Обслужване на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Обслужване на е36

Мнение от kilima » 28 Сеп 2008, 23:39

Здравейте,
Знам ,че отговорите на въпросите ми ги има в търсачката,но при търсене излизат някакви неадекватни теми.Тъй като от няколко дни имаме БМВ вкъщи някой трябва на бързо да ми разясни какво включва обслужването в моя случай.Сервизната книжка ми дава инфо кое кога е сменяно и правено,но немски не знам,така че питам какво задължително трябва да се смени освен маслото и филтрите?
Става дума за 320 '98 (не знам кой мотор се води).Колата е на 180 000 реални,така че веригата нз дали трябва да се гледа.Вие кажете :uups:
Също на борда на километража нали има някакви лампи за състоянието на маслото,които са 4 зелени,2 жълти и 2 червени...е в моя случай светят 2-те червени,така че мисля че е крайно време да се смени.Моля за съвет,до сега съм карал само голфове и не съм много наясно с БМВ-тата.
Благодаря предварително! :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1156
Регистриран на: 7.06.2007
Пол: Мъж
Кара: 320i

Мнение от k1k0 » 28 Сеп 2008, 23:56

ми маслото е краино време да се смени или е сменено пък не е занулявано и ако е добре потдържано и пазено и е наистина на 180 000 км в което неможеш да си сигурен в този двигател има много животче още :D
Beautiful Mechanical Wonder

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Варна БГ

Мнение от 6efovete » 29 Сеп 2008, 0:28

за веригата не знам , но смени маслото , въздушния и може и горивен филтри. все пак може да я диагностицирате някъде. да видиш дали всичко е ОК. иначе колата е супер с този мотор . поздрави. и гледаи да не прегряваш никога :) че за М52 е голям проблем

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 29 Сеп 2008, 11:58

Благодаря пичове!Явно не е занулявано,защото има някаква бележка ,на която пише ,че трябва след 7 хиляди км да се смени.А аз си мисля,че ако е толкова зле маслото,би трябвало поне като запали студена малко по-различен да е звука,а двигателя просто работи като пиленце(голямо и стра6но) ,но както си трябва.За всеки случай ще сменя маслото,но някакви предложения за марка,синтетика,че на голфчето сипвам 15в40 ,което едва ли ще се отрази добре на баварийката :mhihi: Дали една полу-синтетика 5в40 ще му е добре или си трябва 10в40? .За това дали километрите са реални съм чувал,че има начин да се установи,но салона,външния вид , двг ,ходова част,всичко е като ново.Сервизната книжка е най-малкото доказатествто,защото съм чувал ,че ги фалшифицират,но тази ми изглежда реална :) .

Само ме интересува веригата на колко километри се сервизира? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Варна БГ

Мнение от 6efovete » 29 Сеп 2008, 12:30

не вярваи на написаното. маслото ти е много важно. мотора ти е прекрасен и на твое място още днес ще налея ново. не рискуваи че вчера един колега пусна тема за запекал 318ис. ремонта е нещо страшно . престъпление да се се прецака такъв двигател еи така при положение че нашата марка не е някоя калпава . за марката масло колегите ще кават и те, но те съветвам към полусинтетика на кастрол да се насочиш. може би 10w40, но почакаи мнения за да видим какво мислят и други.
поздрави и да караш без аварии :) и без :cop: :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 29 Сеп 2008, 15:03

Разбира се ,че ще го сменя,сега само се ослушвам за сервиз някъде около нас.Утре трябва и на голфа да му го сменям,така че май при същия пич ще го оставя.То не е голяма философия,така че няма да търся някой специалист,макар че ми се иска да прегледа цялата кола. :confused:
Ако някой познава читав майстор на Симеоновско шосе или някъде наблизо,ще бъда благодарен за координати :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 29 Сеп 2008, 16:58

Кажете моля ви марка,вискозитет,цена и евентуално има ли значение от къде да го купя. :) Малко като на малоумен,но си има нужда :P

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Мнение от sobiss » 29 Сеп 2008, 17:12

Сменяй и маслото на диференциала и скоростите ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 30 Сеп 2008, 10:07

sobiss написа:Сменяй и маслото на диференциала и скоростите ;)


Съвсем не се бях замислял ,че това наистина е важно.Ще го направя ,но моля ви пак ,някой да ме светне за визкозитет на всяко от тези 3 масла,марка и евентуално от къде да го купя.Моля ви,искам да я карам колата,пък не искам да стане беля. :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Варна БГ

Мнение от 6efovete » 30 Сеп 2008, 19:02

колега не се притесняваи толкова. за този мотор мисля че трябва 10w40. сещам се че има едно спецялно масло на бмв. по магазините където продават техни части го има. мисля че и то е от кастрол но не съм сигурен. няма значение... ако не намериш пиши и ще ти дам телефон за да си поръчаш и да ти пратят по еконт
маслото на дифа и скоростната не е чак такъв проблем :) но може и него да смениш ако си мераклия. по скоро обърни внимание на това масло за двигателя че е пълно с ментаци

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Сеп 2008, 22:25

Хубаво е сложиш 5W40,защото този мотор е с алуминиев блок.За марка,
просто гледай да е оригинално,марката не е толко важна.За маслото на
скоростната кутия си има етикет на самата кутия,вероятно ще трябва
да сипеш ATF.За дифа 75W90 или 80W90,а пък ако е шпер - за него си има специално масло.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 02 Окт 2008, 20:43

Нямах нет 2 дни и сега влизам.За дифа не знам.Има ASC ,нз дали може да е шпер в тоя случай.Не разбирам особено как стоят нещата там,но мисля ,че си е оригиналния диф.Благодаря ви много пичове,тия дни го сменям и ще снимам хубаво колата да я покажа ,и аз да се изфукам :P :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 22.10.2007
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от moniglow » 03 Окт 2008, 13:48

.........и антифриза е добре да смениш колега.Твоя трябва да е мазен на пипане и затоплен да не мирише на "мръсни чорапи".Ако сменяш си вземи за алуминив блок.
За веригата не се притеснявай,на тези километри си е чисто нова,
Ако колата ти е внос от Германия не пипай маслото на скоростната кутия и дифа, ако нямаш проблеми с превключване на скоростите и шумове от тях. Изобщо не пипай неща различни от стандартните консумативи-масло на двиг.,възд.филтър,филтър на клим.антифриз.
В сервизната книжка/ако е от Германия има задължителна поддръжка при определени.км./т.е там не пише на колко км.е сменен термостата , а при определени км.какво се сменя и на какво се прави диагностика и ./ от нея можеш да се ориентираш какви неща са подменяни.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 330d. E90 LCI 325d

Мнение от kilima » 03 Окт 2008, 14:04

moniglow написа:.........и антифриза е добре да смениш колега.Твоя трябва да е мазен на пипане и затоплен да не мирише на "мръсни чорапи".Ако сменяш си вземи за алуминив блок.
За веригата не се притеснявай,на тези километри си е чисто нова,
Ако колата ти е внос от Германия не пипай маслото на скоростната кутия и дифа, ако нямаш проблеми с превключване на скоростите и шумове от тях. Изобщо не пипай неща различни от стандартните консумативи-масло на двиг.,възд.филтър,филтър на клим.антифриз.
В сервизната книжка/ако е от Германия има задължителна поддръжка при определени.км./т.е там не пише на колко км.е сменен термостата , а при определени км.какво се сменя и на какво се прави диагностика и ./ от нея можеш да се ориентираш какви неща са подменяни.


Всичко е на немски колега и затова не съм много наясно къде какво.Утре отивам при един пич,дето говори немски и ще обслужим колата.Иначе явно маслото на скоростите и дифа явно няма да пипам.Всичко е ок.

Благодаря много за всички отговори. :) Темата е излишна вече :) :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 03 Окт 2008, 22:21

Смени си филтрите всичките , пресно инфо от днес купувах 115 лева 4те ;) Ремъците смени към 110 лева са оригиналните в Дару
I'm slowly drifting
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook