Означения (маркировка) на пружините?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Ethereal
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Предна лява седалка
- Пол: Мъж
- Кара: мързеливо Е90
- Мечтае да кара: BMW 507
Означения (маркировка) на пружините?
Колеги, интересува ме дали някой може да даде компетентно мнение относно значението на маркировката на пружините за Е36...
Карам Е36 М52 (320i) от 96г.
Пружините, които трябва да сменя са с бяла маркировка.
Но не мога да си намеря същите, а намирам най различни други..
Т.е. интересува ме каква е разликата между тези маркирани със следните цветове:
бяло
синьо
зелено
кафяво
червено
(може би има и други цветове, но за сега попадам само на тези)
И съответно с какво е удачно да сменя моите при положение че не искам колата да пада твърде ниско, а и трябва да мога да качвам 4ма човека + багаж без риск да ми опират гумите в калницете...
Карам Е36 М52 (320i) от 96г.
Пружините, които трябва да сменя са с бяла маркировка.
Но не мога да си намеря същите, а намирам най различни други..
Т.е. интересува ме каква е разликата между тези маркирани със следните цветове:
бяло
синьо
зелено
кафяво
червено
(може би има и други цветове, но за сега попадам само на тези)
И съответно с какво е удачно да сменя моите при положение че не искам колата да пада твърде ниско, а и трябва да мога да качвам 4ма човека + багаж без риск да ми опират гумите в калницете...
Уморен съм!
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
И на мен ми се видя невероятно, но оня ден зансох на ХАОС-а пружини ... и той вика ма и тая счупена и аз
викак как счупена ве ... и гледаме верно 1/2 от последната намотка я нема ... не знаех че пружините се чупят така, от самосебе си 




R.I.P Landikar
- Ethereal
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Предна лява седалка
- Пол: Мъж
- Кара: мързеливо Е90
- Мечтае да кара: BMW 507
Реших, защото са омекнали
особено едната... когато в колата има повече от 2ма човека (и без багаж) и на всяка неравност гумите ми трият в калниците... а в завой става страшно, тогава съответната прушина поема дори повече натоварване.
А иначе амортисьорите са чисто нови Билщайн и са в ред...
Та има ли някой компетентен да каже коя маркировка какво значи?
особено едната... когато в колата има повече от 2ма човека (и без багаж) и на всяка неравност гумите ми трият в калниците... а в завой става страшно, тогава съответната прушина поема дори повече натоварване.
А иначе амортисьорите са чисто нови Билщайн и са в ред...
Та има ли някой компетентен да каже коя маркировка какво значи?
Уморен съм!
Гледай като ги сменяш да намериш същите като старите ти, защото колата няма да бъде стабилна после, ако не намериш по добре смени и четирите. Иначе по твърдост- най меки са жълтите, после зелени, сини, червени... след това мисля че са белите. Има и пружини с по няколко ленти, общо взето са ужасно много видове и се монтират в завода според екстрите на колата. Наскоро сменях и аз и се видях в чудо, накрая си купих нови (страшна цифра са)
- Ethereal
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Предна лява седалка
- Пол: Мъж
- Кара: мързеливо Е90
- Мечтае да кара: BMW 507
Абе, новите не са кой знае каква цифра, стига да не са оригинални... :о)
Оригиналните от магазин на BMW са около 400 лв (зависи от кой магазин)
А иначе могат да се намерят някакви стандартни за 200-250 лв
Оригиналните от магазин на BMW са около 400 лв (зависи от кой магазин)
А иначе могат да се намерят някакви стандартни за 200-250 лв
Уморен съм!
- Ethereal
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Предна лява седалка
- Пол: Мъж
- Кара: мързеливо Е90
- Мечтае да кара: BMW 507
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
предните и задните пружини с еднаква лента ли са? предните ги видях, че са с червена, но задните не се мяркат
и наистина ли червените са едни от най-твърдите, ако е така да си избивам от главата да ги сменям
учуди ме също че като търнах прахуляка пружината светна като нова-лъскаво черно без грам корозия(а колата не е първа младост)
10х



10х
- stoni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 21.05.2006
- Местоположение: madrid
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Ethereal
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Предна лява седалка
- Пол: Мъж
- Кара: мързеливо Е90
- Мечтае да кара: BMW 507
Положението е следното:
Маркировката по пружините е много и най-различна... общо взето до момента съм попадал на поне 10 цвята или комбинации от цветове.
като дори на един и същ модел може да има разлика в маркировката.
Никой не можа да ми обясни какво точно значи конкретната маркировка, но разбрах че формирането и зависи освен от модела и от екстрите.
Т.е. когато решите да си сменяте пружините и отидете в оторизиран магазин на BMW там със съответния търговски софтуер ще ви направят характеристика на колата (кой модел, кое шаси, дали има климатик или климатроник, с/без шибидах, с кой бордови компютър е, има ли вграден телефон, дали е с кожена или платнена тапицерия и. т.н.) от всичко това зависи колко ви тежи колата и съответно софтуера сам определя точно кои пружини да поръча. Всички пружини за конкретен модел са еднакви като брой навивки, но се различават във вида на материала (твърдостта) и сечението.
Неоргиналните са осреднени като стойности, и значително по-евтини, но пък е вероятно колата ви да се окаже нестабилна при определени обстоятелства, тъй като ще нарушите балансът и.
Маркировката по пружините е много и най-различна... общо взето до момента съм попадал на поне 10 цвята или комбинации от цветове.
като дори на един и същ модел може да има разлика в маркировката.
Никой не можа да ми обясни какво точно значи конкретната маркировка, но разбрах че формирането и зависи освен от модела и от екстрите.
Т.е. когато решите да си сменяте пружините и отидете в оторизиран магазин на BMW там със съответния търговски софтуер ще ви направят характеристика на колата (кой модел, кое шаси, дали има климатик или климатроник, с/без шибидах, с кой бордови компютър е, има ли вграден телефон, дали е с кожена или платнена тапицерия и. т.н.) от всичко това зависи колко ви тежи колата и съответно софтуера сам определя точно кои пружини да поръча. Всички пружини за конкретен модел са еднакви като брой навивки, но се различават във вида на материала (твърдостта) и сечението.
Неоргиналните са осреднени като стойности, и значително по-евтини, но пък е вероятно колата ви да се окаже нестабилна при определени обстоятелства, тъй като ще нарушите балансът и.
Уморен съм!
- Тоо Cool
- U.S. MARINES
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София,L.A.
- Пол: Мъж
- Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
- Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR
...........
Слушайте колегата Kal какво ви говори, че той в кви приключения се видя с тия пружини 

In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
Наистина не е шега работа с тия пружини, определено е важно да са точния модел за колата. Ако пък не, то да са комплект четирите. Виждам че автора на темата е минал по моя път, съгласен съм с него с малко изключение че тежестта на колата няма никакво значение(все пак шибидах и кожен салон не могат да повлиаят на тежеста а и е факт, че гамата от меки и твърди пружини се предлага при по4ти всички двигатели били те 316 или 320), твърдостта и комфорта са причината за толкова много разновидности
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани