Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.07.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d
Мечтае да кара: безплатно

Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от zarkompf » 27 Авг 2017, 19:38

Здравейте,искам да обясня моят ужасно странен проблем и ако някой има идея къде би могъл да бъде и да ме посъветва,защото изчетох десетки теми и започвам да откачам тотално :banghead: .Купих си колата преди близо 3 години-е36 м52б20 със двузонов климатроник с врътките.Още от самото начало като я взех колата загряваше и от там дойдоха хиляди главоболия.Цяло лято съм карал на пуснато парно за да може да охлажда,но това е друга тема.Миналото лято свалихме главата и беше издухала гарнитурата на всеки цилиндър,от там се започна-шлайфане,напасване клапани,сменяване гумички,нови гарнитури и сглобяване,обаче пак загряваше и това лято смених термостат,водна помпа,радиатор(беше запушен адски много) и антифриза.До тук всичко ок-карах постоянно на климатик и даже в най-големите жеги нямаше проблеми със температурата на двигателя,дори без климатик когато е било 40 градуса не се е включвала перката да помага на виското.След като си карах почти цяло лято на климатик и бях ужасно доволен от работата ми по колата изникна друг проблем-преди 2 седмици се опитах да пусна колата да духа топло,но без успех-колата беше перфектно обезвъздушена,обаче пак нямаше парно,само студено без значение на колко градуса е нагласен климатика или врътката дали е на студено или на топло.Реших да разглобя електромагнитния клапан и се оказа,че едната шапчица вътре е счупена,уплътненията бяха изгоряли и едната бобина беше прекъсната.След като запоихме бобината,изрязахме нови уплътнения от гумичките на капака на клапаните и ги направихме едно към едно с оригиналните(проверихме го и работеше перфектно) и следваше наливане на нов антифриз и обезвъздушаване.Интересното беше,че малко след като мина синьото отделение колата започна да има парно(наливах я много бавно на студено,след което я запалих и доливах докато не спре да изпуска въздух).Доволен сгблобих всичко и се прибрах вкъщи,обаче по път установих,че само на централната духалка мога да регулирам дали да духа топло или студено и само на нея работи климатика,на прозореца и в краката духа единствено топло без значение дали врътките на централната или на климатроника са на студено или топло(дори ужасно топло като парното е на 0(изключено).Казах си живи и здрави,все пак се върна парото,с рециклирани клпаначета съм,ще използвам климатик само на централните духалки.И тук идва основния проблем-излизам снощи и беше топличко и пуснах климатика на центрлните духалкии всичко точно,докато колата не започна да загрява :ranting: :ranting: ...от там пуснах топлото и пак се се върна стрелката в 12 часа.Някой може ли да ми обясни тези аномалии,защото вече не знам какво се случва,а много си харесвам колата и не искам толко малко камъче да ме бутне и да се отърва от нея... :shock: Дали е възможно да се е прецакало жилото няклъде навътре в прасето и да не затваря(онзи ден не искаше да отиде към максимално студено,но след 1 минута се оправи и пак си работеше регулирането на топло и студено на централната,а на краката и прозореца отново йок :ranting: ).От едно момче чух,че ако нещо си се обърне на клапанчетата колата започвала да загрява,някой има ли представа дали има такова нещо?Много ще съм ви благодарен за изчерпателен отговор от някой,който се е сблъсквал с подобен проблем или има нещо на ум,защото търся някакво решение преди да махна клапанчето и да го направя с ВиК кран и да пускам и спирам топлото от него....

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 26.09.2013

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от albatron » 28 Авг 2017, 21:13

Ще опиша накратко как се управляват клапанчетата в двигателния отсек.
По принцип клапаните са отворени, когато не им е подаден ток, и минава антифриз през тях, и така радиатора в купето се пълни с горещ антифриз.
Буксата за клапаните е с 3 пина - пин №1 е плюс, а другите два са минуси. Когато навиеш лавата врътка докрай в горещия сектор, усеща се едно леко щракване, прекъсваш плюса, с което и двата клапана се отварят, а от там и в двете секции на радиаторчето започва да циркулира антифриз . В следствие на това в прозореца и краката духа горещо.
Когато лявата вртъка не е докрай в горещия сектор, плюсът е наличен и клапаните се управляват по масата от модула. Самите врътки са потенциометри, които указват на управлението на климатика/парното каква температура желаем в краката и/или към прозореца. Централната духалка, тези около жабката и в ключа за фаровете се управляват чрез насочване на въздушния поток в "прасето" каква част от него да минава през радиатора и каква част през климатичния изпарител чрез врътката на самата централна духалка. За това на централната духалка може да духа студено, въпреки че врътките на панела са настроени на горещо.

При мен при замерване на напрежението на буксата на клапаните, се оказа че има захранването към клапаните при вентилатора сложен на 0 и изваден ключ.

ПП При мен има проблем някъде във врътките или в модула за управление на клапаните и понякога прекъсва захранването към клапана за дясната половина, в следствие на което започва да духа само горещо в дясната половина към прозореца и/или краката.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.07.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d
Мечтае да кара: безплатно

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от zarkompf » 29 Авг 2017, 7:34

Значи ще проверя буксата и дали има постоянно напрежение до нея.Наистина е възможно да има постоянен ток и да са отворени и двата,но дали е възможно точно заради тази подробност колата да ми загрява като е на климатик(някак да се мъчи климатика или нещо такова) :dunno: Реално сега ще премеря буксата във няколко положения и ако си е както трябва ще разглобя всички,за да видя как видя как е устроено прасето и тези била какво управляват,защото само това не ми е ясно и може проблема да идва от там.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 26.09.2013

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от albatron » 29 Авг 2017, 8:59

Когато има ток на буксата, клапаните трябва да са затворени. Това евентуално ще се случи в крайно студено положение и на двете врътки на панела.
Въртейки ги към горещия сектор, би трябвало в даден момент да се прекъсне масата към клапаните - обаче външната температура и температурата в купето би трябвало да влияят на това дали и кога точно ще се прекъсне масата.

Относно климатика, той е допълнителен товар към двигателя, а освен това външния му радиатор(кондезатор) се награвя и допълнително отдава топлина.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.07.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d
Мечтае да кара: безплатно

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от zarkompf » 29 Авг 2017, 10:18

Това го разбирам,но странното е,че трябва просто врътката на централната духалка да е на студено и колата загрява.Сега като се прибирах я завъртях на студено,а 2те врътки на климатроника ги оставих на 22градуса без да пускам климатика и започна пак да загрява и стигна до другата черта,пуснах на топло и се оправи.Това е наистина аномалия,при положение,че духа постоянно топло дори като е на студено,а дори и като вентилаторът е на 0.Маркучите към радиатора бяха супер твърди,по-късият на малкия кръг се издува адски много и ще се пръсне,а странното е,че няма въздух в системата,защото имам парно дори като е малко след синьото колата :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от ///Mechov » 29 Авг 2017, 11:24

Най-простото нещо , смени капачката на радиатора и виж дали ще се оправи . Ако не след това провери термостата дали отваря коректно. Не е зле да видиш дали и виското е наред . Ако всичко това е ОК а продължава да грее , отиваш в някой сервиз където могат да ти проверят дали в разширителя на радиатора има изгорели газове . Ако да , обезглавяваш на ново и проверяваш главата и гарнитурата.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.07.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d
Мечтае да кара: безплатно

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от zarkompf » 29 Авг 2017, 11:52

Термостата отваря,взех си нова капачка на радиатора миналата година и си работеше клапанът,но сега си купих комплект радиатор със съд и капачка и реших да я сложа новата,защото някак си влиза по-плътно.Високото е постоянно зацепено за сега,пълнихме го със силикон и върти постоянно.Странното е,че преди да оправя клапаните,когато колата нямаше изобщо топло колата работеше като часовник и никога не е мърдала от средата стрелката,дори и в най-големите жеги на климатик(реално на минимална температура,защото нямаше топло от радиаторчето да регулира като я наглася на 20 градуса примерно).Това ме води на мисълта,че явно самото парно в момента ми ебава цялата охладителна система,след като преди като не работеше нямаше проблеми с нея...Утре ще проверя пак клапанчетата и дали идва ток на буксата при въртене на врътката и ще опитам да видя дали няма някъде въздух и ще ви пиша ако открия проблема :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1662
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от ildivvy » 29 Авг 2017, 18:04

Според мен,нещо не е обезвъздушено както трябва!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от mafiata_ » 29 Авг 2017, 21:29

А как се стига до електромагнитния клапан?? Вътре в централната духалка ли е и как се сваля тя без да се счупи? И какво точно да гледам? При мен няма добро парно

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.07.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d
Мечтае да кара: безплатно

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от zarkompf » 29 Авг 2017, 22:22

Ще опитам да я дообезвъдуша,но мисля,че си е ок,защото парното е ужасно силно веднага след като качи някой градус колата,дори като е в студеното.Иначе проблема с парното може да е от обезвъздушаване.Клапаните се намират отдясно на всмукателния колекор като застанеш срещу двигателя).Те са 3 маркуча,които влизат от единия край в купето,а 2 влизат в клапанчетата.По моят въпрос ще опитам някой неща утре на свежо преди да се започне пак генералното разглобяване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от mafiata_ » 31 Авг 2017, 13:13

А добре възможно ли е тези клапанчета да не са отворени при мен (има ли такъв вариант изобщо) защото преди имах слабо парно а сега никакво..
Източих целия антифриз и сипах на ново само вода (искам попринцип да го сменям и да се промие системата малко и пое някъде около 9 л. Колата е 2.8 и и дават 11.5л ако не бъркам. Също само от пробката на радиатора съм източвал не и от блока).
:conf: :paranoid: мистерията е пълна и не знам принципно системата съм я обезвъздушил добре и както е описано.
Има ли вариянт да е заминала гарнитура на главата или самата тя и от там да вкарва въздух и да не може да поеме системата целия антифриз и от там да не може да се обезвъздуши като хората.???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1662
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от ildivvy » 31 Авг 2017, 14:37

Тези клапани са в коша на входа на маркучите към парното в купето! Незнам за проба дали може да се отворят и да се махне вътрешността им,за да започне да минава водата със сигурност през тях? Слобото парно може да е било от тях или от запушен радиатор на парното,който се дозатлачил,примерно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 4.10.2009
Местоположение: Попово
Пол: Мъж
Кара: Е36 318ис
Мечтае да кара: М3-ка

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от jujko88 » 06 Сеп 2017, 9:01

Извинявам се че ползвам темата но да попитам и аз нещо по темата,когато врътките от управлението и врътката от централната духалка са на студено нормално ли е да пуска топла вода кум радиаторчето на парното понеже пипах тръбите тези които са аломинеивите които отиват към радиаторчето са топли от духалките не духа топло но в краката ми става топло, това значили че клапанчетата не работят правилно понеже смятам че ако е на студено всичко би трябвало да не пуска приток към радиаторчето нека запознатите да споделят така ли е БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от Deyan Velev » 07 Сеп 2017, 13:37

Абе човек , ти за препинателни знаци чувал ли си ????!?!?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 4.10.2009
Местоположение: Попово
Пол: Мъж
Кара: Е36 318ис
Мечтае да кара: М3-ка

Re: Проблем със парно и електромагнитни клапанчета

Мнение от jujko88 » 07 Сеп 2017, 20:56

Не

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook