Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
66 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- JoroM43
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 4.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318
Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Преди два дни пуснах пост в "извън темата" дали ще станат едни джанти стана ми ясно че ще опират но ми легнаха на сърцето и ги взех.

Имaм въпрос само какви са възможно най-добрите варянти за гуми (джантите са 16" ет11 редни 8j задни 9j)
Отпред 205/45 отзад 215/45 възможно ли е
И другото е къде в софия може да се намери някой който да раздуе задните вежди, чух че най добрия начин е да се нагрее за да не се развали боята и докато е горещо да се раздуе, търсих във форума но няма много инфо.ако имате контакти на майстори които са го правили на вас или познати казвайте...


Имaм въпрос само какви са възможно най-добрите варянти за гуми (джантите са 16" ет11 редни 8j задни 9j)
Отпред 205/45 отзад 215/45 възможно ли е
И другото е къде в софия може да се намери някой който да раздуе задните вежди, чух че най добрия начин е да се нагрее за да не се развали боята и докато е горещо да се раздуе, търсих във форума но няма много инфо.ако имате контакти на майстори които са го правили на вас или познати казвайте...

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Честити джантега!
Май един мой приятел им точеше лиги ама прецени, че ще стърчат свръх много
на е36 отзад с това ЕТ. Успех
Евтини варианти:
https://www.youtube.com/watch?v=eF38JPuD3cI
https://www.youtube.com/watch?v=1PdLwUKQbM8
https://www.youtube.com/watch?v=Rdg-2BC_Q2o
Скъп вариант:
https://www.youtube.com/watch?v=UnZ9IgU9N6w
Май един мой приятел им точеше лиги ама прецени, че ще стърчат свръх много


Евтини варианти:
https://www.youtube.com/watch?v=eF38JPuD3cI
https://www.youtube.com/watch?v=1PdLwUKQbM8
https://www.youtube.com/watch?v=Rdg-2BC_Q2o
Скъп вариант:
https://www.youtube.com/watch?v=UnZ9IgU9N6w
Последна промяна k.milanov на 20 Яну 2015, 22:06, променена общо 1 път
- zzvvmm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Това със списанията е вятър работа. Пробвано лично на моята кола и не съм доволен от ефекта.
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Това с гедорето ми се струва най-безболезнено ако нагряваш калника преди това. Също така ми се струва и най-голяма възможност за контролиране, защото като метод се доближава до скъпите машинки за раздуване на калници
Мисля на пролет да го пробвам.

- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Това за което говориш се нарича ролване и според мене няма да ти помогне особено. Иначе раздуване на калниците е съвсем различно нещо. Също така е хубаво да ти е ниска колата за да седи добре с подобна джанта.
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
^ моето мнение е като горния пост, ролвалвани са ми калниците с тръба, после и с ролер ги мъчех, единственото което можеш да нарпавш е да залепиш края на веждата( хоризонталния) за самата вежда(вертикалната). Все пак ако помислиш няма от къде да дойде този материал че да се издуе калника или се свива отстрани и се разпъва малко в центъра или нищо съществено и 100% не влзат джантите с това ЕТ.
Карам ЕТ15 7.5J отзад 205/45/16 отпред 195/45/16. Като отпред може по-големи гуми или едни 17-ки направо. Отзад работата е по-мъчна
С окачване 35/15 или 40/20 нещо такова съм.
Един приятел го направи като хората - интервенцията прилича на е30 М-Повер. Купи нови задни панели огъна ги по средата за да има разстояние от оригиналния панел и ги завари(примерно)
върху шасито, като отряза долния панел пост фактор(примерно) 

Карам ЕТ15 7.5J отзад 205/45/16 отпред 195/45/16. Като отпред може по-големи гуми или едни 17-ки направо. Отзад работата е по-мъчна

Един приятел го направи като хората - интервенцията прилича на е30 М-Повер. Купи нови задни панели огъна ги по средата за да има разстояние от оригиналния панел и ги завари(примерно)


- T0nk00
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: с колкото пари изкара
- Мечтае да кара: BMW S1000RR
- Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
http://dtmfiberwerkz.com/access/rivet-s ... p-572.html
По мое мнение това е сполучлив вариант, но цената няма да я коментирам.
По мое мнение това е сполучлив вариант, но цената няма да я коментирам.
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
А ти пробва ли 8ците на предните главини и да ги завъртиш! Ако не си - пробвай, защото имам опасение че ще ти опре спирачния апарат в спицата или барела. Така като ги гледам са ЕТА Бета Люси - и могат да дойдат проблемни с този скосен барел отвътре!
На 16х8.5 с гума 205 на 55 отпред няма проблем, но отзад грубо пристъгрва. С гума 195 на 55 зимна отзад проблема изчезна. Но и вече съм поогънал малко от пришкурване на задните баници
. 195 на 55 като разпънка отговаря на 205 на 45, но вторите идват значително по ниски.
Ако ти паснат джантите отпред без проблем с апарата - предните 8ци им слагаш 195 на 50, а на 9ките 195 на 55 и ги оеднаквяваш по височина. Ако са ти високи и все пак държиш да паднат още 205 на 40/45 предни и 205 на 50/55 задни.
Има смисъл ръба да се прибере и без широки джанти, че там няма уплътнение и събира зла гад от улиците. Затова и първите наченки на външни ръжди се появяват по заводския скосен ръб отвън.
Също е хубаво преди сгъването да се изчисти перфектно отвътре ръба от мръсотията, да се измие и подсуши. Един кант здрав силикон от край до край и след 30 минути се почва навиването с ролера. При прибирането - излишното ще излезе, и единствено ще остане филм между залепването на ламарините. Ще има хубав дълготраен предпазен ефект и повече прах няма да попадне във тази фуга.
Другото е, че мал шанс да нямаш спуквания на боята. В това студено време и дори с пистолет да ги напарите добре ще е чист късмет.
Ще питам един приятел с направена машинка дали ще се навие да ти направи твоите и няма да ти одере кожата откъм цена. В София е обаче.
На 16х8.5 с гума 205 на 55 отпред няма проблем, но отзад грубо пристъгрва. С гума 195 на 55 зимна отзад проблема изчезна. Но и вече съм поогънал малко от пришкурване на задните баници

Ако ти паснат джантите отпред без проблем с апарата - предните 8ци им слагаш 195 на 50, а на 9ките 195 на 55 и ги оеднаквяваш по височина. Ако са ти високи и все пак държиш да паднат още 205 на 40/45 предни и 205 на 50/55 задни.
Има смисъл ръба да се прибере и без широки джанти, че там няма уплътнение и събира зла гад от улиците. Затова и първите наченки на външни ръжди се появяват по заводския скосен ръб отвън.
Също е хубаво преди сгъването да се изчисти перфектно отвътре ръба от мръсотията, да се измие и подсуши. Един кант здрав силикон от край до край и след 30 минути се почва навиването с ролера. При прибирането - излишното ще излезе, и единствено ще остане филм между залепването на ламарините. Ще има хубав дълготраен предпазен ефект и повече прах няма да попадне във тази фуга.
Другото е, че мал шанс да нямаш спуквания на боята. В това студено време и дори с пистолет да ги напарите добре ще е чист късмет.
Ще питам един приятел с направена машинка дали ще се навие да ти направи твоите и няма да ти одере кожата откъм цена. В София е обаче.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -on-e36-m3
Това е най-добрия вариянт според мен. Инвестиция е, но става културно и ако се направи добре няма да ръждяса наесен
Доста колеги май са го правили вече, някой може да сподели какво е успял да събере в калника при такъв сетъп.
С машинка и да ролваш трябва да сложиш най-твърдите пружини и да караш много внимателно за да не сменяш гуми през 2 седмици.
Това е най-добрия вариянт според мен. Инвестиция е, но става културно и ако се направи добре няма да ръждяса наесен

С машинка и да ролваш трябва да сложиш най-твърдите пружини и да караш много внимателно за да не сменяш гуми през 2 седмици.
- JoroM43
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 4.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Мерси за информацията , това с размера на гумите доста ми помогна - така ще знам какво да търся, ще чакам и ЛС за момчето което разпъва каква би била цената за услугата и изобщо дали ще се навие, относно опирането в предните апарати не съм пробвал (318и), но ако се случи има ли начин да се използват джантите, защото съм виждал същите джанти на 328-ца (в американски форум) a в америка всичко е възможно 

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Всичко става, но в случая се отива на
фланци. И така предните могат да ти станат също като 8.5, 9ки/ако не и повече
/. Те американците ги приемат за даденост и задължителна част от окачването. Дано да минеш метър/в случая милиметър/...
Аз разпънах зимните 195/55 на 4х16х8.5 следователно 2.3 и 2.5 атм. В момента ми е чудесно, а и ще ролвам задните за начало. За отзад 195/55 при 9ки ще снижи още гумата с около см, а за отпред 45/50 таван за 8ци. Хем леко високо, хем прибрано. Според мен това ще е идеалното за твоите джанти и без да се тормозиш, че ще разлепиш гумите. Това са размери на по-достъпни и не толкова скъпи гуми, спрямо 205 с по-ниски височини.


Аз разпънах зимните 195/55 на 4х16х8.5 следователно 2.3 и 2.5 атм. В момента ми е чудесно, а и ще ролвам задните за начало. За отзад 195/55 при 9ки ще снижи още гумата с около см, а за отпред 45/50 таван за 8ци. Хем леко високо, хем прибрано. Според мен това ще е идеалното за твоите джанти и без да се тормозиш, че ще разлепиш гумите. Това са размери на по-достъпни и не толкова скъпи гуми, спрямо 205 с по-ниски височини.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
rhase написа:http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1713864-E46-flare-on-e36-m3
Това е най-добрия вариянт според мен. Инвестиция е, но става културно и ако се направи добре няма да ръждяса наесенДоста колеги май са го правили вече, някой може да сподели какво е успял да събере в калника при такъв сетъп.
С машинка и да ролваш трябва да сложиш най-твърдите пружини и да караш много внимателно за да не сменяш гуми през 2 седмици.
Проблемът е, че на задните панели няма достъп да се обработят заварките от вътре и след време ръждата набъбва, може да не е тази есен, но ще е следващата или по-следващата. Пробвано от мой приятел.
Няма по-добро от оригинала

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Има начин за достигане на заварките от вътрешната страна на панелите. Всеки себеуважаващ се бояджия-тенекеджия трябва да има въпросното помагало за тази дейност, а то е: пистолет + тънък маркуч с дюза в единия му край. Маркуча е достатачно дълъг за да достигне и най-скатаните места. Първо се впръсква епоксиден грунд за необработени места(логично, там вътре няма как да бръкне), след пълното му исъхване се впръсква консервант(парафин) за кухини. Ако операцията е направена с желание, после и да напълниш веждите умишлено с вода, тя просто се отблъсква от тези места...


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Методът, който си посочил и разпространен и често използван.
Освен него, всеки уважаващ себе си бояджия-тенекеджия, би трябвало да знае, че при заварки от тоя тип, се задържа кислород в шлаката и ако не бъде изпилена от вътре, а само се намаже отгоре(независимо с какво), е неизбежно да тръгне ръжда рано или късно.
И е задължително да предупреждава клиентите си за това, преди да им обещае чудеса, ако иска да е коректен.
Освен него, всеки уважаващ себе си бояджия-тенекеджия, би трябвало да знае, че при заварки от тоя тип, се задържа кислород в шлаката и ако не бъде изпилена от вътре, а само се намаже отгоре(независимо с какво), е неизбежно да тръгне ръжда рано или късно.
И е задължително да предупреждава клиентите си за това, преди да им обещае чудеса, ако иска да е коректен.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?
Делян написа:И е задължително да предупреждава клиентите си за това, преди да им обещае чудеса, ако иска да е коректен.
За да са си коректен се пуска работна карта с дата на издаване на автомобила + снимки, като после даваш поне три-годишна гаранция за това, което е свършено. Ако в този срок се появят дефекти, просто се поема ремонта за сметка на бояджията. То за това на места взимат по 50лв, за пребоядисване на елемент а на други, много-много повече!


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
66 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани