Прегряване на двигателя
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Прегряване на двигателя
Здравейте колеги,
току що разбрах, че автомобилът прегрява. Докато се движех из задръстванията се наложи да пускам парното на топло на макс, което успя да нормализира нещата докато се прибера. Странното е, че първоначално духа студено на загрят двигател и после изведнъж сменя на много топло, а когато това стане, температурата на двигателя пада.
След като се прибрах, в тъмното успях да видя горе-долу какво е положението на пръв поглед (утре на светло ще продължа с разглеждането)
(снимката е стара)
в ограденото и под него всичко беше мокро. Приличаше на масло. Не е сигурно какво е.
Нивото на водата беше ниско.
Верно е малко като стреляне в тъмного, но според вас какво би могло да е?
Гарнитура на двигателя или...термостат...?
Благодаря ви!
току що разбрах, че автомобилът прегрява. Докато се движех из задръстванията се наложи да пускам парното на топло на макс, което успя да нормализира нещата докато се прибера. Странното е, че първоначално духа студено на загрят двигател и после изведнъж сменя на много топло, а когато това стане, температурата на двигателя пада.
След като се прибрах, в тъмното успях да видя горе-долу какво е положението на пръв поглед (утре на светло ще продължа с разглеждането)
(снимката е стара)
в ограденото и под него всичко беше мокро. Приличаше на масло. Не е сигурно какво е.
Нивото на водата беше ниско.
Верно е малко като стреляне в тъмного, но според вас какво би могло да е?
Гарнитура на двигателя или...термостат...?
Благодаря ви!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна bigbro1 на 22 Дек 2015, 20:25, променена общо 2 пъти
...
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Прегряване
Колега там някъде има един фланец пластмасов, най-вероятно се е пукнал...
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване
aliays написа:Колега там някъде има един фланец пластмасов, най-вероятно се е пукнал...
Утре на светло ще го прегледам. Интересно какво би могло да изтича оттам, а и дали има нещо общо с прегряването...
...
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Прегряване на двигателя
Точно зад ограденото на блока се намира един пластмасов колектор през, който циркулира охлаждаща течност. Напълно вероятно е именно той да се е пукнал от стареене на пластмасата му и да тече от там. Играчка е да се смени, понеже се маха всмукателния колектор, за да има достъп до него. Иначе не е скъп, нещо от сорта на 15-ина, двадесет лева е. Успех и бързо решаваме на проблема!
Карам бавно! Стигам Бързо!
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване на двигателя
ceco_kd написа:Точно зад ограденото на блока се намира един пластмасов колектор през, който циркулира охлаждаща течност. Напълно вероятно е именно той да се е пукнал от стареене на пластмасата му и да тече от там. Играчка е да се смени, понеже се маха всмукателния колектор, за да има достъп до него. Иначе не е скъп, нещо от сорта на 15-ина, двадесет лева е. Успех и бързо решаваме на проблема!
Това дава обяснение на нещата и малко успокоение, поне засега. То като цяло всичко, което не е свързано с двигателя е "малкия дявол". Колкото успях да видя в тъмното, нивото на антифриза е ниско. Ако течността е малко, няма как да духа топло парното. Така разбрах от това, което прочетох из форума. Но интересно как изведнъж започва да духа страшно топло и температурата веднага се връща на "12 часа".
...
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване на двигателя
Като видях на светло, положението е следното:
- маслото не е пресечено. седи черно и нивото му е по средата между макс и минимум.
- от ауспуха се намокри асфалта. Предполагам е заради студеното време и защото колата беше студена.
- антифризът беше на дъното, когато отворих капачката на радиатора. долях около литър вода.
- обезвъздуших през пробката (за съжаление се счупи винта, дано изкара до сервиза). Излиза вода през пробката, което изглежда да показва, че водната помпа работи.
- по време на обезвъздушаването, температурата на двигателя започна да пада. не съм забелязал да го прави преди.
- като вдигна температура, започна да се чува едно равномерно тракане.
- стигна "12 часа" и се задържа. не знам как ще е при натоварване.
Изглежда губи течността от някъде. На пръв поглед не се вижда да тече по време на работа на двигателя. Може да се случва при по-голямо натоварване.
Eто и видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=kre6d_2SajY
- маслото не е пресечено. седи черно и нивото му е по средата между макс и минимум.
- от ауспуха се намокри асфалта. Предполагам е заради студеното време и защото колата беше студена.
- антифризът беше на дъното, когато отворих капачката на радиатора. долях около литър вода.
- обезвъздуших през пробката (за съжаление се счупи винта, дано изкара до сервиза). Излиза вода през пробката, което изглежда да показва, че водната помпа работи.
- по време на обезвъздушаването, температурата на двигателя започна да пада. не съм забелязал да го прави преди.
- като вдигна температура, започна да се чува едно равномерно тракане.
- стигна "12 часа" и се задържа. не знам как ще е при натоварване.
Изглежда губи течността от някъде. На пръв поглед не се вижда да тече по време на работа на двигателя. Може да се случва при по-голямо натоварване.
Eто и видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=kre6d_2SajY
...
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Прегряване на двигателя
Покарай така като слеиш внимателно антохриза, и температурата. Нее лошо като одиш на сервиз да замерят за изгорели газове в системата...
Sent from my D2303 using Tapatalk
Sent from my D2303 using Tapatalk
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване на двигателя
aliays написа:Покарай така като слеиш внимателно антохриза, и температурата. Нее лошо като одиш на сервиз да замерят за изгорели газове в системата...
Sent from my D2303 using Tapatalk
Сменихме антифриза в сервиза, обезвъздушихме и сложихме нов болт за обезвъздушаването. Натоварих малко двигателя на околовръсното, изглежда държи температурата както трябва. Сега ще видя утре сутрин, живот и здраве, дали има теч.
...
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване на двигателя
След няколко седмици каране.. стана ясно, че губи течност. С много малко, но губи. Трябвало да се проверява нивото на антифриз периодично. Аз не го правех и не съм доливал. Срам...
Та причината за прегряването е, че нивото на водата е било ниско. На наклон вкарва въздух и правило проблем. това е.
Та причината за прегряването е, че нивото на водата е било ниско. На наклон вкарва въздух и правило проблем. това е.
...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Прегряване на двигателя
Изобщо не леж на това уше (както казват старите хора) .....
Ако системата е изрядна не трябва да губи антифриз , трябва да се види от къде го губи (ако може да се установи) и да се направи газов антализ на антифриза.
Ти сам каза , че си видял теч на някаква течност (най -вероятно антифриз) зад ограденото от теб място .... виж дали сега има пак , дали има следи .....
В моята кола антифриз не доливам , докато не му дойде време за подмяна (което правя преди всяка зима) и през това време не губи никаква течност..... така че изобщо не е нормално да се налага често доливане на антифриз (ако системата е изрядна).....
Ако системата е изрядна не трябва да губи антифриз , трябва да се види от къде го губи (ако може да се установи) и да се направи газов антализ на антифриза.
Ти сам каза , че си видял теч на някаква течност (най -вероятно антифриз) зад ограденото от теб място .... виж дали сега има пак , дали има следи .....
В моята кола антифриз не доливам , докато не му дойде време за подмяна (което правя преди всяка зима) и през това време не губи никаква течност..... така че изобщо не е нормално да се налага често доливане на антифриз (ако системата е изрядна).....
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване на двигателя
metodi80 написа:Изобщо не леж на това уше (както казват старите хора) .....
Ако системата е изрядна не трябва да губи антифриз , трябва да се види от къде го губи (ако може да се установи) и да се направи газов антализ на антифриза.
Ти сам каза , че си видял теч на някаква течност (най -вероятно антифриз) зад ограденото от теб място .... виж дали сега има пак , дали има следи .....
В моята кола антифриз не доливам , докато не му дойде време за подмяна (което правя преди всяка зима) и през това време не губи никаква течност..... така че изобщо не е нормално да се налага често доливане на антифриз (ако системата е изрядна).....
Aз я водих на два сервиза. В единия казаха, че най-вероятно изтича от пластмасова връзка с двигателя, а в другия - не виждат проблем, а следите от теч били от масло. Да ама нивото на маслото си е едно и също докато не стане време да го сменям. Та така.
Чудя в кой читав сервиз в София да отида за едно прочистване на охладителната система от ръжди, варовици и мръсотия, а и газов анализ, да намерят и откъде църцори охладителна течност...
...
- bigbro1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: е36
Re: Прегряване на двигателя
Голям майтап колеги. Тръгнах да се кача до Алеко и изби единия пластмасов накрайник. Хубаво, че видях навреме, но стрелката влезна в червеното докато успея да отбия.
Успях да закрепя маркуча, та се прибрах. Сега отивам до сервиза. Направи впечатление, че пластмасата се ронеше, буквално. Явно е за смяна не само единия, но и останалите пластмасови връзки към двигателя?
едит: Намерих една полезна тема със същите проблеми : http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 7&start=15
Явно ще се сменят всичките
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна bigbro1 на 09 Фев 2016, 13:16, променена общо 1 път
...
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Прегряване на двигателя
Даже не е пластмаса...
Не са скъпи, този на термостата се сменя задължително всеки път.
(Освен ако не купиш алуминиев)

Не са скъпи, този на термостата се сменя задължително всеки път.
(Освен ако не купиш алуминиев)

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]