.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Сваляне на картер на 325tds
Аз пък си мисля,че щом като натиснеш педала на съединителя и спира да тропа това е лагера на първичния вал,като натиснеш съединителя притискателя отделя и няма натоварване върху първичния вал.
Re: Сваляне на картер на 325tds
LiTtLeRoCk написа:Аз пък си мисля,че щом като натиснеш педала на съединителя и спира да тропа това е лагера на първичния вал,като натиснеш съединителя притискателя отделя и няма натоварване върху първичния вал.
И аз това мислих. Смених лагера на първичния вал на скоростната кутия. Смених и аксиалния лагер.

Другото което е че като натисна съединителя и включа някоя скорост реално в скоростната кутия всички елементи спират да се движат, защото колата е спряна и скоростната кутия зацепена. И тогава се долавя едно леко потропване под колата. Много леко. Като се надисне съединителя се оказва осов(аксиален) натиск на коляновия вал. Затова си мисля, че проблема е в аксиално-радиалния лагер.
Незнам какво да мисля вече. Така карам 5000км.

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на картер на 325tds
Аз следя твоя "проблем" и честно казано ми е много интересно какъв ще се окаже ....
Според мен трябваше , когато сваля кутията за ремонт , да пробваш да "раздвижиш/подръпнеш" маховика , да видиш дали има луфт или дори да свалиш маховика и да видиш какво е състоянието на задния лагер на коляновия вал ....
Според мен трябваше , когато сваля кутията за ремонт , да пробваш да "раздвижиш/подръпнеш" маховика , да видиш дали има луфт или дори да свалиш маховика и да видиш какво е състоянието на задния лагер на коляновия вал ....
Re: Сваляне на картер на 325tds
metodi80 написа:Аз следя твоя "проблем" и честно казано ми е много интересно какъв ще се окаже ....
Според мен трябваше , когато сваля кутията за ремонт , да пробваш да "раздвижиш/подръпнеш" маховика , да видиш дали има луфт или дори да свалиш маховика и да видиш какво е състоянието на задния лагер на коляновия вал ....
Да, сега ме е яд че не свалих маховика. Въртях го на ръка и нямаше луфтове. Не разбирам от двумасови маховици но тогава ми се видя, че е добре. Съединителя е сравнително нов и затова не го свалих да го погледна. Нямам проблеми със съединителя. Колата потегля плавно и пълна и празна. А миналата седмица разглобихме един форд, на който бяха изхвърчали пружините от феродовия диск (това ако ми го беше казал някой нямаше да му повярвам). Така че няма невъзможни счупвания.
Та въпроса ми беше как да сваля картера, за да погледна лагерите?
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Сваляне на картер на 325tds
bmw325tds написа:metodi80 написа:Аз следя твоя "проблем" и честно казано ми е много интересно какъв ще се окаже ....
Според мен трябваше , когато сваля кутията за ремонт , да пробваш да "раздвижиш/подръпнеш" маховика , да видиш дали има луфт или дори да свалиш маховика и да видиш какво е състоянието на задния лагер на коляновия вал ....
Да, сега ме е яд че не свалих маховика. Въртях го на ръка и нямаше луфтове. Не разбирам от двумасови маховици но тогава ми се видя, че е добре. Съединителя е сравнително нов и затова не го свалих да го погледна. Нямам проблеми със съединителя. Колата потегля плавно и пълна и празна. А миналата седмица разглобихме един форд, на който бяха изхвърчали пружините от феродовия диск (това ако ми го беше казал някой нямаше да му повярвам). Така че няма невъзможни счупвания.
Та въпроса ми беше как да сваля картера, за да погледна лагерите?
Трбява да свалиш моста(магаренцето) и тогава картера излиза.За целта трябва да окачиш двигателя на въже или да подпреш под скоростната кутия и да повдигнеш с някакъв крик докато опре да купето,след това да развиеш двата болта на рейката и да я измъкнеш да стои захваната на магаренцето,после да развиеш 4-те болта с които то е хванато за купето и да го изместиш надолу,докато се освободи достатъчно място за да излезе картера.Ако и тогава мястото не е достатъчно,то ще трябва да освободиш и двата крайни шарнира и двата тампона на носачите от купето и да смъкнеш целия мост(магаренце).
- emes691
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 11.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: М-43Б-18,318i
Re: Сваляне на картер на 325tds
И аз като теб,само че не съм отварял мотора,и при мен и нямаше нищо на скоростната,смяна на съединителя и пак потраква,за мен е само лагера зад маховика,Методи ти го е казал,въпреки че като се разглобява всичко е студено и е плътно и луфт няма да има,но като загрее мотора и този лагер кара скоростната да трака,просто няма от какво друго да е,ако си за лагери,основни имам предвид защото другите си ги сменил,ще имаш тракане,чукане само от 1500об нагоре,докато при нас е само в тихите.Това е мое мнение,просто търся логика,не мое тия германци така да са направили скоростна кутия през пръсти,сега при следващото отваряне ще сваля маховика и ще сменя този лагер,ако спре да трака вече ще се знае ..bmw325tds написа:Здравейте, Колеги!
Въпроса е следния: Как се сваля картера на M51 двигател.
Нещо тясно ми се вижда под колата. Скоростната кутия трябва ли да се сваля? Как се сваля щеката за маслото?
Искам да сменя радиално-аксиалния лагер на коляновия вал. Разбира се само долната половина, защото в противен случай отивам на сваляне на целия колянов вал и от там на основен ремонт.
Проблема е следния: Колата тропа на ниски обороти. Мислех, че са скорости. Разглобих ги и им нямаше нищо. Смених лагери и пак същото тропане. Съединителя е ОК. Маховика също според майсторите.
Интересното е че като сипах масло в двигателя на max и тропането нямаля.
Затова източих 500мл. и сипах една добавка за уплътняване. Няма такава глупост - сега двигателя тропа още повече.![]()
Биелните лагери са сменини преди 20 000км. Мисля си за основни лагери. Интересното е че като натисна съединителя и спира и намалява тропането. Затова искам да сменя радиално-аксиалния лагер. Дайте мнения и препоръки.
P.S. Двигателя много добре като се изключи тропането на ниски обороти. Не гори масло, върви.
Re: Сваляне на картер на 325tds
emes691 написа:....
Тъпото е че няма човек, който да каже: "е това ти тропа смени го и си ОК".
Така като купувах колата и тя тракаше. Казах на предишния собственик да я оправи и я взимам. Карахме я по майстори и всеки казваше че е повдигач. Колата вървеше и то много.
Накрая след смяна на повдигачите и ревизия на клапаните "майстора" каза че са биелни лагери. Смени ги и двигателя утихна. Сега това тропане незнам просто какво да го правя.
Сипах добавка за да "уплътни", но започна повече да тропа. Тропа и студена.
Утре ще сменя маслото на двигателя, за да видя с новото как ще е. Ако утихне значи е от двигателя.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на картер на 325tds
bmw325tds написа:emes691 написа:....
Тъпото е че няма човек, който да каже: "е това ти тропа смени го и си ОК".
Ооо , това аз отдавна съм го установил .... , в смисъл не разчитам на майстори , обикновено щом аз се колебая какъв е проблема , то 90% сигурно , че и повечето майстори ще се колебаят ..... , и за това вместо да ходя на сам на там и да ме лъжат това и онова , аз си разглабям едно по едно и си гледам , гледм , гледам и то си показва къв е проблема ..... Вярно ,кофти е , че се буташ сам , но пък поне знаеш , че ти е минало през ръцете и е оправено като хората .... Преди време (още когато купих колата) имах проблем , като загрееше и като я понатоварех с по -агресивно каране и почваше да вие нещо от долу , даже и тема пусках тогава ..... Правих струвах , ходих по сички майстори де що има тука при мене , всичките летеха на ролките и на ремъците ..... Въпреки , че виенето ясно се долавяше , че е от към скоростната ..... При последния случай , когато отидох при майстор за тоя проблем изрично му казах , че ролките са нови и са проверени както от мен , така и от няколко други майстори , той обаче си трънга да разглабя , увери се , че виенето не е от тях и след това ми каза , че не знае от какво е , но за "работата" иска 20 лв. .....



За това не си губи времето и парите , ами си действай сам , щом си си оправил кутията (останах с впечатление ,че си си я работил сам ... ) , значи можеш и това да си оправиш ....
Извинявам се за дългия пост и за отклонението от темата , но това ,което каза (за това , че няма човек , който ясно и конкретно да каже къде е болката ) , ме жегна , понеже и аз съм минал по тоя път , а сигурно и голяма част от колегите ...
П.П. Що не идеш при Сони да хвърли едно око (ако имаш желание ) .... ?
- emes691
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 11.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: М-43Б-18,318i
Re: Сваляне на картер на 325tds
bmw325tds написа:emes691 написа:....
Тъпото е че няма човек, който да каже: "е това ти тропа смени го и си ОК".
Така като купувах колата и тя тракаше. Казах на предишния собственик да я оправи и я взимам. Карахме я по майстори и всеки казваше че е повдигач. Колата вървеше и то много.
Накрая след смяна на повдигачите и ревизия на клапаните "майстора" каза че са биелни лагери. Смени ги и двигателя утихна. Сега това тропане незнам просто какво да го правя.
Сипах добавка за да "уплътни", но започна повече да тропа. Тропа и студена.
Утре ще сменя маслото на двигателя, за да видя с новото как ще е. Ако утихне значи е от двигателя.
Добре де,нали ще смениш лагера на 50%,какъв е смисъла,тук всеки ще ти каже че много редки случай има на основни лагери,биелните как бяха като ги извади ?какви сложи после,защото ги дават различни,той майстора трябва да е измерил преди да ги купиш,защото ако си купил стокови,демек такива като от завода а си бил за вторите ,ще ти тропа...
Re: Сваляне на картер на 325tds
emes691 написа:...
Добре де,нали ще смениш лагера на 50%,какъв е смисъла,тук всеки ще ти каже че много редки случай има на основни лагери,биелните как бяха като ги извади ?какви сложи после,защото ги дават различни,той майстора трябва да е измерил преди да ги купиш,защото ако си купил стокови,демек такива като от завода а си бил за вторите ,ще ти тропа...
В много редки случаи основните лагери са за смяна, но все пак се случва. И до сега в никоя тема за тракане на скорости никой не каза: "смених таковата и колата спря да трака".
Картера ми изпуска масло - ще сменям гарнитура. И като отварям нищо не пречи да сменя половината аксиален лагер.
Биелните лагери като ги сменя майстора незнам какви е сложил. Може да е мерил и да е сложил по размер.
Но аз няма как да меря основна шийка на коляновия вал, защото няма да го свалям. А от половината шийка такова мерене ще напрая, че ще влезна в измервателна грешка с големина равна на отклонението на различните лагери.
Така че ще взема среден размер и това е.
Много хора казват че карат с по-гъсто масло в скоростите и не чуват тропане. Това ще крайния вариан.
И като се изтропа ще се разбере от какво е.
След работа ще сменя маслото и ще пиша какъв е резултата.
До сега карах с 10/40, сега мисля да взема 5/40.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Сваляне на картер на 325tds
Не се сменя половин лагер,както и не се сменя само един. За скоростите какво очакваш,тука 90% от мненията са - "вземаш от моргата за 150лв и си готов",само дето за да стигне тая кола на моргата някой тиквеник и е взел огъня...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Сваляне на картер на 325tds
~Мишо~ написа:Не се сменя половин лагер,както и не се сменя само един. За скоростите какво очакваш,тука 90% от мненията са - "вземаш от моргата за 150лв и си готов",само дето за да стигне тая кола на моргата някой тиквеник и е взел огъня...
Абсолютно си прав. Ще сложа гъсто масло в скоростите и ще видим какъв ще е резултата.
Докато тия скорости не се счупят на цяло няма да взимам друга скоростна кутия. Просто няма смисъл.
Само да не ме остави на път далече от гаража.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Сваляне на картер на 325tds
bmw325tds написа:~Мишо~ написа:Не се сменя половин лагер,както и не се сменя само един. За скоростите какво очакваш,тука 90% от мненията са - "вземаш от моргата за 150лв и си готов",само дето за да стигне тая кола на моргата някой тиквеник и е взел огъня...
Абсолютно си прав. Ще сложа гъсто масло в скоростите и ще видим какъв ще е резултата.
Докато тия скорости не се счупят на цяло няма да взимам друга скоростна кутия. Просто няма смисъл.
Само да не ме остави на път далече от гаража.
Като стигнеш да вариант друга скоростна кутия се обади,Аз съм човека.150 лв ще ти стигнат.
- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Сваляне на картер на 325tds
bmw325tds написа:emes691 написа:...
Добре де,нали ще смениш лагера на 50%,какъв е смисъла,тук всеки ще ти каже че много редки случай има на основни лагери,биелните как бяха като ги извади ?какви сложи после,защото ги дават различни,той майстора трябва да е измерил преди да ги купиш,защото ако си купил стокови,демек такива като от завода а си бил за вторите ,ще ти тропа...
В много редки случаи основните лагери са за смяна, но все пак се случва. И до сега в никоя тема за тракане на скорости никой не каза: "смених таковата и колата спря да трака".
Картера ми изпуска масло - ще сменям гарнитура. И като отварям нищо не пречи да сменя половината аксиален лагер.
Биелните лагери като ги сменя майстора незнам какви е сложил. Може да е мерил и да е сложил по размер.
Но аз няма как да меря основна шийка на коляновия вал, защото няма да го свалям. А от половината шийка такова мерене ще напрая, че ще влезна в измервателна грешка с големина равна на отклонението на различните лагери.
Така че ще взема среден размер и това е.
Много хора казват че карат с по-гъсто масло в скоростите и не чуват тропане. Това ще крайния вариан.
И като се изтропа ще се разбере от какво е.
След работа ще сменя маслото и ще пиша какъв е резултата.
До сега карах с 10/40, сега мисля да взема 5/40.
Някакво развитие по темата?
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани