Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Здравейте скъпи любители на БМВ та първо искам да се извиня ако темата се повтаря но не можах да намеря точна тема относно моят проблем. От няколко години карам бмв е36 1.8i 113 к.с и съм много доволен от колата напълно отговаря на моите изкисквания и на моят стил на каране много свикнах с нея и мога да кажа, че в момента за мен не е само една машина
винаги я пазя и гледам да я поддържам в автентичния си вид обаче колата вече наистина остаря (колата е от 93-та) и започна да ми създава много проблеми няма да влизам в подробности защото в момента въпроса не е това, та въпроса е може ли да ми препоръчвате сервиз който да прави основен ремонт нещо като освежаване на БМВ та защото все още не искам да се разделям с колата си но ако не мога да я стегна просто ще съм принуден да го направя
. Също така искам да уточня, че въпроса не е финансов а чисто сантиментален просто обичам коли от 90-те и специално моята кола има нещо специлано в тях дето новите коли не притежават мисля, че ме разбирате благодаря за добрите съвети още от сега.


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Ти най-напред си направи един списък какво смяташ, че не е наред и какво искаш да оправиш.
Че така ако идеш с думите- искам да се оправи нещо че е вече стара и проблема не е финансов ще вземе да ти излезе повече от да си купиш една доста по-добра готова и направена
Че така ако идеш с думите- искам да се оправи нещо че е вече стара и проблема не е финансов ще вземе да ти излезе повече от да си купиш една доста по-добра готова и направена

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
morqke36 написа:Здравейте скъпи любители на БМВ та първо искам да се извиня ако темата се повтаря но не можах да намеря точна тема относно моят проблем. От няколко години карам бмв е36 1.8i 113 к.с и съм много доволен от колата напълно отговаря на моите изкисквания и на моят стил на каране много свикнах с нея и мога да кажа, че в момента за мен не е само една машинавинаги я пазя и гледам да я поддържам в автентичния си вид обаче колата вече наистина остаря (колата е от 93-та) и започна да ми създава много проблеми няма да влизам в подробности защото в момента въпроса не е това, та въпроса е може ли да ми препоръчвате сервиз който да прави основен ремонт нещо като освежаване на БМВ та защото все още не искам да се разделям с колата си но ако не мога да я стегна просто ще съм принуден да го направя
. Също така искам да уточня, че въпроса не е финансов а чисто сантиментален просто обичам коли от 90-те и специално моята кола има нещо специлано в тях дето новите коли не притежават мисля, че ме разбирате благодаря за добрите съвети още от сега.
Колега, след като парите са без значение и сантименталната стойност висока, може да я закараш в Дару кар или Ауто Бавария- ремонта ще бъде направен съгласно изискванията на BMW. Може би около 4000лв ще са достатъчни. Има и вариант директно да вземеш друг двигател- струва 7973.90 BGN, плюс няколко стотин лева за смяната.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
- Изваждаш мотора от купето, докато е вън пълно пребоядисване и премахване на ръжди вътре в моторния отсек и отвън.
- Мотора докато е вънка, разглобяване тотално - кол.вал на шлайф, нови лагери и сегменти (замерване и евентуален шлайф и хонинг на цилиндрите), нов разп. вал+кобилици и нови повдигачи, смяна на абсолютно всички гарнитури, нова помпа и термостат, ремъци ролки, нов антифриз и масло
- ревизия на алтернатора
- ново окачване - тампони, шарнири и амортисьори
- нови гуми и освежаване на интериора
Аз бих си го направил сам, ако имам мерака и условията.
Скоро четох един интересен блог на колега от форума много ми хареса, не го познавам момчето, ама се занимава мераклийската и ми хареса как е описал всичко, може да го питаш него:
http://www.mchell.net/bmw/e36/
Дали си заслужава...... не разбира се! Ама пък всеки си го разбира по негов си начин и аз не разбирам как има хора дето дават по 1000евро за обувки ама ей на!
- Мотора докато е вънка, разглобяване тотално - кол.вал на шлайф, нови лагери и сегменти (замерване и евентуален шлайф и хонинг на цилиндрите), нов разп. вал+кобилици и нови повдигачи, смяна на абсолютно всички гарнитури, нова помпа и термостат, ремъци ролки, нов антифриз и масло
- ревизия на алтернатора
- ново окачване - тампони, шарнири и амортисьори
- нови гуми и освежаване на интериора
Аз бих си го направил сам, ако имам мерака и условията.
Скоро четох един интересен блог на колега от форума много ми хареса, не го познавам момчето, ама се занимава мераклийската и ми хареса как е описал всичко, може да го питаш него:
http://www.mchell.net/bmw/e36/
Дали си заслужава...... не разбира се! Ама пък всеки си го разбира по негов си начин и аз не разбирам как има хора дето дават по 1000евро за обувки ама ей на!

Последна промяна BiTurbo на 20 Май 2016, 9:39, променена общо 1 път
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
... за последна точка от „списъка” предлагам - изключване от скорост и да се пусне да се търкаля по баира, ако няма такъв, да се добута до някой... и те така :-D
Sent from my G620S-L01 using Tapatalk
Sent from my G620S-L01 using Tapatalk
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Благодаря на всичките колеги за съветите но мисля, че точно тези операции ще са достатъчни сега остана да изчислим с дадения майстор за колко може да се осъществи сумата която съм заделил е 2000лв ако надвишава тази сума следва частичен ремонт и продан ще видимBiTurbo написа:- Изваждаш мотора от купето, докато е вън пълно пребоядисване и премахване на ръжди вътре в моторния отсек и отвън.
- Мотора докато е вънка, разглобяване тотално - кол.вал на шлайф, нови лагери и сегменти (замерване и евентуален шлайф и хонинг на цилиндрите), нов разп. вал+кобилици и нови повдигачи, смяна на абсолютно всички гарнитури, нова помпа и термостат, ремъци ролки, нов антифриз и масло
- ревизия на алтернатора
- ново окачване - тампони, шарнири и амортисьори
- нови гуми и освежаване на интериора
Аз бих си го направил сам, ако имам мерака и условията.
Скоро четох един интересен блог на колега от форума много ми хареса, не го познавам момчето, ама се занимава мераклийската и ми хареса как е описал всичко, може да го питаш него:
http://www.mchell.net/bmw/e36/
Дали си заслужава...... не разбира се! Ама пък всеки си го разбира по негов си начин и аз не разбирам как има хора дето дават по 1000евро за обувки ама ей на!

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Ами опиши проблемите, направи списък, почети малко за типични дефекти в този модел кола, какво още се очаква да се развали, за да го смениш при ремонта и т.н.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- clarcky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
То при е36, 2000лв до никъде не стигат 

- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Аз отдавна подминах 3к и колата все още не прилича на нищо
За тия пари най-добре потърси някой читав мотор като твоя с документи за 300-500лв. и с останалите оправи ръждички, смени тампони и окачване, едни читави дискове и накладки и то парите май свършиха.

За тия пари най-добре потърси някой читав мотор като твоя с документи за 300-500лв. и с останалите оправи ръждички, смени тампони и окачване, едни читави дискове и накладки и то парите май свършиха.

Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Същото ме тревожи и мен от скоро. Ръждички на кофти навряни места като в кучи гъз, лош външен вид на оригиналната боя, неревизиран двигател на 190хкм който подхарчва 5в40 малко извън нормите. Дори съединителя ми е оригиналния
. Колата ми е сантимент и се чудя да я разглабям ли основно и да оправям всичко за още хиляди левове, или да търся друго купе и да суапвам.
Да не говорим колко труд и работи съм набил вече в моята и дори да прехвърля нещата в друга кола не е по-малко труд и разсипия или да е по икономично откъм разход.
За начало търся добър бояджия и тенекиджия за София да даде мнение дали слънцето ще грее в кучия гъз
Ако някой може да препоръча наш народен човек да пише ЛС.

Да не говорим колко труд и работи съм набил вече в моята и дори да прехвърля нещата в друга кола не е по-малко труд и разсипия или да е по икономично откъм разход.
За начало търся добър бояджия и тенекиджия за София да даде мнение дали слънцето ще грее в кучия гъз

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
..
Последна промяна Powerslide на 04 Дек 2016, 18:01, променена общо 1 път

Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Господа не мисля, че ще надхвърли 2000 защото по купето нямам нямам грам ръжда боята си лъщи а двигателят ми работи като часовник проблема е постоянно ми разваля някакви датчици релета има изгнили маркучи там по двигателя сменям ги пак нещо излиза и така. За това искам някакво техническо лице да провери цялостно колата и да прецени какво трябва да се смени иначе аз ги сменям пак излиза нещо смяната няма край. "Това е картината момчета" както казва Доганчо. 

- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
Вчера почнах да пиша едно мнение за тука , ама така и не го довърших.
2000 лева са предостатъчно за едно стабилно обслужване и подсигуряване откъм проблеми.В момента в който подчерта че колата няма сериозни ръжди и мотора е здрав се вмести в един много по-нисък диапазон от цени.
Отиваш в някой БМВ дилър, казваш ,че искаш да ти се направи цялостна диагностика.Плащаш си за това и отказваш ремонта там. След това си избираш някой дето не го мързи на куче и правиш всичко де-що са ти казали от БМВ.
Задължително сменяш всичко гумено по колата, като всички тампони и шарнири по ходовата част +гумено каре,висящ лагер и тампоните на мотора и скоростната кутия.
Полиуретан или не си е лично твой избор...Аз на 3те тампона на диференциала полиуретан никога повече няма да сложа.
Има читави силиконови вакуумни маркучи на метър по сайтовете , както и комплекти маркучи за охл.система,както и термостатчета и водни помпи,сменяш ги и тях,като първо промиваш водните магистрали.Сменят се и скобичките,че сега по жегите китайските почват да се късат ,и почват да текат едни води.
От там почва едно чистене на реленца, пристягане и чистене на масите по купето,едно хубаво третиране против ръжда отдолу с 3в1 и BODY
Така като ги смятам излиза един уикенд работа в някое гаражче с канал и 1-2ма приятели
После един стенд и си ти...
По доставни цени частите грубо идват на 6-7-800 лв в зависимост от марките+ 300 лв за смяна на масло,антифриз,филтри,ремъци,ролки.
Ако си педант, или му е дошло времето едни дискове,накладки , нови маркучи и спирачна течност също могат да се добавят,като там добавяш едни 300-400 лв.То ако си педант може по тия неща дето са по-горе да хвърлиш и 10 бона,ама предполагам не е това въпроса...
В крайна сметка само ти си знаеш какво и има точно на колата, а тя няма да спре да се чупи.Въпроса е да и оставиш много малко варианти
2000 лева са предостатъчно за едно стабилно обслужване и подсигуряване откъм проблеми.В момента в който подчерта че колата няма сериозни ръжди и мотора е здрав се вмести в един много по-нисък диапазон от цени.
Отиваш в някой БМВ дилър, казваш ,че искаш да ти се направи цялостна диагностика.Плащаш си за това и отказваш ремонта там. След това си избираш някой дето не го мързи на куче и правиш всичко де-що са ти казали от БМВ.
Задължително сменяш всичко гумено по колата, като всички тампони и шарнири по ходовата част +гумено каре,висящ лагер и тампоните на мотора и скоростната кутия.
Полиуретан или не си е лично твой избор...Аз на 3те тампона на диференциала полиуретан никога повече няма да сложа.
Има читави силиконови вакуумни маркучи на метър по сайтовете , както и комплекти маркучи за охл.система,както и термостатчета и водни помпи,сменяш ги и тях,като първо промиваш водните магистрали.Сменят се и скобичките,че сега по жегите китайските почват да се късат ,и почват да текат едни води.
От там почва едно чистене на реленца, пристягане и чистене на масите по купето,едно хубаво третиране против ръжда отдолу с 3в1 и BODY
Така като ги смятам излиза един уикенд работа в някое гаражче с канал и 1-2ма приятели
После един стенд и си ти...
По доставни цени частите грубо идват на 6-7-800 лв в зависимост от марките+ 300 лв за смяна на масло,антифриз,филтри,ремъци,ролки.
Ако си педант, или му е дошло времето едни дискове,накладки , нови маркучи и спирачна течност също могат да се добавят,като там добавяш едни 300-400 лв.То ако си педант може по тия неща дето са по-горе да хвърлиш и 10 бона,ама предполагам не е това въпроса...
В крайна сметка само ти си знаеш какво и има точно на колата, а тя няма да спре да се чупи.Въпроса е да и оставиш много малко варианти

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
може ли да ми препоръчвате сервиз който да прави основен ремонт нещо като освежаване
Пича не знае къде го сърби, обаче вие му казвате къде да се чеше




http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Основен ремонт на е36. Моля за съвет
колеги аз бих добавил и
+усилване на шасито на т.н. "проблемни точки"
+ нов undercoat или както там се казва това с което се защитава шасито отдолу
+ X-brace и подлагане на усилки на бомбетата отпред и отзад
+ изцяло полагане на изолация по цялото купе, врати, капаци
+ възтановяване на фаровете /или купуване на други и възтановяване на тях
+ подмяна на всяка крушка по интериора (без лед-ове и т.н. тъпотии)
+ проверка на ЦЯЛАТА инсталация на колата за нарушения на цялостта, закъсано, протрито и т.н. (багажника си го знаят всички) и прекарване на нови линии ако е нужно
тва за мен са едни малки неща ако се разглобява цялостно, които обаче после могат да спестят много дразнещи моменти да си разглобяваш вече един път направената кола.
+усилване на шасито на т.н. "проблемни точки"
+ нов undercoat или както там се казва това с което се защитава шасито отдолу
+ X-brace и подлагане на усилки на бомбетата отпред и отзад
+ изцяло полагане на изолация по цялото купе, врати, капаци
+ възтановяване на фаровете /или купуване на други и възтановяване на тях
+ подмяна на всяка крушка по интериора (без лед-ове и т.н. тъпотии)
+ проверка на ЦЯЛАТА инсталация на колата за нарушения на цялостта, закъсано, протрито и т.н. (багажника си го знаят всички) и прекарване на нови линии ако е нужно
тва за мен са едни малки неща ако се разглобява цялостно, които обаче после могат да спестят много дразнещи моменти да си разглобяваш вече един път направената кола.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани