ИЗПОТЯВАНЕ НА СТЪКЛАТА
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Потенето на джамовете е нормален процес... Конденз. И няма нищо общо нито с филтъра на климата, нито въобше с това има или няма климатик. Зазидай дупката, ако колата ти се поти, пак ще се поти.
Кондензът зависи от:
1. Температурата отвън
2. Температурата отвътре
3. Влажността отвън
4. Влажността вътре
Общовалидни съвети никой не може да даде. Поради простата причина, че ще има разлика в запотяването в кола, която се кара в София и в Бургас, в кола, която се кара по 15 минути или по 1 час на ден, както и в кола в която обикновено пътува сам човек или 2ма човека с дете.
Единственото "хардуерно" решение е ако има стъкла с по - добра изолация на температурата, но и те не вярвам да решат проблема напълно.
Другото, по сериозно, е т.нар. "влагоуловители". Не знам дали ги има и за кола.
Що се отнася до обмена с въздуха навън, да, така се изравнява влажността и повече се доблжава температурата, но такъв тип решение би било и да си отвориш прозореца, следва да "разтопи" стъклата за норматив.
Запушен филтър... Случай, който според мен само си представяме.
Както и да е, вероятно ми схванахте идеята. Това, че колата се запотява, а на колегата не се не значи, че колата ви е повредена или има за смяна. Моята например към София не се запотяваше, но на морето се запотява прилично, със същите хора вътре, същото време вън. Не мисля да си сменям новия филтър за това. И съм готов да се закълна, че това няма да го оправи.
Кондензът зависи от:
1. Температурата отвън
2. Температурата отвътре
3. Влажността отвън
4. Влажността вътре
Общовалидни съвети никой не може да даде. Поради простата причина, че ще има разлика в запотяването в кола, която се кара в София и в Бургас, в кола, която се кара по 15 минути или по 1 час на ден, както и в кола в която обикновено пътува сам човек или 2ма човека с дете.
Единственото "хардуерно" решение е ако има стъкла с по - добра изолация на температурата, но и те не вярвам да решат проблема напълно.
Другото, по сериозно, е т.нар. "влагоуловители". Не знам дали ги има и за кола.
Що се отнася до обмена с въздуха навън, да, така се изравнява влажността и повече се доблжава температурата, но такъв тип решение би било и да си отвориш прозореца, следва да "разтопи" стъклата за норматив.
Запушен филтър... Случай, който според мен само си представяме.
Както и да е, вероятно ми схванахте идеята. Това, че колата се запотява, а на колегата не се не значи, че колата ви е повредена или има за смяна. Моята например към София не се запотяваше, но на морето се запотява прилично, със същите хора вътре, същото време вън. Не мисля да си сменям новия филтър за това. И съм готов да се закълна, че това няма да го оправи.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
и аз имах същият проблем и си мислех че е от влажният въздух във Варна, обаче се оказа че като изключвам климатроника преди да загася колата, след това като я запаля това запотяване го няма, незнам каква е причината, но е факт 

нали знаете че дори зимата климатик/троника трябва да се включва периодично
не съм забелязал да духа студено при мен , но след като връттката е на високи градуси, студеното не би трябвало да тръгва.
но е факт че по бързо ми се изчистват стъклата + включена циркулация за вътре
само че не знам защо и в ръководството пише че не трябва да се държи дълго включена тази циркулация ?

не съм забелязал да духа студено при мен , но след като връттката е на високи градуси, студеното не би трябвало да тръгва.
но е факт че по бързо ми се изчистват стъклата + включена циркулация за вътре


- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
няма лошо
просто забелязах че щом влеза в колата, секунди след тръгването бам - моментално става мъгла по стъклата (не винаги, зависи и от други фактори).
сигурно имам лош дъх и се потя ама... чак толкова ли
лично аз го отдавам на добрата изолация на купето и външната температура, и като завърти климатроника въздуха , сичко се оправя. и не мисля че филтъра е най решаващ фактор в тая работа.
а да.. и друго - нормално ли е задните странични стъкла най - бавно да се оправят и почти никак обдухват ?

просто забелязах че щом влеза в колата, секунди след тръгването бам - моментално става мъгла по стъклата (не винаги, зависи и от други фактори).
сигурно имам лош дъх и се потя ама... чак толкова ли

лично аз го отдавам на добрата изолация на купето и външната температура, и като завърти климатроника въздуха , сичко се оправя. и не мисля че филтъра е най решаващ фактор в тая работа.
а да.. и друго - нормално ли е задните странични стъкла най - бавно да се оправят и почти никак обдухват ?

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
По скоро фактор е повишаване на температурата в колата.
А и да, отделяш вода. Особено в студеното. Като изпарения като дишане.
А и да, отделяш вода. Особено в студеното. Като изпарения като дишане.
- bawarka
- Красива и екстремна
-
- Мнения: 486
- Регистриран на: 14.12.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Жена
- Кара: bmw 328
пробвай с филтър и после го мисли
ако не, караш с изключена циркулация...и се душиш от газовете на нефто-управляващите

ако не, караш с изключена циркулация...и се душиш от газовете на нефто-управляващите

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Със смяна на филтрите за въздуха към купето се решава проблема. Зимата проверявайте за сняг или листа върху решетката между чистачките под капака /на компакта са под тази решетка филтрите/.
Иначе - да, краткото включване на климата изсушава много бързо.
Някой ми беше споделил за теч в радиатора за парното му...
Иначе - да, краткото включване на климата изсушава много бързо.
Някой ми беше споделил за теч в радиатора за парното му...

- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
баси темата и изказванията... много ясно че след като е влажно навън, ще ти запоти стъклата защото ще ти издуха първо влагата която се е насъбрала, направо в купето.
и много ясно, че дори и зимата най-бързото и ефикасно решение е климатика - 'снежинката' - и отникъде не духа по-студено, дзвера изговори 20 тона глупости
след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.
а примерно на як дъжд аз лично винаги карам на климатик, се това зима лято - иначе няма как да не почне да ти поти навсякъде.
това надявам се обобщава темата достатъчно без излишни коментари покрай опит от други марки коли или теоретични и то грешни разсъждения...
и много ясно, че дори и зимата най-бързото и ефикасно решение е климатика - 'снежинката' - и отникъде не духа по-студено, дзвера изговори 20 тона глупости

след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.
а примерно на як дъжд аз лично винаги карам на климатик, се това зима лято - иначе няма как да не почне да ти поти навсякъде.
това надявам се обобщава темата достатъчно без излишни коментари покрай опит от други марки коли или теоретични и то грешни разсъждения...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
t0sh написа:
след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.
Ае не е точно така... възможността да се изпотят отново е много голяма, особено ако ти е запушен филтъра на климата и въздушният поток е слаб... изпитал съм го директно... климата може да помогне за по-бързото изсушаване, но после трябва да си духа много прилично и топло в купето, че да поддържа прозорците сравнително сухи... иначе ако си с по-запушен филтър само на клима ше трябва да караш... аз сега не ми се е налагало да пускам климата - само трябва да позагрее колата и готово

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
t0sh написа:баси темата и изказванията... много ясно че след като е влажно навън, ще ти запоти стъклата защото ще ти издуха първо влагата която се е насъбрала, направо в купето.
и много ясно, че дори и зимата най-бързото и ефикасно решение е климатика - 'снежинката' - и отникъде не духа по-студено, дзвера изговори 20 тона глупости
след като ти дръпне парата, махаш климатика и си готов.
а примерно на як дъжд аз лично винаги карам на климатик, се това зима лято - иначе няма как да не почне да ти поти навсякъде.
това надявам се обобщава темата достатъчно без излишни коментари покрай опит от други марки коли или теоретични и то грешни разсъждения...
Едно въпросче може ли...
Какво точно по - умно и по - вярно каза, освен че преповтори моите разсъждения и че твоята "снежинка" май се намира на врътка на климатик а аз(а и в темата се) говоря за бутончето на дигиталния климатроник, което въобще не е задължително за размразяване на стъклата?
Практик....
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани