Проблем със съединитела на 325 тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vlaikov44
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 30.10.2008
- Местоположение: Сливен
- Кара: 730d
Проблем със съединитела на 325 тдс
Колеги проблема е следния когато е студен мотора се чува нещо като тупане и като натисна съединитела спира и при топал мотор се чува ама по леко,а другото което е че педала скърца иначе не боксува и си отделя добре.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Маховик
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
presko79 написа:Маховик
Я тоя маховик като струва над 1000лв. какво правим?
Някой пробвал ли е да сложи на tds обикновен маховик и съответно феродов диск с пружини?
Има такава тема в tunning раздела. Но никой не казва да го е правил.
А дали има разлика между обикновените маховиците на 318tds и 325tds?
Моля който знае да каже, че и при мен трака и някой ден ще се изтрака.
Интересното е че колата върви сякаш няма проблем със съединителя.
Тръгва и празна и пълна без тресене. Не боксува...



- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Значи мои клиент беше с 525 тдс автомат,По много причини се наложи автомата да слезе от колата.Ходил е в други сервизи и му качили кутия от бензиново с обикновен маховик и все боклуци назад.Имаше проблем сьс стартера.но тои смени целия и този проблем изчезна.
Аз работих по ГНП,пьрвопричината да се свали автомата.Какво е станало по нататьк нямам инфо,защото клиента не е от моя град.
Вьзможно е слагането на обикновен маховик,но има ли странични ефекти които да са поносими,не е много ясно.
За колегата bmw325tds,не е гаранция че ще се скьса твоя.Познавам човек на които му трака маховика от години и вьпреки това пада такава яка рьчка на пистата че идея си нямаш
Аз работих по ГНП,пьрвопричината да се свали автомата.Какво е станало по нататьк нямам инфо,защото клиента не е от моя град.
Вьзможно е слагането на обикновен маховик,но има ли странични ефекти които да са поносими,не е много ясно.
За колегата bmw325tds,не е гаранция че ще се скьса твоя.Познавам човек на които му трака маховика от години и вьпреки това пада такава яка рьчка на пистата че идея си нямаш
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
ако си сигурен че от там идва шума е маховик
имам подобен шум и се оказа че идва от номер 1, в момента в които настъпя съединителя и изчезва
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
а за педала ако скърца вътре при теб има много обяснения
имам подобен шум и се оказа че идва от номер 1, в момента в които настъпя съединителя и изчезва
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
а за педала ако скърца вътре при теб има много обяснения
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Coulthard написа:ако си сигурен че от там идва шума е маховик
имам подобен шум и се оказа че идва от номер 1, в момента в които настъпя съединителя и изчезва
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
а за педала ако скърца вътре при теб има много обяснения
Много странно. Шум от елемент 1 и като настъпиш съединителя да изчезва.
И аз си помислих първоначално, че шума може да е от обтяжната кобилица, защото ремъка ми е на 25 000км, но защо като натисна съединителя и спира да тропа?

Като сменя ремъка ще пиша, но се съмнявам шума да изчезне.
Единственото нещо за което се сещам е че на свободни обороти, макар и изключена от скорос в скоростната кутия всички елемнти се въртят и товарят двигателя. Това може да доведе до неравномерни обороти в малки граници и от там да притраква обтяжната кобилица. При натиснат съединител движещите се елементи на скоростната кутия спират да се движат. Затова от BMW препоръчват при много студено време да се натиска съединителя при запалване на мотора. Но това е само теория.
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
честно казано и аз не мога да си го обясня защо когато натисна съединителя спира, но иначе трака защото кобилицата е алуминиева основата на която се държи е стомана и с годинките алуминия се е деформирал от вибрациите
има съвсем лек луфт който за съжаление не може да се оправи освен с подмяна 


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Аз се съмнявам изобщо да е от маховика този шум за който говорите
Много пъти е повдиган въпроса и на няколко места компетентни колеги обяснява какво точно се случва когато е натиснат съединителя.
Доколкото помня ставаше дума за аксиалния лагер и за лагера на първичния вал на кътията.
И според мен има логика, защото като натиснете съединителя, маховика продължава да се върти и ако е в него шума би трябвало да се запази
А при закъсал се дмпфери на маховика вибрациите при потегляне са ци доста силни и забележими, това му се поврежда на него.
Така като се замисля в маховика няма какво да потропва-причуква.

Много пъти е повдиган въпроса и на няколко места компетентни колеги обяснява какво точно се случва когато е натиснат съединителя.
Доколкото помня ставаше дума за аксиалния лагер и за лагера на първичния вал на кътията.
И според мен има логика, защото като натиснете съединителя, маховика продължава да се върти и ако е в него шума би трябвало да се запази

А при закъсал се дмпфери на маховика вибрациите при потегляне са ци доста силни и забележими, това му се поврежда на него.
Така като се замисля в маховика няма какво да потропва-причуква.

- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
vld написа:Аз се съмнявам изобщо да е от маховика този шум за който говорите![]()
Много пъти е повдиган въпроса и на няколко места компетентни колеги обяснява какво точно се случва когато е натиснат съединителя.
Доколкото помня ставаше дума за аксиалния лагер и за лагера на първичния вал на кътията.
И според мен има логика, защото като натиснете съединителя, маховика продължава да се върти и ако е в него шума би трябвало да се запази![]()
А при закъсал се дмпфери на маховика вибрациите при потегляне са ци доста силни и забележими, това му се поврежда на него.
Така като се замисля в маховика няма какво да потропва-причуква.
Направо ми взе думите от клавиетурата


- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
vlaikov44 написа:Колеги проблема е следния когато е студен мотора се чува нещо като тупане и като натисна съединитела спира и при топал мотор се чува ама по леко,а другото което е че педала скърца иначе не боксува и си отделя добре.
при този симптом и ако шума идва от кутия/съединител е лагер на скоростната кутия .. вече ако си натисне съединителя и зачука е аксиален

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Coulthard написа:vlaikov44 написа:Колеги проблема е следния когато е студен мотора се чува нещо като тупане и като натисна съединитела спира и при топал мотор се чува ама по леко,а другото което е че педала скърца иначе не боксува и си отделя добре.
при този симптом и ако шума идва от кутия/съединител е лагер на скоростната кутия .. вече ако си натисне съединителя и зачука е аксиаленнаписах това за кобилицата защото и аз имам същото чукане и се бях впуснал да търся кутия когато разбрах от каде и поради каква причина идва шума ...
В тоя ред на мисли кажете лагерите в скоростната кутия какви са. Стандартни DIN/ISO или като се износят и се сменя кутията?
И маслото в скоростната кутия кога се сменя, с какво се сменя и колко събира кутията на tds-а.
П.С. Какво се случи с броя на мненията ми? От 160 станаха на 2. Но като гледам май на всички са им отнети точки

Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Колеги имам от скоро 325 тдс и имам същия проблем с клопането само че при мен клопа и на топъл и на студен двигател...Клопа когато е изключена от скорост без значение дали се движи колата или седи на място и същевременно усилва се и се намаля само когато си иска ....при натискане на съединител изчезва,при движение на независимо на коя скорост 1,2,3... проблема го няма...
обиколих сто майстора и всеки различно казва... един вика маховик друг аксиален лагер трети кутия,лагер на вала на слушах се на какво ли не и в чудо се видях вече не знам какво да правя,ако в крайна сметка се е разбрало от какво е проблема ще съм благодарен някой да каже какво точно чука
обиколих сто майстора и всеки различно казва... един вика маховик друг аксиален лагер трети кутия,лагер на вала на слушах се на какво ли не и в чудо се видях вече не знам какво да правя,ако в крайна сметка се е разбрало от какво е проблема ще съм благодарен някой да каже какво точно чука

- denises26
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: 728
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
Имах подобен проблем с 318тдс. Дрънчеше яко на свободна, при натиснат съединител спираше. Правеше го на топла и на студена кола и имаше моменти, в които звука изчезваше в небитието. Примерно 1 ден го няма и после пак се завръща с пълна сила. И аз мислех, че е маховик и събирах пари да го сменя. 2-3 месеца карах така, като даже ме беше срам колата да работи на място някъде. Накрая събрах парите и един ден просто ей така отидох на канал да я разгледам отодолу докато мотора работеше. Забелязах, че ремка се тресе страшно много. Последва проверка в сервиз и се оказа, че люлката на обтяжната ролка е счупена и там разни работи опират.
Майстора направи много прост тест, поля ремъка с вода откъм обтяжното амортисьорче и о чудо, звука замлъкна. Струва си да огледате и вие тези неща доста по евтино излиза от маховик 


Re: Проблем със съединитела на 325 тдс
ама в крайна сметка аз не виждам какво може да му е на този маховик че да клопа просто няма какво да е по него..най много да има изронени зъбци ,то тогава няма да иска да пали според мен е кутия или някой лагер .... 

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани