Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София

Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от michi69 » 02 Сеп 2010, 0:06

Колеги имам е36 1993 м43 316 без клима с виско,купих си ел. перка от бмв и датчик които се връзва на пробката на радиатора,някой знае ли как точно се връзва.
Ето и подробно обяснение как се прави но е на испански за съжаление http://forum.4tuning.ro/19-facem-rost-c ... elete.html ;( деа ,пак не ми върши работа ),ако някои успее да го преведе,тази тема може да стане много полезна за всички.

Доколкото знам ел.перката е по добра от виското,защото зимата например колата загрява по-бързо и в разхода имало разлика..........за което не съм сигурен но....
Тази снимка я изрових от линка по-горе, перката ми е 1 към 1 с тази а датчика е този на последната снимка това му е каталожния номер"61318361787"
с три пластини е, ако го направя ако успея ще кача подробни снимки :) ,но това е ако някога успея да го вържа.

298.png
inaintesiduparesizeiv8.jpg


Та това горе на примерната снимката искам да направя в крайна сметка

datchik.jpg


http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=372386 тук също има някакво инфо но нищо не разбирам деа ;(


http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... /radiator/ - предполагам,че преходника номер 15 от схемата не ми е нужен и може с обикновен кабел да го направя
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от jdl » 02 Сеп 2010, 8:13

Спорно е дали виското е по-лошо като решение от ел-перката, може да яде някой и друг кон, но за сметка на това определено има по-висок охладителен капацитет от ел-перката, но да не раздуваме, има доста из нета по въпроса.

Съветът ми е да си намериш буксата (Но.15), а не да правиш гаражни изпълнения с увиване с тиксо или поене на кабелите директно на датчика, за да няма после оплаквания от сорта "двигателя прегря, щото перката не се включила, пък аз не съм забелязал..." Термодатчикът е двустепенен, и съответно управлява двете степени на ел-перката. Използвай сериозен кабел (4мм2), токовете, които перката дърпа, са големи!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от michi69 » 02 Сеп 2010, 10:34

Малко сложничко ми се струва деа незнам дали ще успея да я вържа тая перка
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от sas_88 » 02 Сеп 2010, 10:41

Става,но си пусни отделна инсталация с релета и бушини,за датчика и перката.Правил съм го същото на е30-ката,не е толкова сложно. :yes: Даже скоро време и на 36-цата ще го правя.Я сподели каква е тая перка от какъв модел и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от vicho » 02 Сеп 2010, 10:52

съвет - не сменяй нещо, което работи с такова, което е спорно дали ще работи ;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от ares2 » 02 Сеп 2010, 11:05

когато си купих Е30 беше с ел. перка. първото нещо което направих е да я махна... като видя мотор на БМВ без перка :lol: нещо не го възприемам като хората...
а и щом е замислено така е по добре да си е с виско. шанса да прегрее с него е по малък от това да ти спре перката и тн. все пак ако прекарваш инсталацията е добре да спазиш нещата с бушон и някакво реле. и както каза един колега по горе подбери сечение на проводника за целта.
успех
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от michi69 » 02 Сеп 2010, 11:48

някои може ли да даде някаква схема на връзване

перката и датчика са сиеменс от е 36 цомпакт 318 1996г
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от Mollov » 02 Сеп 2010, 13:56

Стига с "умните" съвети - не сменяй.... човека иска да смени и търси помощ.... нека пишат тези, които реално могат да помогнат, а не да обясняват кое е по-добре или т.н...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от metodi80 » 02 Сеп 2010, 14:27

michi69 написа:някои може ли да даде някаква схема на връзване

перката и датчика са сиеменс от е 36 цомпакт 318 1996г


Колега ето схема (от "Bentley Service Manual" e , има го тук във форума ...) :

Изображение

Свързвай смело перката , гледаш схемата и действаш , по ясно няма на къде ... , описани си бушони , релета , начин на свързане и цветовете на кабелите .... Всичко е точно , сравнявал съм схемата с инсталацията на моята кола (която фабрично е с ел.перка). Имай на предвид , че ти трябват две релета (високоскорстно и обикновено , то е дадено в схемата ...)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от michi69 » 03 Сеп 2010, 1:01

схемата ми е малко неясна деа ... :banghead:

Иначе мерси много колега за схемата евала.., много ще съм ти благодарен ако ми дадеш линк към темата от където си взел схемата,защото не знам точно какви релета ми трябват
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от ~Мишо~ » 03 Сеп 2010, 1:15

Ами то с желание само явно няма да стане,Методи ти е писал че е от Бентли ръководството схемата... Струва ми се че нямаш нужните познания за да я изпълниш сам,може би е по-добре да си платиш на някой който ще се справи. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от metodi80 » 03 Сеп 2010, 1:49

michi69 написа:схемата ми е малко неясна деа ... :banghead:

Иначе мерси много колега за схемата евала.., много ще съм ти благодарен ако ми дадеш линк към темата от където си взел схемата,защото не знам точно какви релета ми трябват


Колега , то не е от тема , а от ръководсвто , което е под формата на pdf.
Релетата са номер 13 и номер 15 :

Изображение

Утре ще им погледна точните номенклатурни номера и ще ти ги напиша. Най -добре е просто да отидеш в някоя морга и да си ги вземеш (гледаш местата им по горната снимка и си ги взимаш ).

А сега ще се опитам да ти обясня подробно кое как да свържеш , само ще трябва докато четеш , да си отвориш и схемата ....

Първо в долния ляв ъгъл на схемата ти е самия мотор (вентилатор - AUXILARY FAN MOTOR).
От 3-ти пин на мотора , син кабел отива към 2-ри пин на високо скоростното реле (HIGH SPEED RELAY).
След това от 2-ри пин на мотора , черно -син кабел отива към 2-ри пин на нормалното реле (NORMAL SPEED RELAY).
Следва 1-ви пин на мотора ,който трябва да го вържеш на маса , цвета на кабела е кафяв.
До тук си вързал вентилатора ....

Сега следва да се направят връзките м/у релетата ...

М/у другото , аз описвам , обаче колата има ли климатик ?
Коя година е точно и какъв модел ?
Защото има особености , които трябва да се съобразят , преди да се впускам в подробности...
Като например , че самия вентилатор , освен мотор има в себе си и една бубина (именно бубината излиза на 2-ри пин). Защото има вариянт на вентилатор без бубина и тогава филма е друг ... Та убеди се , че твоя вентилатор има такава бубина (ако е взет от кола след 95 г , би трябвало да е такъв , въпреки , че не е сигурно ...). Има и вариянт с перка от пред (пред кондензатора ) и т.н. ..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от michi69 » 03 Сеп 2010, 22:04

Много мерси колега,утре ще снимам перката
бмв е36 316 м43 1993г декември седан без клима рама WBACA71000FL61806
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от metodi80 » 03 Сеп 2010, 23:58

michi69 написа:Много мерси колега,утре ще снимам перката
бмв е36 316 м43 1993г декември седан без клима рама WBACA71000FL61806



Така , значи щом колата няма клима , то задачата ти е още по лесна (защото отпадат двата най -горни модула от схемата ...).

В предния пост обясних как да се върже вентилатора към релетата.... , продължавам на татък .....

Следва "DOUBLE TEMPERATURE SWITCH" :
3-ти пин отива на маса (кабела е кафяв)
2-ри пин (кабела е черно -зелен) отива към компа на колата и се връзва към 68 пин (от към компа кабела е сиво -виолетов)
1-ви пин (кабела е черно -сив) отива към 4-ти пин на високо скоростното реле (HIGH SPEED RELAY)

След това 8-ми пин на HIGH SPEED RELAY се връзва към предпазител (номера на предпазителя е 16 - 5А , кабела е зелено -виолетов). Към този предпазител трябва да има ток , когато е подаден контакт.
Следва 6-ти пин на HIGH SPEED RELAY , свързва се към предпазител (номера на предпазителя е 48- 40 А , кабела е червено-зелен). Към този предпазител трябва да има напрежение винаги , независимо дали колата е на контакт или не ...
Следва 5-ти пин на HIGH SPEED RELAY , свързва се към 6-ти пин на NORMAL SPEED RELAY (кабела е зелено -червен)

Следва 4-ти пин на NORMAL SPEED RELAY , свързва се към предпазителя номер 16 (към него е свързано и другото реле ) Кабела е същия на цвят - зелено -виолетов
Последно 5-ти пин на NORMAL SPEED RELAY се свързва към 57-ми пин на компютъра на колата (от релето кабела излиза черно -сив , а от към компа е червено -бял
Ми това е ....
Схемата е наистина елементарна ,надявам се , че с нея и с обяснението , ще успееш да се справиш ...

П.С. Прегледах повторно това , което съм написал , за да не съм допуснал грешка при писането на някой пин , но ти за всеки случай следи схемата плътно , за да няма после грешки ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Помощ за сваляне на виско и монтиране на ел перка

Мнение от DirtySouth » 04 Сеп 2010, 0:17

jdl написа:Спорно е дали виското е по-лошо като решение от ел-перката, може да яде някой и друг кон, но за сметка на това определено има по-висок охладителен капацитет от ел-перката, но да не раздуваме, има доста из нета по въпроса.

Съветът ми е да си намериш буксата (Но.15), а не да правиш гаражни изпълнения с увиване с тиксо или поене на кабелите директно на датчика, за да няма после оплаквания от сорта "двигателя прегря, щото перката не се включила, пък аз не съм забелязал..." Термодатчикът е двустепенен, и съответно управлява двете степени на ел-перката. Използвай сериозен кабел (4мм2), токовете, които перката дърпа, са големи!


Не е точно така ... Дам вярно виското охлажда повече , но само като е ново и то хубаво виско ... Колко хора с ръка на сърцето в този форум ще си кажат че карат с такова ? Аз не съм от тях .... Докато перката работи еднакво винаги , е виж вече там ако се скъса кабел или изгори моторчето поради една или друга причина става страшна масака , но едното и другото си имат предимства
I'm slowly drifting
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook