Дневни светлини при Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 03 Сеп 2012, 18:03

kagebista написа:Колеги - разработчици,
дали така направен модула е с опция да не светят крушките по таблото и пепелниците/като при включени габарити/ и в момента в който се включат габарити/къси - да си сработва всичко и да изключва ДРЛа?
Подвозвам се тези дни с един мерц и точно така е направен - палиш и след секунди светват само дневните светлини, като таблото и всичко в купето остава "на тъмно"! В момента в който завъртя на габарити или къси си се включва таблото и осветлението където трябва да свети!
Мисля, че така е доста по добре и ще се спести ненужното светене на интериорното осветление през деня, а и на една торба крушки :mhihi:


Точно така работи моя модул - при стартиране на двигателя , се палят дългите забавено и плавно на процент определен от потребителя(най -често 30% , на толкова ги настройвам аз иначе всеки може да си врътне потенциометъра и да си ги усили или намали според субективното възприятие. Имайте на предвид , че светлината на дългите от близо може да се вижда слаба , но на 15-20 метра разстояние направо заслепява дори на 30% )..... В купето не свети абсолютно нищо ! При пускане на габарити , дневните светлни се гасят , освен това абсолютно всички функции на светлините са активни - габарити , къси , дълги , светкавицата на дългите е активна в режим на ДРЛ (понеже и това ме питаха) .... Тоест модула не смущава по никакъв начин нормалната работа на останалите светлини ... Както вече казах инсталацията е елементарна ...
По въпроса за прахта и водата ..... обърнал съм внимание на това и конструкцията е така направена , че може да понесе запрашаването и водата , която би попаднала във двигателяни отсег ....

Ето два видео клипа как работи устройството :
http://youtu.be/yrbub-_OFVc
http://youtu.be/Lty3RvtYERM

Ето линк към темата в търговския раздел , там има пълна информация :
viewtopic.php?f=63&t=310786

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от sas_88 » 03 Сеп 2012, 18:22

За колко пари ще я харчиш тая благина? :mhihi: ,че да се запиша още отсега с един брой :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 03 Сеп 2012, 20:32

sas_88 написа:За колко пари ще я харчиш тая благина? :mhihi: ,че да се запиша още отсега с един брой :D


Цената е 35 лв ( в предния коментар съм пуснал линкче към темата ми в търговския раздел за подробна информация )

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от sas_88 » 03 Сеп 2012, 23:09

Имаш лично :yes:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Mollov » 07 Сеп 2012, 0:10

Аз се чудя нещо друго... при тия цени на обикновените крушки, на китайския хенон и т.н... за какво толкова се сдухвате за релета, DRL-и и т.н.... давате 50лв (айде, на Методи устройството е по-евтино) за някви такива джаджи и т.н., като за тия 50лв ако сте с обикновени крушки ще можете да си купите няколко комплекта и да си ги сменяте... т.е. да карате спокойно на къси... не ми се изпада отново в спора "ама DRL светлини харчат по-малко или дългите на 30% харчат по-малко" - това го оставете...

При хенон-а е още по-интересно.... два комплекта крушки са 40лв и наред с тия на колата сигурно ще изкарате няколко години... и за какво тогава са тия DRL/релета???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Делян » 07 Сеп 2012, 0:40

Освен факта, че обикновена халогенна крушка е почти без пари, а ксеноновата ми на късите 15-20лв., има си и други плюсове. Най-големият е, че не можеш да ги забравиш, а другият е, че не ти светят всички лампички по таблото и габаритите. Един акт да ти забодат е достатъчно или една лампичка да изгори в подсветката на арматурното табло или на климатроника да речем, е играчка да се сменя, а е неизбежно, имайки предвид постоянното им ползване.
Аз все още се колебая дали да си сложа, понеже от друга страна, по ми харесва визията с ксенончето на лупата, от колкото жълтеникава слаба светлина на рефлектор от дългите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 17.03.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 530D

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от bmw20009 » 07 Сеп 2012, 0:41

Методи бих си купил, но за съжаление съм с Е46- и съм си активирал дневните светлини с Експерта!
Браво за машинка, много е добра и според мен е крайно нужна!
Защото човек спира, тръгва, напрегнат е и в един момент забравя да си включи късите, и какво става 20-лв-назад :banghead:
Двама познати изгоряха по този начин :ranting:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от metodi80 » 07 Сеп 2012, 10:19

Mollov написа:не ми се изпада отново в спора "ама DRL светлини харчат по-малко или дългите на 30% харчат по-малко" - това го оставете...

и за какво тогава са тия DRL/релета???


Да обясня ... , за да е ясно евентуално за всички колеги ....
Основната цел , поради която направих модула е именно "икономия" на ток .... В моя модул няма релета ....
С модула се намалява сериозно консумирания ток , а от там косвено повлиява и разхода на гориво.... При настроени дълги на 30% консумацията е 2.5А! За сравнение ако сте пуснали габарити и къси , консумацията е 15А ... Тоест с ДРЛ-модула щадите акумуалтора , особено в градски условия ... Аз примерно днес правя поне 10 старта на моя двигател , карам на къси разстояния , алтернатора няма време да зареди акумулатора дори без светлини , пък какво остава ако съм целогодишно на габарити и къси ! Периодично си свалям акумулатора за дозареждане (на 3 месеца веднъж) , това го правех преди този закон да влезе в сила , сега не искам да мисля колко често ще ми се налага да го правя ако карам постоянно на къси и габарити ....
Та реално този тип модули (не визирам само моя ) ще са полезни предимно за колегите , които карат много градско ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Leon » 07 Сеп 2012, 10:46

На мен все още ми се случва да забравя да пусна късите, така че основната функция на модулите е автоматичното пускане на светлините, не някаква икономия на крушки. Както са озверели катаджиите да пълнят хазната и джобовете си, модул на цената на един акт, на мен ми се струва добра сделка.
Never mistake motion for action...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от Mollov » 07 Сеп 2012, 12:43

metodi80 написа:
Да обясня ... , за да е ясно евентуално за всички колеги ....
Основната цел , поради която направих модула е именно "икономия" на ток .... В моя модул няма релета ....
С модула се намалява сериозно консумирания ток , а от там косвено повлиява и разхода на гориво....


Мен тия неща са ми ясни (под "релета" имах предвид оригиналните на BMW, не твоята разработка)... ако човек го интересува това, значи няма нужда дори да го коментираме :) А тия, дето на ден по 10-15 пъти палят/гасят колата и т.н. - за тях важи същото... мен коментара ми беше за всички останали, дето се суетят как да натикат някви LED DRL от Илиенци или се чудят как да изкилифинчат, но същевременно дават яките пари за DRL, диоди или някви такива... ама не се замислят колко и какви пари ще дадат на фона на цените на крушките за фаровете.

Leon написа:Както са озверели катаджиите да пълнят хазната и джобовете си, модул на цената на един акт, на мен ми се струва добра сделка.


Ако го нямаше тоя закон, нямаше и КАТ да те спират за това... ама снощи на сбирката на Е36 масово обясняваха, че карат на CCFL AE или на комбинация CCFL AE + "халогени" и куките не ги спирали... така че може би и куките не са напълно озверели...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от ares2 » 09 Сеп 2012, 13:37

е определено не може да има сравнение..
първото и най-тъпо от цялата ситуация е копчето ми за фарове което от толкова прещраквания през 3 мин когато спираш из града се износва и разваля.. това ясно. да кажем няколко години ще изкара.
после.. два габарита.. две Н1 на къси по 55 вата.. два стопа.. и 600 крушки които имам по табло там.. било копчета за подгреви и цялата останал част която светио по цялата кола когато е на фарове.. за мен всичко това е безсмислие да работи през деня.
модула е супер решение.. и каквото и да се говори няма по добра алтернатива след този идиотски закон за целодневни светлини в БГ
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1237
Регистриран на: 20.05.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Touring

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от nakoone » 20 Сеп 2012, 14:02

С DRL-модула е друга бира.
Преди все забравях да пусна светлините.
Сега знам замърка ли мотора имам дневни светлини.
Това си е едно улеснение за самия водач.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от JOGI » 20 Сеп 2012, 22:39

кое последно е релето за дългите светлини? уж при нас трябва да е в бушониерата до това за мигачите, но като го смених, дългите си работеха както до сега, а ми изчезнаха късите.. парт номера му е 61368353447, в реала излиза 'Relay, two-pole make contact, mint green', нищо за high/low beam :help:

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от err0r » 20 Сеп 2012, 23:17

Mollov написа:
Ако го нямаше тоя закон, нямаше и КАТ да те спират за това... ама снощи на сбирката на Е36 масово обясняваха, че карат на CCFL AE или на комбинация CCFL AE + "халогени" и куките не ги спирали... така че може би и куките не са напълно озверели...


Ден преди да сложа на Мето DRL-тата ми написаха фишче за употреба на халогените. :) А тия CCFL-ли хич не се виждат, когато светят срещу слънцето... според мен сте си чешали езиците на сбирката... :)
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дневни светлини при Е36

Мнение от b00st » 20 Сеп 2012, 23:28

DRL-a си е идеално както предполагах. Знаеш, че всичко си е като фабрично сядаш палиш, гасиш ставаш - не се занимаваш с никви фарове, свети си колкото трябва и никой не ти прави проблеми със спирания. Като имаш ccfl пак трябва да въртиш габарити и да ти свети цялата кола като коледна елха посред бял ден без да има никва нужда. А и ми харесва визията малко става канадско изпълнение :)

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook