Досадни течове на антифриз,един след друг...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Досадни течове на антифриз,един след друг...
Колеги, от известно време на сам,
постоянно се появяват нови и нови течове на антифриз.
Един оправя,след 1-2 дни друг теч се появява,
за който съм сигурен че го е нямало преди.
То се дребни ремонти струващи жълти стотинки,
като О-пръстенче,или нов маркуч.......,
някои обаче са на адски кофти място
Вчера забелязах поредния нов теч
Та вече си мисля, че има някаква причина която поражда тези течове периодично.
След отстраняването на всеки пореден теч си обезвъздушавам охладителната с-ма много добре.
Държи си температурата,както си му е реда-в средата и не мърда от там както и където и да я карам.
Парното си работи супер.
Маслото си е ОК.
Моля колеги помагайте, знае ли някой какво може да поражда появата не тези досадни течове, периодично един след друг?

постоянно се появяват нови и нови течове на антифриз.
Един оправя,след 1-2 дни друг теч се появява,
за който съм сигурен че го е нямало преди.
То се дребни ремонти струващи жълти стотинки,
като О-пръстенче,или нов маркуч.......,
някои обаче са на адски кофти място



Вчера забелязах поредния нов теч



Та вече си мисля, че има някаква причина която поражда тези течове периодично.
След отстраняването на всеки пореден теч си обезвъздушавам охладителната с-ма много добре.
Държи си температурата,както си му е реда-в средата и не мърда от там както и където и да я карам.
Парното си работи супер.
Маслото си е ОК.
Моля колеги помагайте, знае ли някой какво може да поражда появата не тези досадни течове, периодично един след друг?



.
лично незнам ,но кажи до къде ти стои антифриза, че аз винаги догоре наливам, и след около седмица сам си слиза на 1/2ра от височината на бялото пластмасово казанче. А между другото течовете ако нямаш възможност да ги оправиш а си закъсал някъде, слагаш една лъжица червен пипер в радиатора и запушваш всичко.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: .
perko написа:лично незнам ,но кажи до къде ти стои антифриза
МИ не стои,постоянно спада нивото, заради непрестанните течове

П.С Върти ми се нещо из акъла относно причината за т'ва постоянно избиване на нови течове,но ми се иска да не съм прав



Помагайте колеги

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
ICE написа::idea: По дифолт след 3-4 години се дава да се сменят всички гумени съединения!
Мерси за инфо-то,това не го знаех и ми подейства
много успокояващо

едни мрачни мисли из главата.....
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
Най "приятната" загуба на антифриз е когата има локвичка отдолу, а неприятната загуба е когато няма локвичка отдолу а от антифриза няма и следа




- bavareza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 30.12.2005
- Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария
антифризните проблеми...
Течовете на охл. течност са наистина нещо много досадно, особено когато си гледаш добре колата и искаш всичко да ти е ОК. Много съм патил от това и при предишните си коли.
Оригиналните съединения от пластмаса и гума търпят деформация през годините изложени на висока температура. Семеринги, О-пръстени, накрайници, лула на термостата - всичко това е добре да се смени наведнъж щом постоянно избива отнякъде. И е добре всяка връзка да се подсигури с хубав!!! автосиликон /трудно можеш да разчиташ, че това което са ти продали е свястно/. Най-честите трудно забележими течове са от съед. на водната помпа към корпуса, отгоре почти не се забелязва.
Неприятното е, че заради всеки нищожен ремонт по тия джаджи, трябва да източваш антифриза, после да доливаш няколко сутрини и т.н. - досада! И когато си сигурен че си "запушил" всичко, гледай внимателно. Продължава ли падането, отиваш до ауспуха и полизваш течността дето хвърчи. За по-сигурно си махаш катализатора /ако още имаш такъв/. Усетиш ли соленичко и мазничко - на "главичка" отива работата. Не е добре, но се случва понякога с по-"малките" двигатели...
Е, успех с диагностиката!

Неприятното е, че заради всеки нищожен ремонт по тия джаджи, трябва да източваш антифриза, после да доливаш няколко сутрини и т.н. - досада! И когато си сигурен че си "запушил" всичко, гледай внимателно. Продължава ли падането, отиваш до ауспуха и полизваш течността дето хвърчи. За по-сигурно си махаш катализатора /ако още имаш такъв/. Усетиш ли соленичко и мазничко - на "главичка" отива работата. Не е добре, но се случва понякога с по-"малките" двигатели...

Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!
- bavareza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 30.12.2005
- Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария
Re: .
perko написа:лично незнам ,но кажи до къде ти стои антифриза, че аз винаги догоре наливам, и след около седмица сам си слиза на 1/2ра от височината на бялото пластмасово казанче. А между другото течовете ако нямаш възможност да ги оправиш а си закъсал някъде, слагаш една лъжица червен пипер в радиатора и запушваш всичко.
Между другото, защо наливаш антифриз догоре?!? Има си чертичка с надпис "CАLТ" /COLD/, демек там трябва да ти е нивото при изстинал двигател.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!
- vankata™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
ICE написа::idea: По дифолт след 3-4 години се дава да се сменят всички гумени съединения!
Абсолютно съм съгласен с Ледения, виж све пак и водната помпа , тя не е скъпа около 100 лв е, аз наскоро я сменях, че имах подобни проблеми ! Успех !
::: vankata™ :::
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Силно се надявам да не съм прав,
но се съмнявам да не би да ми е издухана
някъде гарнитурата на главата и да надува в охладителната система,
респективно да създава по-високо от нормалното налягане
в охладителната система и за това да избива теч вече на четвърто място
То верно, че първия теч беше причинен от втвърден и на
нищо не приличащ О-пръстен,втория от изпрошен накрайник на една пластмасова тръба,но все пак се съмнявам
да не би предишния собственик да я е прегрявал
и да е изкривил главата и гарнитурата да е изпуснала някъде и сега да ми надува
Искам да питам ще мени ли постоянно температурата и ще загрява ли повече от нормалното ако ми е издухала гарнитурата и надува?
(Температурата си застава в средата и не мърда от там където,както и колкото да я карам.)
И още нещо,преди покупката,освен всичко останало, измерихме и компресията и се уверихме,че е 13 (или 13.5 беше) и е равномерна на всички цилиндри,това сигурен признак ли е, че гарнитурата не е издухана?Защото си мисля, че ако е издухана някъде би трябвало компресията на някой от цилиндрите да е по-малка от на останалите.
И как със сигурност да разбера дали надува,как се диагностицира?
Моля, колеги помагайте
Много си я гледам колицата и искам всичко да е наред.
но се съмнявам да не би да ми е издухана
някъде гарнитурата на главата и да надува в охладителната система,
респективно да създава по-високо от нормалното налягане
в охладителната система и за това да избива теч вече на четвърто място

То верно, че първия теч беше причинен от втвърден и на
нищо не приличащ О-пръстен,втория от изпрошен накрайник на една пластмасова тръба,но все пак се съмнявам
да не би предишния собственик да я е прегрявал
и да е изкривил главата и гарнитурата да е изпуснала някъде и сега да ми надува

Искам да питам ще мени ли постоянно температурата и ще загрява ли повече от нормалното ако ми е издухала гарнитурата и надува?
(Температурата си застава в средата и не мърда от там където,както и колкото да я карам.)
И още нещо,преди покупката,освен всичко останало, измерихме и компресията и се уверихме,че е 13 (или 13.5 беше) и е равномерна на всички цилиндри,това сигурен признак ли е, че гарнитурата не е издухана?Защото си мисля, че ако е издухана някъде би трябвало компресията на някой от цилиндрите да е по-малка от на останалите.
И как със сигурност да разбера дали надува,как се диагностицира?
Моля, колеги помагайте



Много си я гледам колицата и искам всичко да е наред.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Уж прочетох всичко, а не видях никой да е написал нещо за капачката на радиатора. Там има клапанче, което се отваря при повишаване на налягането. Ако това клапанче е запушено/блокирало - налягането кара антифриза да излиза през най-слабото място - съединения, пукнатини запушени с мръсотия, и т.н.
Пробвай да размениш твойта капачка с някой, на който капачката е изправна за няколко дни. Или на студен мотор напълни охладителната система догоре (разширителен съд, радиатор, отворено парно). Като запалиш, докато загрява, през преливника трябва да изтича антифриз (ако работи клапанчето). Ако загрее, маркучите са супер твърди, и не си видял нищо да изтича - най-вероятна причина е капачката.
Пробвай да размениш твойта капачка с някой, на който капачката е изправна за няколко дни. Или на студен мотор напълни охладителната система догоре (разширителен съд, радиатор, отворено парно). Като запалиш, докато загрява, през преливника трябва да изтича антифриз (ако работи клапанчето). Ако загрее, маркучите са супер твърди, и не си видял нищо да изтича - най-вероятна причина е капачката.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- bavareza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 30.12.2005
- Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария
Това което казваш по принцип е възможно, но сменяването не е толкова лесно. Гарнитурата имам предвид.
Моят съвет е - отстрани всички рискове за течове и тогава мисли за нещо по-сериозно, ако се налага.
Моят съвет е - отстрани всички рискове за течове и тогава мисли за нещо по-сериозно, ако се налага.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
За капачката и аз съм си го мислил.Капачката е чисто нова,но си мисля да не е някой боклук и да държи на по-високо налягане от необходимото.Бедата обаче е че няма с кой да си разменя капачката
Знам за случай в който чисто нова капачка се оказва пълен боклук,купува се втора капачка и проблемите изчезват.
За това ще пробвам това което каза ivantchoG, да напълня охладителната с-мата до горе и ще видя какво ще стане.
А за гарнитурата на главата ще е най-накрая,след като отхвърля всички останали съмнения.
За смяната на гарнитурата знам че не е много лесно и не ми се ще да е такава причината.
Все пак ако може някой да ми каже как със сигурност да разбера дали е издухана гарнитурата на главата,как се диагностицира това?

За това ще пробвам това което каза ivantchoG, да напълня охладителната с-мата до горе и ще видя какво ще стане.
А за гарнитурата на главата ще е най-накрая,след като отхвърля всички останали съмнения.
За смяната на гарнитурата знам че не е много лесно и не ми се ще да е такава причината.
Все пак ако може някой да ми каже как със сигурност да разбера дали е издухана гарнитурата на главата,как се диагностицира това?

- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Още нещо се сетих.
Маркучите,особено този дебелия,който влиза от двигателя в горната част на радиатора до пластмасовото казанче,когато двигателя е топъл, стои напрегнат(като го стискам е твърд).Първо си мислех че това е признак че гарнитурата е издухана и надува,при положение че с-мата е обезвъздушена. Но след това реших че може би така трябва да е,защото все пак читавата охладителна с-ма работи на 1,2 бара налягане и няма как да не е напрегнат.
Прав ли съм,нормално ли е да стои напрегнат този маркуч?:
Или трябва да си е мек,ненапрегнат?
Моля колеги,помагайте
Мноооо зле се чувствам,когато нещо не е на 6 по колата
А още по-зле ми е,когато не знам от какво е.

Маркучите,особено този дебелия,който влиза от двигателя в горната част на радиатора до пластмасовото казанче,когато двигателя е топъл, стои напрегнат(като го стискам е твърд).Първо си мислех че това е признак че гарнитурата е издухана и надува,при положение че с-мата е обезвъздушена. Но след това реших че може би така трябва да е,защото все пак читавата охладителна с-ма работи на 1,2 бара налягане и няма как да не е напрегнат.
Прав ли съм,нормално ли е да стои напрегнат този маркуч?:
Или трябва да си е мек,ненапрегнат?

Моля колеги,помагайте



Мноооо зле се чувствам,когато нещо не е на 6 по колата



А още по-зле ми е,когато не знам от какво е.



23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани