ти казваш че само пластмасовата тръба ли е 4 лв или цялото заедно с гумената джаджа е 4лв.. ?
само тръбата е 4лв
комплект 2 тръби с 2 тампона е поне 30-35лв
аз преди време ги вземах около 40лв бмв тръби с феби тампони
главната цел на тези тампони е да препазват амортисьора от сериозни удари-при влизане в дупка например, амортисьора би се джаснал много здраво, а този тампон поема част от силата
тръбата пази от прах, тампона от удари
винаги ги сменяйте заедно иначе след време двойна работа
комплект 2 тръби с 2 тампона е поне 30-35лв
аз преди време ги вземах около 40лв бмв тръби с феби тампони
главната цел на тези тампони е да препазват амортисьора от сериозни удари-при влизане в дупка например, амортисьора би се джаснал много здраво, а този тампон поема част от силата
тръбата пази от прах, тампона от удари

винаги ги сменяйте заедно иначе след време двойна работа
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Да се похваля ....
Преди малко смених прахозащитника заедно с тампончето на единия заден амортисьор
... голяма работа
.Само дето много напече слънцето и ще изчакам да се махне та да сменя и на другия
. Следвах инструкцията на "aisikterix" и всичко е ток ... единственото което е по кофти при тая манипулация (поне за мен де ) е държането на контра на стаблото на амортисьора... понеже като се завърти отгоре с гайчния ключ и стаблото започва да се върти ... и трябва с нещо да се стисне стаблото за да не се върти ... Аз си реших проблема с тръбния ключ само подложих от долу няколко пласта вестник за да не нараня стаблото при стискането с тръбния ключ( може метода ми да не е най правилния но поне за мен беше ефективен ...ако някой знае по добър за държане на контра - да сподели ). И те така ..... 





- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
ааа забравих да кажа защо ползвах тръбен ключ за контрата ... защото от горе "четвърта" дето е за ловене на контра с ключ беше скрита от по висока гайка ...пради което на единия амортисьор беше невъзможно отвиване по нормалния начин ... за това ползвах тръбния ключ
но в крайна сметка ...работата е свършена качествено без повреди и проишествия.

- aisikterix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: Чепърлинци
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: самолет с педали
- Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43
indianeca написа:aisikterix написа:Исках да кажа контра - печатна грешка е както му викат .А за пружината нема проблеми тя си е протисната от носача и само се разтега и свива когато подпреш на трупчето или главината или носача за да си маневрираш да излезе и влезе телескопа на амортисьора от горния тампон.При задните амортисьори са отделени един от друг с пружината , в смисъл не са едно в друго като одпред.За смяна на прашника само горната част на амортисьора се развива дето е в багажника и не се нуждае от реглаж после. ако искате може да направя малко снимки утре за да е нагледно как става ,не мие проблем.
Давай смело със снимчиците, много ще сме ти благодарни... И да се хващаме да си ги сменяме
Хлапето е налагер с цифровия апарат но ше опитам с телефон да ги направя и ше гледам до довечера да ги кача
- aisikterix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: Чепърлинци
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: самолет с педали
- Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43
По принцип става с ключе гаечно да се държи контра но ако е прецакано стеблото и се налага с тръбното ключе да се държи контра .
- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
- aisikterix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: Чепърлинци
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: самолет с педали
- Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43
Момчета съсажалва че не ви качвам снимките днес но имах малко проблеми с здравето и тичах по изледвания нека да е утре обещавам ви.А и времето си е дъждовно целден тука не е спирало да вали
Дано утре е по свясно и суго да я дигна на крика и да нащракам фотоси
Дано утре е по свясно и суго да я дигна на крика и да нащракам фотоси
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Колега "indianeca" , давай смело .... Не ти трябват снимки ( искам да кажа че не е трудно).
1. Значи махаш корите в багажника дето са над калниците.
2.Пръсваш средните болтовете (те държат стаблото на амортисьора) със спрей за клеясали резби.
3.Вдигаш колата на крик , слагаш едно трупче точно под носача ,така че като спусенш крика носача да ляга на трупчето (по възможност по високо за да може после като спуснеш крика да избута колкото се може по на горе амортисьора. Моето трупче беше около 30-35 см високо).
4.Спускаш крика напълно ( да легне носача на трупчето). След това отиваш пак в багажника... хващаш гайката дето е завита на стъблото на амортисьора с ключ (11 мисля че беше).Ако обърнеш внимание ще видиш че точно над гайката стърчи стъблото на амортисьора и е прорязано във правоъгълен профил ,така че да може да се хване с друг ключ и да се държи контра на стаблото . Взимаш още едно ключе и с него държиш контра( мисля че 6 беше- много малко ключе беше за всеки случай) и започваш обратно на часовниковата стрелка да отвиваш гайката ,дето е на стъблото .
5.След като отвиеш гайката започваш да вдигаш колата с крика докато стъблото не излезе от тампона на купето. Ако стъблото не излезе само (което не е изключено -това да не те притеснява) ,хващаш с ръка и просто го издърпваш надолу докато не излезе от тампона.
6.След това вадиш стария прашник (м/у другото прашника е пластмасова тръба + едно като тампонче му казват в едни магазини , в други -буферче му викат ... за мен цялото това си е прашник - 35 лв е при мен комплекта за двата амортисьора SACHS).
7. След това слагаш новия прашник. Избутваш (ако е необходимо ) стаблото на амортисьора на горе колкото е възможно ( при мен едното стъбло се налага да го избутвам на горе а другото само си се вдигна като го пуснах),пускаш крика до долу пак да легне носача на трупчето и едновременно гледаш стъблото да влезе в дупката на тампона горе дето е на купето.
8. След това завиваш гайката и пак си държиш контра докъто стегнеш хубаво. И това е .... УСПЕХ.
Аааа и да не забрава ... поздрави на колегата "aisikterix" , евала за инфо-то как точно се извършва тая манипулация (спести ми 50 лв при майстори).
1. Значи махаш корите в багажника дето са над калниците.
2.Пръсваш средните болтовете (те държат стаблото на амортисьора) със спрей за клеясали резби.
3.Вдигаш колата на крик , слагаш едно трупче точно под носача ,така че като спусенш крика носача да ляга на трупчето (по възможност по високо за да може после като спуснеш крика да избута колкото се може по на горе амортисьора. Моето трупче беше около 30-35 см високо).
4.Спускаш крика напълно ( да легне носача на трупчето). След това отиваш пак в багажника... хващаш гайката дето е завита на стъблото на амортисьора с ключ (11 мисля че беше).Ако обърнеш внимание ще видиш че точно над гайката стърчи стъблото на амортисьора и е прорязано във правоъгълен профил ,така че да може да се хване с друг ключ и да се държи контра на стаблото . Взимаш още едно ключе и с него държиш контра( мисля че 6 беше- много малко ключе беше за всеки случай) и започваш обратно на часовниковата стрелка да отвиваш гайката ,дето е на стъблото .
5.След като отвиеш гайката започваш да вдигаш колата с крика докато стъблото не излезе от тампона на купето. Ако стъблото не излезе само (което не е изключено -това да не те притеснява) ,хващаш с ръка и просто го издърпваш надолу докато не излезе от тампона.
6.След това вадиш стария прашник (м/у другото прашника е пластмасова тръба + едно като тампонче му казват в едни магазини , в други -буферче му викат ... за мен цялото това си е прашник - 35 лв е при мен комплекта за двата амортисьора SACHS).
7. След това слагаш новия прашник. Избутваш (ако е необходимо ) стаблото на амортисьора на горе колкото е възможно ( при мен едното стъбло се налага да го избутвам на горе а другото само си се вдигна като го пуснах),пускаш крика до долу пак да легне носача на трупчето и едновременно гледаш стъблото да влезе в дупката на тампона горе дето е на купето.
8. След това завиваш гайката и пак си държиш контра докъто стегнеш хубаво. И това е .... УСПЕХ.
Аааа и да не забрава ... поздрави на колегата "aisikterix" , евала за инфо-то как точно се извършва тая манипулация (спести ми 50 лв при майстори).
- indianeca
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
- aisikterix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: Чепърлинци
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: самолет с педали
- Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани