Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
66 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
Заразен от ентусиазма на колегaта maxpower и благодарение на bavar4o.70 реших да пусна тая тема
Накратко - олекотяване на демпферната шайба на коляновият вал на М50 без ванос. Има 2 варианта, или вземане на шайба от м52 и разпробиване на подходящото място за щифта на ей това:

Или олекотяване на безваносова шайба. Аз реших че ще олекотя съществуващата шайба, защото такава от м52 нямах, а и да имах и тя трябваше да мине на олекотяване. Защо ли ?! ето заради този момент:

Осланяйки се на физичният закон за масов инерционен момент:
"Нека твърдо тяло се върти с ъглова скорост ω около дадена ос. Тялото се състои от of N точкови маси mi, чието отстояние от оста на въртене отбелязваме с ri. Всяка точкова маса ще има линейна скорост vi = ωri, така че пълната кинетична енергия E на тялото е:

стигаме до извода че нашата демпферна шайба трябва да бъде намалена от 20мм дебелина до 7мм дебелина (нивото за зъбците, които служат на датчика на Хол, спрямо данните от когото се определя запалването). Забелязва се също така че и формата на излишната маса е направена под формата на обърнат конус, което много ни радва, гледайки формулата по-горе.Та след олекотяването на тая готина шайба, в ръцете си трябва да държим нещо такова:


Стругова се докато се се достигне до гумата, която е в сърцевината на демпферната шайба. Тая гума служи за намаляване на вибрациите. Не се премахва тъй като плътността и е много по-малка от тази на чугуна от който е изработена шайбата и реално бихме свалили твърде нищожно количество от останалото ни тегло:

До тук добре, време е малко да се поразглобява. За тези които не искат да имат климатик, или по някаква друга причина искат да го разкарат, би им било полезно да узнаят че допълнителната шайба която ляга върху демпферната и служи за прикачване на ремъка на климатика тежи точно:

А реално как изглежда това което разглобяваме ? - Ей така:

Чието тегло е както следва: 3.445кг шайба + 0.245кг ролка = 3.69кг.
А ние слагаме това:

Което тежи 2.755кг. -> спестеното тегло е точно 935 грама или ако се обърнем към математиката пак, това е точно 26% по-малко от първоначалното тегло. За любознателните бих ги насочил да погледнат пак физичният закон горе и се надявам да разберат защо аджеба си играем толкова за тия кирливи 935гр. а.к.а 26% от някаква си шайба
След като сме готови да се сложи олекотената демпферна шайба и при премахне ролката за климатика, са ни необходими и 18бр. шайби 8мици. На всеки от 6те болта на шайбата(те са сток с една шайба, която не може да се махне) се подлагат по още 3 шайби => 6болта X 3шайби = 18шайби
Сглобявате, стягате модифицираните болтове и се радвате на поредният лесен мод, който на мен ми донесе неочаквано количество респонс
И понеже има колеги които никога не биха се изцапали, а не е редно да има дискриминация, имам и за тях решение само в 2 стъпки
1) http://www.turnermotorsport.com/p-1250- ... 3-s52.aspx
2) http://lmgtfy.com/?q=%D0%B0%D0%B2%D1%82 ... 0%B8%D0%B7
Поздрави и специални благодарности на Пешо и Марто


Накратко - олекотяване на демпферната шайба на коляновият вал на М50 без ванос. Има 2 варианта, или вземане на шайба от м52 и разпробиване на подходящото място за щифта на ей това:

Или олекотяване на безваносова шайба. Аз реших че ще олекотя съществуващата шайба, защото такава от м52 нямах, а и да имах и тя трябваше да мине на олекотяване. Защо ли ?! ето заради този момент:

Осланяйки се на физичният закон за масов инерционен момент:
"Нека твърдо тяло се върти с ъглова скорост ω около дадена ос. Тялото се състои от of N точкови маси mi, чието отстояние от оста на въртене отбелязваме с ri. Всяка точкова маса ще има линейна скорост vi = ωri, така че пълната кинетична енергия E на тялото е:

стигаме до извода че нашата демпферна шайба трябва да бъде намалена от 20мм дебелина до 7мм дебелина (нивото за зъбците, които служат на датчика на Хол, спрямо данните от когото се определя запалването). Забелязва се също така че и формата на излишната маса е направена под формата на обърнат конус, което много ни радва, гледайки формулата по-горе.Та след олекотяването на тая готина шайба, в ръцете си трябва да държим нещо такова:


Стругова се докато се се достигне до гумата, която е в сърцевината на демпферната шайба. Тая гума служи за намаляване на вибрациите. Не се премахва тъй като плътността и е много по-малка от тази на чугуна от който е изработена шайбата и реално бихме свалили твърде нищожно количество от останалото ни тегло:

До тук добре, време е малко да се поразглобява. За тези които не искат да имат климатик, или по някаква друга причина искат да го разкарат, би им било полезно да узнаят че допълнителната шайба която ляга върху демпферната и служи за прикачване на ремъка на климатика тежи точно:

А реално как изглежда това което разглобяваме ? - Ей така:

Чието тегло е както следва: 3.445кг шайба + 0.245кг ролка = 3.69кг.
А ние слагаме това:

Което тежи 2.755кг. -> спестеното тегло е точно 935 грама или ако се обърнем към математиката пак, това е точно 26% по-малко от първоначалното тегло. За любознателните бих ги насочил да погледнат пак физичният закон горе и се надявам да разберат защо аджеба си играем толкова за тия кирливи 935гр. а.к.а 26% от някаква си шайба

След като сме готови да се сложи олекотената демпферна шайба и при премахне ролката за климатика, са ни необходими и 18бр. шайби 8мици. На всеки от 6те болта на шайбата(те са сток с една шайба, която не може да се махне) се подлагат по още 3 шайби => 6болта X 3шайби = 18шайби

Сглобявате, стягате модифицираните болтове и се радвате на поредният лесен мод, който на мен ми донесе неочаквано количество респонс

И понеже има колеги които никога не биха се изцапали, а не е редно да има дискриминация, имам и за тях решение само в 2 стъпки

1) http://www.turnermotorsport.com/p-1250- ... 3-s52.aspx
2) http://lmgtfy.com/?q=%D0%B0%D0%B2%D1%82 ... 0%B8%D0%B7
Поздрави и специални благодарности на Пешо и Марто





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
И аз така съм го направил колега и втора година карам така и няма ядове на мойта M50 ка. 

Прави каквото ТРЯБВА, пък да става каквото ЩЕ!!!
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
fanfast написа:И аз така съм го направил колега и втора година карам така и няма ядове на мойта M50 ка.
Като се центрова добре на струга и като го прави някой опитен човек няма как да има проблеми





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bebcho__
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: Бяла
- Пол: Мъж
- Кара: грозно е36 купе
- Мечтае да кара: настрани с около 200
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
след 92г на м50 не тежи ли 2.62кг?
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
bebcho__ написа:след 92г на м50 не тежи ли 2.62кг?
Нямам идея





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bebcho__
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 29.09.2009
- Местоположение: Бяла
- Пол: Мъж
- Кара: грозно е36 купе
- Мечтае да кара: настрани с около 200
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
така ги дават уж:
325:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
320:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
п.с. на м52 пак я дават толкова.
325:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
320:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
п.с. на м52 пак я дават толкова.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
bebcho__ написа:така ги дават уж:
325:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
320:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... on_damper/
п.с. на м52 пак я дават толкова.



Само че на NV е различна от м50 ванос сименс..За м52 също е различна




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
Много добре се е получило.А нямаше ,ли възможност да направиш челно дупки почти до периферията и до олекотиш още?
Другото което ми идва на ъкъла е да се сложи шайба на кол.вал. с по- малък диаметър,на водната помпа с малко по-малък,за да се запазят оборотите,а на хидравликата с по-голям,за да не прави толкова оборота във високите и да не консумира толкова енергия-коне.Не знам само динамото ,дали ще понесе по-малки обороти с друга по-голяма шайба.

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
bavar4o.70 написа:Много добре се е получило.А нямаше ,ли възможност да направиш челно дупки почти до периферията и до олекотиш още?Другото което ми идва на ъкъла е да се сложи шайба на кол.вал. с по- малък диаметър,на водната помпа с малко по-малък,за да се запазят оборотите,а на хидравликата с по-голям,за да не прави толкова оборота във високите и да не консумира толкова енергия-коне.Не знам само динамото ,дали ще понесе по-малки обороти с друга по-голяма шайба.
Ами първоначалната ми идея за отворите отпадна в процес на работа заради трудности с баланса след това. Като под трудности визирам ей тия трудности $$$$ Става, ама излиза към 1/2 от цената на готова от някой мунинг производител, което автоматично обезмисля интервенцията... Така като ги гледам другите 2 шайби нищо не може да се направи с тях, трябват си други...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
Boyadjiev написа:
И понеже има колеги които никога не биха се изцапали, а не е редно да има дискриминация, имам и за тях решение само в 2 стъпки![]()
1) http://www.turnermotorsport.com/p-1250- ... 3-s52.aspx
2) http://lmgtfy.com/?q=%D0%B0%D0%B2%D1%82 ... 0%B8%D0%B7
Явно пак мен визираш.

Крайно време е да запишеш някое курсче английски. Както преди не беше разбрал за валовете, така и сега даваш някакви линкове за ъндърдрайв шайби, дето нямат много общо с олекотяването на демпферната шайба.
За да спиш спокойно ще те информирам


Принципно не съм против тунинга ама тая шайба не е там само за да чете датчика от нея, а има и много сериозна роля в гасенето на вибрациите в коляновия вал.
А на шестаците те са проблем. За М50/52 доста по-малък, отколкото при М54 но все пак съществува.
А за цапането не ми бери грижа. Докато ти се цапаш и мръзнеш в гаража аз изкарвам пари за да се цапа някой друг вместо мен

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
Съществуването ти брато ме мотивира ужасно много
Добре че те има







Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
Не злобей, а залягай над английския. Виждам, че ти е интересно да гледаш кво правят и продават хората и се представям кво е кофти да гледаш само картинките без нищо да вдяваш 

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
И двамата ва обичам ша знайте
Специален поздрав
Всяка прилика с реални лица и събития е случайна
http://www.youtube.com/watch?v=7MooHqpxyhY

Специален поздрав
Всяка прилика с реални лица и събития е случайна
http://www.youtube.com/watch?v=7MooHqpxyhY
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
bum_bum написа:Не злобей, а залягай над английския. Виждам, че ти е интересно да гледаш кво правят и продават хората и се представям кво е кофти да гледаш само картинките без нищо да вдяваш
Ако чаках да се уча на български от такива като теб, най-големият ми тунинг щеше да е клавиатура за бързо писане




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Олекотяване на демпферна шайба на колянов вал M50NV
И колко десети свали на 402 метра ? Щото сам по себе си това не бих го нарекъл мод. В комбинация с други неща сигурно има ефект.

66 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани