Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Здравйте колеги !!!
Първо да Ви кажа, че от скоро имам BMW и много от нещата все още не са ми ясни, за това се обръщам и към вашето компетентно мнение.
Та проблема е следния:
Колата е 325 ТДС края на 97г.
Направи ми впечатление, че турбото се включва на 2000 об/мин. и след тези обороти направо ставаше изтребител. Стрелката на оборотомера стигаше 3000 об/мин. за отрицателно време, имаше страхотно ускорение..... От едно известно време насам, можеби 2 седмици вече не е така. Турбото ми прави впечатление, че включва вече на около 2400-2500 об/мин. стана по мудна някак си, вече го няма същото ускорение. Пак си дърпа, но не е както преди..... Какъв може да е проблема според вас...???
Да не забравя да ви кажа, че два пъти по време на движение (веднъж на втора и веднъж на трета скорост) при подаване на газ ми светна лампата за впръскване на гориво (която светва за секунда при включване на контакт) и колата заби предницата вследствие на това светване на лампата. Вобще не реагираше на подаването на газ. След освобождаване от скорост и подаване на газ, лампата изгасва и колата се връща към нормалната си работа.
Според вас възможно ли е това да има нещо общо с включването на турбото ...???
Колата има и PowerBox който можете да видите тук:
http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... d=47&lg=en
Благодаря предварително на всики които ще изявят мнението си!!!
Първо да Ви кажа, че от скоро имам BMW и много от нещата все още не са ми ясни, за това се обръщам и към вашето компетентно мнение.
Та проблема е следния:
Колата е 325 ТДС края на 97г.
Направи ми впечатление, че турбото се включва на 2000 об/мин. и след тези обороти направо ставаше изтребител. Стрелката на оборотомера стигаше 3000 об/мин. за отрицателно време, имаше страхотно ускорение..... От едно известно време насам, можеби 2 седмици вече не е така. Турбото ми прави впечатление, че включва вече на около 2400-2500 об/мин. стана по мудна някак си, вече го няма същото ускорение. Пак си дърпа, но не е както преди..... Какъв може да е проблема според вас...???
Да не забравя да ви кажа, че два пъти по време на движение (веднъж на втора и веднъж на трета скорост) при подаване на газ ми светна лампата за впръскване на гориво (която светва за секунда при включване на контакт) и колата заби предницата вследствие на това светване на лампата. Вобще не реагираше на подаването на газ. След освобождаване от скорост и подаване на газ, лампата изгасва и колата се връща към нормалната си работа.
Според вас възможно ли е това да има нещо общо с включването на турбото ...???
Колата има и PowerBox който можете да видите тук:
http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... d=47&lg=en
Благодаря предварително на всики които ще изявят мнението си!!!
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Освен да е изпушил Пауъра дет му викаш ,че с тия данни си е баш заводски май. А тва дет ти е светнала лампата е минала в авариен режим и електрониката е спряла горивоподаването моментално та затва ти е забивала . Има голяма вероятност да ти е гръмнал Бокса и ако е така сори ама май по-добре и не го слагай повече , по-добре чип има кадърни масторчета дет ще го направят и за мотора по-безопасен. Та първо махни за проба тоя Пауър и виж дали ще забива в турборежими па тогава мисли нататък хем и ще видиш има ли разлика кат го махнеш или не и ще прецениш какво му е състоянието. и виж сега има ли повече пушек отзад или по-малко отпреди да е пълна картинката.
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Много ти благодаря колега, утре ще направя това което ми каза, и дано да се окаже тъпия PowerBox......... това е най-добрия вариант нали...??
Утре след тестването пак ще пиша.
Поздрави!
Утре след тестването пак ще пиша.
Поздрави!
- 3axapu
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21.08.2009
- Местоположение: Шумен града
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: времето да се връща на зад!!!
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Колега моето е също 325 97г.и имамабсолютно същия проблем..Само да те оспокоя не е от турбото.ходих на диагностика при един майстор(който наистина е майстор)и ми каза че или е от компютъра или плочката на генепето.каза ми едни суми.Ако имам малко излишни пари ще я ремонтирам....но на този етап.Зана много е неприятен проблема ама....Ти си от РР аз съм от Шумен...ако искаш пиши на лични
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Здравейте колеги!
Днес махнах въпросния PowerBox и заключението е, че колата стана една идея малко по мудна от колкото до сега с него. Пак се усеща ускорението ,но не както преди. Стигам до заключението че, този PowerBox, ако проблема е в него явно е работил на половина..... знам ли....??? Дали е възможно това...???
Относно пушека от аспуха: vladobate пуше си както с boxa - много малко само при запалване черен пушек. Мисля, че така е нормално нали...??
Та очаквам мненията ви!
Днес махнах въпросния PowerBox и заключението е, че колата стана една идея малко по мудна от колкото до сега с него. Пак се усеща ускорението ,но не както преди. Стигам до заключението че, този PowerBox, ако проблема е в него явно е работил на половина..... знам ли....??? Дали е възможно това...???
Относно пушека от аспуха: vladobate пуше си както с boxa - много малко само при запалване черен пушек. Мисля, че така е нормално нали...??
Та очаквам мненията ви!
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Почваш от резервоара,вадиш подкачващата помпа и чистиш цедката точно под нея , после сменяш горивен филтър ако не си го правил в последните 15000км . Почистваш мъркучлето от всмукателите към мапа и самия мап го пръскаш колкото е възможно с контактен спрей , ако мъркуча те съмнява че е нацепен или стар сменяш с нов и си ти. Хубаво е и темп. сензор ( за въздуха ) който е под всмукателния колектор да извадиш ( като на буксичка е пъхнат ) и почистиш от натрупана мизерия масло и нагар . Прегледай си турбопътищата ей така профилактично за скъсани или отпуснати пристягащи скоби или евентуално сцепен турбомъркуч. Ти май си с дебитомер и има мисля теми за почистването му ама внимателно че е капризен . Оправи мощността както е така сток и тогава надявай Повер Бокса . Има наистина вероятност и в ГНП да е проблема ама там ти трябва човек дет разбира и ей така да ти я свали и хубава профилактика с почистване и наново настройка обаче преди това си направи самичък квото можеш пък тогаз скачай на мастор. Успех.
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Благодаря колега за подробното описание което ми написа! 
Та тия дни ще направя всичко което ми каза и дано да се оправи колицата. До колкото разбирам PowerBoxa би трябвало да си е в ред нали...??
Иначе не съм с дебитомер, а с мап.
Когато направя всичко ще пиша отново.
Позадрави!

Та тия дни ще направя всичко което ми каза и дано да се оправи колицата. До колкото разбирам PowerBoxa би трябвало да си е в ред нали...??

Когато направя всичко ще пиша отново.
Позадрави!
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Моя съвет е да го продадеш на някой този бокс, и да си идеш да ти направят чип тунинг. Защото тази смотана кутийка е едно *айно което лъже компютъра да пуска повече гориво и нищо повече. Това може да доведе до куп сериозни ремонти свързани с глави, бутала, сегменти и всякакви такива красоти.
И бутни малко турбото към 1.4 - 1.5 бара да надува преди да чипосаш, като му кажи на мапъра, че на толкова си го нагласил. Така ще пусне достатъчно гориво и ще видиш после след интервенцията какъв кеф ще е.
Поздрави
И бутни малко турбото към 1.4 - 1.5 бара да надува преди да чипосаш, като му кажи на мапъра, че на толкова си го нагласил. Така ще пусне достатъчно гориво и ще видиш после след интервенцията какъв кеф ще е.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Благодаря Zubcho за съвета ти!
В интерес на истината и аз след доста прочетени неща из нета за тия боксове (доста отрицателни мнения) реших да го махна и да я чипосам, но това след като направя профилактиката за която ми каза колегата vladobate.
Относно надуването на турбото.... доста добра ми се струва идеята, но така не е ли опасно за самото турбо да се прецака нещо...?? и ако не, как се надува на 1.4 - 1.5 бара...????
И в същност в момента стоково на колко бара надува...???
Поздрави!
В интерес на истината и аз след доста прочетени неща из нета за тия боксове (доста отрицателни мнения) реших да го махна и да я чипосам, но това след като направя профилактиката за която ми каза колегата vladobate.
Относно надуването на турбото.... доста добра ми се струва идеята, но така не е ли опасно за самото турбо да се прецака нещо...?? и ако не, как се надува на 1.4 - 1.5 бара...????
И в същност в момента стоково на колко бара надува...???
Поздрави!

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Стоковото прави пик 1.1 бар. Взимаш бууст контролер и манометър и я нагласяш на 1.4 или 1.5, но не повече, защото ще влиза в авариен режим. Има вариант също да натегнеш само шпилката на гейта, но е по трудоемко.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
М дам ясно разбрах как ще стане. Но не разбрах няма ли някаква опасност да се прецака нещо турбината като се надуе толкова....????
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
RusiJR написа:М дам ясно разбрах как ще стане. Но не разбрах няма ли някаква опасност да се прецака нещо турбината като се надуе толкова....????
Теоритично скъсяваш живота на турбото като го караш да се върти по бързо и съответно да се разтоварва по-късно. Примерно ако живота му е 120 000км след тази интервенция ще е 90 000. Говорим за чисто ново турбо. Естествено и стила на шофиране има значение, както и маслата използвани от собственика.
Може би е добре преди тази интервенция, да му се направи едно профилактично почистване на топлата част от нагари, както и да се почисти маслената магистрала, която минава през него и го охлажада + проверка за аксиален луфт. Един колега беше пуснал много приятна тема по този въпрос за почистването.
Има една добавка на bardahl
http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4449
може би тя също ще е ползотворна. Не съм я пробвал и нямам отзиви за нея. Съвета ми обаче е да слагате само качествено масло и да не правите компромис с него.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Колега с досегашния Повер Бокс си натоварвал също турбината без да се замисляш всъщност какво прави той а именно залъгване на компа в данните от мапа ( повишава ги ) което кара ДДЕ да пуска повечко гориво във всички оборотни диапазони което води до повишено количество изгорели газове демек по-бързо развъртане на турбината . Чипа и по-точно пренаписване софтуера (карти )по който се подава точно определено количество гориво в зависимост от надува и желанието на шофьора за ускорение във всеки един момент е начин това управление ( на горивоподаването ) да става по-финно , по-коректно и да се придържа до заводските данни ( но завишени като стойности ) което е по-добрия вариант, мое мнение . Завишаването на надува ( налягането при което се разтоварва то чрез предпазен клапан на топлата страна ) води до постигането на по-висока плътност на въздуха което да отговори на повишеното количество гориво чрез мапването . Най-удобния вариант за регулиране на това максимално налягане е чрез бустконтрол и манометър който да го следи при различни натоварвания на двигателя и да ти даде възможност да регулираш това налягане до стойности при които колата върви най-добре и не пуши кат локомотив , това е златната среда която търсиш. Всичко друго свързано с поддръжката на двг и турбина трябва да се прави стриктно и с добри наистина масла и при желание добавки както и периодична профилактика на топлата ( най-вече ) част на турбото както колегата спомена чрез механично почистване на лопатките и също така адекватно такова с химикали ( препарати ) на мазилната част което да гарантира по-дълъг и качествен живот на по-натоварената турбина . Естествено не поставяй на заден план и охладителната система тъй като и двг ще е по-натоварен и излъчващ повечко топлина откъдето и нужда от дбро наистина охлаждане. И един съвет не се фърляйте на тунинг-мунинг бустконтролери със съмнително качество за три пъти повече пари защото има достатъчно фирми занимаващи се с продажба на специализирана професионална хидравлична техника и уреди с пъти по-високо качество и изпълнение на неочаквано добра цена , мисля във всеки по-голям град това е лесно достъпно . успех.
- RusiJR
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.06.2011
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
vladobate След премахването на PowerBoxa и почистване на МАП сензора и маркучето от него до всмукателния колектор, снощи отиваики на работа колата пак ми направи абсолютно същия номер, ВЛЕЗЕ В АВАРИЕН РЕЖИМ по абсолютно същия начин. Карайки си аз на 5-та, леко баирче надоло и аз отпускам педала на газта до край докато свърши баирчето, и след това като подадох газ ми светна отново лампата за впръскването на гориво която светва за малко когато дам на контакт. Така си светеше докато не освободих от скорост и не подадох газ. След като направих това лампата си изгасна и колата си заработи нормално.....
Та мисълта ми е дали да не е започнала умната ми дюза да здава багажа...??? Няма видими признаци за това, около нея е сухо.
Благодаря предварително! Поздрави!
Та мисълта ми е дали да не е започнала умната ми дюза да здава багажа...??? Няма видими признаци за това, около нея е сухо.
Благодаря предварително! Поздрави!
Re: Проблем с турбото на 2.5 ТДС
Лампа светва при проблем в умна дюза ( или ел. връзки от нея и след нея ) , датчик кол. вал ( и най-често от буксата му и кабелчетата , почиства се с контактен спрей ) , проблем в горивоподаването при което е нарушена функцията на запалиелната система и ДДЕ праща сигнал за проблем и влиза в аварийка докато се нормализират нещата , по същата причина и проблем с плочка я замъсрсена и дава грешна озбратна информация я нужда от центровка ( е те това поради каква причина ей така изведнъж не знам ), откачено кабелче на авансатора ( излиза от ГНП ама май направо загасва колата ) , ел проблем някъде по инсталацията свързано с уоравление на запалителната система. Общо взето нееднозначно сигнализира за проблем и затова се правят доста проверки за да се стигне до причинителя ама ако са два едновременно е те тогава е филм. Та в исторически план има тенденция да се обвинява ГНП за всичко това и най-вече плочката горе ( все пак е електромеханична ) та може би е най-добре да почнеш с вид профилактика и дистанционно почистване ( без сваляне на ГНП ) и ако има ефект добре , ако не диагностика па дано улучиш читав диагностик и така.За ГНП почистваща добавка и след това малко двутактово бездимно масълце в резервоара ( или АТФ ) и следиш за подобрение . И тва забиване само при ускорение ли го прави че е важно и ако да при по-мощно или по-лежерно , ако има тенденция към едно от двете опиши . И имай малко търпение с тези симптоми че са малко дразнещи ама имат лек .
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани