Въпрос за избор на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпрос за избор на масло
може да вижда с детайл до микрони, на макро режим, откъде знаеш
иначе 10w40, понеже отначало слушах "специалисти" и по техни препоръки съм направил грешката да го сипя 2 пъти ама повече

иначе 10w40, понеже отначало слушах "специалисти" и по техни препоръки съм направил грешката да го сипя 2 пъти ама повече

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Въпрос за избор на масло
zonian написа:Мене просто чак толкова не ми пука.
Ми то за това всеки е свободен да избира как да поддържа колата си. На мен пък ми пука


- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Въпрос за избор на масло
Абе........ама вие тука, човек ще каже че работите в лаборатирии, където се изследва моторните масла
то не са секунди след старт, то не са наномолекули то не са разсъждения
чак ви се чудя на акъла........... 20 годишни коли, пък още малко с рейсиг масла ще ги подкарате, ма то е така, в Бълагрия човек се жени за колата си, не за жена си
аааааа и ако съм забравил емотиконктата, която напълно определя тая темя...то тя е

П.С. Ония италианец/немец преди вас не е сменял маслото 5 години, ама вие са ше сложите масло разработка на НАСА, че видиш ли ''много съм доволен от тва масло''........смях на поразия....


то не са секунди след старт, то не са наномолекули то не са разсъждения


чак ви се чудя на акъла........... 20 годишни коли, пък още малко с рейсиг масла ще ги подкарате, ма то е така, в Бълагрия човек се жени за колата си, не за жена си




аааааа и ако съм забравил емотиконктата, която напълно определя тая темя...то тя е





П.С. Ония италианец/немец преди вас не е сменял маслото 5 години, ама вие са ше сложите масло разработка на НАСА, че видиш ли ''много съм доволен от тва масло''........смях на поразия....
Последна промяна BiTurbo на 29 Фев 2012, 21:28, променена общо 1 път
- vaykisss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 18.11.2009
- Местоположение: Майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact,96'индивидуъл
- Мечтае да кара: 6 serries
- Детайли за колата: монреалблауууу
Re: Въпрос за избор на масло
Dirty M5 driveR написа:zonian написа:Мене просто чак толкова не ми пука.
Ми то за това всеки е свободен да избира как да поддържа колата си. На мен пък ми пукаИ аз няма да я карам милион км, ама то като се изредят 10 собственика за по 30-40к км, и като на никой не му пука... накрая тука в БГ си мислим, че караме е36-ци
е аз мойта е взех от първи собственик ама е бил карач само




- vaykisss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 18.11.2009
- Местоположение: Майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact,96'индивидуъл
- Мечтае да кара: 6 serries
- Детайли за колата: монреалблауууу
Re: Въпрос за избор на масло
BiTurbo написа:Абе........ама вие тука, човек ще каже че работите в лаборатирии, където се изследва моторните масла![]()
![]()
то не са секунди след старт, то не са наномолекули то не са разсъждения![]()
![]()
чак ви се чудя на акъла........... 20 годишни коли, пък още малко с рейсиг масла ще ги подкарате, ма то е така, в Бълагрия човек се жени за колата си, не за жена си![]()
![]()
![]()
![]()
аааааа и ако съм забравил емотиконктата, която напълно определя тая темя...то тя е![]()
![]()
![]()
![]()
П.С. Ония италианец/немец преди вас не е сменял маслото 5 години, ама вие са ше сложите масло разработка на НАСА, че видиш ли ''много съм доволен от тва масло''........смях на поразия....
ако масло 5в40 или 0в30 е маслоразработка на наса ок,ама за мен тва е най-обикновенна синтетика за кола евридейка и разлика в цената между полусинтетика е 5лв+ -



- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за избор на масло
BiTurbo написа:Абе........
П.С. Ония италианец/немец преди вас не е сменял маслото 5 години, ама вие са ше сложите масло разработка на НАСА, че видиш ли ''много съм доволен от тва масло''........смях на поразия....

Boyadjiev написа:На мен ли ми се стори или тия числа никой не ги свързва с това което означават ?! 5-40 било по-класно от 10-40 ? Момчета знаете че тези коефициенти определят температурната устойчивост на маслата... Поглеждате статистиката какви са средните темп зимата и средните лятото и газ на маслото...
След като определите кои коефициенти са най-подходящи определяте дали колата е ежедневка или е само за писта, състезания и най-накрая като осъзнаете кои са вашите коефициенти си купувате в зависимост от бюджета по-скъпо и по класно масло, или най-скъпото, но не това което е с различни коефициенти...
Добре че сте вие, че да оправите сметките на БМВ, които са се прее*али да препоръчват грешни масла, че да има по-често ремонти и да са на печалба

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Въпрос за избор на масло
vaykisss написа:BiTurbo написа:Абе........ама вие тука, човек ще каже че работите в лаборатирии, където се изследва моторните масла![]()
![]()
то не са секунди след старт, то не са наномолекули то не са разсъждения![]()
![]()
чак ви се чудя на акъла........... 20 годишни коли, пък още малко с рейсиг масла ще ги подкарате, ма то е така, в Бълагрия човек се жени за колата си, не за жена си![]()
![]()
![]()
![]()
аааааа и ако съм забравил емотиконктата, която напълно определя тая темя...то тя е![]()
![]()
![]()
![]()
П.С. Ония италианец/немец преди вас не е сменял маслото 5 години, ама вие са ше сложите масло разработка на НАСА, че видиш ли ''много съм доволен от тва масло''........смях на поразия....
ако масло 5в40 или 0в30 е маслоразработка на наса ок,ама за мен тва е най-обикновенна синтетика за кола евридейка и разлика в цената между полусинтетика е 5лв+ -ако разхода от 20 лв по-скъпо масло за вас е някъв свръх разход по добре сменете марката,щото тука всеки ден се пускат всякви теми тва ми се еб..а,еди кое си не работи нормално, странен шум от мотора,гори масло и много много други,начи тук визирам цялосната подръжка на колата ,като ти се всидят 20 за 10к км за масло представям си ако ти се наложи нещо друго да сменяш,то така закво да давам 50лв за термостат като има за 20, и 50лв за шарнир да не съм
бай китаец е напраил от 15 вземи си и много много други примери
АААаайде, пак се обърна на тва кой с колко пари разполагал

Живо здраво, кой квото иска да си слага - капитализъм и демокрация - предлагане/конкуренция и избор...

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Въпрос за избор на масло
То и аз няма да пиша повече, че ставам банален. Въпрос на елементарна поддръжка е това, ако щете и с корабно масло карайте. То човек да не си отвори устата... Ама недейте през 2 дена да пускате теми за масла тогава. Направете си една темичка в Извън темата и коментирайте разработките на НАСА там, не да занимавате раздела ежедневно с материи, с които очевидно сте по-наясно и от най-знаещите.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Въпрос за избор на масло
само от преди 2 часа се е стартира поредната ''изследователска''........''тема''
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=288180
....................
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=288180
....................

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за избор на масло
ами то като гледам колко експерти има тука и как определят качеството на маслото по цифрите лошо ми става,и ако няко си мислят че като дадат едни пари одгоре и сипе някакво замаяно масло дето дори в някой случай не го дават за модела или го дават само за сибир или африка,и си мисли че запазва мотора или "глези колата" направо вече се чудя къде да хвана от смях.качеството на маслата няма нищо общо с цифрите,маслата имат своиства като течливост,киселинност,пламна температура,и още куп други неща които цифрите на опаковката не показват.тея цифри единствено показват температурния диапазон на работа,но нищо не показва колко време маслото запазва качествата си,нищо не показва какви вещества се отделят при износването и газграждането му,как взаимодейства с горивата и как отмива остатъчните вещества от горенето на бензина.има хиляди фактори които неможете да знаете,и това че караш с 10/40 масло от 10лв може да е доста по добре в някой случай от някоя ниско качествена синтетика за 15-18лв,и тия 20 30 лв които уж даваш за застраховка може да ти излязат солено.при по старите мотори особенно се случва да има минимален разход на масло,синтетиката не се препоръчва....не че като го сложиш ще го пипа повече,ами и малкото му изгаряне води до нагар,просто маслото е по устойчиво към пъло изгаряне
карам м40 с 10/40 от 6,80литъра,никога при старт не съм го чул да трака,при -20 и +35 пали без шум.м50-то го карах с 10/60,тракваше от време на време и след много юркане двата тракащи повдигача се наложи да бъдат сменени поради леко счупване
сиреч,трака не от маслото,ама защото просто са леко износени в повечето случай.


- Radoslav318i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 21.12.2009
- Кара: М50+++
Re: Въпрос за избор на масло
vaykisss написа:bum_bum написа:Маслата се изкупуват за рециклиране от производителите.
за тея дето говоря ми се струва ,че не ги връщат в Германия а пътуват към една бг рафинерийка
Radoslav318i написа:Мисля че вече
почнахте доста да се превъзбуждате с тези маслаКарал съм най-несполучливия според много специалисти от форума мотор М40 с кви ли не масла яко и е нямал никакви проблеми
Карах го зимата с 10в40 всеки ден от нас до даскало, което е на няма и километър, отваряли сме мотора и нямаше никакво видимо износване
Тея коли не са баш толко нежни колкото мислите
![]()
![]()
закво го отваряхте мотора да гледате дали му има нещо ли,по темата нестава въпрос дали са нежни или не ,ми м40 като не е нежен що не го караш с наливно 15в40 за 6лв литъра ще спестиш за 10000км към 40кинта
Отворихме го защото един глупак ме засече и вместо в него се блъснах с стълб. Колата скъса ангренажа от ударара и одари клапан

По принцип не псувам! Майкаму да ебаа , кара ми се ново BMW,. а не втора употреба!
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Въпрос за избор на масло
За колегите с двигатели с турбо ми е чудно как могат в зимните месеци да се извращават с турбината си използвайки тази гняс 10W40,та ако ще и космичекса технология да е използвана при производството му и да е каквито и да е пари.Самите цифри си показват,че вискозитета му е неподходящ и използването му е пагубно за турбинката преди двигателя да загрее и то да докара вискозитета нужен за оптималното мазане на турбината.
Не може да знаем италианеца,германеца или друг бял човек дали я е карал с подходящото масло,но това не ни оправдава да сме така садистични към колата си,която вероятно обичаме,щом заради нея сме се регнали тук и на моменти и се радваме повече и от на жената до нас.
Просто е нужно с 5W40 да не подминаваме 1500-тинте оборота докато не загрее мотора до работната си температура,че до преди този момент може да има хлабини през които да има промъкване на масалце и изгарянето му.А загрее ли двигателчето,вече няма значение дали сме с 10W40 или 5W40,мазането е еднакво.
Врътката е ,че ако карате отделно на всеки сезон (есенно-зимен) или (пролетно -летен) по около 6-7 хил километра,то може да си позволите за пролетно-летния да сте си с 10W40,но за зимния както казах по-горе си е извращение да карате с по-гъсто масло от 5W40.
Специалистите съветват "Сменяйте го често,на не повече от 7-8 хиляди".
Това е от мен.Пари за ракия няма ний за масла си говорим.
Не може да знаем италианеца,германеца или друг бял човек дали я е карал с подходящото масло,но това не ни оправдава да сме така садистични към колата си,която вероятно обичаме,щом заради нея сме се регнали тук и на моменти и се радваме повече и от на жената до нас.
Просто е нужно с 5W40 да не подминаваме 1500-тинте оборота докато не загрее мотора до работната си температура,че до преди този момент може да има хлабини през които да има промъкване на масалце и изгарянето му.А загрее ли двигателчето,вече няма значение дали сме с 10W40 или 5W40,мазането е еднакво.
Врътката е ,че ако карате отделно на всеки сезон (есенно-зимен) или (пролетно -летен) по около 6-7 хил километра,то може да си позволите за пролетно-летния да сте си с 10W40,но за зимния както казах по-горе си е извращение да карате с по-гъсто масло от 5W40.
Специалистите съветват "Сменяйте го често,на не повече от 7-8 хиляди".
Това е от мен.Пари за ракия няма ний за масла си говорим.

- vaykisss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 18.11.2009
- Местоположение: Майна таун
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact,96'индивидуъл
- Мечтае да кара: 6 serries
- Детайли за колата: монреалблауууу
Re: Въпрос за избор на масло
Dream_BMW написа:За колегите с двигатели с турбо ми е чудно как могат в зимните месеци да се извращават с турбината си използвайки тази гняс 10W40,та ако ще и космичекса технология да е използвана при производството му и да е каквито и да е пари.Самите цифри си показват,че вискозитета му е неподходящ и използването му е пагубно за турбинката преди двигателя да загрее и то да докара вискозитета нужен за оптималното мазане на турбината.
Не може да знаем италианеца,германеца или друг бял човек дали я е карал с подходящото масло,но това не ни оправдава да сме така садистични към колата си,която вероятно обичаме,щом заради нея сме се регнали тук и на моменти и се радваме повече и от на жената до нас.
Просто е нужно с 5W40 да не подминаваме 1500-тинте оборота докато не загрее мотора до работната си температура,че до преди този момент може да има хлабини през които да има промъкване на масалце и изгарянето му.А загрее ли двигателчето,вече няма значение дали сме с 10W40 или 5W40,мазането е еднакво.
Врътката е ,че ако карате отделно на всеки сезон (есенно-зимен) или (пролетно -летен) по около 6-7 хил километра,то може да си позволите за пролетно-летния да сте си с 10W40,но за зимния както казах по-горе си е извращение да карате с по-гъсто масло от 5W40.
Специалистите съветват "Сменяйте го често,на не повече от 7-8 хиляди".
Това е от мен.Пари за ракия няма ний за масла си говорим.
напълно те подкрепям колега ,само да уточня къде производителя съветва да се кара с 10в40 (визирам м43,след 95година)





- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за избор на масло
В ауто датата никой производител не съветва нищо 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1646
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпрос за избор на масло
bum_bum написа:ildivvy написа:Защо 5/40 да е по-гадно от 5/30?Колкото е по-голяма разликата между двете "числа",толкова е по-добре принципно!
Демек 10W-40 е по-добре от 5W-30?
Ами добре е маслото да е 5/??,но мисля че поне теоретично ще покрие "по-малък температурен диапазон" (имам пред вид 5/30),запазвайки добрите си "смазващи" качества.Т.е. според мен 10/40 покрива по-голям "диапазон",като "диапазона" е изместен към по-високите градуси на работа.Защо 0/60 се води за най-добро?Отлично е при ниски температури (отлично за студените стартове),отлично е и при "яка жега" (не си губи свойствата).
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани