От 95А към 140А генератор-мнения
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
От 95А към 140А генератор-мнения
Колеги тъй като генератора ми презареждаше(2.5 тдс-95А) го смених със 140А от М50Б20 според вас ще има ли някакъв проблем?
Монтирах го и изкарва 14.02V на изхода на генератора и 13.90V на клемите на акумулатора.
Поздрави.
Монтирах го и изкарва 14.02V на изхода на генератора и 13.90V на клемите на акумулатора.
Поздрави.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Добре си е зареждането,макар да можеше и маааалко по добре 14,4 ама на акумулатора! А това че е повече ампери е още по добре,сега ще може да си караш на всички консуматори на макс и още за нещо да остане 

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Незнам но според мен Така акумулатора ще ти сдава багажа по-бързо понеже ще го зареждаш с по-голям ток от нормалното... ДА ще се зарежда по-бързо но и по-бързо ще го убиеш.. Мое мнение е това.. не ангажирам никого с него... Колко А ти акумулатора колега.. и на мойте клеми ми показва 13,9 70А часа ми е акумулатора. 328ци колата..
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Вярно, прави ми впечатление, че въобще не се споменава и не се мери "заряден ток"... А е важен параметър. Обикновено е грубо 10-ина процента от стойността на капацитета на акумулатора...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Nickelback написа:Вярно, прави ми впечатление, че въобще не се споменава и не се мери "заряден ток"... А е важен параметър. Обикновено е грубо 10-ина процента от стойността на капацитета на акумулатора...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Така е колега пример 80А часа акумулатор се зарежда с ток 0,8 макс за 10 часа.. А най добре е с по-малък ток за по дълго време... А не за 2 часа да го завариш с 1,25 А ... или повече.. Директно го риташ тоя акумулатор така.. с 2 думи много бързо може да събориш активната маса на дъното на акумулатора...
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Колеги пребягнах да смяна на генератор защото моя 95А(2.5 tds) презареждаше-с колко не мога да кажа защото нямаше как да установя,просто на моменти в колата ставаше дискотека и равносметката беше 4 изгорени табла(2 дизелови и 2 бензинови) една стопмашинка и доста крушки.Карах я в сервиз 3 ПЪТИ,като казвах какво съм забелязал и колко табла съм изгорил -отговор колата е 6.
Акумулатора ми е VARTA SILVER 85Ah на 1 година.Взех генератор 140А от М50Б20 и го монтирах-работи перфектно за сега(стойностите съм ги написал в горния пост).
Акумулатора ми е VARTA SILVER 85Ah на 1 година.Взех генератор 140А от М50Б20 и го монтирах-работи перфектно за сега(стойностите съм ги написал в горния пост).
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Понеже се опитвате да стигнете до правилният начин на зареждане - това ще ви помогне надявам се






Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
hacker4eto1 написа:Nickelback написа:Вярно, прави ми впечатление, че въобще не се споменава и не се мери "заряден ток"... А е важен параметър. Обикновено е грубо 10-ина процента от стойността на капацитета на акумулатора...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Така е колега пример 80А часа акумулатор се зарежда с ток 0,8 макс за 10 часа.. А най добре е с по-малък ток за по дълго време... А не за 2 часа да го завариш с 1,25 А ... или повече.. Директно го риташ тоя акумулатор така.. с 2 думи много бързо може да събориш активната маса на дъното на акумулатора...
До тук добре и съм съгласен. Но кой помисли за загубите от стари и износени акумулаторни клеми ,окислени кабелни обувки ,работещи подгревни свещи и не на последно място постоянно включените фарове за дневни светлини и стегнатите фтулки на вентилатора от което и по голямата му консумация от нормалното. Тези загуби кой ги покрива?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Atsalov написа:hacker4eto1 написа:Nickelback написа:Вярно, прави ми впечатление, че въобще не се споменава и не се мери "заряден ток"... А е важен параметър. Обикновено е грубо 10-ина процента от стойността на капацитета на акумулатора...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Така е колега пример 80А часа акумулатор се зарежда с ток 0,8 макс за 10 часа.. А най добре е с по-малък ток за по дълго време... А не за 2 часа да го завариш с 1,25 А ... или повече.. Директно го риташ тоя акумулатор така.. с 2 думи много бързо може да събориш активната маса на дъното на акумулатора...
До тук добре и съм съгласен. Но кой помисли за загубите от стари и износени акумулаторни клеми ,окислени кабелни обувки ,работещи подгревни свещи и не на последно място постоянно включените фарове за дневни светлини и стегнатите фтулки на вентилатора от което и по голямата му консумация от нормалното. Тези загуби кой ги покрива?
До някъде си прав колега но загубите идват най-вече и единствено от Изправителя на Алтернатора чийто диоди с годините стареят и Се променя много ВолтАмперната характеристика на изправителните диоди.. за това и с времето пада и напрежението...а всички знаем закона на ОМ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Boyadjiev написа:Понеже се опитвате да стигнете до правилният начин на зареждане - това ще ви помогне надявам се![]()
Бояджиев, повярвай ми, НЕ ИСКАШ, да задълбаваме в дълбоката теория на ТЗУ

Просто ориентираме човека за порядъка на зарядния ток... А и не съм сигурен, че електронния блок на БМВ поддържа първия сектор от графиката ти и въобще тоя закон на зареждане дето е описан

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
По принцип акумулатора и алтернатора са свързани в една система и не може да се променят произволно. При акумулатор с малък капацитет и мощен алтернтор може да се стигне до презареждане на акумулатора, при обратната комбинация- до непълно зареждане. По отношение на тока на зареждане нещата наистина са страшни- да кажем имаме 95А алтернатор и един разреден акумулатор, запалваме колата и акумулатора започва да се зарежда с ток доста по-различен от препоръчаният. Това е една от причините след 2-3 години да сменяме акумулатора. Говорил съм с хора, които цял живот са се занимавали с това, казват, че някога, когато колите са били с динамо, акумулаторите са издържали спокойно по 10-на години, но тока, който може да създаде динамото е с много по-нисък ампераж от този на алтернатора. За това при по-новите BMW-та акумулаторите са с IBS сенсор на минусовият полюс, който мери температурата, напрежението и силата на тока на зареждане, освен това е необходимо акумулатора да се инициализира, за да се знаят стойностите му и от там как да се зарежда. По този начин вече е възможно при необходимост от по-голям акумулатор, без да се сменя алтернатора, да се сменят само параметрите на зараждането.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Nickelback написа:Boyadjiev написа:Понеже се опитвате да стигнете до правилният начин на зареждане - това ще ви помогне надявам се![]()
Бояджиев, повярвай ми, НЕ ИСКАШ, да задълбаваме в дълбоката теория на ТЗУ
Просто ориентираме човека за порядъка на зарядния ток... А и не съм сигурен, че електронния блок на БМВ поддържа първия сектор от графиката ти и въобще тоя закон на зареждане дето е описан
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Там може да си говорим, че ми беше интересно и ми е един от силните предмети





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
Boyadjiev написа:Nickelback написа:Boyadjiev написа:Понеже се опитвате да стигнете до правилният начин на зареждане - това ще ви помогне надявам се![]()
Бояджиев, повярвай ми, НЕ ИСКАШ, да задълбаваме в дълбоката теория на ТЗУ
Просто ориентираме човека за порядъка на зарядния ток... А и не съм сигурен, че електронния блок на БМВ поддържа първия сектор от графиката ти и въобще тоя закон на зареждане дето е описан
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Там може да си говорим, че ми беше интересно и ми е един от силните предметииначе всеки ел. Блок за зареждане трябва да поддържа идентична х-ка. Тоя в БМВ-то нямам съмнения,особено щом карат по 10+ години акумулаторите
Понеже аз нямам претенции да ми е силен предмет, пък ми е интересно, би ли ми обяснил на какво точно се дължи странната форма на кривата на "Charging voltage"-а в първия сектор?
И най-вече кое определя тая величина?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
hacker4eto1 написа:Atsalov написа:hacker4eto1 написа:Nickelback написа:Вярно, прави ми впечатление, че въобще не се споменава и не се мери "заряден ток"... А е важен параметър. Обикновено е грубо 10-ина процента от стойността на капацитета на акумулатора...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Така е колега пример 80А часа акумулатор се зарежда с ток 0,8 макс за 10 часа.. А най добре е с по-малък ток за по дълго време... А не за 2 часа да го завариш с 1,25 А ... или повече.. Директно го риташ тоя акумулатор така.. с 2 думи много бързо може да събориш активната маса на дъното на акумулатора...
До тук добре и съм съгласен. Но кой помисли за загубите от стари и износени акумулаторни клеми ,окислени кабелни обувки ,работещи подгревни свещи и не на последно място постоянно включените фарове за дневни светлини и стегнатите фтулки на вентилатора от което и по голямата му консумация от нормалното. Тези загуби кой ги покрива?
До някъде си прав колега но загубите идват най-вече и единствено от Изправителя на Алтернатора чийто диоди с годините стареят и Се променя много ВолтАмперната характеристика на изправителните диоди.. за това и с времето пада и напрежението...а всички знаем закона на ОМ...
И ти до някъде си прав ,но причината за износването е в разлика на работната температура както и това че е изложено на атмосферните влияния. ....и темата стана мооого интересна като гледам другите коментари.

- shiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: От 95А към 140А генератор-мнения
аз съм с 140 ампера алтернатор на 325тдс и напрежението на зареждане е 13.9-14 волта.при каране само в града отначало като заредя акомулатора с токоизправителя ми показва 12.62 волта и постепенно пада след каране в града.така че не мисля че по-големия алтернатор вреди на акомулатора.мисля даже да си направя външно реле за зареждането и да вдигна малко напрежението на около 14.4 волта,та да може да се зарежда повече акумулатора.при разреден акумулатор пак не е добре за него тъй като се получава сулфатизиране на оловните плочи и пак се скапва за кратко време.тъй че по ниското напрежение на зареждане е подходящо за дълъг път,за да може да има време да се зареди акумолатора,а за кратки пътувания според мен е по полезно по високото напрежение на зареждане /14.4 волта/
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани