Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 4.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318

Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от JoroM43 » 20 Яну 2015, 21:35

Преди два дни пуснах пост в "извън темата" дали ще станат едни джанти стана ми ясно че ще опират но ми легнаха на сърцето и ги взех. :mhihi:
Изображение
Имaм въпрос само какви са възможно най-добрите варянти за гуми (джантите са 16" ет11 редни 8j задни 9j)
Отпред 205/45 отзад 215/45 възможно ли е

И другото е къде в софия може да се намери някой който да раздуе задните вежди, чух че най добрия начин е да се нагрее за да не се развали боята и докато е горещо да се раздуе, търсих във форума но няма много инфо.ако имате контакти на майстори които са го правили на вас или познати казвайте... :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от k.milanov » 20 Яну 2015, 22:04

Честити джантега!
Май един мой приятел им точеше лиги ама прецени, че ще стърчат свръх много :mhihi: на е36 отзад с това ЕТ. Успех :yes:
Евтини варианти:
https://www.youtube.com/watch?v=eF38JPuD3cI
https://www.youtube.com/watch?v=1PdLwUKQbM8
https://www.youtube.com/watch?v=Rdg-2BC_Q2o
Скъп вариант:
https://www.youtube.com/watch?v=UnZ9IgU9N6w
Последна промяна k.milanov на 20 Яну 2015, 22:06, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от zzvvmm » 20 Яну 2015, 22:05

Това със списанията е вятър работа. Пробвано лично на моята кола и не съм доволен от ефекта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от k.milanov » 20 Яну 2015, 23:34

Това с гедорето ми се струва най-безболезнено ако нагряваш калника преди това. Също така ми се струва и най-голяма възможност за контролиране, защото като метод се доближава до скъпите машинки за раздуване на калници :yes: Мисля на пролет да го пробвам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от Vanqu1sh » 20 Яну 2015, 23:38

Това за което говориш се нарича ролване и според мене няма да ти помогне особено. Иначе раздуване на калниците е съвсем различно нещо. Също така е хубаво да ти е ниска колата за да седи добре с подобна джанта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 19.01.2010

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от M17cH » 21 Яну 2015, 0:57

^ моето мнение е като горния пост, ролвалвани са ми калниците с тръба, после и с ролер ги мъчех, единственото което можеш да нарпавш е да залепиш края на веждата( хоризонталния) за самата вежда(вертикалната). Все пак ако помислиш няма от къде да дойде този материал че да се издуе калника или се свива отстрани и се разпъва малко в центъра или нищо съществено и 100% не влзат джантите с това ЕТ. :yes:

Карам ЕТ15 7.5J отзад 205/45/16 отпред 195/45/16. Като отпред може по-големи гуми или едни 17-ки направо. Отзад работата е по-мъчна :) С окачване 35/15 или 40/20 нещо такова съм.

Един приятел го направи като хората - интервенцията прилича на е30 М-Повер. Купи нови задни панели огъна ги по средата за да има разстояние от оригиналния панел и ги завари(примерно) :mhihi: върху шасито, като отряза долния панел пост фактор(примерно) :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от T0nk00 » 21 Яну 2015, 9:54

http://dtmfiberwerkz.com/access/rivet-s ... p-572.html

По мое мнение това е сполучлив вариант, но цената няма да я коментирам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от kagebista » 21 Яну 2015, 10:29

А ти пробва ли 8ците на предните главини и да ги завъртиш! Ако не си - пробвай, защото имам опасение че ще ти опре спирачния апарат в спицата или барела. Така като ги гледам са ЕТА Бета Люси - и могат да дойдат проблемни с този скосен барел отвътре!
На 16х8.5 с гума 205 на 55 отпред няма проблем, но отзад грубо пристъгрва. С гума 195 на 55 зимна отзад проблема изчезна. Но и вече съм поогънал малко от пришкурване на задните баници :mrgreen: . 195 на 55 като разпънка отговаря на 205 на 45, но вторите идват значително по ниски.
Ако ти паснат джантите отпред без проблем с апарата - предните 8ци им слагаш 195 на 50, а на 9ките 195 на 55 и ги оеднаквяваш по височина. Ако са ти високи и все пак държиш да паднат още 205 на 40/45 предни и 205 на 50/55 задни.
Има смисъл ръба да се прибере и без широки джанти, че там няма уплътнение и събира зла гад от улиците. Затова и първите наченки на външни ръжди се появяват по заводския скосен ръб отвън.
Също е хубаво преди сгъването да се изчисти перфектно отвътре ръба от мръсотията, да се измие и подсуши. Един кант здрав силикон от край до край и след 30 минути се почва навиването с ролера. При прибирането - излишното ще излезе, и единствено ще остане филм между залепването на ламарините. Ще има хубав дълготраен предпазен ефект и повече прах няма да попадне във тази фуга.
Другото е, че мал шанс да нямаш спуквания на боята. В това студено време и дори с пистолет да ги напарите добре ще е чист късмет.
Ще питам един приятел с направена машинка дали ще се навие да ти направи твоите и няма да ти одере кожата откъм цена. В София е обаче.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от rhase » 21 Яну 2015, 10:58

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -on-e36-m3
Това е най-добрия вариянт според мен. Инвестиция е, но става културно и ако се направи добре няма да ръждяса наесен :mhihi: Доста колеги май са го правили вече, някой може да сподели какво е успял да събере в калника при такъв сетъп.
С машинка и да ролваш трябва да сложиш най-твърдите пружини и да караш много внимателно за да не сменяш гуми през 2 седмици.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 4.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от JoroM43 » 23 Яну 2015, 11:12

Мерси за информацията , това с размера на гумите доста ми помогна - така ще знам какво да търся, ще чакам и ЛС за момчето което разпъва каква би била цената за услугата и изобщо дали ще се навие, относно опирането в предните апарати не съм пробвал (318и), но ако се случи има ли начин да се използват джантите, защото съм виждал същите джанти на 328-ца (в американски форум) a в америка всичко е възможно :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от kagebista » 23 Яну 2015, 11:40

Всичко става, но в случая се отива на :arrow: фланци. И така предните могат да ти станат също като 8.5, 9ки/ако не и повече :confused: /. Те американците ги приемат за даденост и задължителна част от окачването. Дано да минеш метър/в случая милиметър/...
Аз разпънах зимните 195/55 на 4х16х8.5 следователно 2.3 и 2.5 атм. В момента ми е чудесно, а и ще ролвам задните за начало. За отзад 195/55 при 9ки ще снижи още гумата с около см, а за отпред 45/50 таван за 8ци. Хем леко високо, хем прибрано. Според мен това ще е идеалното за твоите джанти и без да се тормозиш, че ще разлепиш гумите. Това са размери на по-достъпни и не толкова скъпи гуми, спрямо 205 с по-ниски височини.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от Делян » 23 Яну 2015, 21:04

rhase написа:http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1713864-E46-flare-on-e36-m3
Това е най-добрия вариянт според мен. Инвестиция е, но става културно и ако се направи добре няма да ръждяса наесен :mhihi: Доста колеги май са го правили вече, някой може да сподели какво е успял да събере в калника при такъв сетъп.
С машинка и да ролваш трябва да сложиш най-твърдите пружини и да караш много внимателно за да не сменяш гуми през 2 седмици.

Проблемът е, че на задните панели няма достъп да се обработят заварките от вътре и след време ръждата набъбва, може да не е тази есен, но ще е следващата или по-следващата. Пробвано от мой приятел.

Няма по-добро от оригинала :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от Борис_Малинов » 23 Яну 2015, 22:08

Има начин за достигане на заварките от вътрешната страна на панелите. Всеки себеуважаващ се бояджия-тенекеджия трябва да има въпросното помагало за тази дейност, а то е: пистолет + тънък маркуч с дюза в единия му край. Маркуча е достатачно дълъг за да достигне и най-скатаните места. Първо се впръсква епоксиден грунд за необработени места(логично, там вътре няма как да бръкне), след пълното му исъхване се впръсква консервант(парафин) за кухини. Ако операцията е направена с желание, после и да напълниш веждите умишлено с вода, тя просто се отблъсква от тези места...
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от Делян » 24 Яну 2015, 14:13

Методът, който си посочил и разпространен и често използван.
Освен него, всеки уважаващ себе си бояджия-тенекеджия, би трябвало да знае, че при заварки от тоя тип, се задържа кислород в шлаката и ако не бъде изпилена от вътре, а само се намаже отгоре(независимо с какво), е неизбежно да тръгне ръжда рано или късно.
И е задължително да предупреждава клиентите си за това, преди да им обещае чудеса, ако иска да е коректен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Раздуване на калници - къде и по какъв метод?

Мнение от Борис_Малинов » 24 Яну 2015, 23:09

Делян написа:И е задължително да предупреждава клиентите си за това, преди да им обещае чудеса, ако иска да е коректен.

За да са си коректен се пуска работна карта с дата на издаване на автомобила + снимки, като после даваш поне три-годишна гаранция за това, което е свършено. Ако в този срок се появят дефекти, просто се поема ремонта за сметка на бояджията. То за това на места взимат по 50лв, за пребоядисване на елемент а на други, много-много повече!
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook