СЧУПЕН КОЛЯНОВ ВАЛ?!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
СЧУПЕН КОЛЯНОВ ВАЛ?!
Надали ще успея да намеря отоговор на моя въпрос, но все пак ще бъда благодарен на всеки, който даде обосновано мнение. Значи:
Става дума за Е36 318ТДС, един хубав ден в София ме застигна проливен дъжд и двигателя взе че глътна малко вода. Прибрах се с колата от сф - около 100км на собствен ход. Последва ремонт - смяна на две биели, биелни лагери и естествено шлайфане на коляновия вал. След навъртяни 2, 000км след ремонта за съжаление извън страната, двигателя изтропа. След като я прибрах в БГ и разглобиха двигателя се оказа, че причината е счупен колянов вал. От тогава се чудя дали при ремонта след водния удар, майсторите са пропуснали да забележат дефект във вала. Просто ей така от вътрешно натоварване да се счупи? Все повече си мисля, че става въпрос за човешка немърливост от колкото механична повреда...

Става дума за Е36 318ТДС, един хубав ден в София ме застигна проливен дъжд и двигателя взе че глътна малко вода. Прибрах се с колата от сф - около 100км на собствен ход. Последва ремонт - смяна на две биели, биелни лагери и естествено шлайфане на коляновия вал. След навъртяни 2, 000км след ремонта за съжаление извън страната, двигателя изтропа. След като я прибрах в БГ и разглобиха двигателя се оказа, че причината е счупен колянов вал. От тогава се чудя дали при ремонта след водния удар, майсторите са пропуснали да забележат дефект във вала. Просто ей така от вътрешно натоварване да се счупи? Все повече си мисля, че става въпрос за човешка немърливост от колкото механична повреда...





There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
...
Съжалявам за инцидента. Ами може и човешка немърливост може и да му е дошло времето, но един съвет от мен и останалите в форума /аз ги слушам те знаят
/ върви само при разбирачи а не при "майстори" работещи в някое гаражче и не е отварял капак на бмв.

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Shengi за съжаление си е, на никой не полежавам такова нещо... Говоря за това, че не е квартален гараж за ремонт ... все пак вала го караха в София да се шлайфа, което ме навежда на мисълта, че този който го шлайфа трябва да е забелязал деформация от "водния удар"
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Вала е много натоварен детаил,имало е може би пукнатина,която без спец преглед не може да се открие, не мисля че ако е бил крив да са ти го спестили. Трябвало е да се провери за пукнатини , но то човек ако знае какво го чака....
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Коляновият вал (особено при дизелите) е сигурно най-здравото нещо в тая кола. Механична повреда (
) да доведе до СЧУПВАНЕ на вала е направо в сферата на фантастиката. И след като каза за шлайфането преди 2000 км. направо ме навежда на мисълта за немърливост или по-скоро непрофесионализъм от страна на майсторите.
Все пак операции като "шлайфане на вал" , "лепене на глава" , "набиване на риза" се практикуват само по нашите географски ширини и има доста голяма доза риск в тях. Не вярвам немските инженери да са предвидили тези процедури
Кофти тръпка колега , ама потърси по моргите не вярвам такъв вал да е скъп втора ръка



Все пак операции като "шлайфане на вал" , "лепене на глава" , "набиване на риза" се практикуват само по нашите географски ширини и има доста голяма доза риск в тях. Не вярвам немските инженери да са предвидили тези процедури

Кофти тръпка колега , ама потърси по моргите не вярвам такъв вал да е скъп втора ръка

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
kriso85 - За цените на колянов вал по моргите е убийствено дори да попиташ от 600-1000лв стигат. Хилядарката най-често е по София като обявена цена. Минах на варианта с долен блок от друг двигател, т.е. смених с друг вал, биелни лагери, биели и бутала.
Яд ме е, защото за първия ремонт платих близо 1,000лв, а сме говорели за рекламация относно повредата и като стана ясно, че е вала веднага почанаха да се отмятат ... В един момент почнах да им вярвам, че е механичен дефекта, но напоследък си мисля точно за ЧОВЕШКА НЕМЪРЛИВОСТ... затова искам да се допитам до мнението на повече хора да знам как да постъпя.
Ако знаех още в началото, че вала може да е повреден, веднага щях да търся нов и да не се стига до непредвидените разходи и нерви, които изпитах....
Яд ме е, защото за първия ремонт платих близо 1,000лв, а сме говорели за рекламация относно повредата и като стана ясно, че е вала веднага почанаха да се отмятат ... В един момент почнах да им вярвам, че е механичен дефекта, но напоследък си мисля точно за ЧОВЕШКА НЕМЪРЛИВОСТ... затова искам да се допитам до мнението на повече хора да знам как да постъпя.
Ако знаех още в началото, че вала може да е повреден, веднага щях да търся нов и да не се стига до непредвидените разходи и нерви, които изпитах....

There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
...
Само ти казаха, че приемат рекламации или го има писано ? Ако е в писмен вид може да ги заплашиш нещо, но ако са ти казали "Ако има проблем с това което ти правихме по колата ела ще я оправим" ... малко не минава. Дано един път да оправиш бавареца и да нямаш ядове повече:)
...
Колега колянов вал може да се счупи при неправилно шлайфане на шийките,защото в края на всяка шийка се прави едно закръгление,понеже там има концентрация на напрежения,ако не се направи правилно след малко време вала се усуква много леко и след това се чупи.Основните шийки имат направено заводско вдлъвнато закръгление което много трудно може да се прецака защото е "глупако устоичиво" направено ,а на мотовилковите шийки е изпъкнало и там е по вероятно да се прецака защото там триабва да се шлайфа задължително и със добре заточен инструмент с праввилна дъга(да няма ръб).
P.S. Студент двигатели ,ТУ-софия
P.S. Студент двигатели ,ТУ-софия
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
aboykov написа:kriso85 - За цените на колянов вал по моргите е убийствено дори да попиташ от 600-1000лв стигат. Хилядарката най-често е по София като обявена цена. Минах на варианта с долен блок от друг двигател, т.е. смених с друг вал, биелни лагери, биели и бутала.
Яд ме е, защото за първия ремонт платих близо 1,000лв, а сме говорели за рекламация относно повредата и като стана ясно, че е вала веднага почанаха да се отмятат ... В един момент почнах да им вярвам, че е механичен дефекта, но напоследък си мисля точно за ЧОВЕШКА НЕМЪРЛИВОСТ... затова искам да се допитам до мнението на повече хора да знам как да постъпя.
Ако знаех още в началото, че вала може да е повреден, веднага щях да търся нов и да не се стига до непредвидените разходи и нерви, които изпитах....
Когато на мойта ТДС-ка и правих ремонт (счупени бутала и глава) бях намерил блок от 318тдс без глава и картер за 650 лв

Виж главите стигат до 1000 лв. , ама твойта е здрава нали

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Re: ...
Skid написа:Колега колянов вал може да се счупи при неправилно шлайфане на шийките,защото в края на всяка шийка се прави едно закръгление,понеже там има концентрация на напрежения,ако не се направи правилно след малко време вала се усуква много леко и след това се чупи.Основните шийки имат направено заводско вдлъвнато закръгление което много трудно може да се прецака защото е "глупако устоичиво" направено ,а на мотовилковите шийки е изпъкнало и там е по вероятно да се прецака защото там триабва да се шлайфа задължително и със добре заточен инструмент с праввилна дъга(да няма ръб).
P.S. Студент двигатели ,ТУ-софия
Мерси, точно това ме интересуваше!!!
Крисо85 - само вала е проблем, всичко останало си е наред. Тя колата е почти готова. Отказах се да взимам само вал, купих също като теб цял долен блок с вал, биели и бутала..., но цената е доста по-голяма от твоята.
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- Stur6ela
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 3.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 Touring / 318d / 2008
- Мечтае да кара: M3
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани