проблем с температурата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

проблем с температурата

Мнение от killswitch » 30 Мар 2009, 19:17

здравейте колеги,значи днес ми се случи следното нещо.карам си с отворени прозорци заради жегата ,но въпреки това ми е топло,затова гледам към врътките на климатроника и ги завъртам към 18 градуса,това го правя без да пускам климатроника или вентилатора,просто ги завуртам от червено към синио.спирам на един светофар и гледам стрелката на температурата леко подминава средата,върнах и врътките пак към червеното и сицхко се нормализира,после пак пробвах и ми се полуцхи същото нещо.от каде ще е проблема?като са завъртяни към червеното отнема ли се топлина от двигателя?без да пускам вентилатора?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 30 Мар 2009, 19:23

Климатроника затормозява двигателя,на място го няма въздушният поток,който обдухва колата в движение-влошено е и охлаждането и ако не ти работи както трябва и виското на перката,то крайният резултат го виждаш :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 30 Мар 2009, 19:24

Провери тези неща в същия ред:

- термостат
- задръстени с боклук ламели на радиаторите (няма достъп на въздух)
- водна помпа

Като пуснеш парното и неговия радиатор се включва в системата и за това пада температурата (това би трябвало да се компенсира от термостата)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

Мнение от killswitch » 30 Мар 2009, 19:24

както казах климатроника не сам го пускал :roll:нито парното съм пускал,единствеон завъртях врътките към синиото

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 30 Мар 2009, 19:29

killswitch написа:както казах климатроника не сам го пускал :roll:нито парното съм пускал,единствеон завъртях врътките към синиото


тия врътки контролират клапите на парното
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

Мнение от killswitch » 30 Мар 2009, 19:53

_65536_kb_sec_ написа:
killswitch написа:както казах климатроника не сам го пускал :roll:нито парното съм пускал,единствеон завъртях врътките към синиото


тия врътки контролират клапите на парното

тва означава ли че като са завъртяни към червеното един вид пускам парното?ако да какъв е извода за проблема ми тогава?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 30 Мар 2009, 20:02

killswitch написа:... тва означава ли че като са завъртяни към червеното един вид пускам парното?ако да какъв е извода за проблема ми тогава?


Като пуснеш парното и неговия радиатор се включва в охладителната система, отдава топлина от охладителната течност, която минава и през него и за това пада температурата :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

Мнение от killswitch » 30 Мар 2009, 20:04

значи термустат или водна помпа така да разбирам?за термостата нз защото колата си загрява нормално бързо

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Мнение от sobiss » 30 Мар 2009, 21:09

...или и на виското да хвърлиш едно око ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 30 Мар 2009, 21:59

tsb_bg написа:
killswitch написа:... тва означава ли че като са завъртяни към червеното един вид пускам парното?ако да какъв е извода за проблема ми тогава?


Като пуснеш парното и неговия радиатор се включва в охладителната система, отдава топлина от охладителната течност, която минава и през него и за това пада температурата :idea:


би трябвало термостата да го компенсира ,но това ,че загрява барзо не означава ,че термостата работи нормално също може да прави така при не добра церкулация на антифриза ...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

Мнение от killswitch » 30 Мар 2009, 22:02

аз имам съмнение че радиаторчето в купето е спукано,но не вярвам това да има отношение,при условие че парно отдавна не ползвам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 30 Мар 2009, 22:37

killswitch написа:аз имам съмнение че радиаторчето в купето е спукано,но не вярвам това да има отношение,при условие че парно отдавна не ползвам

Ако системата губи течност,определено има отношение!И защо точно имаш съмнение,че ти е спукано радиаторчето?Изпотяват ли се стъклата и огледалото?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

Мнение от killswitch » 30 Мар 2009, 22:42

ами не точно изпотяват,ами по предното стъкло над отворите на вентилацията някжи петна се полуцхават ама малко,щото на други коли които сум вийдал да имат такъв проблем цялото стъкло става леш мазно,а тва не е мазно ами като някав прах по скоро и тва става без да сум пускал да духа на стъклото.отдвам го на спрея за климатик който прусках пре време че още се изпарява :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 31 Мар 2009, 0:10

Пич успокой се малко сега.
Ако ти тече парното, ще разбереш, най-малкото ще ти губи антифриз. Ти ако си по средата на казанчето за антифриза, значи там грижи няма.

С кой мотор си?
С виско или с ел.перка си?
Не намесвай климатроника, това което правиш като врътнеш към крайно ляво на студено е да затвориш ел.магнитния клапан към парното и да ограничиш циркулацията в системата.
Деликатна история е. Тук във форума не може да получиш отговор по въпроса.
----
Ако си със виско, за мен е заминало виското.
Ако не ти е сменяна водната помпа, е желателно да си я смениш, макар че няма пряко влияние в случая и щеше да разбереш ако е за смяна.
АКо си с ел.перка, е възможно да е откачена някоя букса и колата да пробва да се охлади само с циркулацията от помпата.
Термостата ако ти е за заседнал на затворено, щеше да ти прегрява колата като загрее и й дадеш газ на някой светофар.
Т.е. вероятно е перката(ако е ел. или темп. датчик, букса, ала бала) или виското, ако си с такова. Насочвай се към тях.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.12.2007

Мнение от killswitch » 31 Мар 2009, 14:27

мотора ми е е м42 с виско съм,а как мога да го проверя със завъртането на ръка ли?евентуално колко парички би ми излезнало новото?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook