Вентилатора на парното спира!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Вентилатора на парното спира!
Както си карам и спира, пускам климата и при нея не духа.. Няколко пати пускам спирам дигиталното управлението и тръгва, горе долу 1-2 пъти в месеца ми го прави тоя номер....
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: Вентилатора на парното спира!
смени четките
- D.Uzunov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 1.11.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i Touring
- Детайли за колата: 95г. M 52 B (20 6 S3) Vanos
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
- Gancho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: Вентилатора на парното спира!
И при мен беше така миналото лято ту тръгваше ту спираше и се оказа таралеж.Откакто го смених с нов няма проблеми.Ако са четки колега ще спре и повече няма да тръгне.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Вентилатора на парното спира!
За таралеж сваля ли се таблото както при смяна радиатор-парно?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Вентилатора на парното спира!
Не се сваля таблото. Таралежчето се намира долу в краката на шофьора. Държи се на няколко видии. И при мен така спира и се пуска, мисля си да не е хлабава връзка на таралежа.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Вентилатора на парното спира!
Не е нито от хлабави връзки , нито от четки на вентилатора .... всичко идва от лоши спойки на транзисторите на таралежа или от изгорели транзистори ..... Има тема за ремонта на таралежа .... Съветвам всички , които могат да прегледат тази тема , не помня на кой колега беше , но в търсачката излиза като се напише "таралеж" .... по-добре е да си рециклирате вашите таралежи , отколкото да купувате дурги втора ръка , които гарантирано са или на същото или на малко по -добро дередже (което ще рече , че има няма пак ще се стигне до ремонта им ... ) ... До момента съм рециклирал таралежи на няколко коли и за мен е в пъти по рационално отколкото да се купуват боклуците на моргите ... (да не говориме , че рециклириането излиза по -евтино от втора ръка таралеж) .
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Вентилатора на парното спира!
metodi80 написа:Не е нито от хлабави връзки , нито от четки на вентилатора .... всичко идва от лоши спойки на транзисторите на таралежа или от изгорели транзистори ..... Има тема за ремонта на таралежа .... Съветвам всички , които могат да прегледат тази тема , не помня на кой колега беше , но в търсачката излиза като се напише "таралеж" .... по-добре е да си рециклирате вашите таралежи , отколкото да купувате дурги втора ръка , които гарантирано са или на същото или на малко по -добро дередже (което ще рече , че има няма пак ще се стигне до ремонта им ... ) ... До момента съм рециклирал таралежи на няколко коли и за мен е в пъти по рационално отколкото да се купуват боклуците на моргите ... (да не говориме , че рециклириането излиза по -евтино от втора ръка таралеж) .
Така е само, че моят не можа да тръгне след смяна на транзисторите и си купих нов за 110 лева.
- Gancho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: Вентилатора на парното спира!
Аз го смених с нов.Марката е Meyle и с отстъпката ми излезна 80лв.Предишниями беше Behr.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Вентилатора на парното спира!
Jim Beam написа:metodi80 написа:Не е нито от хлабави връзки , нито от четки на вентилатора .... всичко идва от лоши спойки на транзисторите на таралежа или от изгорели транзистори ..... Има тема за ремонта на таралежа .... Съветвам всички , които могат да прегледат тази тема , не помня на кой колега беше , но в търсачката излиза като се напише "таралеж" .... по-добре е да си рециклирате вашите таралежи , отколкото да купувате дурги втора ръка , които гарантирано са или на същото или на малко по -добро дередже (което ще рече , че има няма пак ще се стигне до ремонта им ... ) ... До момента съм рециклирал таралежи на няколко коли и за мен е в пъти по рационално отколкото да се купуват боклуците на моргите ... (да не говориме , че рециклириането излиза по -евтино от втора ръка таралеж) .
Така е само, че моят не можа да тръгне след смяна на транзисторите и си купих нов за 110 лева.
Ами нещо не е е направено както трябва ....
Процедурата е толкова елементарна , че според мен няма как да се скапе нещо ( разбира се , трябват някои инструменти , които всеки заел се с тази задача би трябвало да притежава ... )
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Вентилатора на парното спира!
metodi80 написа:Jim Beam написа:metodi80 написа:Не е нито от хлабави връзки , нито от четки на вентилатора .... всичко идва от лоши спойки на транзисторите на таралежа или от изгорели транзистори ..... Има тема за ремонта на таралежа .... Съветвам всички , които могат да прегледат тази тема , не помня на кой колега беше , но в търсачката излиза като се напише "таралеж" .... по-добре е да си рециклирате вашите таралежи , отколкото да купувате дурги втора ръка , които гарантирано са или на същото или на малко по -добро дередже (което ще рече , че има няма пак ще се стигне до ремонта им ... ) ... До момента съм рециклирал таралежи на няколко коли и за мен е в пъти по рационално отколкото да се купуват боклуците на моргите ... (да не говориме , че рециклириането излиза по -евтино от втора ръка таралеж) .
Така е само, че моят не можа да тръгне след смяна на транзисторите и си купих нов за 110 лева.
Ами нещо не е е направено както трябва ....
Процедурата е толкова елементарна , че според мен няма как да се скапе нещо ( разбира се , трябват някои инструменти , които всеки заел се с тази задача би трябвало да притежава ... )
Да точно твоята тема гледах, колега. Всъщите транзистори взех и с 2 и с 3 пробвах - не тръгна. Пък и го правихме доста добре - все пак момчето, с което го правихме, оправя лаптопи, видео карти, дъна и т.н.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Вентилатора на парното спира!
Jim Beam написа:metodi80 написа:Jim Beam написа:metodi80 написа:Не е нито от хлабави връзки , нито от четки на вентилатора .... всичко идва от лоши спойки на транзисторите на таралежа или от изгорели транзистори ..... Има тема за ремонта на таралежа .... Съветвам всички , които могат да прегледат тази тема , не помня на кой колега беше , но в търсачката излиза като се напише "таралеж" .... по-добре е да си рециклирате вашите таралежи , отколкото да купувате дурги втора ръка , които гарантирано са или на същото или на малко по -добро дередже (което ще рече , че има няма пак ще се стигне до ремонта им ... ) ... До момента съм рециклирал таралежи на няколко коли и за мен е в пъти по рационално отколкото да се купуват боклуците на моргите ... (да не говориме , че рециклириането излиза по -евтино от втора ръка таралеж) .
Така е само, че моят не можа да тръгне след смяна на транзисторите и си купих нов за 110 лева.
Ами нещо не е е направено както трябва ....
Процедурата е толкова елементарна , че според мен няма как да се скапе нещо ( разбира се , трябват някои инструменти , които всеки заел се с тази задача би трябвало да притежава ... )
Да точно твоята тема гледах, колега.
Колега , аз нямам тема по тоя въпрос .... може да съм вкарал коментар в такава тема , но не съм пускал DIY !
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Вентилатора на парното спира!
От няколко дни не спира, но като спра дигиталното управление, затварят се клапаните, обаче перката си продължава да си духа. Това и то дали е свързано с таралежа?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Вентилатора на парното спира!
В сряда свалях моя таралеж и му презапоявах спойките на транзисторите. Като го закачих отново си въртеше. После по едно време беше спрял. После пак тръгна. Или не е от спойките или съм толкова смотан, че не мога да ги запоя както трябва.Махнах стария припой, сложих нов, както пише колега в темата за ремонта- калаено- оловен и пак спира. Ще намеря от някъде контактен спрей и ще напръскам буксата, която между другото влиза доста плътно. Ще отворя е вентилатора да видя как е работата там, ще напръскам с контактен.Ще видя четките и ако има нужда ще ги сменя. Накрая ще взема да сменя тези два транзистора и ако не стане - нов таралеж.
Колега @ BMWMHartge, някъде бях чел, че когато си мени оборотите или остава да работи след спиране от панела проблема бил от управлението (дигиталното табло). Сменя се един кондензатор (по спомен мисля че беше 47 микрофарада) и работата се оправяла.
Колега @ BMWMHartge, някъде бях чел, че когато си мени оборотите или остава да работи след спиране от панела проблема бил от управлението (дигиталното табло). Сменя се един кондензатор (по спомен мисля че беше 47 микрофарада) и работата се оправяла.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани