ИЗПОТЯВАНЕ НА СТЪКЛАТА

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 12 Ное 2007, 18:20

Потенето на джамовете е нормален процес... Конденз. И няма нищо общо нито с филтъра на климата, нито въобше с това има или няма климатик. Зазидай дупката, ако колата ти се поти, пак ще се поти.
Кондензът зависи от:
1. Температурата отвън
2. Температурата отвътре
3. Влажността отвън
4. Влажността вътре
Общовалидни съвети никой не може да даде. Поради простата причина, че ще има разлика в запотяването в кола, която се кара в София и в Бургас, в кола, която се кара по 15 минути или по 1 час на ден, както и в кола в която обикновено пътува сам човек или 2ма човека с дете.

Единственото "хардуерно" решение е ако има стъкла с по - добра изолация на температурата, но и те не вярвам да решат проблема напълно.
Другото, по сериозно, е т.нар. "влагоуловители". Не знам дали ги има и за кола.
Що се отнася до обмена с въздуха навън, да, така се изравнява влажността и повече се доблжава температурата, но такъв тип решение би било и да си отвориш прозореца, следва да "разтопи" стъклата за норматив.
Запушен филтър... Случай, който според мен само си представяме.
Както и да е, вероятно ми схванахте идеята. Това, че колата се запотява, а на колегата не се не значи, че колата ви е повредена или има за смяна. Моята например към София не се запотяваше, но на морето се запотява прилично, със същите хора вътре, същото време вън. Не мисля да си сменям новия филтър за това. И съм готов да се закълна, че това няма да го оправи.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 4.03.2007

Мнение от pafaka » 12 Ное 2007, 19:52

Определено не е от филтъра, аз моя го смених наскоро и стъклата пак се запотяват (особено страничните).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Мнение от kiko » 12 Ное 2007, 20:01

ще дишате по малко :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 12 Ное 2007, 20:08

и аз имах същият проблем и си мислех че е от влажният въздух във Варна, обаче се оказа че като изключвам климатроника преди да загася колата, след това като я запаля това запотяване го няма, незнам каква е причината, но е факт :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 12 Ное 2007, 20:40

нали знаете че дори зимата климатик/троника трябва да се включва периодично :)
не съм забелязал да духа студено при мен , но след като връттката е на високи градуси, студеното не би трябвало да тръгва.
но е факт че по бързо ми се изчистват стъклата + включена циркулация за вътре :) само че не знам защо и в ръководството пише че не трябва да се държи дълго включена тази циркулация ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Ное 2007, 21:48

За да не се удошиш :mhihi:
Иначе при мен конкретно като смених филтъра грам конденз не става :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 12 Ное 2007, 22:24

няма лошо :)
просто забелязах че щом влеза в колата, секунди след тръгването бам - моментално става мъгла по стъклата (не винаги, зависи и от други фактори).
сигурно имам лош дъх и се потя ама... чак толкова ли :)
лично аз го отдавам на добрата изолация на купето и външната температура, и като завърти климатроника въздуха , сичко се оправя. и не мисля че филтъра е най решаващ фактор в тая работа.
а да.. и друго - нормално ли е задните странични стъкла най - бавно да се оправят и почти никак обдухват ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 12 Ное 2007, 23:28

По скоро фактор е повишаване на температурата в колата.
А и да, отделяш вода. Особено в студеното. Като изпарения като дишане.

Красива и екстремна
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 14.12.2004
Местоположение: Варна
Пол: Жена
Кара: bmw 328

Мнение от bawarka » 12 Ное 2007, 23:52

пробвай с филтър и после го мисли ;)
ако не, караш с изключена циркулация...и се душиш от газовете на нефто-управляващите :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 13 Ное 2007, 0:02

И аз се съмнявах че не е от филтъра ма като го смених няма ядове след това.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 30.01.2007
Пол: Мъж

Мнение от goldy » 13 Ное 2007, 18:02

Със смяна на филтрите за въздуха към купето се решава проблема. Зимата проверявайте за сняг или листа върху решетката между чистачките под капака /на компакта са под тази решетка филтрите/.
Иначе - да, краткото включване на климата изсушава много бързо.
Някой ми беше споделил за теч в радиатора за парното му... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 13 Ное 2007, 19:00

баси темата и изказванията... много ясно че след като е влажно навън, ще ти запоти стъклата защото ще ти издуха първо влагата която се е насъбрала, направо в купето.

и много ясно, че дори и зимата най-бързото и ефикасно решение е климатика - 'снежинката' - и отникъде не духа по-студено, дзвера изговори 20 тона глупости :)

след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.

а примерно на як дъжд аз лично винаги карам на климатик, се това зима лято - иначе няма как да не почне да ти поти навсякъде.
това надявам се обобщава темата достатъчно без излишни коментари покрай опит от други марки коли или теоретични и то грешни разсъждения...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 13 Ное 2007, 19:05

t0sh написа:
след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.



Ае не е точно така... възможността да се изпотят отново е много голяма, особено ако ти е запушен филтъра на климата и въздушният поток е слаб... изпитал съм го директно... климата може да помогне за по-бързото изсушаване, но после трябва да си духа много прилично и топло в купето, че да поддържа прозорците сравнително сухи... иначе ако си с по-запушен филтър само на клима ше трябва да караш... аз сега не ми се е налагало да пускам климата - само трябва да позагрее колата и готово :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 13 Ное 2007, 19:16

t0sh написа:баси темата и изказванията... много ясно че след като е влажно навън, ще ти запоти стъклата защото ще ти издуха първо влагата която се е насъбрала, направо в купето.

и много ясно, че дори и зимата най-бързото и ефикасно решение е климатика - 'снежинката' - и отникъде не духа по-студено, дзвера изговори 20 тона глупости :)

след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.

а примерно на як дъжд аз лично винаги карам на климатик, се това зима лято - иначе няма как да не почне да ти поти навсякъде.
това надявам се обобщава темата достатъчно без излишни коментари покрай опит от други марки коли или теоретични и то грешни разсъждения...

Едно въпросче може ли...
Какво точно по - умно и по - вярно каза, освен че преповтори моите разсъждения и че твоята "снежинка" май се намира на врътка на климатик а аз(а и в темата се) говоря за бутончето на дигиталния климатроник, което въобще не е задължително за размразяване на стъклата?
Практик....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 13 Ное 2007, 21:06

Добре бе,така и не разбрах какво против имате спея против изпотяване.От както го ползвам немам никакви грижи.
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook