Автомата май се предаде , епизод 2

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Автомата май се предаде , епизод 2

Мнение от v_p_m » 18 Ное 2014, 20:55

Колата е 323и с 5 скоростния автомат. До вчера автомата работеше перфектно не се усещаше че превключва, нямаше удари или каквато и да е забележка с изключение на едно нещо което така и не разбрах от къде се получава , а то е :
-например от P включваш на R след това N след това D и при опит да преминеш на 4-та не става .. трябва да приложиш сила на лоста за да влезне след което си отива на 3-та и 2-ра без проблеми .Като опиташ обратното пак се получава някво запецване и не е задължително да е между D и 4-та може и от N na R . Така си карах почти 10 000 километра до вчера ...
Дадох колата на приятелката ми да си свърши работа :nono: (от София до Ботевград и обратно) и сега като се качих на колата тотална греда , като сложиш лоста на D или 4-3-2 се чува леко тупкане отзад и колата тръгва с зор на може би 4-та предавка и от място започва да ускорява ( пробвах до около 80-90 км ) и не превключи нито веднъж :help:
Някой има ли идея какво по-дявалите се получи и къде да я карам на доктор ?
Последна промяна v_p_m на 06 Дек 2014, 0:55, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 30.03.2011
Местоположение: Самоков
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525d

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от black hawk » 18 Ное 2014, 21:10

Маслото в скоростите проверявал ли си скоро ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от v_p_m » 18 Ное 2014, 21:15

black hawk написа:Маслото в скоростите проверявал ли си скоро ?

Сменях радиаторчето отпред понеже сълзеше и долях на работещ двигател масло докато не почна да го изхвърля . Това преди 3-4000 км.

п.п В тази тема като чели проблема е подобен нищо че кутията е различна .
viewtopic.php?p=2962470
Какво мислите да пробвам ли с друг компютър ако да ще ми кажете ли къде се намира че не го намирам в http://www.realoem.com/ и нз от какви модели става , също така прочетох някъде че компютъра за автомата фактически е ECU-то има ли нещо вярно ?
Последна промяна v_p_m на 19 Ное 2014, 7:22, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 323i, E83 LCI
Мечтае да кара: E 12

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от ro6ko » 19 Ное 2014, 1:12

За да не ти превключи нито веднъж до 80 км. значи скоростите са ти в авариен режим. Свети ли ти на таблото жълта лампа със зъбно колело?
399523994940727

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от v_p_m » 19 Ное 2014, 7:23

ro6ko написа:За да не ти превключи нито веднъж до 80 км. значи скоростите са ти в авариен режим. Свети ли ти на таблото жълта лампа със зъбно колело?

Не, не свети нищо . Накратко компютъра по долу ще стане ли за мойта електроника за м53б25
2013-04-26%2008_29_16.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от v_p_m » 20 Ное 2014, 20:35

Колеги смених компютъра разлика никаква махнах компютъра разлика пак никаква :banghead: по таблото не свети нищо , има ли различни компютри за различните години визуално са едно към едно но номерата не са еднакви ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от zvetiko » 21 Ное 2014, 9:54

v_p_m написа:Колата е 323и с 5 скоростния автомат. До вчера автомата работеше перфектно не се усещаше че превключва, нямаше удари или каквато и да е забележка с изключение на едно нещо което така и не разбрах от къде се получава , а то е :
-например от P включваш на R след това N след това D и при опит да преминеш на 4-та не става .. трябва да приложиш сила на лоста за да влезне след което си отива на 3-та и 2-ра без проблеми .Като опиташ обратното пак се получава някво запецване и не е задължително да е между D и 4-та може и от N na R . Така си карах почти 10 000 километра до вчера ...
Дадох колата на приятелката ми да си свърши работа :nono: (от София до Ботевград и обратно) и сега като се качих на колата тотална греда , като сложиш лоста на D или 4-3-2 се чува леко тупкане отзад и колата тръгва с зор на може би 4-та предавка и от място започва да ускорява ( пробвах до около 80-90 км ) и не превключи нито веднъж :help:
Някой има ли идея какво по-дявалите се получи и къде да я карам на доктор ?


Лоста на скоростите, задвижва едно бутало, със сложна конфигурация, което определя по кои канали на управлението на кутията да започне да тече масло. Най-вероятно нещо се е отчупило и блокира нормалното му движение и от там се налага прилагането на сила. А кутията се държи неадекватно, защото маслото вече не се подава там, където трябва да се подаде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от v_p_m » 21 Ное 2014, 13:47

Имам няколко въпроса ако може компетенто мнение:
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от zvetiko » 22 Ное 2014, 13:05

v_p_m написа:Имам няколко въпроса ако може компетенто мнение:
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?


Колега, на кутията има табелка, на която пише модела и и вида на маслото. Ако сложиш същата кутия, няма да сменяш компа и друга електроника. При смяна на кутията, ще трябва да смениш и маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от v_p_m » 22 Ное 2014, 16:41

zvetiko написа:
v_p_m написа:Имам няколко въпроса ако може компетенто мнение:
1-Колеги кутията ми ZF 5HP19 ли е ?
2-Става ли да се смени само кутията или трябва и компа(на автомата) и некаква друга електроника ?
3- При евентуална смяна на кутията какво се прави по нея сменя ли се масло и тн. може ли директно да се сложи и да се кара ?


Колега, на кутията има табелка, на която пише модела и и вида на маслото. Ако сложиш същата кутия, няма да сменяш компа и друга електроника. При смяна на кутията, ще трябва да смениш и маслото.

Точно това ме притеснява че ще трябва и маслото да се смени , имам чувството че точно смяната на маслото от предишния собственик е довела до това положение. Понеже е сменено с заместител а не оригинално от представител и както чета в мрежата хората казват че требва от точно това което БМВ дават а дали е истина идея си нямам. По мой груби сметки смяна с друга излиза горе дилу 500 лв.
Кутия 2-ра ръка 200 лв.
Смяна на масло и филтър - 150лв.
Пари за Работа 150лв. - Толкова ми иска един пичага , вия кажете много ли е малко ли е
Иначе за сега си карам само на 4-та :). Като включа Д , ако е равен пътя колата пак си тръгва сама само че ускорява малко по бавно :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от zvetiko » 22 Ное 2014, 17:44

Смяна на масло и филтър - 150лв.


Да кажем, ако маслото е около 10 литра и не е LT, а DII, литъра на оригиналното е около 26лв, някакво друго- за около 15лв/л. Сигурно ще има и от 2лв/л, но по-добре не слагай от него. ;) Кита с филтъра и гарнитурата да е около 60лв. По-добре да не описвам, какво трябва да се направи, за да се достигне горната цена. ;) Имаше един колега, който се хвалеше, че са му боядисали цялата кола за 350лв, след няколко месеца, псуваше майстора, че си бил оставил ръцете...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ?

Мнение от v_p_m » 22 Ное 2014, 19:27

zvetiko написа:
Смяна на масло и филтър - 150лв.


Да кажем, ако маслото е около 10 литра и не е LT, а DII, литъра на оригиналното е около 26лв, някакво друго- за около 15лв/л. Сигурно ще има и от 2лв/л, но по-добре не слагай от него. ;) Кита с филтъра и гарнитурата да е около 60лв. По-добре да не описвам, какво трябва да се направи, за да се достигне горната цена. ;) Имаше един колега, който се хвалеше, че са му боядисали цялата кола за 350лв, след няколко месеца, псуваше майстора, че си бил оставил ръцете...

LT i DII някакви класове ли са ? Какво имаш предвид оригинално (само от Дару или Камор) и ако са класове нямат ли аналози от други производители, все пак че на тубичката пише бмв е поне +10 лв. отгоре а те взе пак не са производители а само поръчители или се бъркам ?
Също така чисто теоретично може ли да си взема кутия пълна с масло и ако да кажем си е оригиналното да купя от същото и да се долее при нужда. Пък колкото изкара кутията все пак смяна на масло излиза повече от работеща кутия ?
Майстора ми каза масло 15 лв. литъра лови от 7-9 литра(зависело дали се изкара маслото от турбината) филтър 30лв. тук също изниква въпрос макар и абсурден за някой хора , може ли да се сложи филтъра и гарнитурата от моята кутия който са на около 10к километра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ? 2-ри епизод

Мнение от v_p_m » 05 Дек 2014, 21:50

Колеги развръзката е следната , поръчах си друга кутия , качихме я на колата сменихме масло филтри и всичко както си му е реда, палим за тестово кръгче и ХОП ИЗНЕНАДА :mhihi: , проблема си е същия все едно съм си с моята кутия :banghead: R- следва удар , D-удар и си тръгвам на 4-та предавка без значение дали съм на д 4-3-2 се си е 4-та. Възможно ли е компютъра на колата да е прецакан нещо и затова да е цялата работа ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ? 2-ри епизод

Мнение от integral » 09 Дек 2014, 15:25

v_p_m написа:Колеги развръзката е следната , поръчах си друга кутия , качихме я на колата сменихме масло филтри и всичко както си му е реда, палим за тестово кръгче и ХОП ИЗНЕНАДА :mhihi: , проблема си е същия все едно съм си с моята кутия :banghead: R- следва удар , D-удар и си тръгвам на 4-та предавка без значение дали съм на д 4-3-2 се си е 4-та. Възможно ли е компютъра на колата да е прецакан нещо и затова да е цялата работа ?


Колега, от опита който имам от една служебна кола (Фолксваген Пасат 1.8Т, автоматик), симптомите му бяха същите - удари от скоростната кутия, невървене, даже към края и задна скорост просто изчезна :mhihi:
Колата прекара 3 месеца в един уж ''много'' добър сервиз в Бургас за ремонт на автоматици :kuku: след 3 поредни месеца опити там и смяна на поне 4 скоростни кутии накрая въпросните майстори се сетиха да сменят и самия компютър на кутията (викаха му мозък) и колата се оправи......... след скромната сума от 1,800 лв. и 3 месеца престой в сервиза :mhihi:
Така,че преди да метнеш следващата кутия пробвай със самата електроника дали причината не е в нея :paranoid:

P.S.
Доколкото съм чел разни форуми и теми в интернет един от най-добрите сервизи за ремонт на автоматици е в Пловдив, но за съжаление в момента не мога да се сетя как се казваше.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Автомата май се предаде ? 2-ри епизод

Мнение от v_p_m » 09 Дек 2014, 19:28

integral написа:
v_p_m написа:Колеги развръзката е следната , поръчах си друга кутия , качихме я на колата сменихме масло филтри и всичко както си му е реда, палим за тестово кръгче и ХОП ИЗНЕНАДА :mhihi: , проблема си е същия все едно съм си с моята кутия :banghead: R- следва удар , D-удар и си тръгвам на 4-та предавка без значение дали съм на д 4-3-2 се си е 4-та. Възможно ли е компютъра на колата да е прецакан нещо и затова да е цялата работа ?


Колега, от опита който имам от една служебна кола (Фолксваген Пасат 1.8Т, автоматик), симптомите му бяха същите - удари от скоростната кутия, невървене, даже към края и задна скорост просто изчезна :mhihi:
Колата прекара 3 месеца в един уж ''много'' добър сервиз в Бургас за ремонт на автоматици :kuku: след 3 поредни месеца опити там и смяна на поне 4 скоростни кутии накрая въпросните майстори се сетиха да сменят и самия компютър на кутията (викаха му мозък) и колата се оправи......... след скромната сума от 1,800 лв. и 3 месеца престой в сервиза :mhihi:
Така,че преди да метнеш следващата кутия пробвай със самата електроника дали причината не е в нея :paranoid:

P.S.
Доколкото съм чел разни форуми и теми в интернет един от най-добрите сервизи за ремонт на автоматици е в Пловдив, но за съжаление в момента не мога да се сетя как се казваше.

Както казах още в началото това беше 1-вото което направих , взех компютър(автомат) от друга кутия , слагам го същото положение , махам го (колата остава без компютър) паля и пак същото положение . Затова питам може ли да е от ЕКУ-то на колата не от компа на автомата .

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook