Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Такам, след 5-6 сваляния и качвания на кутията и горе долу цена колкото два м20 6,3кг маховика най накрая имаме победител
За желаещите да монтират м20 маховик на м52 ви трябва следния списък с части
-маховик м20 6,3кг или 8,5кг, но втория е много дебел от задната страна и без струговане не влиза(опира в капака на задния семеринг). Ако си вземете по тежкия, то би било кощунство да не го олекотите под 6кг
. Следва баланс - посочил съм местата по горе
В Гео Милев ми взеха 60лв, за динамичен баланс и ми издадоха документ за баланса. Въртяли са го до 1700- 1800 оборота. След един ден каране мога да кажа, че вибрации не усещам, като изкл доволното въртене на задните гуми
.
-стартер от м20 - стават всикичите. Няма значение дали е от е30 или е34. Има два вида едните са значително по дебели и мисля нямат планетна предавка. Другите са Бош и са абсолютно същите на външен вид като тези на м52/м50. Препоръчвам да си търсите Бош, защото разликите с тези от м50/м52 са бендикса(който е заменяем м/у Бош и Бош) , зъбните колела на планетната предавка и ротора. Всичко останало е еднакво и може да си съберете от двата стартера един. Само да кажа, че планетната предавка на м50/м52 е с по голямо число ако се съди по големитената на зъбните колела. Аз си сложих този от м20 защото го почистих и смазах хубаво, само с прехвърлих четките от моя Бош, че бяха малко по запазени.
Ако не ви се занимава със стартери може да подмените венеца, на двата маховика, но трябва да се пристърже от външния край, където ляга венеца. Колега по горе е написъл как става.
-вилката оставих си моята
-болтове и планка от маховик м20- болтовете е желателно да са нови
-съединител от м20, моя е от м20б20. пробвах и с един притискател от м20б25, но се оказа, че е от ix и идва прекалено нисък
Впечатления, много жива в ниските предавки 1ва и 2ра, направо си мрази гумите
още от 2000 оборота скачам на газта и не мое са запре. Тръгва си от място на врати нищо ,че маховика е лек. При връщане на предавки с междинна газ е просто песен леко чукване на газта и сте с 1000 оборота отгоре, докато преди вдигаше не повече от 500 оборота и трябваше да задържа повече на газта докато изравня оборотите.
Така да кажем и недостатъците да не кажете, че сме сектанти
- ако имате голям радиален луфт в първичния вал както е при мен
е хубаво да очаквате паразитни шумове или на място или при каране с ниски обороти на висока предавка. С предишния лек маховик имах проблеми, че тракаше на празен ход от ск кутия, но мисля, се дължеше на това, че маховика не беше балансиран. Сега на празен ход с новия маховик няма тракане, но на 4та и 5та от 1200 оборота като се даде газ и в ск кутия почва да жужи нещо и след 1600-1700 изчезва.
Другия недостатък е, че по наклон се потегля с една идея повече газ. Като се потегля се дава по малко газ, че двигателя се форсира доста по лесно.
В следващите 1-2 седмици ще засеча разхода и ще дам още инфо.

За желаещите да монтират м20 маховик на м52 ви трябва следния списък с части
-маховик м20 6,3кг или 8,5кг, но втория е много дебел от задната страна и без струговане не влиза(опира в капака на задния семеринг). Ако си вземете по тежкия, то би било кощунство да не го олекотите под 6кг



-стартер от м20 - стават всикичите. Няма значение дали е от е30 или е34. Има два вида едните са значително по дебели и мисля нямат планетна предавка. Другите са Бош и са абсолютно същите на външен вид като тези на м52/м50. Препоръчвам да си търсите Бош, защото разликите с тези от м50/м52 са бендикса(който е заменяем м/у Бош и Бош) , зъбните колела на планетната предавка и ротора. Всичко останало е еднакво и може да си съберете от двата стартера един. Само да кажа, че планетната предавка на м50/м52 е с по голямо число ако се съди по големитената на зъбните колела. Аз си сложих този от м20 защото го почистих и смазах хубаво, само с прехвърлих четките от моя Бош, че бяха малко по запазени.
Ако не ви се занимава със стартери може да подмените венеца, на двата маховика, но трябва да се пристърже от външния край, където ляга венеца. Колега по горе е написъл как става.
-вилката оставих си моята
-болтове и планка от маховик м20- болтовете е желателно да са нови
-съединител от м20, моя е от м20б20. пробвах и с един притискател от м20б25, но се оказа, че е от ix и идва прекалено нисък
Впечатления, много жива в ниските предавки 1ва и 2ра, направо си мрази гумите

Така да кажем и недостатъците да не кажете, че сме сектанти


Другия недостатък е, че по наклон се потегля с една идея повече газ. Като се потегля се дава по малко газ, че двигателя се форсира доста по лесно.
В следващите 1-2 седмици ще засеча разхода и ще дам още инфо.

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Надявам се следващия път когато някой реши да сменя маховик на м50 и м52 (благодарение на Марто
) да НЕ сменя смотаната вилка ! (
) и да не се сблъсква с проблемите които сме продоляли
П.С. Браво братле, страшна работа си свършил



П.С. Браво братле, страшна работа си свършил




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
Супер полезно инфо, по-горното мога да го потвърдя и аз.
Би било хубаво, в първото мнение да се синтезира информацията.
Дайте някой клип да видим
Би било хубаво, в първото мнение да се синтезира информацията.
Дайте някой клип да видим

virtue and tranquillity
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Малко редакция на 1вото мнение, надявам се Марто да няма нищо против 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20
vladye написа:Супер полезно инфо, по-горното мога да го потвърдя и аз.
Би било хубаво, в първото мнение да се синтезира информацията.
Дайте някой клип да видим
тия дни ще направя като си кача и новия топлиннен щит на филтъра

качих един колега да го повозя каза- "


Boyadjiev написа:Малко редакция на 1вото мнение, надявам се Марто да няма нищо против
няма проблеми, отдавна трябваше да има тема в която да се събере цялата информация. Трябваше да снимам двете вилки, ама забравих, на мен ми изглеждат еднакви


A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
http://vbox7.com/play:d1311073c0 След някой и друг ден и в движение (малко спамерско ама на няколко бири е така
)




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Аз сложих двете вилки на 4 еднакви клапана вертикални,като острия край влиза във вдлъбнатините за буталцето от единия край и пластмасовата пишка от другия.Измерих височината до основата на вилката и установих разлика от ок. 5 мм.Оригиналния лагер беше с 5 мм. по висок.Такъв така и не намерих,защото този шумеше и си сложих моя.А разликата във височините на двата маховика със стегнати притискатели и един и същ съединител беше 15 мм.Не знаех дали буталцето ще се движи толкова напред,но по мои сметки щеше.За това взех м 20-ковата вилка,моя лагер и под пл. масовата пишка ,която купих нова,понеже моята се счупи,сложих 4мм. шайба.Сега съединителя е мек и се натиска приятно.С двумасовия направо ме заболяваше левия крак в задръствания.А за развъртането е точно както е написал maxpower.Но щом Boyadjiev e сложил старата вилка и лагер, значи няма нужда от това което съм правил аз.Поне всички ще знаят как и с какво да се направи най лесно и евтино.И съвет от мен-изхвърляйте при първа възможност тези тежки маховици!Няма смисъл да въртите излишни железа.Вместо тях въртете колелата!




- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
някой може ли да ми каже двумасовия маховик от M42 с клима, къде тва чаве тежи 12.250 kg може ли да се улекоти и с колко може (примерно може ли да стане 8-9кг)?
знам за конверсията от m20, ама работата е там, че като взехме колата маховика беше заминал и го поръчахме оригинален чисто нов с нов съединител и така маховика ми е на 40 000км и не мисля да го сменям, че сумата беше много силна, а искам да го олекотя, че тва 12.2 кила на нищо не прилича...
знам за конверсията от m20, ама работата е там, че като взехме колата маховика беше заминал и го поръчахме оригинален чисто нов с нов съединител и така маховика ми е на 40 000км и не мисля да го сменям, че сумата беше много силна, а искам да го олекотя, че тва 12.2 кила на нищо не прилича...
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Обмислям тая интервенция от известно време, но незнам за използване при дрифт как ще е с тоя лек маховик..нали казват, че падал бил въртящия момент..
Усещаш ли някаква разлика като го риташ/спъваш по завоите?
Усещаш ли някаква разлика като го риташ/спъваш по завоите?
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
zBoost написа:някой може ли да ми каже двумасовия маховик от M42 с клима, къде тва чаве тежи 12.250 kg може ли да се улекоти и с колко може (примерно може ли да стане 8-9кг)?
знам за конверсията от m20, ама работата е там, че като взехме колата маховика беше заминал и го поръчахме оригинален чисто нов с нов съединител и така маховика ми е на 40 000км и не мисля да го сменям, че сумата беше много силна, а искам да го олекотя, че тва 12.2 кила на нищо не прилича...
Колега, НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОЛЕКОТЯВА демпферен маховик !
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
ръб написа:Обмислям тая интервенция от известно време, но незнам за използване при дрифт как ще е с тоя лек маховик..нали казват, че падал бил въртящия момент..
Усещаш ли някаква разлика като го риташ/спъваш по завоите?
Май ще трябва да прецениш сам за себе си. При дълги завои на метла, мисля, че би било по добре с тежкия, но ако само се лигавиш тук там за мен лекия е по удобен. На мокро с тежкия давам газ задницата тръгва връщам газта обаче оназ гад не и падат оборотите и следва завъртане. С лекия, двигателя е по отзивчив и мога по точно да опрдеделям оборотите на двигателя, много по удобно ако само ще вземеш едно две завойчета, при по продължителен дрифт, мисля, че тежкия е по подходящ. Иначе въртящия момомет идва от двигателя, не от маховика

Иначе за каране в права линия, лекия ще ти хареа повече

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
При наличие на мотор, няма нужда от маховик както каза maxpower
Няма проблеми при завойчета, не мисля че и ти ще имаш проблем при наличие на заварен диф... Особено при по-ниски скорости нищо не риташ освен най-десния педал, при обороти над 2500, само чукваш газта и си тръгва...




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Той като е слаб мотора тежкия маховик му пречи при рязко натискане на газта на малка предавка и в завой ,задните гуми да загубят сцепление и да започне дрифт.Апри положение на свръхподнасяне и отпуснеш газта,за да не се завъртиш и оборотите паднат,колата започне да се връща в нормалния радиус на завоя,подавайки газ да продължиш поднасянето,тежкия маховик отново пречи на и без това слабия мотор да се развърти и да продължи поднасянето.Така,че и за дрифт -по добър е лекия маховик! 

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
То хубаво ама кроасана на калояново е бая дълъг
на мен ми се въртяха из главата мисли като на колегата по-горе, че с по-лекия маховик ще е по така да се каже респонсивен мотора -> повече контрол при транслации ляв-десен-ляв..
само че мойта 2.8чка не е особена сила и на 3та си издъхва ако е с по-височки гуми и затова се чудя
извинявам се за офтопика. малко по темата - какво става със съединителя и маховика от м20, като м52б28 е с 240мм феродов диск ?

на мен ми се въртяха из главата мисли като на колегата по-горе, че с по-лекия маховик ще е по така да се каже респонсивен мотора -> повече контрол при транслации ляв-десен-ляв..
само че мойта 2.8чка не е особена сила и на 3та си издъхва ако е с по-височки гуми и затова се чудя
извинявам се за офтопика. малко по темата - какво става със съединителя и маховика от м20, като м52б28 е с 240мм феродов диск ?
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Мисля ,че на 3-та и с лекия маховик ще е същото.Той се усеща най вече на 1-ва и 2-ра. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани