За покупка...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

За покупка...

Мнение от Dimo » 03 Фев 2006, 23:59

Предстой ми да се сдобия с мечтаната кола и мисля че е време да задам някои въпроси, дори част от тях да са банални преди да тръгна да купувам. Знам че тук има хора които са доста напред с материала и мисля че биха ми помогнали както не веднъж до сега. Та значи:

1. Една от колите които съм набелязал е на Горубляне. До колко това е пробле, и има ли шанс да се намери нещо прилично там.
2. На кое трябва да обърна внимание при избора ми, когато колата е горублянка?
3. Специфични особености на М43, какво трябва да гледам при него и често срещани проблеми при този двигател.
4. Трябва ли да се проверява климатика на колата и ако да как и къде?

Приемам всякакви съвети, а и мисля че това би станало полезна тема за всеки решил се да пазарува баварка.

По принцип колата която търся е Е36 318i или is с 4 врати и клима, а и задължително с М43.

Темите за честите проблеми и полезни съвети за Е36 съм ги предъвкал многократно, така че се опитвам да изкопча още информация :lol:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 24.09.2005

Мнение от zul_fan » 04 Фев 2006, 4:14

бих те посъветвал да си вземеш кола от обява, от човек който я е карал и поддържал до момента в който ще я купиш ти.има такива коли и по добре избери такава която не е чакала 2 месеца някого, особено сега зимата(добре е да видиш че колата е в движение без проблеми).относно мотора, ..най-добре гледай да вземеш кола в добро техническо състояние и като цяло.
п.п. и ако има газ или пък е имало, внимателно премисли дали да я взимаш(не купувай кола карана от мизерник), все пак купуваш BMW - не taxi
ТРИТЕ БУКВИ
всичко друго е компромис

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 12.05.2005
Местоположение: Русе

Мнение от toper78 » 04 Фев 2006, 10:09

Няма проблем, че е горублянка. Всичко е въпрос на късмет. Мойта я взех оттам и съм много доволен. А иначе в София ми предлагаха две три частни лица, но бяха истински кошници, но "поддържани" в Дару Кар.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: СОФИЯ/ЛОЗЕНЕЦ

Мнение от МОНИ » 04 Фев 2006, 11:37

Здравей!
Реших да споделя мнение понеже аз самия бях пред същата дилема преди да купя моето "Беб4е" :roll:
От Горубляне си го взех. Влюбих се,прекръстих се и...аре...
Естествено не съветвам да постъпваш по същия начин. Всеки сам печели и харчи парите си. Единствено казвам че и от там можеш да попаднеш на нещо добро.Моят случай е такъв...засега :)
Аз направих следното: Казах: Харесвам колата и съм готов да платя 100 лв. над цената ако първо я закачим за тест в Дару Кар за грешчици.
Пулиха се,може и да са ме мислили за идиот,но решиха,че става.Направихме го,мина добре и сега си бръмкам смело.Скоро нещо ще поправям вероятно,но от това няма бягане,нали... :(
Извинявам се че го провлачих толкова,но споделям моя случай...
Що се отнася до техническите въпроси е по-добре грамотните колеги да помагат. Аз мисля,че ще ти дадат добри идеи.
Късмет!
...BMW?...-...чист адреналин!...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 04 Фев 2006, 18:57

никои и не може да ти даде то4ен съвет или гаранция за кола втора употреба пък и все пак това е БМВ така4е 6том си си харесал колицата вземаи брато

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 06 Фев 2006, 12:59

Дотук ок, но кажете как мога да проверя дали климата на колата работи, като е такова студено времето, има ли сервизи където може да се провери това и т.н.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 6.01.2005
Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
Пол: Мъж
Кара: Старо BMW
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: За покупка...

Мнение от bimbolet » 06 Фев 2006, 14:24

BMW8 написа:
По принцип колата която търся е Е36 318i или is с 4 врати и клима, а и задължително с М43.

...IS-ка с М43, няма!
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 06 Фев 2006, 15:29

Аз имах предвид М43 за 318i и М42/М44 за ИС ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 28 Фев 2006, 15:42

Аз малко разпокъсано питам, но... Катализаторът как може да се провери дали е в изправност и дали изобщо го има, понеже вчера колегата ми минаваше технически преглед и каза, че неговият катализатор бил запушен, а без работещ такъв не можело да мине прегледа. :idea:
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 28 Фев 2006, 15:57

Гледай външния вид, салона и волана да са запазени - това до голяма степен характеризира дали една кола е поддържана и амортизирана. Ако има уморен вид не те съветвам да я купуваш. Обикновено претапицирват с нова кожа волана - не е добър знак, но и не е сигурен белег, че колата не си струва. Ако са увиснали броните или са хванати за подкалниците с рапидки също не е добре (често срещан приом на Горубляне). Задължително обаче мини на преглед в сервиз - ходова част и диагностика. Дори да не познаваш майстори, не се оставяй продавача да те води. Заведи я там където си поддържал предишната си кола (ако си имал такава) или в голям сервиз, не е задължтелно да е на BMW.


Обикновено тарикатеят и слагат новите бъбреци отпред и пишат, че колата е след 09.96. Погледни страничните мигачи - ако са от стария вид с черната пластмаса значи послъгват. Същото се случва когато е имала удар отпред. Почти никой като я поправя било то в БГ или навън не слага старите бъбреци (освен ако не се прави в BMW Сервиз). Погледни коланите отдолу от вътрешната страна - трябва да има точната дата на производство.


И както ludiagsm ми каза преди да си взема моята - щом ти е паднала на сърцето я взимай. Дори да има нещо макс за 1000лв я оправяш.

Успех с покупката!

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 28 Фев 2006, 17:15

офф
следете от кога са темите хората вече 2 коли смениха :mhihi:
офф

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 28 Фев 2006, 18:12

Значи, един съвет - ако нямаш по-задълбочени познания за конкретния двигател, задължително заведи с теб човек от "бранша" - професионален монтьор или просто познавач. За Горубляне е абсолютно необходимо, там измамниците с лопата да ги ринеш /личен опит/. :confused: Нищо кой знае какво няма да установиш при огледа, то ако има сериозен проблем ще е старателно прикрит. Ако разрешат диагностика - чудесно. На място гледаш няколко елементарни неща:
1. Течове на масло /колата да поработи пред теб, щото иначе ги забърсват/, предполагам знаеш къде да следиш. Ако губи масло без течове, ще го установиш впоследствие, да не става никому. :confused: Същото важи за антифриза - гледаш връзките от маркучите към корпуса, лулата с термостата и тази на водната помпа. Такива течове не са нещо особено /кофти е когато почнеш да ги отстраняваш/, но заради тях можеш да се пазариш. :) Гледай дали казанчето е с оптимално к-во, ако антифриза е чак ниско долу, това не е добър признак, освен за лош търговец. :lol:
2. Температурата! При празен ход и загрял двигател стрелката трябва да стои точно на средата. При тия студове термостатът няма да отвори много дълго време, но дори и да стане, стрелката ще ти мръдне едва забележимо!!! назад. Ако отиде над средата, не е добре.
3. Оборотите - ако играе стрелката, проблемите може да са много, това диагностиката ще каже. Когато дадеш газ на празен ход и отпуснеш, за около 4-5 секунди задържа малко над 1000 и после пада, това е нормално.
4. Спирачният педал - ако при първо!!! натискане ти потъва доста надолу, я накладки, я спирачна помпа, я теч на хидр. течност. Виж нивото на казанчето.
5. И последно - ако от ауспуха излиза течност, тествай как е на пипане, лесно ще различиш конденза от антифриза. Това не ти го пожелавам. :)
Дребните проблемчета с елстъкла, централно, копченца, врътки и тем подобни са ясни и без тях няма да минеш. 8)
Сигурно това не е всичко за пръв оглед, колегите ще ме допълнят, особено за бояджийските шашми. Това са прости, но важни неща, но каквото и да гледаш, продавачът винаги ще е на далавера. :) Успех!
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 28 Фев 2006, 19:53

bam-bam, понеже аз съм нов, би ли ми казал колко точно време трябва да мине, за да не се пише в дадена тема, ако има такова ограничение?Темата ако е изчерпана, модераторите нали ще я затворят? Също така...не е ли по-хубаво да се задават въпроси на тази тематика във вече съществуваща тема, макар и от 3-ти Февруари тази година, отколкото да се пуска нова тема със същото заглавие??? Не искам да се заяждам с теб, НАПРОТИВ!!! Прочетох доста твои мнения и макар, че не те познавам лично доста те уважавам ;)
И понеже много се отплеснах в оффтопик...

Относно боята и тенекеджийските "шашми"... Трябва да се гледат фугите. Те трябва да са равни в горната и долната част. Ако врата, калник, капак са правени и най-добрият майстор не може да ги сложи перфектно. Като се погледне колата отзад...горе по продължение на тавана вратите трябва да са в права линия, не трябва да има разминаване. Като отворите предния капак върховете на калника трябва да са прави, ако е удряна и правена, често там започва да загнива. Пластмасите по калниците не трябва да са счупени и да висят. Гледайте за симетрия между двата калника.Като отворите вратата, по прага не трябва да има следи от ожулвания, това е признак, че вратата е махана. Всяка кола има закрепена пластинка с номера на оригиналния цвят на колата. За BMW не знам къде е точно, при Опел примерно оригиналният цвят най-добре може да се види като се отвори капачката на резервоара отзад върху самата нея. Тук обаче може да има леки разминавания. Една кола се боядисва с 16 и повече ръце, при полиране после някои от ръцете падат и ако си професионалист може да доловиш лека разлика, но съвсем лека, не трябва да е очевидна. В повечето случеи няма такава. Това са в общи линии проблемите по тенекиите и боята, които трябва да се гледат. При BMW ръжда не трябва да има много, те не са много податливи към това. Ако има такава и тя е само от едната страна, колата може да е застъргвана само от едната страна. Гледах в една тема, че има различие между боята вън и вътре. НАВСЯКЪДЕ боята трябва да е енаква. По коша просто не е полирана ;)
Последна промяна Пепинко на 28 Фев 2006, 22:20, променена общо 1 път
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 28 Фев 2006, 22:18

Ми аз кола още немога да си намеря и затва да ти кажа темата си е актуална, друг въпрос е че bam bam следи да не се изравят много стари теми дето са ровени изровени и няма какво да се каже по тях.
Така че каквото се напише тук ще е полезно за всички не само за мен. Благодаря за мненията!
Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 01 Мар 2006, 3:12

или аз сам недоскиф или пича има вече 2ра тема по въпроса която е ПО актуална така че като искате да му помагате пишете там .. тои докато реши да си земе може още 10 да нацвъка в сички ли да пишем едно и също ?

п.с. а до пича с москвича .. така ако мислиш скоро кола нема да си купиш :mhihi:
да ти кажа как аз си зех и 2те коли до ся .. отидех гледах на вид хареса ми ... на майстор сичко е ОК и айде с мен да я женя нема кфо толко да гледаш и да искаш 10000000 съвета които само те объркват ... а иначе нали нема да се жениш за нея ? ако не ти хареса утре я продаваш и си зимаш нова ... както някои го беше казал как и да го избираш винаги ше си прецакан това е кола 2-ра ръка ;)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook