Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Kostadin Aleksiev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Драгоман
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Колеги от известно време карам е36 с двигател м42б18(95г.),с електрическа перка за охлаждане на антифриза.Има нещо което много ми бърка в нервната система и това нещо е падането на оборотите и също така нестабилни обороти при включване на перката,а при включен климатроник се сещате какво се получава при тези по-чести включвания.
Та,въртеше ми се една такава мисъл в главата а именно по силен алтернатор!Изкажете мнения по въпроса,ако някой вече го е правил това нещо,от каква е36-ца евентуално ще стане?имах преди време вкъщи една м52б20-ска,тя беше с 140ампера алтернатор!
Извинявам се предварително ако има вече такава тема,просто не намерих задоволителен отговор никъде!
Та,въртеше ми се една такава мисъл в главата а именно по силен алтернатор!Изкажете мнения по въпроса,ако някой вече го е правил това нещо,от каква е36-ца евентуално ще стане?имах преди време вкъщи една м52б20-ска,тя беше с 140ампера алтернатор!
Извинявам се предварително ако има вече такава тема,просто не намерих задоволителен отговор никъде!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Няма проблем да сложиш по -мощен алтернатор (примерно от дизел или както казваш 140А от 320-ка или друа ...)
Проблема обаче при теб е другаде (според мен) , ако изобщо има проблем ..... по принцип леки колебания в оборотите при включване на даден сериозен консуматор са допустими ... зависи колко сериозни са при теб клебанията ....
При мен при включване на ел.пераката за охлаждане на радиатора никога не ми падат/менят оборотите , само при включване на компресора на климатика може много леко (едвам забележимо) да клекнат за момент (като своевременно се компенсира от леко повишаване ) ..... По принцип недостига на ток се компенсира от акумулатора , та виж в какво състояние ти е акумулатора и вече самия алтернатор го облсужи ако има нужда (четки , реле-регулатор и т.н) .... Иначе няма лошо да се сложи по -мощен алтернатор ...
Проблема обаче при теб е другаде (според мен) , ако изобщо има проблем ..... по принцип леки колебания в оборотите при включване на даден сериозен консуматор са допустими ... зависи колко сериозни са при теб клебанията ....
При мен при включване на ел.пераката за охлаждане на радиатора никога не ми падат/менят оборотите , само при включване на компресора на климатика може много леко (едвам забележимо) да клекнат за момент (като своевременно се компенсира от леко повишаване ) ..... По принцип недостига на ток се компенсира от акумулатора , та виж в какво състояние ти е акумулатора и вече самия алтернатор го облсужи ако има нужда (четки , реле-регулатор и т.н) .... Иначе няма лошо да се сложи по -мощен алтернатор ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Ако се замислим какво точно товари двигателя, когато се включва перката за охлаждането ще стигнем до извода, че не е тя, а алтернатора
- електродвигателя на вентилатора се включва и му е нужен ток с определена сила, който алтернатора и акумулатора трябва да осигурят. Ако се сложи по-мощен алтернатор, при условие, че акумулатора не е наред, двигателя ще се товари още повече. За това, както ти казва колегата, провери си акумулатора- състоянието на клемите, ако е оловно-киселинен- нивото на киселината, добре е да му се направи тест какво е останало от стартовият ток, спрямо фабричните стойности и така ще разбереш дали трябва да го смениш. Теста с товарна вилка не е препоръчителен, защото това е един от сигурните начини да го доунищожиш.
По отношение на смяната на алтернатора с по-мощен. На всеки автомобил, в зависимост от допълнителното оборудване, алтернатора е изчислен да работи с акумулатор с определен капацитет. Ако синхрона в тази двойка се наруши, може да се стигне до незареждане на акумулатора- сменя се акумулатора с по-голям, но алтернатора остава същият. Може да се стигне и до презареждане- малък акумулатор и мощен алтернатор. За това при по-новите BMW- та смяната на акумулатора минава през две процедури. Най-напред се извършва регистрация на смяната на акумулатора. След, което ако акумулатора е с други параметри трябва да се направи прекодиране със задаване на новите стойности, за да може новият акумулатор да се зарежда правилно. Отделно има и IBS сенсор на минусовата клема, който следи процеса на зареждане.

По отношение на смяната на алтернатора с по-мощен. На всеки автомобил, в зависимост от допълнителното оборудване, алтернатора е изчислен да работи с акумулатор с определен капацитет. Ако синхрона в тази двойка се наруши, може да се стигне до незареждане на акумулатора- сменя се акумулатора с по-голям, но алтернатора остава същият. Може да се стигне и до презареждане- малък акумулатор и мощен алтернатор. За това при по-новите BMW- та смяната на акумулатора минава през две процедури. Най-напред се извършва регистрация на смяната на акумулатора. След, което ако акумулатора е с други параметри трябва да се направи прекодиране със задаване на новите стойности, за да може новият акумулатор да се зарежда правилно. Отделно има и IBS сенсор на минусовата клема, който следи процеса на зареждане.
- Kostadin Aleksiev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Драгоман
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Акумулаторът по принцип ми е за смяна,предлагате да го сменя първо(защото по принцип трябва)и после вече ще видим!
А относно акомулаторът,преди седмица в Люлин 1 пред един магазин за 20 мин на аварийни после не искаше и да завърти,смятайте за какво става въпрос!
За да не отварям нова тема понеже днес климатроника ми сдаде багажа искам да ви попитам тук в тази тема,понеже преди време ми се случи да не иска да обръща топло-студено,т.е седеше си постоянно на топло в краката и на стъклото(средните ги обръща от централната духалка),премерих и се оказа че не достига напрежение до буксичката на магнетвентилите.Днес вече не иска и да духне,не чувам клапата да се отваря,нито вентилатора.
Какво смятате таралеж може би?
А относно акомулаторът,преди седмица в Люлин 1 пред един магазин за 20 мин на аварийни после не искаше и да завърти,смятайте за какво става въпрос!
За да не отварям нова тема понеже днес климатроника ми сдаде багажа искам да ви попитам тук в тази тема,понеже преди време ми се случи да не иска да обръща топло-студено,т.е седеше си постоянно на топло в краката и на стъклото(средните ги обръща от централната духалка),премерих и се оказа че не достига напрежение до буксичката на магнетвентилите.Днес вече не иска и да духне,не чувам клапата да се отваря,нито вентилатора.
Какво смятате таралеж може би?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
zvetiko написа:. Ако се сложи по-мощен алтернатор, при условие, че акумулатора не е наред, двигателя ще се товари още повече.
Грешно ! Обяснявам защо .... ще се постарая да е разбираемо !
Алтернатора/Генератора е ел. машина , която има ротор и статор (до тук мисля , че всичко е ясно) ....
Ротора е въртящата се част на устройството , която се върти от самия двигател посредством ремък ... На самия ротор има намотка, която е свързана към колектор , а колектора пък е свързан с четки. На тази роторна намотка се подава захранващо напрежение (посредством четките и колектора) , за да се създаде така нареченото - възбудително електромагнитно поле.
Въртейки се ротора и неговото магнитно поле индуктират електро движещо напрежение в неподвижната статорна намотка , именно от нея всъщност след преработка -изправяне и т.н се усигурява ток за консуматорите). До тук всичко е известно и ясно (мисля) ...
Същия този ток , който тече през статорната намотка обаче ,създава друго магнитно поле , което се противопоставя на полето , което го е създало (полето на ротора ) ! Точно тоя ефект се нарича - "реакция на тока на котвата"! В такъв случай , колкото по -голям е товара (повече консуматори) , толкова по -голям ток тече през статорната намотка, толкова по -голямо магнитно поле създава тя , следва по -голямо взаимодействие м/у магнитните полета (съотвтно по голяма реакция на тока на котвата ), което е в обратна посока на посоката с която двигателя върти алтернатора . С други думи , усилието за въртене на алтернатора при определени обороти , но с различно токово натоварване е различно ! От тук пък следва , че всъщност отдавания ток и товара в/у двигателя не зависят от това какъв е максималния отдаван ток от алтернатора , а колко е консумирания такъв .....тоест колко консуматори има вързани като товар към ел. системата !
За това ако се сложи по -мощен алтернатор няма да се промени нищо в сегашната конфигурация , освен , че ще може да отдаде по -голям ток при нужда ..... Разбира се вярно е ,че по -големия алтернатор , трябва да е свързан с акумулатор с подходящ капацитет ...но това сме го дъвкали достатъчно ..... До презареждане няма да се стигне (ако евентуално акумуалтора е по -малък, но не прекалено ....), защото алтернаторите си имат реле-регулатор , който именно следи тока в товарната верига .... При новите автомобили с IBUS , просто е добавена електроника , която всъщност върши същото , което се случва и в старите автомобили , но малко по -усъвременено и усложнено (което пък води до някои "заигравки" от своя страна) ....
Малко дълго стана , ама викам , за да е ясно ....
- Kostadin Aleksiev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Драгоман
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Колега кажи нещо по другия въпрос,че работата е сериозна,а за акумулатора е ясно,ще се сменя и без това
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
diesel_fen написа:Колега кажи нещо по другия въпрос,че работата е сериозна,а за акумулатора е ясно,ще се сменя и без това
Ако климатроника е дигиталния , може проблема да е в таралежа (той се ремонтира) .... иначе ако е с врътките -той няма таралеж , а реостат (не се ремонтира) , но е на същот място .... Има тема във форума как се ремонтира таралежа (ако проблема е в него ) ....
Това , че не ходи напрежение до клапаните , може да е по различни причин , които се установяват на място ....
- Kostadin Aleksiev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Драгоман
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Да,дигиталния е,ще се разровя да намеря инфо.
Мерси!
Мерси!
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
diesel_fen написа:Да,дигиталния е,ще се разровя да намеря инфо.
Мерси!
Коце,перката работи ли нормално,ел.мотора издава ли някакви звуци,да не е поздал багажа и да товари с ток алтернатора и акумулатора,пък и от там и оборотите.Имам таралеж

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- Kostadin Aleksiev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Драгоман
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
vladi_a_i написа:diesel_fen написа:Да,дигиталния е,ще се разровя да намеря инфо.
Мерси!
Коце,перката работи ли нормално,ел.мотора издава ли някакви звуци,да не е поздал багажа и да товари с ток алтернатора и акумулатора,пък и от там и оборотите.Имам таралеж
Владе по принцип акумулатора ми е за смяна(погледни какво съм написал по-горе),а за таралежа ще се чуеме

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Видях
,нов знаеш колко е,купувал си на дизела дето имаше,затова ти го спестих,иначе ще му ръгнем моя и ще го тестваме 


БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Да използвам темата на колегата. Искам да попитам ако на м50б25 без ванус сложа 140А алтернатор(от м52б20 примерно) трябва ли да сменям ремъка с по къс/дълъг? 

- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Колега сигурен ли си, че перката ти върти на две степени. Моята се включваше само на втора заради скапан резистор. Симптомите бяха същите т.е. падане на оборотите в задръствания или при включен климатик с изключения на дълъг път. Ужасно дразнещо беше и не само падаха оборотите а и се усещаха доста силни вибрации от перката. Смених резистора (3.50лв) и вече три месеца нямам никакви проблеми.
- Kostadin Aleksiev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Драгоман
- Пол: Мъж
- Кара: 325tds
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
kichuka написа:Колега сигурен ли си, че перката ти върти на две степени. Моята се включваше само на втора заради скапан резистор. Симптомите бяха същите т.е. падане на оборотите в задръствания или при включен климатик с изключения на дълъг път. Ужасно дразнещо беше и не само падаха оборотите а и се усещаха доста силни вибрации от перката. Смених резистора (3.50лв) и вече три месеца нямам никакви проблеми.
Ми какво да ти кажа,доста силно върти,може и на 2-ра степен да е,знам ли!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Подмяна на алтернатор(взаимозаменяемост при е36)!
Проблема ти е изгорял резистора на перката и не ти върти 1ва степен. Струва 2.50, дъвкано е, ма нищо ти си ъпгрейдвай алтернатора 

16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани