Зацепване на м52б28

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Зацепване на м52б28

Мнение от don't be » 08 Ное 2014, 16:27

Колеги понеже , днес отворихме за смяна на гарнитура , мотора на мой приятел се чудим би ли било по добре ако се дадът двата разпределителни вала с по 1 зъб напред или на зад , или по отделно НЕ знам . Колата се кара и на газ. Ако някой от вас е пробвал и знае как е по добре нека сподели . Благодаря :)
За милиони-няма закони.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от M10 » 08 Ное 2014, 16:29

на пред или на зад не е до бре. то чно на беле зи ги зацепе те :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от don't be » 08 Ное 2014, 16:33

Мнения за зацепване на смукателя с 1 зъб напред само той ?
За милиони-няма закони.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от saleene » 08 Ное 2014, 17:31

Не , и не си правете експерименти да не отваряте накрая целия мотор . :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от don't be » 08 Ное 2014, 17:33

Xaxa , нека пише който е пробвал. Имайки предвид годините износването на веригата и зъбните колела по системата туко виж може и да има разлика :D
За милиони-няма закони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от maxpower » 08 Ное 2014, 17:54

А ти какво искаш да се получи в крайна сметка? Да върви повече във високите или в ниските щото едното винаги е за сметка на другото.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от mitaka21 » 08 Ное 2014, 17:58

maxpower написа:А ти какво искаш да се получи в крайна сметка? Да върви повече във високите или в ниските щото едното винаги е за сметка на другото.


Малко по подробно може ли да обясниш как се зацепва за да върви повече в различните обороти? Аз не съм с 2.8 но все пак. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от maxpower » 08 Ное 2014, 18:18

То първо е хубаво да се научиш да го зацепваш в стоково състояние преди да се пипат валовете, но най кратко обяснено без подробности :к
когато валовете (смукателен, изпускателен или двата) се местят на предварение (по посоката на въртене) въртящия момент слиза по надолу в оборотите и обратноот на закъснанение (обратно на посоката на въртене) премества въртящия момент по-нагоре в оборотите.
Може да се местят и двата заедно, може и по отделно, което е най добрия вариант, но е свързан с много проби грешки. При предварение се внимава за смукателния да не удари, а при закъснение страдат изпускателните клапани. От сега да кажа, че ако не знаете какво правите един зъб е много. Стоков м52 си върви най добре със стоковото зацепване на неговите си валове, вече ако се слагат други тогава нещата са по различни.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от k-hristov » 08 Ное 2014, 18:19

mitaka21 написа:
maxpower написа:А ти какво искаш да се получи в крайна сметка? Да върви повече във високите или в ниските щото едното винаги е за сметка на другото.


Малко по подробно може ли да обясниш как се зацепва за да върви повече в различните обороти? Аз не съм с 2.8 но все пак. :)

На 180 градуса върви най-много :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от M10 » 08 Ное 2014, 18:29

don't be написа:Xaxa , нека пише който е пробвал.

За да пиша, значи съм пробвал и съм видял че няма смисъл от проби а от смяна на валовете :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от don't be » 08 Ное 2014, 19:31

Благодаря на знаещите , един зъб е 10 градуса до утре има време за момента спирам на варианта смукателния в предварение . Само не знам как ще работи след това мотора , казаха ми на ПХ ще играят оборотите.
За милиони-няма закони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от maxpower » 08 Ное 2014, 19:46

Да, при предварение на смукателния се влошава празния ход. 10 градуса по разпределителния вал са много. Ако говорим по коляновия по може.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от don't be » 08 Ное 2014, 20:38

Сега се замислих за коляновия вал , от съотношението разпределителни колянов 1 към 2 , по безобидно ще е само коляновия да се един зъб назад , мисля си че ще компенсира износването по цялата веригаа и това може би ще сложъ разпределителните с по 5 градуса напред .
За милиони-няма закони.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от mitaka21 » 08 Ное 2014, 20:53

Значи като съм с два смукателни на без ванос и са зацепени една срещу друга гърбиците отпред, смукателя си е стоков а изпускателя е във закъснение и така бонус въртящия момент идва в по високите обороти или пак не съм разбрал? За 2 смукателя на без ванос това ли е най - доброто зацепване? Извинявам се на колегата, че му ползвам темата но ми стана интересно. Надявам се, че не е проблем? :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Зацепване на м52б28

Мнение от georgi_1986 » 07 Фев 2016, 19:44

Колеги преди презацепването на валовете и ваноса на инпа положението на camshaft сензора беше около 30-31гр. Сега когато е зацепено всичко коректно с инструмент показанията на инпа са 23-24гр. иначе ваноса като се включи бута още 25гр. Та въпроса ми е тези 7гр. сега по-малко според вас биха ли спънали колата в ниски обороти или няма да се усетили въобще? Какво показва практиката?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook