При разко натискане на педала глъхне за секунда, защо?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

При разко натискане на педала глъхне за секунда, защо?

Мнение от vodach » 19 Дек 2008, 21:37

Колеги вече ще се гръмна.

НА бензин е перфектна, мина ли на газ (ГИ Бардолини) почва да прекъсва, при рязко подаване на педала.
Знам, знам, карай си на бензин, ама искам по-икономичено и по-екологично.
Всичко по ел. инсталацията е ново с изключенеие на кабелите, но вече 2-ри път ги сменям тях.
Свещите са ми бели, като преобеднена ГВС. Слагах я на стенд за копютър и след това на стенд за кабели от страите стендове поне 4-ри пъти. При рязко натискане на педала на Газ прекъсва за малко??
Стенда дава, че е ту един кабел ту друг , после пак отначало поват. на празен ход ням проблем от 2 хил, оборота на горе също няма проблем, обаче между 1000 и 2000 об. прекъсва. При плано подава не газ обаче не ми прекъсва.

Направо не знам на кого на се скарам и какво да посискам ?????
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 20.07.2008

Мнение от moadib » 19 Дек 2008, 22:10

Абе на мен и на бензин ми се е случвало този случаи и то с различни коли. Подавам рязко газ а тя още малко и ще загасне. Това голям проблем ли е ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 19 Дек 2008, 22:15

moadib написа:Абе на мен и на бензин ми се е случвало този случаи и то с различни коли. Подавам рязко газ а тя още малко и ще загасне. Това голям проблем ли е ?


не те разбирам ?!
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 19 Дек 2008, 22:40

респонса е различен на газ и на бензин. Щом си с ГИ, означава че не е настроена като хората, ако работи нормално на бензин.

Принципно ГИ-то взима данни от сондата. Ако е настройвана на авто-настройка, колкото да се отърват от теб и са го направили на студена кола, после е нормално да не работи като хората. Настройва се на вече загряла сонда.

Ходи при газаджиите да ти настроят като хората колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 19 Дек 2008, 23:50

liloff написа:респонса е различен на газ и на бензин. Щом си с ГИ, означава че не е настроена като хората, ако работи нормално на бензин.

Принципно ГИ-то взима данни от сондата. Ако е настройвана на авто-настройка, колкото да се отърват от теб и са го направили на студена кола, после е нормално да не работи като хората. Настройва се на вече загряла сонда.

Ходи при газаджиите да ти настроят като хората колата.

Ето това се опитвам да направя, но понеже бях там вече 5 пъти и на мен и на тях им стана неудбоно, сега е вреемто да им кажа какво точно искам. Ако може да кажеш за какво да ги натисна. Иначе я настройваха на работна температура заедно с мен в в колата карахме на горе на долу. Ама не го оправихаи тогава, все излизат с номера кабели, пък аз ги смени ин безнин бачка перфектно. Вероятно просто не знаят от какво е !
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 20 Дек 2008, 0:05

Aми щом са я настройвали и сте карали известно време, значи наистина можеш да има проблем по токовете или в DME-то (ЕКУ), което реално не е техен проблем, но би трябвало да се ориентират.

На мен ми се случи много странно нещо 2-3 пъти през последните месеци. Като се набих в адския трафик и карах около час и половина на първа, почна да глъхне и да не може да качи над 3000 оборота на газ, докато на бензин нямаше грижи. Симулирахме същите условия и не се получи нищо, докато компютъра вадеше перфектни данни. Значи кофти газ според мен... няма никакви записи в error log-a.
;)
Бавния респонс обикновено е от куца сонда на газ, понеже ГИ-компа не може да ползва аварийния режим на ЕКУ-то, докато загрее сондата. Но всеки софтуер за ГИ, който съм виждал вади живи данни на сондата и колегата zvetiko написа много хубаво преди известно време, че волтажния диапазон на работеща сонда трябва да е м/у 0.08V-0.8V (+няколко миливолта).

Ако вади такива данни, значи всичко е ОК. Освен това ГИ-то се настройва в пълния диапазон на обороти в движение, понеже е различно да форсираш на място и да пържиш колата в движение. Накарай ги пак да я настроят, и ако не се получи вече е хубаво да огледаш всичко по колата си извън ГИ-то. (с нов въздушен филтър ли си?)

Имай предвид че:
1. Ти си клиент и докато исканията ти са разумни, би било добре за репутацията на въпросния сервиз да си свършат добре работата.
2. Ако не могат да настроят колата ти, то не означава непременно че са некадърни, противно на мисленето на много хора в автофорумите.
3. Принципно има минимална разлика в респонса м/у газ и бензин с ГИ.

Въпреки че ми е интересно какъв може да е проблема ти, не мога да ти помогна повече. Ходи при хората и се опитайте да го оправите. Сподели после също какво е било, че ми е интересно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 20 Дек 2008, 0:16

liloff ,

виждам, че си разбирач, аз също някога работих като монтьор. Не съм казал че са смотаняци, въпреки че след 3 седмични насторйки ми иде на им го забуча в главата тоя ГИ. ламбда соната подва коректен сигнал дебитоемр също. всъщност всичко съм проверил ЕКУ-то на БОШ моторник 1.7 има окло 15 датчика със свой волатж. както ти казах 4 пъти я качвам на разлини стендове вкл. и на старите дето мерят делкото оборотите и кабелите "SUN" всико си е наред на безнин. Мина ли на газ се почва да прекъсва. Почват да ме съмняват дюзите казват че отговарят за мотор М40Б18 който е моя, но за по-лекото купе Е30 и Е36, докато Е34 има малка разлика.
Шаш за да ви пиша тук значи съм задънена улица. АКо не работеше на бензин перфектно нямаше да споря. ама.....
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 20 Дек 2008, 0:24

...и са го направили на студена кола, после е нормално да не работи като хората. Настройва се на вече загряла сонда.

извинявам се за може би елементарния въпрос.. но.. кога и за колко време загрява ? откъде се разбира това ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 20 Дек 2008, 0:29

Не съм монтьор, но четох много време преди да сложа ГИ-то и все още ми е интересно да си играя със софтуера му.
Аз съм с Ланди Ренцо с инжектори Бош. Ако наистина всичко е изрядно, бих предположил изпарител/редуктор.
Те виждат на софтуера налягането и температурата на инжекторната рейка. Ако имаше проблеми с инжекторите щяха да видят, че не смогват да цирикат. Макар че при понижено налягане пак щяха да го видят.
Балиго...

Или дефектна инж.рейка или дефектен изпарител. Накарай ги да пробват с нова рейка на първо място и да видят дали има проблем с нея. Нищо не им коства и ако не е в нея проблема, те не губят нищо. После същата процедура с изпарителя.
miro20 написа:извинявам се за може би елементарния въпрос.. но.. кога и за колко време загрява ? откъде се разбира това ?

От кола не-палена цяла нощ, около 5 мин, за да достигне сондата ~300C. Дали има катализатор или не, влияе малко на времето за повторно затопляне, понеже кат-а като е загрят, излъчва топлина доста време (в сравнение с празна тръба/резонатор).
Из американските форуми ми се мерна информация, че като/докато сондата не дава достоверна информация, ЕКУ-то не взима данните й под внимание, а кара по усреднени стойности. Това е причината за малко по-високия разход при заминала сонда.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 20 Дек 2008, 1:00

miro20 написа:
...и са го направили на студена кола, после е нормално да не работи като хората. Настройва се на вече загряла сонда.

извинявам се за може би елементарния въпрос.. но.. кога и за колко време загрява ? откъде се разбира това ?


загрява около 2-5 мин след това на 2рата мин. обикновенно си превклюва на газ само. нали е ГИ.

Рейката е втора чисто нова, първата се оказа дефектна, после се оказа и компа дефектен. Защо мислиш че изпрателя ще играе роля, от него какво зависи нали е ГИ ? Впръскването зависи от компа и дюзите и рейката.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Дек 2008, 1:09

liloff написа:Не съм монтьор, но четох много време преди да сложа ГИ-то и все още ми е интересно да си играя със софтуера му.
Аз съм с Ланди Ренцо с инжектори Бош. Ако наистина всичко е изрядно, бих предположил изпарител/редуктор.
Те виждат на софтуера налягането и температурата на инжекторната рейка. Ако имаше проблеми с инжекторите щяха да видят, че не смогват да цирикат. Макар че при понижено налягане пак щяха да го видят.
Балиго...

Или дефектна инж.рейка или дефектен изпарител. Накарай ги да пробват с нова рейка на първо място и да видят дали има проблем с нея. Нищо не им коства и ако не е в нея проблема, те не губят нищо. После същата процедура с изпарителя.
miro20 написа:извинявам се за може би елементарния въпрос.. но.. кога и за колко време загрява ? откъде се разбира това ?

От кола не-палена цяла нощ, около 5 мин, за да достигне сондата ~300C. Дали има катализатор или не, влияе малко на времето за повторно затопляне, понеже кат-а като е загрят, излъчва топлина доста време (в сравнение с празна тръба/резонатор).
Из американските форуми ми се мерна информация, че като/докато сондата не дава достоверна информация, ЕКУ-то не взима данните й под внимание, а кара по усреднени стойности. Това е причината за малко по-високия разход при заминала сонда.


Ако се премери сондата ще дава постоянно напрежение от 0.45V-признак ,че или не е загряла или е за смяна. ;)

Колега vodach ,знам ,че си в час с тия неща ,но имаш ли аванс коректор-не съм убеден ,че това е причината за твоят случай ,но питам-може и да науча нещо. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 20 Дек 2008, 1:10

liloff написа:Не съм монтьор, но четох много време преди да сложа ГИ-то и все още ми е интересно да си играя със софтуера му.
Аз съм с Ланди Ренцо с инжектори Бош. Ако наистина всичко е изрядно, бих предположил изпарител/редуктор.
Те виждат на софтуера налягането и температурата на инжекторната рейка. Ако имаше проблеми с инжекторите щяха да видят, че не смогват да цирикат. Макар че при понижено налягане пак щяха да го видят.
Балиго...

Или дефектна инж.рейка или дефектен изпарител. Накарай ги да пробват с нова рейка на първо място и да видят дали има проблем с нея. Нищо не им коства и ако не е в нея проблема, те не губят нищо. После същата процедура с изпарителя.
miro20 написа:извинявам се за може би елементарния въпрос.. но.. кога и за колко време загрява ? откъде се разбира това ?

От кола не-палена цяла нощ, около 5 мин, за да достигне сондата ~300C. Дали има катализатор или не, влияе малко на времето за повторно затопляне, понеже кат-а като е загрят, излъчва топлина доста време (в сравнение с празна тръба/резонатор).
Из американските форуми ми се мерна информация, че като/докато сондата не дава достоверна информация, ЕКУ-то не взима данните й под внимание, а кара по усреднени стойности. Това е причината за малко по-високия разход при заминала сонда.

мерси за отговора за сондата, а за инжекторите то е казано по-горе че на високи обороти не прави проблем, т.е. работят си.
при мен от както съм сложил , се наложи регулировка заради гаснене при недосттъчно загряла кола. и човека седна с лаптопа и прегледа и донастрои всички параметри на компа както на място , така и в движение, и точно в тези "тънки" моменти при ускорение и др такива динамики.
не знам какво точно , но каза че "хванал" тези неща и съответно донастрои комп-а да си пуска и регулира както трябва.

затова си мисля че може би този проблем е в настройките на софта на комп-а.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 20 Дек 2008, 1:17

загрява около 2-5 мин след това на 2рата мин. обикновенно си превклюва на газ само. нали е ГИ.

Не непременно. Може да се настрои на градуси (компа на Ланди), а не само на време. Аз ръчно си превключвам, за да избегна включване на газ при незагряла кола, за да ми е мирна главата. Твоята само при минаване на газ ли тресе или при загряла кола при работа на газ?

Защо изпарителя ли? Писал си че свещите са ти все едно сместа е бедна (макар че не знам дали цвета на свещите има значение при каране на газ). Ако компютъра не връща веднага на бенз при недостатъчно количество газ, може да продължава да се опитва да впръсква, въпреки че изпарителя не смогва и от там да тресе. Знам че има проблеми при големи мотори с малки изпарители, примерно 6-8 цилиндрови, които превключват автоматично на бензин като ги сриташ здраво, защото изпарителя не смогва.

Дали е възможно на 4цил... не знам наистина. Не знам дали има толкова малък изпарител, който да не смогва на 4цил двг. 115 коня. Не знам дали има и ГИ, което да не връща на бензин. Най-лесния тест е да караш докато свърши газта в бутилката. Ако не мине автоматично на бензин или продължи да тресе докато свършва газта, значи е добре да се насочиш към тази настройка и изпарителя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 20 Дек 2008, 1:35

Колеги,

Връща си на бензин точно като свърши газът. По темата за аванс коректора, както е най-правилно да се каже нямам, и не мисля че трябва да имам при инсталирн ГИ. Иначе пропан бутана се нуждае от корекци около 3 градуса защото изгаря малко по-бавно от бензина за ради високото актаново число. Във всеки случай останалите дето сте с ГИ нямате аванс конторл или коректор. и върви без проблем. Има усещането че газовите дюзи не хранят досатъчно. Лошото е че няма как да го пробвам.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 20 Дек 2008, 1:42

Напълно прав си, няма такова животно като аванс коректор/процесор при ГИ. Пипат се директно маповете в газовото ЕКУ и няма нужда да лъжем компа с коректор.
Не знам, аз нямам други предположения в момента. Ако не сте гледали редуктора, хвърлете му един поглед. Остава друг вариант да има въздушна тапа в изпарителя, но ми се струва малко вероятно, а ти щеше да си го разбрал до сега.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ReSpAwN

Последни теми
Facebook