М42 не ще да запали.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

М42 не ще да запали.

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 21:00

Колеги помагайте.Колата си вървеше добре, но реших да погледна свещите-на този двигател за първи път правя подобно нещо.На първи и четвърти цилиндър ги отвъртам нормално и виждам ,че са заминали.На втори и трети махам лулите и шок-гнездото на свеща до средата пълно с масло,след голямо разглеждане на двигателя предположих,че е от гарнитурата на капака на клапаните .Изсмуках го с такаламит колкото можеше и отвъртях свещите-при всички случаи е влязло малко в цилиндрите.Почиствам лулите и гнездото на свещите със коресилин и спирт и парцал.Сменям всички свещи с нови,въртя и не ще да запали.Отвъртях всички свещи,отново почистих всичко,проверих всяка лула за искра-имаше,всяка свещ миришеше на бензин,но причината едва ли е в горивоподаването.Успях да изхабя един акумулатор и го свалих за зареждане.Пак махнах свещите,оставих цилиндрите да се проветрят хубаво за половин час и сложих друг акумулатор-пак не иска да запали.Някакви идеи какво да правя-хрумва ми да сложа малко бензин директно в цилиндрите,така съм палил някои двигатели. :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 18 Ное 2008, 21:09

виж датчика на вала
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 21:12

Stanchev написа:виж датчика на вала


На него какво може да му е станало от смяната на свещите-точно преди да почна свещите ,смених термостата и при обезвъздушаването палих двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 18 Ное 2008, 21:17

Колега да ти кажа честно нямам си и на идея.Най-лекия вариант е да не си взел правилните свещи или със слагането в цилиндара да са избили.
То извън цилиндъра може и да дават искра,но вътре има различни условия за работа и е важно там дали ще работят както трябва.
Според мен е това.Можеш да провериш само на осцилоскоп.
Има и нещо друго.Върху свеща отгоре се навива една шапчица(незнам точно как се казва.Служи за по добър контакт и за допирането на свеща до лулата.Виж дали си ги сложил тези неща ако неси сложи ги и пак пробвай.Ха дано да е от това.
Естествено на някой двигатели не се налага да се слагат,но май на твоя се слагаха.
Малко глупаво звучи но все пак пробвай :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 22:34

Binev_OuT написа:Колега да ти кажа честно нямам си и на идея.Най-лекия вариант е да не си взел правилните свещи или със слагането в цилиндара да са избили.
То извън цилиндъра може и да дават искра,но вътре има различни условия за работа и е важно там дали ще работят както трябва.
Според мен е това.Можеш да провериш само на осцилоскоп.
Има и нещо друго.Върху свеща отгоре се навива една шапчица(незнам точно как се казва.Служи за по добър контакт и за допирането на свеща до лулата.Виж дали си ги сложил тези неща ако неси сложи ги и пак пробвай.Ха дано да е от това.


Естествено на някой двигатели не се налага да се слагат,но май на твоя се слагаха.
Малко глупаво звучи но все пак пробвай :D


Има ги ти я шапчици,колега,а свещите са по каталог.Дойде ми идея утре да опитам със старт спрей,ако поработи малко двигателя може и да тръгне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 18 Ное 2008, 22:37

А сигурен ли си, че кабелите си ги наредил правилно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 22:44

Вуйчо Ваньо написа:А сигурен ли си, че кабелите си ги наредил правилно?
Много уместен въпрос. ;) Бях ги наредил по-дължина и понеже имах съмнения за първи и втори цилиндър,премерих единият кабел с мултицет от бобината до лулите и за голям срам и позор бях разменил двата цилиндъра-оказа се ,че кабела на първи цилиндър е по-къс от този на втори :uups: ,но като корегирах кабелите проблема остана.
Последна промяна zvetiko на 18 Ное 2008, 23:11, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 18 Ное 2008, 22:54

zvetiko написа:
Stanchev написа:виж датчика на вала


На него какво може да му е станало от смяната на свещите-точно преди да почна свещите ,смених термостата и при обезвъздушаването палих двигателя.

карам на спомени ,ама датчика май баш минава покрай термостата ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 23:07

Stanchev написа:
zvetiko написа:
Stanchev написа:виж датчика на вала


На него какво може да му е станало от смяната на свещите-точно преди да почна свещите ,смених термостата и при обезвъздушаването палих двигателя.

карам на спомени ,ама датчика май баш минава покрай термостата ;)


Точно там е ;) -даже го вадих,после го сложих и палих колата няколко пъти след това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 18 Ное 2008, 23:10

Да ама нали я е палил СЛЕД обезвъздушаването! Колега ако си сигурен, че има искра и сега а не пали провери по-основно цялата концепция с кабелите-първи цил.-от към ангренажа-ред на работа-1-3-4-2 нали?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Ное 2008, 23:18

Вуйчо Ваньо написа:Да ама нали я е палил СЛЕД обезвъздушаването! Колега ако си сигурен, че има искра и сега а не пали провери по-основно цялата концепция с кабелите-първи цил.-от към ангренажа-ред на работа-1-3-4-2 нали?


Колега последните два кабела към купето няма как да ги объркам-просто дължината на кабела не позволява,но все пак ще погледна конфигурацията. А искра съм сигурен ,че има-проверих една по една всяка лула.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 18 Ное 2008, 23:50

нещо има грешка в сглобяването , но къде... станчев е прав, но тя е работила след това... помпа евентуално, но мирише на бензин... не ползвай бабешките методи за палене на жигули с бензин в цилиндрите, или спрей :!:
в нещо просто е отговора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 19 Ное 2008, 0:01

Владо написа:нещо има грешка в сглобяването , но къде... станчев е прав, но тя е работила след това... помпа евентуално, но мирише на бензин... не ползвай бабешките методи за палене на жигули с бензин в цилиндрите, или спрей :!:
в нещо просто е отговора


Имах грешка в подредбата на кабелите и я оправих.Утре ще ги погледна пак.А метода със спрея го предлагам ,защото във втори и трети цилиндър влезна масло-не би трябвало да има проблем ,ама знаеш ли,може би трябва да повърти малко двигателя,да изгори каквото трябва и нещата да се оправят. :roll: Датчика за оборотите и горивоподаването за сега ги изключвам-колата е работила непосредствено преди да пипам свещите,макар ,че дявола си няма работа-може нещо да се е повредило точно тогава. :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: Варна

Здр

Мнение от bateto » 19 Ное 2008, 1:17

ШОК И УЖАС Еми колега недей найстина с спрей.....колиците са хубави.....почни го пак едно по едно всичко което си бутал......Е па то за туй едно нещо като си работи не е хубаво да се закача.....Мммм както казва един мой авер......колкото по малко Български въздух ти вдиша колата по добре....Ама нещо тъпо ще е споко...просто внимателно провери всичко.....колкото и банално да ти е вече :shock:
България е единствената държава в която докано изпреварваш в насрещното някой може да те блъсне отзад.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 19 Ное 2008, 1:33

Баце пробвай със някакви други свещи.Просто ака за да изключиш варианта за повредени свещи.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook