BMW 316i Проблем с двигателя...?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 12.11.2006
Местоположение: Варна

BMW 316i Проблем с двигателя...?

Мнение от Mr.President » 22 Ное 2006, 21:15

Проблема е следния и познат на всички ви тракане като дизел (повдигачи, клапани ала бала..) Интересното при мене е, че когато я запаля не трака, дори когато е загряла пак всичко си е наред, но като карам известно време или когато я настъпя в критичните и след това започва като дизел да трака и не спира докато не е огася и до следващо палене след време.. Въпроса ми е следния, дали само хидравлични повдигачи или има нещо по-сериозно или май е от маслото, което е Arala 15W40 и разбрах, че го правят в Турция и не е немското, което аз знам.. Та тракането се чува нещо като часовник отвън, а вътре в купето е като дизелче в оглушен вид.. Извода ми е, че имам много грешки от борд компа и оборотите са ми много ниски и затова се чува, а когато дам на 1000 оборота малко да ги всигна и не се чува тракане и нищо... та искам да ми дадете някакви съвети да се ориентирам дали да си карам така още дълго или ще трябва в близкия месец два да правя ремонти.. Благодаря за вниманието :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Мнение от mladfen » 22 Ное 2006, 21:59

Сваляш и накисваш повдигачите в нафта, след което ги разкарваш един по един с помоща на менгеме, маслото влияе в малка степен на тракането и то само като е студен двг. При тебе със сигурност не се налага смяна на повдигачите

ПП Ако те интересува по подробно пусни ЛС. Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 12.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от Mr.President » 23 Ное 2006, 0:49

mladfen написа:Сваляш и накисваш повдигачите в нафта, след което ги разкарваш един по един с помоща на менгеме, маслото влияе в малка степен на тракането и то само като е студен двг. При тебе със сигурност не се налага смяна на повдигачите

ПП Ако те интересува по подробно пусни ЛС. Успех


Значи дори и да не си помислям за вал и кобилици ами просто в нафта да ги накисна..?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 23 Ное 2006, 18:48

Повдигачите се ремонтират само с нови, а масло 15W40 не му е мястото в мотор на BMW.Ако си с двигател М43, то повдигачите почти отпадат като вариант.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 12.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от Mr.President » 23 Ное 2006, 19:15

michev написа:Повдигачите се ремонтират само с нови, а масло 15W40 не му е мястото в мотор на BMW.Ако си с двигател М43, то повдигачите почти отпадат като вариант.


Имаш ли представа колко ще ми струва смяната им? И дали на този етап е наложителна смяната им или мога да си карам така още доста време?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Ное 2006, 19:18

А защо не вземеш да смениш маслото на първо време? Не знам Аралчето дали е турско или не, но чух че нямат производство от 2-3 години насам :!: :shock:
Така, че вземи си смени маслото и дай малко инфо за типа на моторчето. ;)
Повдигачите не ги пипай за сега, защото ако бяха задръстени по-скоро щяха да чукат, докато колата е студена и още не са се натъпкали с масло, а ти казваш, че го прави след по-сериозно каране. Именно това говори за промени в свойствата на маслото в следствие на "юркането" на моторчето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 12.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от Mr.President » 23 Ное 2006, 20:09

turbo написа:А защо не вземеш да смениш маслото на първо време? Не знам Аралчето дали е турско или не, но чух че нямат производство от 2-3 години насам :!: :shock:
Така, че вземи си смени маслото и дай малко инфо за типа на моторчето. ;)
Повдигачите не ги пипай за сега, защото ако бяха задръстени по-скоро щяха да чукат, докато колата е студена и още не са се натъпкали с масло, а ти казваш, че го прави след по-сериозно каране. Именно това говори за промени в свойствата на маслото в следствие на "юркането" на моторчето.

Ами точно това си мисля и аз, но ако е маслото ще е по-добрия вариант от смяна на повдигачи. Двигателя е 1.6 = 316i М40 ако не се лъжа и до колкото знам имат проблеми тези двигатели с повдигачите...
Какво масло ми препоръчваш ? Аз се ориентирах към Motul 10W40 или нещо такова или пък Castrol пак 10W40

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 23 Ное 2006, 22:02

пробваи с кастрол но преди това напраи промивка за де махнат отлаганията по клапаните от скапано масло и след това ако пак го има търси другаде причината

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Мнение от kmet » 24 Ное 2006, 21:22

аз също имам такава машина и проблема ми е почети същияКарах с всякъкви масла смених повдигачи и все така вече 40 хил км
Ремонти и майстори бол и разкриха леко вкопаване на кобилици 3 броя ништо друго но аз жулкам и не мисля

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 24 Ное 2006, 21:50

Мойто М40 го карам само с Мотул 5в40, да чукна на дърво не съм имал проблеми. малко по-скъпо е от 10в40 но добре му понася и не го гори;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 12.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от Mr.President » 24 Ное 2006, 23:35

kmet написа:аз също имам такава машина и проблема ми е почети същияКарах с всякъкви масла смених повдигачи и все така вече 40 хил км
Ремонти и майстори бол и разкриха леко вкопаване на кобилици 3 броя ништо друго но аз жулкам и не мисля


Какъв е съвета ти, какво да направя в случая кобилиците ли са проблема и колко ще ми струва, че в момента имам други належащи неща и хич не ми е до ремонти.. Какво масло ми препоръчваш ? И сериозен ли е проблема и мога ли да карам така, ако не ми пречи тракането като часовник.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 7.03.2004
Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
Пол: Мъж
Кара: E46 318d
Мечтае да кара: всички от марката БМВ

Мнение от kmet » 25 Ное 2006, 12:16

по принцип казват че се сменяло всичко - вал,кубилици и повдигачи
вал 250 лв
кубилици 32лв парчето
повдигачи 28 лв парчето
казахами да карам и карам 40 хил така Нямам проблемиСменяли се когато не може двигателя да достигне изключвател
Карам с масло 10в40 или 5в40 кастрол или лики моли или мотул
и се правя че не чувам часовника :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 25 Ное 2006, 12:30

Не се занимавай с ремоти, както и сам си написал не му е сега времето, а и ако имаш проблем наистина с кобилици и повдигачи общо взето тракането ще да е постоянно. Смени си профилактично малсото с филтърчето на маслото, а и направи една промивка на мотора с промивно масло при смяната. В повечето сервизи би следвало да знаят как да я направят тая. Иначе тук колегите са много доволни от Мотулчето и 10w40 е оптималния вариант за нашите климати. Пак казвам, че е много вероятно това което сега имаш из мотора да си губи параметрите при загряване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 25 Ное 2006, 13:15

Най-добре е да сложиш МОТУЛ 15W50 , най-добре заглахва мотора от него , пробвал съм го лично. А относно ремонта е лесен за 1 час пред блока и е готов мотора. Можеш да смениш само някой колбилички и ако вала е здрав още по-добре. Повдигачите немогат да се разберат кои е преебан кои не така, че ако не искаш да ги сменяш, ги разкарваш сичките на менгеме като ги накиснеш преди това. Ако има нещо питай!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 12.11.2006
Местоположение: Варна

Мнение от Mr.President » 25 Ное 2006, 18:49

Благодаря на всички за помощта, която ми указахте. Много полезни съвети получих и когато имам възможност ще направя всичко, което ми казахте. Надявам се да е скоро :)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook