проблем с жегите

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.05.2011
Пол: Мъж

проблем с жегите

Мнение от plamky » 25 Юни 2011, 1:13

колеги имам проблем с това топло време. колата е 318 И от 1991 г с климатроник. та да си кажа проблема 1.перката на климатроника липсва и незнам дали тои може да работи без нея? 2.днес един ми каза че тая перка се активирала и когато мотора достигна 92 градоса дири и без да е пуснат климатроника (помагала за охлайдането на мотора)това така ли е ? 3. акто четох жъж форума разбрах че тая вапросната перка (на климатроника) имала 2 степени но не разбрах кога трябва да работи на 1 и кога на 2 степен ? а днес в тия жеги и градско каране колата загря госта наближаваше червеното ! вапросат ми е какво да направя че да не загрява и да ми работи климатроника ? :dunno: благодаря предварително :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с жегите

Мнение от vld » 25 Юни 2011, 10:20

Сложи си работеща ел. перка.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Re: проблем с жегите

Мнение от nelim » 25 Юни 2011, 10:27

vld написа:Сложи си работеща ел. перка.

:yes:

Аз не знам какво друго очакваш като отговор като още в началото сам си написал какъв ти е проблема...
това е като да кажеш че нямаш бензин в резервоара и да питаш защо не пали колата и какво да правиш...

Иначе всичко което си написал за перката е вярно, тя не е само за климатроника и не е сложена там случайно, зимата може да си караш и без нея ама лятото :nono:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.05.2011
Пол: Мъж

Re: проблем с жегите

Мнение от plamky » 25 Юни 2011, 11:35

интересуваше ме дали тая перка помага на другата за мотора и разбрах че явно помага ок благодяра . а проблем ли ще е ако сложа перка с една степен не със две както е оригинално ?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с жегите

Мнение от vld » 25 Юни 2011, 12:02

Проблем ще е ако не ти е читаво виското.
Ел. перката за климата се включва на 1ва степен когато пуснеш климатика, и понеже климатика допълнително товари мотора когато градусите на охладителната течност в радятора достихнат 88градуса перката включва 2ра степен за да помага на виското.
Ако не ползваш климатика и виското ти е читаво можеш да караш и без тази перка.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: коларовград
Пол: Мъж
Кара: BMW отново серия 3 бенз
Мечтае да кара: волска каручка
Детайли за колата: събира много и малко, според повода

Re: проблем с жегите

Мнение от daka1972 » 25 Юни 2011, 12:28

а работещо виско имаш ли ? и изобщо имаш ли такова

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: проблем с жегите

Мнение от Skip_209 » 25 Юни 2011, 13:31

vld написа:Проблем ще е ако не ти е читаво виското.
Ел. перката за климата се включва на 1ва степен когато пуснеш климатика, и понеже климатика допълнително товари мотора когато градусите на охладителната течност в радятора достихнат 88градуса перката включва 2ра степен за да помага на виското.
Ако не ползваш климатика и виското ти е читаво можеш да караш и без тази перка.



не е точно такава системата на климатика,за да има студено в купето външния климатичен радиатор е топъл и затова са ел. перките
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с жегите

Мнение от vld » 25 Юни 2011, 14:08

Skip_209 написа:
vld написа:Проблем ще е ако не ти е читаво виското.
Ел. перката за климата се включва на 1ва степен когато пуснеш климатика, и понеже климатика допълнително товари мотора когато градусите на охладителната течност в радятора достихнат 88градуса перката включва 2ра степен за да помага на виското.
Ако не ползваш климатика и виското ти е читаво можеш да караш и без тази перка.



не е точно такава системата на климатика,за да има студено в купето външния климатичен радиатор е топъл и затова са ел. перките

Kолега прочети ми пак поста внимателно и ми кажи някъде да съм написал че не му трябва перка?
Човека пита може ли да кара без нея(явно става въпрос за известно време преди да я оправи) и аз му отговарям, то е ясно че няма да има студено в купето бе охлаждане на кондензатора.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: проблем с жегите

Мнение от Skip_209 » 25 Юни 2011, 14:16

vld написа: ...и понеже климатика допълнително товари мотора когато градусите на охладителната течност в радятора достихнат 88градуса перката включва 2ра степен за да помага на виското.


главно ето за това ми е коментара,а не дали му трябва перка или не
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с жегите

Мнение от vld » 25 Юни 2011, 14:40

Skip_209 написа:
vld написа: ...и понеже климатика допълнително товари мотора когато градусите на охладителната течност в радятора достихнат 88градуса перката включва 2ра степен за да помага на виското.


главно ето за това ми е коментара,а не дали му трябва перка или не

И кое не е така?
първа степен е на 80, втора на 88 такива са стойностите на датчика на радятора, при положение, че не се ползва климатика тръгва на такива градуси, а когато пуснеш климатика пресостата подава сигнал на перката да върти на 1ва степен винаги когато върти компресора и на 2ра когато достигне тези градуси на водния радятор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: проблем с жегите

Мнение от Skip_209 » 25 Юни 2011, 15:08

аз па все си мислех че тия ел перки които ги има само на колите с климатици са за да охлаждат климатичния радиатор не водния,но явно съм се объркал,нищо че и на климатика вкъщи като го пусна да духа студено,на външното тяло му се пуска перката,явно и той има скрит воден радиатор :dunno:

както и да е не ми се спори за глупости
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с жегите

Мнение от vladobate » 25 Юни 2011, 19:14

Нещо се объркахте всички по малко и чоляка ще се ококори. Та първо е вярно това че климатичната перка е затова да охлажда климатичния радиатор и получава сигнал от пресостата ( или датчик налагане във клима-системата ) ама е вярно и че помага за охлаждането на водния радиатор ( факт ) получавайки сигнал за това от двоен датчик в горната част на радиатора . Обаче не е вярно че това става при 80 и 88 градуса ( това е кола 91-ва ) , а датчика е на 91/99 градуса http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... /radiator/. Колегата пуснал темата не е писал има ли читаво виско ама май не щом му ходи стрелката толкоз вдясно освен ако няма и други аномалии по охладителната система ( например запушване ) и клима без клима-перка не може . А другото което ме съмнява е че се командва първата степен ( демек пуска се ) от ниските градуси на датчика щото пък термостата отваря на 92градуса и е малко безмислено след като все още и виското не се е видяло дали ще насмогне , може би ниските градуси са за зелена светлина за пускане въобще на климата мисле го бях чел някъде но не 100% сигурен.А както колегите по-горе споменаха първата степен се включва при сигнал от пресостата , а втората или за да насмогне на охлаждането на климатичния радиатор ( при зададена ниска темп. в купето , а много жега отвън ) или от датчика на радиатора при 99градуса( дори при изключен климатик ) като последна мярка за спомагане на обдухването на водния радиатор .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: коларовград
Пол: Мъж
Кара: BMW отново серия 3 бенз
Мечтае да кара: волска каручка
Детайли за колата: събира много и малко, според повода

Re: проблем с жегите

Мнение от daka1972 » 25 Юни 2011, 20:01

колегата явно не е огледал подробностите , а какъв е климатика , оригинален на БМВ или италиански -Диавиа или ...
....... с климатроник :?: ..... 91г

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.05.2011
Пол: Мъж

Re: проблем с жегите

Мнение от plamky » 26 Юни 2011, 21:18

климатроника е тоя с двете врътки и колата е 1991 година 318 I със ремак незнам как точно се води мотора .а за виското то явно не работи както трябва както каза колегата щом се пак загрява . днес си поиграх малко да изчистя малко пепела от радияторите сега са по добре и монтирах ел.пека същата като оригиналната но само с една степен утре ще монтирам и копче от което да задеиствам перката и ще карам така докато намеря оригинална ел.перка каквато трябва :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 24.05.2011
Местоположение: In search of the pot of gold
Пол: Мъж
Кара: Е36
Мечтае да кара: по хубави пътища

Re: проблем с жегите

Мнение от GKuzmanov » 27 Юни 2011, 9:12

абе колега, а нивото на охладителна течност гледал ли си го скоро ???
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook