ГНП цена?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.11.2007

ГНП цена?

Мнение от sbosh » 07 Ное 2007, 15:59

Здравейте!

Преди около 5 месеца си взех 325тдс. Чак сега я закарах на сервиз, защото имам проблем с паленето и оборотите. Както разбрах, след като изчетох доста теми, доста хора имат проблем с това. Когато има в резервоара под 20 литра трудно пали. Оборотите на колата също играят.

От сервиза ми казаха, че имам проблем с ГНП и ме изпратиха към СуперДизел. Даже ми препоръчаха да пускам колата за продажба. Колко струва това ГНП? Никъде не открих в темите. Единственото открих, че горивната помпа струва нова около 300 лв., но тази помпа и ГНП са различни, нали? Нищо не разбирам и се надявам да ми помогнете.

Искам да си направя сметка колко ще ми струва и дали да задържа колата. Хич не искам да си я продавам. :roll:

Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 10.08.2007
Местоположение: София
Пол: Жена

Re: ГНП цена?

Мнение от Жената^на^шефа » 07 Ное 2007, 16:54

sbosh написа:Здравейте!

Преди около 5 месеца си взех 325тдс. Чак сега я закарах на сервиз, защото имам проблем с паленето и оборотите. Както разбрах, след като изчетох доста теми, доста хора имат проблем с това. Когато има в резервоара под 20 литра трудно пали. Оборотите на колата също играят.

От сервиза ми казаха, че имам проблем с ГНП и ме изпратиха към СуперДизел. Даже ми препоръчаха да пускам колата за продажба. Колко струва това ГНП? Никъде не открих в темите. Единственото открих, че горивната помпа струва нова около 300 лв., но тази помпа и ГНП са различни, нали? Нищо не разбирам и се надявам да ми помогнете.

Искам да си направя сметка колко ще ми струва и дали да задържа колата. Хич не искам да си я продавам. :roll:

Благодаря предварително!




:arrow: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 79c85f3e37
Прочети четвъртото мнение :) (може и да си я прочел)

Ето и малко да почетеш щом неразбираш: :) ;)

Горивна система на дизелов двигател – горивонагнетателна помпа

Преназначение, изисквания, видове
1.1. Предназначение на горивната система – дизеловото гориво се изпарява много по-трудно от бензина, поради което за получаването на гориво-въздушна смес с него не може да се използва карбуратор. За да може дизеловото гориво да се смеси добре с въздуха и да образува възможно по-хомогенна смес е необходимо то да се впръсне непосредствено в цилиндъра на много малки капчици с размер под 0,01 мм. Разпръскването на горивото, смесването му с въздуха и неговото самовъзпламеняване трябва да станат за много кратко време, което налага използването на специална горивна система.


1.2. Изисквания към горивната уредба
Цикловата порция гориво и ъгълът на изпреварване на впръскването да отговарят на работния режим на двигателя.
В цилиндрите на многоцилиндровите двигатели да се впръскват еднакви циклови порции гориво с еднакъв ъгъл на изпреварване на впръскването.
Параметрите на горивния факел и количеството на разпръскваното гориво да осигуряват оптимално смесообразуване и изгаряне.
Характеристиката на впръскване на горивото да осигурява оптимално развитие на процеса горене и мека работа на двигателя.
Горивото да се впръсква при сравнително високо налягане, дори при ниска честота на въртене и малки натоварвания.
Горивната уредба да е проста по конструкция, да е евтина, да има надеждна експлоатация и да е ремонтопригодна.
1.3. Предназначение на горивонагнетателната помпа (ГНП) – създава исканото високо налягане на горивото необходимо за впръскването и равномерното му разпределение в цилиндрите. Това налягане трябва да бъде по-високо от максималното налягане достигано в горивната камера и да съответства на приетата горивна камера и начина на смеообразуване.
1.4. Изисквания към ГНП
- Да регулира цикловата порция гориво според съответния режим на работа на двигателя При това тя трябва да осигури количеството гориво, подавано към всички цилиндри на двигателя, да бъде еднакво.
- Подава нагнетеното и дозирано гориво към отделните цилиндри според реда на работа на двигателя и в момент осигуряващ предписания ъгъл на изпреварване на впръскването, еднакъв за всички цилиндри.
- Осигурява определен закон на подаване на горивото в съответствие с отделните периоди на горивния процес.
- При високооборотните двигатели регулира ъгъла на изпреварване на впръскването според честотата на въртене
1.5. Видове ГНП
Редови ГНП – състоят се от помпени секции, които обслужват отделните цилиндри на двигателя и са поместени в общо тяло, най-често в един ред.
Помпа-впръсквач (помпа-дюза) – всеки впръсквач е конструктивно обединен с помпена секция.
Разпределителни еднобутални – при тях помпената секция подава посредством разпределител гориво за всички или за няколко от цилиндрите на двигателя.
Разпределителни роторни – при тях ролята на помпена секция се изпълнява от две противоположно движещи се бутала, разположени в ротор, разпределящ горивото за отделните цилиндри на двигателя.
2. Устройство:
2.1. Общо устройство на горивна система:
Въздушните филтри и тръбопроводи служат за пречистване на въздуха и доставянето му до цилиндрите на двигателя. Възможно е наличието на турбокомпресор, който да увеличава количеството въздух доставено в цилиндрите.
В горивната система се включват още: резервоар за гориво, горивни филтри (за грубо и фино пречистване), горивопроводи за ниско налягане, горивоподкачваща помпа, ГНП, горивопроводи за високо налягане и горивовпръсквачи.
За отвеждане на изгорелите газове се използват тръбопроводи, шумозаглушители. При наличие на турбокомпресор, той се задвижва от изгорелите газове и се свързва с изпускателния тръбопровод.
2.2. Общо устройство на редова ГНП: състои се от помпени елементи, чиито брой е равен на броя на цилиндрите на двигателя. В долната част на ГНП има вал подобен на разпределителния вал на двигателя. В долния край на буталото на всеки помпен елемент има ролка с повдигач, която контактува с гърбиците. Връщането на повдигача се осигурява чрез пружина. Помпения елемент се състои от бутало и цилиндър, с хлабина помежду им 0,002 мм. По външната повърхност на буталото е изрязан спирален канал. В цилиндъра се намират пълнителен и преливен канал. Над помпения елемент се намира нагнетателния отвор с нагнетателен клапан. За определяне на цикловата порция гориво се използва зъбна рейка, която завърта зацепения с нея зъбен венец. Той от своя страна завърта свързаната с него втулка, а тя – буталото. Има и центробежен регулатор на честотата на въртене.
3. Действие
3.1. Действие на горивна система
– От резервоара дизеловото гориво се засмуква от горивоподкачващата помпа, минава по горивопроводите за ниско налягане и с налягане 0,2 – 0,3 МРа постъпва във филтрите, където се отчиства и от най-дребните механични замърсявания. От филтъра дизеловото гориво постъпва в ГНП, където се дозира на еднакви порции за отделните цилиндри и налягането му се повишава до 15 – 40 МРа, а при някои двигатели до 200 МРа. С това налягане дизеловото гориво попада в горивопроводите за високо налягане, а от там в горивовпръсквачите, разположени в горивните камери на всеки един от цилиндрите на двигателя и го впръскват в тях. Излишното гориво, което е постъпило в ГНП и горивовпръсквачите се връща обратно преди горивоподкачващата помпа.
3.2 Действие на редова ГНП – когато буталото е в долна мъртва точка, пространството над него се изпълва с гориво, идващо през пълнителния канал. Когато гърбицата започне да повдига буталото нагоре, то с външната си повърхност затваря пълнителния канал и се прекратява постъпването на гориво. Започва сгъстяване на горивото, но тъй като всички течности са практически несвиваеми, налягането на горивото се повишава до необходимата стойност 15 – 40 МРа и тогава нагнетателния клапан се отваря и нагнетеното горивото се подава към горивовпсръсквача. Регулирането на цикловата порция гориво се осъществява със спиралния канал, изрязан по външната повърхност на буталото. Когато той срещне преливния канал в цилиндъра налягането на горивото пред буталото намалява, нагнетателния клапан се затваря и подаването на гориво към горивовпръсквачите се прекратява. При завъртане на буталото, чрез рейката, спиралния канал ще срещне преливния в друг и ще се промени момента на подаване на гориво, както и количеството му.
4. Диагностика, техническо обслужване и ремонт
4.1. Диагностика на горивната система и на ГНП

Двигателят не може да се пусне в ход – Възможните причини за това са: ГНП не подкачва гориво, защото в нея има въздух; филтрите са запушени; горивоподкачващата помпа е повредена; помпените елементи, повдигачите или разпределителния вал са износени; нагнетателните клапани на ГНП са неизправни; горивовпръсквачите не работят добре, защото отворите има са частично запушени от нагар, налягането на отваряне не е правилно регулирано, иглата на впръсквача заяжда или пропуска гориво.
Двигателят се пуска в ход, но веднага след това спира – горивните канали на ГНП или горивните филтри са частично запушени; горивоподкачващата помпа не работи; системата не е обезвъздушена; отворът на резервоара, който го свързва с атмосферата, е запушен
Двигателят няма достатъчно мощност – нисък дебит на ГНП от неправилната й центровка към двигателя; запушени горивовпръсквачи
Двигателя чука силно и равномерно, когато горивото се впръсква много рано или с по-високо налягане
Двигателят изпуска черен пушек – центровката на ГНП към двигателя не е добра; налягането на впръскване на горивото е ниско
Двигателя работи неравномерно – горивните филтри са запушени; горивоподкачващата помпа не е изправна; ГНП не подава равномерно гориво към двигателя; горивовпърсквачите не са херметични; системата не е добре обезвъздушена.
4.2 Техническо обслужване на горивната система – техническото обслужване за отделните елементи от системата е следното:
Резервоар за гориво и горивопроводи за ниско налягане – проверяват се за херметичност. При горивопроводите нехерметичността се открива по изтичане на гориво то местата на съединение.
Горивни филтри – източва се утаената вода и механични примеси от филтъра, като се отвива пробката на капака за съдопочистване. При ТО-2 филтрите се разглабят, корпусите се промиват с дизелово гориво, а филтриращите елементи се заменят с нови.
Горивоподкачваща помпа – налягането и производителността й се проверяват на стенд.
ГНП – маслото й се подменя и долива периодично; помпата се проверява на стенд по отношение началото, равномерността и количеството на подаваното гориво в цилиндрите на двигателя. Ако моментът на начало на подаване на горивото от отделните елементи на помпата е нарушен, то в цилиндрите на двигателя горивото ще се подава неравномерно. При ранно подаване на горивото ще се получи чукане в двигателя, а при късно подаване – димно изпускане. По димността на отработените газове се съди за общото състояние на горивната система. По цвета на отработените газове също се съди за състоянието на отделните елементи. При син цвят на газовете е възможно: закъснение на подаване на горивото; некачествено разпръскване от горивовпръсквачите; проникване на масло в горивната камера. При черен дим е възможно: да е запушен въздушния филтър или шумозаглушителя; дюзите да са разхереметизирани; закъснението на подаване на горивото да е много голямо. Изпускане на бял дим от двигателя е възможно при пускането му в студено време, а също и от наличие на вода в горивото
Горивовпръсквачи – при работещ двигател последователно се разхлабват гайките, прикрепващи тръбопроводите за високи налягане към ГНП. По този начин се изключва съответния цилиндър и горивовпръсквача не подава гориво. Той е изправен ако честотата на въртене на двигателя се намалят. Ако те останат непроменени, горивовпръсквача не е изправен. При ТО-2 горивовпръсквачите се проверяват и регулират на стенд. Проверяват се херметичността им, налягането и началото на повдигане на иглата, също така и качеството на разпръскване
4.3 Ремонт на ГНП – основните дефекти на детайлите на ГНП се пукнатини, откъртвания, износване на работните повърхнини, повреждане на резбите. ГНП се измива външно с четка във вана с керосин, след което се разглабя. Разглобените детайли се измиват в миячни устройства или във вани с керосин, след което се обдухват със сгъстен въздух и се подсушават. Помпените елементи и нагнетателните клапани се обезличават, Износените работни повърхнини на клапаните и техните седла се възстановяват чрез притриване. Качеството на притриването се контролира чрез сгъстен въздух под налягане 0,5 – 0,6 МРа в продължение на 15 – 20 секунди, при което не се допуска изтичане на въздух през клапана, потопен в съд с дизелово гориво. Ремонтираната ГНП, заедно с горивоподкачващата се регулират и изпитват на стенд. Регулира се моментът на началото на впръскване на горивото и производителността на всеки помпен елемент на ГНП. Проверява се и действието на центробежния регулатор.


П.С. Дано съм ти помогнала - с това,което ти дадох! :uups:

Успех! :)
Последна промяна Жената^на^шефа на 07 Ное 2007, 17:10, променена общо 2 пъти
...It`s no Angel,Just Powerkata!... ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 30.07.2007
Местоположение: Ямбол/София

Мнение от Franio » 07 Ное 2007, 16:57

При мен проблема е същия.цената на ГНП-то е 1800 евро според това

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.11.2007

Мнение от sbosh » 07 Ное 2007, 18:03

Страхотен си, колега, много благодаря! :)
Почвам да чета.

Ако е до 900 лв съм готов да си запазя колата, много и се радвам. Но тази сума (1800 евро), която Franio написа е вярна, то тогава я продавам без да се замисля. :(

Лошото в случая е, че чувам за тази помпа суми между 500 и 3000 лв, това е наистина голяма разлика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 30.07.2007
Местоположение: Ямбол/София

Мнение от Franio » 07 Ное 2007, 18:11

от 500 до 3000.500 са втората ръка а 3000 са новите.Поне според мен.Увери се,че цялата ти помпа е за сменяне.При мен оборотите играят,но това е от плочката и съм се ориентирал да сменя само нея.Колата ми пали трудно само като е загряла независимо от количеството гориво в резервоара,което ме кара да мисля(по-скоро се надявам), че проблема с паленето е от разтегната верига.В момента проучвам как стоят нещатата с взимането на нова плочка и като разбера нещо ще пиша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 10.08.2007
Местоположение: София
Пол: Жена

Мнение от Жената^на^шефа » 07 Ное 2007, 18:20

sbosh написа:Страхотен си, колега, много благодаря! :)
Почвам да чета.

Ако е до 900 лв съм готов да си запазя колата, много и се радвам. Но тази сума (1800 евро), която Franio написа е вярна, то тогава я продавам без да се замисля. :(

Лошото в случая е, че чувам за тази помпа суми между 500 и 3000 лв, това е наистина голяма разлика.



Колежка :winky:

Наистина проучи цените - понякога тези авточасти втора ръка са добри и издаржат много време - е зависи от автомонтьора,ако брои гаргите докат работи - няма да ти издържи! :mhihi: ;)

Успехчета! :)
...It`s no Angel,Just Powerkata!... ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.11.2007

Мнение от sbosh » 07 Ное 2007, 18:27

Franio написа:от 500 до 3000.500 са втората ръка а 3000 са новите.Поне според мен.Увери се,че цялата ти помпа е за сменяне.При мен оборотите играят,но това е от плочката и съм се ориентирал да сменя само нея.Колата ми пали трудно само като е загряла независимо от количеството гориво в резервоара,което ме кара да мисля(по-скоро се надявам), че проблема с паленето е от разтегната верига.В момента проучвам как стоят нещатата с взимането на нова плочка и като разбера нещо ще пиша.

При мен проблем с паленето има, само когато няма достатъчно гориво в резервоара. Нямам (както забелязах) често срещаните проблеми със студено/топло палене. Бях свикнал да държа около 30-40 л. в резервоара и проблема го нямаше. А и оборотите не ме дразниха толкова много. И сега както си мислех, че колата си е наред, от сервиза ми намекнаха да пускам обява! :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.11.2007

Мнение от sbosh » 07 Ное 2007, 18:29

Жената^на^шефа написа:
sbosh написа:Страхотен си, колега, много благодаря! :)
Почвам да чета.

Ако е до 900 лв съм готов да си запазя колата, много и се радвам. Но тази сума (1800 евро), която Franio написа е вярна, то тогава я продавам без да се замисля. :(

Лошото в случая е, че чувам за тази помпа суми между 500 и 3000 лв, това е наистина голяма разлика.



Колежка :winky:

Наистина проучи цените - понякога тези авточасти втора ръка са добри и издаржат много време - е зависи от автомонтьора,ако брои гаргите докат работи - няма да ти издържи! :mhihi: ;)

Успехчета! :)


Упсс... благодаря, колежке! :uups:

Мисля да взема на старо нещо, тъй като не смятам да я карам повече от 1.5 години. Все пак това си е стара кола и искам да науча повече за колити като цяло и по-специално марката БМВ, а после да вземем нещо по-новичко. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 07 Ное 2007, 18:52

Колега,преди да купуваш помпа отиди до Супер Дизел,тая помпа не си отива за 200к километра,там има и електроника...не вярвай на първия човек с отверка в ръка ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.11.2007

Мнение от sbosh » 07 Ное 2007, 19:08

Благодаря за съвета, определено първо ще посетя СуперДизел. Човекът точно това ми препоръча и не се ангажира с конкретна цена.
Спомена нещо за електрониката на помпата, но аз като не разбирам, само го изслушах как изреди няколко неща, които за пръв път чух. :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 07 Ное 2007, 20:17

А нормално ли е при студен двигател първите няколко секунди след запалването оборотите да не са стабилни? Говоря за сега при тез ниски температури сутрин (а и не само). После стрелката си седи "като нарисувана" :mhihi:
Та нормално ли е?
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 10.08.2007
Местоположение: София
Пол: Жена

Мнение от Жената^на^шефа » 07 Ное 2007, 21:30

///M3-E36 написа:А нормално ли е при студен двигател първите няколко секунди след запалването оборотите да не са стабилни? Говоря за сега при тез ниски температури сутрин (а и не само). После стрелката си седи "като нарисувана" :mhihi:
Та нормално ли е?



:mhihi: Нормално е!
...It`s no Angel,Just Powerkata!... ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 7.12.2006

Мнение от БМВ3 » 07 Ное 2007, 21:31

колега слушай какво ще ти каже един препатил човек с тдс трудното палене топла 100 процента гнп глава или елемент както искаш го наречи моята беше сьщата не пали гасне и така нататьк смениха ми елемента и плочката която се вьрти и натиска елемента тя е сьс гьрбици 6 броя за всеки цилиндьр и сега чак не смея да се похваля колко е готино да ти пали колата стартера не е завьртял а тя вече работи цялата работа е 1000 лева в пловдив нова помпа е 2800 лева но няма смисьл износва се само елемента по бьрзо от 4 цилиндровите коли защото един оборот на оста но гнп то елемента се движи 6 пьти а другите 4 пьти а за 20 то литра в резервоара аз сложих вьзвратен клапан и се оправи но като ми ремонтираха помпата семеринга отпред бил истьрвал и от там смуче вьздух не взимай втора употреба помпа защото не я знаеш каква е по добре си оправи твоята поне слагаш нов елемент и си караш 200000 километра поне така ми казаха майсторите а най сигурната диагностика като загрее колата но до толкова че и нафтата да загрее защото като покараш 30 40 километра нафтата и тя загрява и тогава става по тьнка и елемента не може да я изтласка кьм дюзите и не пали най сигурно е да загрее гасиш оставаш 10 минути да постои и после пробваш не пали зимаш едно шише вода наливаш на главата на гнп то и вьртиш запали ли помпа и аз си мислех стартери вериги и не знам какво студена вода запали ли няма какво да се чудиш те хората затова ги продават като станат на 300000 хиляди дано да сьм ти полезен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 14 Ное 2007, 17:38

БМВ3 написа:колега слушай какво ще ти каже един препатил човек с тдс трудното палене топла 100 процента гнп глава или елемент както искаш го наречи моята беше сьщата не пали гасне и така нататьк смениха ми елемента и плочката която се вьрти и натиска елемента тя е сьс гьрбици 6 броя за всеки цилиндьр и сега чак не смея да се похваля колко е готино да ти пали колата стартера не е завьртял а тя вече работи цялата работа е 1000 лева в пловдив нова помпа е 2800 лева но няма смисьл износва се само елемента по бьрзо от 4 цилиндровите коли защото един оборот на оста но гнп то елемента се движи 6 пьти а другите 4 пьти а за 20 то литра в резервоара аз сложих вьзвратен клапан и се оправи но като ми ремонтираха помпата семеринга отпред бил истьрвал и от там смуче вьздух не взимай втора употреба помпа защото не я знаеш каква е по добре си оправи твоята поне слагаш нов елемент и си караш 200000 километра поне така ми казаха майсторите а най сигурната диагностика като загрее колата но до толкова че и нафтата да загрее защото като покараш 30 40 километра нафтата и тя загрява и тогава става по тьнка и елемента не може да я изтласка кьм дюзите и не пали най сигурно е да загрее гасиш оставаш 10 минути да постои и после пробваш не пали зимаш едно шише вода наливаш на главата на гнп то и вьртиш запали ли помпа и аз си мислех стартери вериги и не знам какво студена вода запали ли няма какво да се чудиш те хората затова ги продават като станат на 300000 хиляди дано да сьм ти полезен


А може просто да е трябвало да се регулира помпата-ъгъл на впръскване и количество гориво и нищо да не се сменя. ;)

Двигателя чука силно и равномерно, когато горивото се впръсква много рано или с по-високо налягане


Точно обратното-двигателя почва да чука и работи твърдо при късно впръскване на горивото.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook