За покупка...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
За покупка...
Предстой ми да се сдобия с мечтаната кола и мисля че е време да задам някои въпроси, дори част от тях да са банални преди да тръгна да купувам. Знам че тук има хора които са доста напред с материала и мисля че биха ми помогнали както не веднъж до сега. Та значи:
1. Една от колите които съм набелязал е на Горубляне. До колко това е пробле, и има ли шанс да се намери нещо прилично там.
2. На кое трябва да обърна внимание при избора ми, когато колата е горублянка?
3. Специфични особености на М43, какво трябва да гледам при него и често срещани проблеми при този двигател.
4. Трябва ли да се проверява климатика на колата и ако да как и къде?
Приемам всякакви съвети, а и мисля че това би станало полезна тема за всеки решил се да пазарува баварка.
По принцип колата която търся е Е36 318i или is с 4 врати и клима, а и задължително с М43.
Темите за честите проблеми и полезни съвети за Е36 съм ги предъвкал многократно, така че се опитвам да изкопча още информация
1. Една от колите които съм набелязал е на Горубляне. До колко това е пробле, и има ли шанс да се намери нещо прилично там.
2. На кое трябва да обърна внимание при избора ми, когато колата е горублянка?
3. Специфични особености на М43, какво трябва да гледам при него и често срещани проблеми при този двигател.
4. Трябва ли да се проверява климатика на колата и ако да как и къде?
Приемам всякакви съвети, а и мисля че това би станало полезна тема за всеки решил се да пазарува баварка.
По принцип колата която търся е Е36 318i или is с 4 врати и клима, а и задължително с М43.
Темите за честите проблеми и полезни съвети за Е36 съм ги предъвкал многократно, така че се опитвам да изкопча още информация


бих те посъветвал да си вземеш кола от обява, от човек който я е карал и поддържал до момента в който ще я купиш ти.има такива коли и по добре избери такава която не е чакала 2 месеца някого, особено сега зимата(добре е да видиш че колата е в движение без проблеми).относно мотора, ..най-добре гледай да вземеш кола в добро техническо състояние и като цяло.
п.п. и ако има газ или пък е имало, внимателно премисли дали да я взимаш(не купувай кола карана от мизерник), все пак купуваш BMW - не taxi
п.п. и ако има газ или пък е имало, внимателно премисли дали да я взимаш(не купувай кола карана от мизерник), все пак купуваш BMW - не taxi
ТРИТЕ БУКВИ
всичко друго е компромис
всичко друго е компромис
Здравей!
Реших да споделя мнение понеже аз самия бях пред същата дилема преди да купя моето "Беб4е"
От Горубляне си го взех. Влюбих се,прекръстих се и...аре...
Естествено не съветвам да постъпваш по същия начин. Всеки сам печели и харчи парите си. Единствено казвам че и от там можеш да попаднеш на нещо добро.Моят случай е такъв...засега
Аз направих следното: Казах: Харесвам колата и съм готов да платя 100 лв. над цената ако първо я закачим за тест в Дару Кар за грешчици.
Пулиха се,може и да са ме мислили за идиот,но решиха,че става.Направихме го,мина добре и сега си бръмкам смело.Скоро нещо ще поправям вероятно,но от това няма бягане,нали...
Извинявам се че го провлачих толкова,но споделям моя случай...
Що се отнася до техническите въпроси е по-добре грамотните колеги да помагат. Аз мисля,че ще ти дадат добри идеи.
Късмет!
Реших да споделя мнение понеже аз самия бях пред същата дилема преди да купя моето "Беб4е"

От Горубляне си го взех. Влюбих се,прекръстих се и...аре...
Естествено не съветвам да постъпваш по същия начин. Всеки сам печели и харчи парите си. Единствено казвам че и от там можеш да попаднеш на нещо добро.Моят случай е такъв...засега

Аз направих следното: Казах: Харесвам колата и съм готов да платя 100 лв. над цената ако първо я закачим за тест в Дару Кар за грешчици.
Пулиха се,може и да са ме мислили за идиот,но решиха,че става.Направихме го,мина добре и сега си бръмкам смело.Скоро нещо ще поправям вероятно,но от това няма бягане,нали...

Извинявам се че го провлачих толкова,но споделям моя случай...
Що се отнася до техническите въпроси е по-добре грамотните колеги да помагат. Аз мисля,че ще ти дадат добри идеи.
Късмет!
...BMW?...-...чист адреналин!...
- flober
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 545
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: G30
никои и не може да ти даде то4ен съвет или гаранция за кола втора употреба пък и все пак това е БМВ така4е 6том си си харесал колицата вземаи брато
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Дотук ок, но кажете как мога да проверя дали климата на колата работи, като е такова студено времето, има ли сервизи където може да се провери това и т.н.

- bimbolet
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
Re: За покупка...
...IS-ка с М43, няма!BMW8 написа:
По принцип колата която търся е Е36 318i или is с 4 врати и клима, а и задължително с М43.

- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- Пепинко
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
Аз малко разпокъсано питам, но... Катализаторът как може да се провери дали е в изправност и дали изобщо го има, понеже вчера колегата ми минаваше технически преглед и каза, че неговият катализатор бил запушен, а без работещ такъв не можело да мине прегледа. 


Realize..
Real eyes..
Real lies..
Гледай външния вид, салона и волана да са запазени - това до голяма степен характеризира дали една кола е поддържана и амортизирана. Ако има уморен вид не те съветвам да я купуваш. Обикновено претапицирват с нова кожа волана - не е добър знак, но и не е сигурен белег, че колата не си струва. Ако са увиснали броните или са хванати за подкалниците с рапидки също не е добре (често срещан приом на Горубляне). Задължително обаче мини на преглед в сервиз - ходова част и диагностика. Дори да не познаваш майстори, не се оставяй продавача да те води. Заведи я там където си поддържал предишната си кола (ако си имал такава) или в голям сервиз, не е задължтелно да е на BMW.
Обикновено тарикатеят и слагат новите бъбреци отпред и пишат, че колата е след 09.96. Погледни страничните мигачи - ако са от стария вид с черната пластмаса значи послъгват. Същото се случва когато е имала удар отпред. Почти никой като я поправя било то в БГ или навън не слага старите бъбреци (освен ако не се прави в BMW Сервиз). Погледни коланите отдолу от вътрешната страна - трябва да има точната дата на производство.
И както ludiagsm ми каза преди да си взема моята - щом ти е паднала на сърцето я взимай. Дори да има нещо макс за 1000лв я оправяш.
Успех с покупката!
Обикновено тарикатеят и слагат новите бъбреци отпред и пишат, че колата е след 09.96. Погледни страничните мигачи - ако са от стария вид с черната пластмаса значи послъгват. Същото се случва когато е имала удар отпред. Почти никой като я поправя било то в БГ или навън не слага старите бъбреци (освен ако не се прави в BMW Сервиз). Погледни коланите отдолу от вътрешната страна - трябва да има точната дата на производство.
И както ludiagsm ми каза преди да си взема моята - щом ти е паднала на сърцето я взимай. Дори да има нещо макс за 1000лв я оправяш.
Успех с покупката!
- bavareza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: 30.12.2005
- Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария
Значи, един съвет - ако нямаш по-задълбочени познания за конкретния двигател, задължително заведи с теб човек от "бранша" - професионален монтьор или просто познавач. За Горубляне е абсолютно необходимо, там измамниците с лопата да ги ринеш /личен опит/.
Нищо кой знае какво няма да установиш при огледа, то ако има сериозен проблем ще е старателно прикрит. Ако разрешат диагностика - чудесно. На място гледаш няколко елементарни неща:
1. Течове на масло /колата да поработи пред теб, щото иначе ги забърсват/, предполагам знаеш къде да следиш. Ако губи масло без течове, ще го установиш впоследствие, да не става никому.
Същото важи за антифриза - гледаш връзките от маркучите към корпуса, лулата с термостата и тази на водната помпа. Такива течове не са нещо особено /кофти е когато почнеш да ги отстраняваш/, но заради тях можеш да се пазариш.
Гледай дали казанчето е с оптимално к-во, ако антифриза е чак ниско долу, това не е добър признак, освен за лош търговец.
2. Температурата! При празен ход и загрял двигател стрелката трябва да стои точно на средата. При тия студове термостатът няма да отвори много дълго време, но дори и да стане, стрелката ще ти мръдне едва забележимо!!! назад. Ако отиде над средата, не е добре.
3. Оборотите - ако играе стрелката, проблемите може да са много, това диагностиката ще каже. Когато дадеш газ на празен ход и отпуснеш, за около 4-5 секунди задържа малко над 1000 и после пада, това е нормално.
4. Спирачният педал - ако при първо!!! натискане ти потъва доста надолу, я накладки, я спирачна помпа, я теч на хидр. течност. Виж нивото на казанчето.
5. И последно - ако от ауспуха излиза течност, тествай как е на пипане, лесно ще различиш конденза от антифриза. Това не ти го пожелавам.
Дребните проблемчета с елстъкла, централно, копченца, врътки и тем подобни са ясни и без тях няма да минеш.
Сигурно това не е всичко за пръв оглед, колегите ще ме допълнят, особено за бояджийските шашми. Това са прости, но важни неща, но каквото и да гледаш, продавачът винаги ще е на далавера.
Успех!

1. Течове на масло /колата да поработи пред теб, щото иначе ги забърсват/, предполагам знаеш къде да следиш. Ако губи масло без течове, ще го установиш впоследствие, да не става никому.



2. Температурата! При празен ход и загрял двигател стрелката трябва да стои точно на средата. При тия студове термостатът няма да отвори много дълго време, но дори и да стане, стрелката ще ти мръдне едва забележимо!!! назад. Ако отиде над средата, не е добре.
3. Оборотите - ако играе стрелката, проблемите може да са много, това диагностиката ще каже. Когато дадеш газ на празен ход и отпуснеш, за около 4-5 секунди задържа малко над 1000 и после пада, това е нормално.
4. Спирачният педал - ако при първо!!! натискане ти потъва доста надолу, я накладки, я спирачна помпа, я теч на хидр. течност. Виж нивото на казанчето.
5. И последно - ако от ауспуха излиза течност, тествай как е на пипане, лесно ще различиш конденза от антифриза. Това не ти го пожелавам.

Дребните проблемчета с елстъкла, централно, копченца, врътки и тем подобни са ясни и без тях няма да минеш.

Сигурно това не е всичко за пръв оглед, колегите ще ме допълнят, особено за бояджийските шашми. Това са прости, но важни неща, но каквото и да гледаш, продавачът винаги ще е на далавера.

Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!
- Пепинко
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
- Мечтае да кара: ///M
bam-bam, понеже аз съм нов, би ли ми казал колко точно време трябва да мине, за да не се пише в дадена тема, ако има такова ограничение?Темата ако е изчерпана, модераторите нали ще я затворят? Също така...не е ли по-хубаво да се задават въпроси на тази тематика във вече съществуваща тема, макар и от 3-ти Февруари тази година, отколкото да се пуска нова тема със същото заглавие??? Не искам да се заяждам с теб, НАПРОТИВ!!! Прочетох доста твои мнения и макар, че не те познавам лично доста те уважавам
И понеже много се отплеснах в оффтопик...
Относно боята и тенекеджийските "шашми"... Трябва да се гледат фугите. Те трябва да са равни в горната и долната част. Ако врата, калник, капак са правени и най-добрият майстор не може да ги сложи перфектно. Като се погледне колата отзад...горе по продължение на тавана вратите трябва да са в права линия, не трябва да има разминаване. Като отворите предния капак върховете на калника трябва да са прави, ако е удряна и правена, често там започва да загнива. Пластмасите по калниците не трябва да са счупени и да висят. Гледайте за симетрия между двата калника.Като отворите вратата, по прага не трябва да има следи от ожулвания, това е признак, че вратата е махана. Всяка кола има закрепена пластинка с номера на оригиналния цвят на колата. За BMW не знам къде е точно, при Опел примерно оригиналният цвят най-добре може да се види като се отвори капачката на резервоара отзад върху самата нея. Тук обаче може да има леки разминавания. Една кола се боядисва с 16 и повече ръце, при полиране после някои от ръцете падат и ако си професионалист може да доловиш лека разлика, но съвсем лека, не трябва да е очевидна. В повечето случеи няма такава. Това са в общи линии проблемите по тенекиите и боята, които трябва да се гледат. При BMW ръжда не трябва да има много, те не са много податливи към това. Ако има такава и тя е само от едната страна, колата може да е застъргвана само от едната страна. Гледах в една тема, че има различие между боята вън и вътре. НАВСЯКЪДЕ боята трябва да е енаква. По коша просто не е полирана

И понеже много се отплеснах в оффтопик...
Относно боята и тенекеджийските "шашми"... Трябва да се гледат фугите. Те трябва да са равни в горната и долната част. Ако врата, калник, капак са правени и най-добрият майстор не може да ги сложи перфектно. Като се погледне колата отзад...горе по продължение на тавана вратите трябва да са в права линия, не трябва да има разминаване. Като отворите предния капак върховете на калника трябва да са прави, ако е удряна и правена, често там започва да загнива. Пластмасите по калниците не трябва да са счупени и да висят. Гледайте за симетрия между двата калника.Като отворите вратата, по прага не трябва да има следи от ожулвания, това е признак, че вратата е махана. Всяка кола има закрепена пластинка с номера на оригиналния цвят на колата. За BMW не знам къде е точно, при Опел примерно оригиналният цвят най-добре може да се види като се отвори капачката на резервоара отзад върху самата нея. Тук обаче може да има леки разминавания. Една кола се боядисва с 16 и повече ръце, при полиране после някои от ръцете падат и ако си професионалист може да доловиш лека разлика, но съвсем лека, не трябва да е очевидна. В повечето случеи няма такава. Това са в общи линии проблемите по тенекиите и боята, които трябва да се гледат. При BMW ръжда не трябва да има много, те не са много податливи към това. Ако има такава и тя е само от едната страна, колата може да е застъргвана само от едната страна. Гледах в една тема, че има различие между боята вън и вътре. НАВСЯКЪДЕ боята трябва да е енаква. По коша просто не е полирана

Последна промяна Пепинко на 28 Фев 2006, 22:20, променена общо 1 път

Realize..
Real eyes..
Real lies..
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Ми аз кола още немога да си намеря и затва да ти кажа темата си е актуална, друг въпрос е че bam bam следи да не се изравят много стари теми дето са ровени изровени и няма какво да се каже по тях.
Така че каквото се напише тук ще е полезно за всички не само за мен. Благодаря за мненията!
Така че каквото се напише тук ще е полезно за всички не само за мен. Благодаря за мненията!

- Гост
-
или аз сам недоскиф или пича има вече 2ра тема по въпроса която е ПО актуална така че като искате да му помагате пишете там .. тои докато реши да си земе може още 10 да нацвъка в сички ли да пишем едно и също ?
п.с. а до пича с москвича .. така ако мислиш скоро кола нема да си купиш
да ти кажа как аз си зех и 2те коли до ся .. отидех гледах на вид хареса ми ... на майстор сичко е ОК и айде с мен да я женя нема кфо толко да гледаш и да искаш 10000000 съвета които само те объркват ... а иначе нали нема да се жениш за нея ? ако не ти хареса утре я продаваш и си зимаш нова ... както някои го беше казал как и да го избираш винаги ше си прецакан това е кола 2-ра ръка
п.с. а до пича с москвича .. така ако мислиш скоро кола нема да си купиш

да ти кажа как аз си зех и 2те коли до ся .. отидех гледах на вид хареса ми ... на майстор сичко е ОК и айде с мен да я женя нема кфо толко да гледаш и да искаш 10000000 съвета които само те объркват ... а иначе нали нема да се жениш за нея ? ако не ти хареса утре я продаваш и си зимаш нова ... както някои го беше казал как и да го избираш винаги ше си прецакан това е кола 2-ра ръка

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани