ЛОШО!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 468
Регистриран на: 9.05.2007

ЛОШО!

Мнение от robert1975 » 20 Дек 2007, 10:14

здр. колеги-вчера си смених термостата-че се умираше от студ-сега добре е вече темперетурата-но след смяната от вчера прави следния номер колата-когато темперетурата стигне до 40-50 градуса започват да играят оборотите известно време после като дозагрее спира-е това вече ми идва в повече-съвет колеги? :( да добавя-колата до сега не е имала проблем с оборотите....да добавя- 318, М40 1992 г.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 20 Дек 2007, 11:08

Стъпково моторче,дебитомер,гуменото гуфре за въздух след въздушния филтър, провери обстойно,ако не излезе я закачи за диагностика.
Едва ли има нещо общо с смяната на термостата,освен ако не е разбутано нещо при смяната му.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 20 Дек 2007, 11:44

vld написа:...Едва ли има нещо общо с смяната на термостата,освен ако не е разбутано нещо при смяната му.

Освен ако не караш на газ и изпарителя ти е започнал да измръзва???
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 468
Регистриран на: 9.05.2007

Мнение от robert1975 » 20 Дек 2007, 12:02

не съм на газ.... :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 20 Дек 2007, 12:47

добре бе пич... в другата тема пишеш че загряваш за 2-3км сега... начи проблема ти е за колко, максимум 0,5км, щото трагне ли, загрява бързо... връткай си духалките през това време и не гледай оборотомера... а темата ти е озаглавена смъртоносно :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 468
Регистриран на: 9.05.2007

Мнение от robert1975 » 20 Дек 2007, 13:42

абе пич от 1 до 3-4 км в зависимост от това дали има задръстване или не и дали я ръчкам загрява с новия термостат което си е маи добре ама за оборотите си е яд щото колата си беше добре а кат се разиграят тия ми ти обороти и то при определена темперетура на никои няма да му е кеф и имаики в предвид че това стана след смяната на термостата което може и да е съвпадение и затова е темата-дали е така и какво може да е!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: ЛОШО!

Мнение от ивчо3 » 20 Дек 2007, 13:55

robert1975 написа:здр. колеги-вчера си смених термостата-че се умираше от студ-сега добре е вече темперетурата-но след смяната от вчера прави следния номер колата-когато темперетурата стигне до 40-50 градуса започват да играят оборотите известно време после като дозагрее спира-е това вече ми идва в повече-съвет колеги? :( да добавя-колата до сега не е имала проблем с оборотите....да добавя- 318, М40 1992 г.

Предполагам, че след студен старт оборотите са стабилни. Непостоянните обороти на празен ход се появяват малко след това. Навежда ме на мисълта, че с новия термостат с по-бързото покачване на температурата, горивната смес не се изменя пропорционално, т.е. за по-кратко време обеднява, което евентуално е свързано с датчика за температурата на охлаждащата течност и оттам стъпковото моторче по-рано затваря байпасния канал. Резултатът е: недостатъчно загрял двигател за по-бедна горивна смес, падане на оборотите на празен ход вследствие на това, отчитане на бедна горивна смес от ламбда сондата и автоматично подаване на повече гориво, оборотите се вдигат за момент, след това отново падат, поради затворен байпасен канал. И преди си имал същия проблем, въпреки, че термостата е бил повреден, но не се е усещал осезаемо, защото двигателя много бавно е достигал нормална работна температура и на практика е работил студен, но с раздвижено масло. Стъпковото моторче по-дълго време е отваряло шибъра на байпасния канал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: ЛОШО!

Мнение от ивчо3 » 20 Дек 2007, 14:02

Едва ли причината е в дебитомера, защото, ако беше от него това менене на оборотите на празен ход щеше да е постоянно, независимо колко е загрял двигателя. Имам личен опит с моя стар дебитомер. Непрекъснато менеше оборотите на празен ход и след, като го смених всичко си дойде на мястото. Вярно, че в началото след като смених нещата бяха по-зле и от преди, явно от стария дебитомер ЕКУ-то е отчело грешка, но няма проблем- след десето, или петнайсто стартиране на двигателя всичко се оправи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 468
Регистриран на: 9.05.2007

Мнение от robert1975 » 20 Дек 2007, 14:48

нещо повече за този датчик-къде се намира и как изглежда-маи колега сме на прав път-звучи правдоподобно :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 14.05.2007

Мнение от Ивашкин » 20 Дек 2007, 23:16

Ивчо, много логично е както го обясняваш на колегата. Аз също мисля, че много вероятно да е така, но дали не може да е и от ламбда сондата. И искам да те питам - при запалване - запалва добре и работи добре, но ако леко я форсирам и си вдигна крака от педала на газта оборотите падат много и после се нормализира. Това на какво може да се дължи след като съм сменил моторчето за празния ход, на диагностиката излиза една грешка на ламбдата при 1360 об/мин, но диагностицика ми казва че това не влияе на това разколебаване на оборотите на студен двигател, а всичко друго на диагностиката излиза че е ОК. Можеш ли да дадеш някакъв съвет.
На колегата му препоръчвам направо да отиде на диагностика - нищо чудно и ламбдата му да не е наред и като открие проблема нека пише.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 549
Регистриран на: 19.07.2002
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж

Мнение от RAFF » 20 Дек 2007, 23:27

а бе да попитам, кой ти обезвъздуши системата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 549
Регистриран на: 19.07.2002
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж

Мнение от RAFF » 20 Дек 2007, 23:31

а бе да попитам, кой ти обезвъздуши системата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 468
Регистриран на: 9.05.2007

Мнение от robert1975 » 21 Дек 2007, 9:52

има ли нещо общо обезвъздушаването-в сервиза в които смениха термостата.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 21 Дек 2007, 10:23

Ивашкин написа:Ивчо, много логично е както го обясняваш на колегата. Аз също мисля, че много вероятно да е така, но дали не може да е и от ламбда сондата. И искам да те питам - при запалване - запалва добре и работи добре, но ако леко я форсирам и си вдигна крака от педала на газта оборотите падат много и после се нормализира. Това на какво може да се дължи след като съм сменил моторчето за празния ход, на диагностиката излиза една грешка на ламбдата при 1360 об/мин, но диагностицика ми казва че това не влияе на това разколебаване на оборотите на студен двигател, а всичко друго на диагностиката излиза че е ОК. Можеш ли да дадеш някакъв съвет.
На колегата му препоръчвам направо да отиде на диагностика - нищо чудно и ламбдата му да не е наред и като открие проблема нека пише.

В твоя случай може и да е от ламбда сондата, зависи дали го прави на студен, топъл двигател, или и в двата случая. Хубаво е да се провери състоянието на дюзите, защото, ако са задръстени няма как това да бъде отчетено при диагностиката. Тази грешка на 1360 оборота означава нещо и съвсем не е за подценяване. Вярно, не влияе на празния ход, но ти спомена, че след леко форсиране оборотите падат рязко. Ще се опитам донякъде да си го обясня. Дебитомерът представлява най-обикновен потенциометър с променлив резистор от графит, който е нанесен във вид на дъга, по която се движи палец с 3 контакта, свързан с клапата, която се регулира от постъпващия въздух. От дълга употреба постепенно графита се износва и контактите не отчитат реалното съпротивление, особено в диапазона от обороти, където най-много работи двигателя. Примерно в твоя случай на около 1500-2000 оборота контактите отчитат по-малко, или по-голямо съпротивление от реалното. Импулсът от дебитомера не задава правилна информация колко бензин да се впръска през дюзите, да речем по-малко от необходимото. В този момент при пускане на педала на газта оборотите падат рязко, ламбда сондата веднага отчита бедна горивна смес и ЕКУ-то ги възстановява. Все пак една диагностика може да покаже нещо. Другото са само предположения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 468
Регистриран на: 9.05.2007

Мнение от robert1975 » 22 Дек 2007, 11:39

колеги мъката ми продължава-след смяната на термостата-сега не само при определена темперетура играят оборотите но и някои път отиват оборотите на 2000 и си стоят там-трябва да подам газ и тогава падат :(

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook