m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Sasho_snegorina
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 28.07.2011
- Пол: Мъж
m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Колеги, имам колата от скоро Е36, с мотор m52b28. На скоро усетих следното странно поведение: при каране по гладък асвалт, на 1 или 2-ра скорост с обороти между 1800 и 2300 и равномерно натисната газ, така че да не ускорява, колата притреперва леко напред-назад, нещо каро неравномерно движение и това го прави постоянно в тези обороти. Най-силно се усеща, когато колата катери наклон. Същото това притреперване го усещам и когато спускам наклон отново на 1 или 2-ра предавка и двигателя е затворил приемането на гориво (тоест спускам на скорост с обороти над 1500). На диагностика нищо не могат да ми кажат. До сега съм пробвал следните неща и няма подобрение: мених горивен филтър, пробвах да я карам само със 100 октана бензин на ОМВ, гледах бобините дали светят - ок са, свещите са ок. Някакви идеи от какво може да се получава това гадно поведение при ниските обороти?
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Според мен първо трябва да разбереш дали е от работата на двигателя или е от тампони и окачване. Направи си повече тестове. Ако придръпва при постоянно натоварване може да е двигател, а ако се разлюлява при подаване или отпускане на газта - нещо друго. Свещите казваш, че са ти добре, но си провери кабелите. Това "притреперване", което споменаваш при студен и топъл мотор ли се проявява?
Възможно е да ти дърпа въздух отнякъде. Минава ми през акъла, че може температурен датчик да не ти дава напълно достоверна информация доколко е студен мотора - това не се улавя на диагностика, а след като достигне по-висока температура (двигателят) постъпващите данни в компа са вече коректни и колата се държи нормално, както трябва. Това е предположение разбира се, защото причините могат да бъдат най-различни. Аз бих започнал "разследването" от кабелите на свещите
успех колега 



- Sasho_snegorina
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 28.07.2011
- Пол: Мъж
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Колата придърпва и с топъл и със студен двигател. Правих си какви ли не експерименти, за да огранича възможно най-много възможностите... Когато спускам на скорост и започне да придърпва, натискам съединителя и веднага колата поема като лодка, няма никакви трептения и т.н. Тези дни ще сменя гофрирания маркуч между дебитомера и дросела и ще видя как е, понеже моя е с леко нацепен външен слой и може и някъде да има пробив... Имам съмнения данеби и дюзите ми да правят проблем, но колата все пак е карана единствено и само на бензин...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Колега, може датчика на дроселовата клапа, в определена област, да не подава правилен сигнал и горивната смес да се прави прекалено богата или прекалено бедна. Също така този датчик спомага на ДМЕ да изчисли и момента на подаване на искрата. Резултата от този дефект е придърпване в определена област от обороти. Понеже все пак има някакъв сигнал, диагностиката не го лови и няма записана грешка. Трябва да се види сигнала на датчика с осцилоскоп и да се прецени дали е правилен.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Смени си гофрирания маркуч и мисля , че всичко ще си дойде на мястото !
Ако има някакъв проблем с електрониката ще го видиш с диагностиката (утре е при теб ) ...
Ако има някакъв проблем с електрониката ще го видиш с диагностиката (утре е при теб ) ...
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Това придърпване и на мен ми го прави като карам бавно на 1-ва и 2-ра. И още 2-3 е36-ци съм карал и те си придърпват така. А иначе гофрирания маркуч ми е напукан 

- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Има ли някакво развитие по темата?
Имам m52b20 и го имам същия проблем. Аз лично се чудех дали това придърпване не идва от демпферния маховик.
Имам m52b20 и го имам същия проблем. Аз лично се чудех дали това придърпване не идва от демпферния маховик.
- Sasho_snegorina
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 28.07.2011
- Пол: Мъж
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Някакво развитие по темата?
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
По-горе идеята за ТПС не е зле да се провери. Това, че и на празен ход пак придърпва ме навежда на мисълта, че нещо казва на ЕКУ-то да подава гориво дори и при спускане по наклон. Аз лично бих тествал първо ТПС - а с по - чувствителен мултиметър, следейки за линейна промяна на съпротивлението. Другото, което е на примерно ИНПА - та може да се види "живата" стойност на модула във всеки един момент, просто трябва плавно да се натиска педала на газта и да се следи за каквито и да било аномалии.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Или да си ревизирате ваноса.... 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Sasho_snegorina написа:Някакво развитие по темата?
Само не разбрах какво питаш дали има развитие, ти си човека, който е пуснал темата, ти трябва да кажеш какво си проверил, открил ли си нещо и ние на базата на тая информация да те насочим. Стига чакахте всичко на готово ами почвайте да викате неволята

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Boyadjiev написа:Или да си ревизирате ваноса....
Това би означавало симптоми само при ускорение а тук е и при спускане на скорост...
- Sasho_snegorina
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 28.07.2011
- Пол: Мъж
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
По-нагоре в темата има още колеги със сходни симптоми. За това попитах има ли някакво развитие при тях. Ако чаках всичко на готово щях да ида в сервиз да почнат 1 по 1 да ми сменяват компоненти, докато не открият проблема. Това, че човек е с малко мнения във форума не ви оправдава да се държите пренебрежително.
Смених още:
- TPS сензор
- 6 бр. бубини и 6 бр. лули.
- гофриран маркуч
Промяна няма.
Смених още:
- TPS сензор
- 6 бр. бубини и 6 бр. лули.
- гофриран маркуч
Промяна няма.
- zzvvmm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Някой разреши ли проблема ?
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: m52b28, придърпване при 2000 оборота.
Здравей колега,
аз съм с е46 (м54б30) и имам същите проблеми като тези, които си описал. При мен са проверени компресия, бобини, дюзи, налягане на бензиновата рейка, вакуум пътищата и гофретата към дросела, сменен е клапана за картерните газове и маркучите му, почистени са дросела и стъпковото моторче. Стъпковото моторче съм го сменил, тъй като при мен записваше грешка, че заяжда в затворено положение, но нещата не се промениха и грешката продължава да се записва. Грешката излиза, когато карам по равен път и поддържам 1800-2200 оборота (леко натиснат педал на газта). Светват ми ASC и EML лампите и след това, като я закача, грешката е записана. Когато изгася и запаля лампите гаснат, до следващата подобна ситуация. Продължавам да търся причината, като няма да откажа съвети от теб или който и да е друг колега.
аз съм с е46 (м54б30) и имам същите проблеми като тези, които си описал. При мен са проверени компресия, бобини, дюзи, налягане на бензиновата рейка, вакуум пътищата и гофретата към дросела, сменен е клапана за картерните газове и маркучите му, почистени са дросела и стъпковото моторче. Стъпковото моторче съм го сменил, тъй като при мен записваше грешка, че заяжда в затворено положение, но нещата не се промениха и грешката продължава да се записва. Грешката излиза, когато карам по равен път и поддържам 1800-2200 оборота (леко натиснат педал на газта). Светват ми ASC и EML лампите и след това, като я закача, грешката е записана. Когато изгася и запаля лампите гаснат, до следващата подобна ситуация. Продължавам да търся причината, като няма да откажа съвети от теб или който и да е друг колега.
ASC off -> FUN on
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани