Автомата май се предаде , епизод 2
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Автомата май се предаде , епизод 2
Колата е 323и с 5 скоростния автомат. До вчера автомата работеше перфектно не се усещаше че превключва, нямаше удари или каквато и да е забележка с изключение на едно нещо което така и не разбрах от къде се получава , а то е :
-например от P включваш на R след това N след това D и при опит да преминеш на 4-та не става .. трябва да приложиш сила на лоста за да влезне след което си отива на 3-та и 2-ра без проблеми .Като опиташ обратното пак се получава някво запецване и не е задължително да е между D и 4-та може и от N na R . Така си карах почти 10 000 километра до вчера ...
Дадох колата на приятелката ми да си свърши работа
(от София до Ботевград и обратно) и сега като се качих на колата тотална греда , като сложиш лоста на D или 4-3-2 се чува леко тупкане отзад и колата тръгва с зор на може би 4-та предавка и от място започва да ускорява ( пробвах до около 80-90 км ) и не превключи нито веднъж
Някой има ли идея какво по-дявалите се получи и къде да я карам на доктор ?
-например от P включваш на R след това N след това D и при опит да преминеш на 4-та не става .. трябва да приложиш сила на лоста за да влезне след което си отива на 3-та и 2-ра без проблеми .Като опиташ обратното пак се получава някво запецване и не е задължително да е между D и 4-та може и от N na R . Така си карах почти 10 000 километра до вчера ...
Дадох колата на приятелката ми да си свърши работа


Някой има ли идея какво по-дявалите се получи и къде да я карам на доктор ?
Последна промяна v_p_m на 06 Дек 2014, 0:55, променена общо 1 път
- black hawk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 30.03.2011
- Местоположение: Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525d
Re: Автомата май се предаде ?
Маслото в скоростите проверявал ли си скоро ?
Re: Автомата май се предаде ?
black hawk написа:Маслото в скоростите проверявал ли си скоро ?
Сменях радиаторчето отпред понеже сълзеше и долях на работещ двигател масло докато не почна да го изхвърля . Това преди 3-4000 км.
п.п В тази тема като чели проблема е подобен нищо че кутията е различна .
viewtopic.php?p=2962470
Какво мислите да пробвам ли с друг компютър ако да ще ми кажете ли къде се намира че не го намирам в http://www.realoem.com/ и нз от какви модели става , също така прочетох някъде че компютъра за автомата фактически е ECU-то има ли нещо вярно ?
Последна промяна v_p_m на 19 Ное 2014, 7:22, променена общо 1 път
- ro6ko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 8.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i, E83 LCI
- Мечтае да кара: E 12
Re: Автомата май се предаде ?
За да не ти превключи нито веднъж до 80 км. значи скоростите са ти в авариен режим. Свети ли ти на таблото жълта лампа със зъбно колело?
Re: Автомата май се предаде ?
ro6ko написа:За да не ти превключи нито веднъж до 80 км. значи скоростите са ти в авариен режим. Свети ли ти на таблото жълта лампа със зъбно колело?
Не, не свети нищо . Накратко компютъра по долу ще стане ли за мойта електроника за м53б25
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Автомата май се предаде ?
Колеги смених компютъра разлика никаква махнах компютъра разлика пак никаква
по таблото не свети нищо , има ли различни компютри за различните години визуално са едно към едно но номерата не са еднакви ?

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Автомата май се предаде ?
v_p_m написа:Колата е 323и с 5 скоростния автомат. До вчера автомата работеше перфектно не се усещаше че превключва, нямаше удари или каквато и да е забележка с изключение на едно нещо което така и не разбрах от къде се получава , а то е :
-например от P включваш на R след това N след това D и при опит да преминеш на 4-та не става .. трябва да приложиш сила на лоста за да влезне след което си отива на 3-та и 2-ра без проблеми .Като опиташ обратното пак се получава някво запецване и не е задължително да е между D и 4-та може и от N na R . Така си карах почти 10 000 километра до вчера ...
Дадох колата на приятелката ми да си свърши работа(от София до Ботевград и обратно) и сега като се качих на колата тотална греда , като сложиш лоста на D или 4-3-2 се чува леко тупкане отзад и колата тръгва с зор на може би 4-та предавка и от място започва да ускорява ( пробвах до около 80-90 км ) и не превключи нито веднъж
![]()
Някой има ли идея какво по-дявалите се получи и къде да я карам на доктор ?
Лоста на скоростите, задвижва едно бутало, със сложна конфигурация, което определя по кои канали на управлението на кутията да започне да тече масло. Най-вероятно нещо се е отчупило и блокира нормалното му движение и от там се налага прилагането на сила. А кутията се държи неадекватно, защото маслото вече не се подава там, където трябва да се подаде.
Re: Автомата май се предаде ?
Имам няколко въпроса ако може компетенто мнение:
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Автомата май се предаде ?
v_p_m написа:Имам няколко въпроса ако може компетенто мнение:
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?
Колега, на кутията има табелка, на която пише модела и и вида на маслото. Ако сложиш същата кутия, няма да сменяш компа и друга електроника. При смяна на кутията, ще трябва да смениш и маслото.
Re: Автомата май се предаде ?
zvetiko написа:v_p_m написа:Имам няколко въпроса ако може компетенто мнение:
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?
Колега, на кутията има табелка, на която пише модела и и вида на маслото. Ако сложиш същата кутия, няма да сменяш компа и друга електроника. При смяна на кутията, ще трябва да смениш и маслото.
Точно това ме притеснява че ще трябва и маслото да се смени , имам чувството че точно смяната на маслото от предишния собственик е довела до това положение. Понеже е сменено с заместител а не оригинално от представител и както чета в мрежата хората казват че требва от точно това което БМВ дават а дали е истина идея си нямам. По мой груби сметки смяна с друга излиза горе дилу 500 лв.
Кутия 2-ра ръка 200 лв.
Смяна на масло и филтър - 150лв.
Пари за Работа 150лв. - Толкова ми иска един пичага , вия кажете много ли е малко ли е
Иначе за сега си карам само на 4-та


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Автомата май се предаде ?
Смяна на масло и филтър - 150лв.
Да кажем, ако маслото е около 10 литра и не е LT, а DII, литъра на оригиналното е около 26лв, някакво друго- за около 15лв/л. Сигурно ще има и от 2лв/л, но по-добре не слагай от него.


Re: Автомата май се предаде ?
zvetiko написа:Смяна на масло и филтър - 150лв.
Да кажем, ако маслото е около 10 литра и не е LT, а DII, литъра на оригиналното е около 26лв, някакво друго- за около 15лв/л. Сигурно ще има и от 2лв/л, но по-добре не слагай от него.Кита с филтъра и гарнитурата да е около 60лв. По-добре да не описвам, какво трябва да се направи, за да се достигне горната цена.
Имаше един колега, който се хвалеше, че са му боядисали цялата кола за 350лв, след няколко месеца, псуваше майстора, че си бил оставил ръцете...
LT i DII някакви класове ли са ? Какво имаш предвид оригинално (само от Дару или Камор) и ако са класове нямат ли аналози от други производители, все пак че на тубичката пише бмв е поне +10 лв. отгоре а те взе пак не са производители а само поръчители или се бъркам ?
Също така чисто теоретично може ли да си взема кутия пълна с масло и ако да кажем си е оригиналното да купя от същото и да се долее при нужда. Пък колкото изкара кутията все пак смяна на масло излиза повече от работеща кутия ?
Майстора ми каза масло 15 лв. литъра лови от 7-9 литра(зависело дали се изкара маслото от турбината) филтър 30лв. тук също изниква въпрос макар и абсурден за някой хора , може ли да се сложи филтъра и гарнитурата от моята кутия който са на около 10к километра.
Re: Автомата май се предаде ? 2-ри епизод
Колеги развръзката е следната , поръчах си друга кутия , качихме я на колата сменихме масло филтри и всичко както си му е реда, палим за тестово кръгче и ХОП ИЗНЕНАДА
, проблема си е същия все едно съм си с моята кутия
R- следва удар , D-удар и си тръгвам на 4-та предавка без значение дали съм на д 4-3-2 се си е 4-та. Възможно ли е компютъра на колата да е прецакан нещо и затова да е цялата работа ?


Re: Автомата май се предаде ? 2-ри епизод
v_p_m написа:Колеги развръзката е следната , поръчах си друга кутия , качихме я на колата сменихме масло филтри и всичко както си му е реда, палим за тестово кръгче и ХОП ИЗНЕНАДА, проблема си е същия все едно съм си с моята кутия
R- следва удар , D-удар и си тръгвам на 4-та предавка без значение дали съм на д 4-3-2 се си е 4-та. Възможно ли е компютъра на колата да е прецакан нещо и затова да е цялата работа ?
Колега, от опита който имам от една служебна кола (Фолксваген Пасат 1.8Т, автоматик), симптомите му бяха същите - удари от скоростната кутия, невървене, даже към края и задна скорост просто изчезна

Колата прекара 3 месеца в един уж ''много'' добър сервиз в Бургас за ремонт на автоматици


Така,че преди да метнеш следващата кутия пробвай със самата електроника дали причината не е в нея

P.S.
Доколкото съм чел разни форуми и теми в интернет един от най-добрите сервизи за ремонт на автоматици е в Пловдив, но за съжаление в момента не мога да се сетя как се казваше.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?

Re: Автомата май се предаде ? 2-ри епизод
integral написа:v_p_m написа:Колеги развръзката е следната , поръчах си друга кутия , качихме я на колата сменихме масло филтри и всичко както си му е реда, палим за тестово кръгче и ХОП ИЗНЕНАДА, проблема си е същия все едно съм си с моята кутия
R- следва удар , D-удар и си тръгвам на 4-та предавка без значение дали съм на д 4-3-2 се си е 4-та. Възможно ли е компютъра на колата да е прецакан нещо и затова да е цялата работа ?
Колега, от опита който имам от една служебна кола (Фолксваген Пасат 1.8Т, автоматик), симптомите му бяха същите - удари от скоростната кутия, невървене, даже към края и задна скорост просто изчезна![]()
Колата прекара 3 месеца в един уж ''много'' добър сервиз в Бургас за ремонт на автоматицислед 3 поредни месеца опити там и смяна на поне 4 скоростни кутии накрая въпросните майстори се сетиха да сменят и самия компютър на кутията (викаха му мозък) и колата се оправи......... след скромната сума от 1,800 лв. и 3 месеца престой в сервиза
![]()
Така,че преди да метнеш следващата кутия пробвай със самата електроника дали причината не е в нея![]()
P.S.
Доколкото съм чел разни форуми и теми в интернет един от най-добрите сервизи за ремонт на автоматици е в Пловдив, но за съжаление в момента не мога да се сетя как се казваше.
Както казах още в началото това беше 1-вото което направих , взех компютър(автомат) от друга кутия , слагам го същото положение , махам го (колата остава без компютър) паля и пак същото положение . Затова питам може ли да е от ЕКУ-то на колата не от компа на автомата .
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани