Препръцква и гасне на студено
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- grayscale
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i touring '96
Препръцква и гасне на студено
Проблемът е следния:
При студено време,кажи го под 20 градуса,
и студен мотор при палене колата тръгва да си губи оборотите. Форсира си се леко сама и що годе в 50% от случаите не се гаси... обаче някога ги изтърва под 500,почва да тресе и умира. Ако подам след палене леко газ за около минута и после отпусна всичко си е 6. Ако тръгна веднага пак изчезва проблема. Не вярвам да е стъпков мотор щото го прави само на студено.Не мени обороти на място и т.н... Инак стрелката на температурата влезе ли в синьото всичко се нормализира.... Не е голям проблем ама миналата зима беше мека, та и така го изкарахме,знам ли таз кво ше стане ... На диагностика не показва нищо. Скоро я водих,че ми светеше AirBag-a (,та се оказа прекъснал лентов кабел във волана) обаче друга грешка- йок! На мен ми се въртеше няква мисъл че няма налягане при бензина при студен старт, но знам ли ... Някой ако има идеи ш'съм благодарен!
А ако и някой има стар волан (4 лъча с цветната емблема,ако има значение) дето се чуди на кой да му продаде кабела хептен ше съм му благодарен, ако пише едно ЛС
Колата е 318i м43 1997 touring
Живи и здрави
При студено време,кажи го под 20 градуса,

А ако и някой има стар волан (4 лъча с цветната емблема,ако има значение) дето се чуди на кой да му продаде кабела хептен ше съм му благодарен, ако пише едно ЛС

Колата е 318i м43 1997 touring
Живи и здрави

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
На мен въпреки всичко ми звучи като за стъпков мотор, нали неговата работа е при намаляне на оборотите да отвори и да пусне малко въздух. Ако двигателя вече е загрял, му трябва съвсем малко сечение на отвора да поддържа оборотите, ама при студен трябва да отвори повече. Ако е замърсено и клапата не се плъзга до края, може тва да ти е проблема.

- grayscale
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i touring '96
Аха..ми освен от него да се почне. Ще видим дали мога да намеря някой разбирач,де ги чисти... абе въпреки всичко тоя мАтор не ли вързан към комютъра за диагностика.Щото грешки не открива. Няма ли барем някой дебитомер там натикан за въздуха. Той вече требе да е вързан с комп-а със сигурност ?!? 

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Митко Ганчев написа:На мен въпреки всичко ми звучи като за стъпков мотор, нали неговата работа е при намаляне на оборотите да отвори и да пусне малко въздух. Ако двигателя вече е загрял, му трябва съвсем малко сечение на отвора да поддържа оборотите, ама при студен трябва да отвори повече. Ако е замърсено и клапата не се плъзга до края, може тва да ти е проблема.
Принципът на действие на стъпковия мотор е да отвори байпасния канал /заобикалящ дроселната /ните/ клапа/и/, когато двигателя е в процес на загряване. По този начин въздуха, който минава през дебитомера е повече и респективно отваря повече клапата, която със електрически импулси задава информация към компютъра за повече впръскване на гориво през дюзите. Когато двигателя загрее до необходимата температура, отвора в стъпковото моторче се затваря, защото на двигателя не му е нужна повече обогатена горивна смес. Обикновено проблема на студения старт е в блокиране на шибъра в моторчето, или от биметалтната пружина. Нормално е след дълга експлоатация да намалее еластичността на биметалната пластина.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Има и други 2 причини, които затрудняват студиния старт на двигателя: Първата- замърсени контакти на релето, което включва и изключва режима на двигателя- празен ход и режим на подаване на газ. Когато релето не включи режим на празен ход, двигателя работи с променливи обороти, които може да паднат под 500 об., и след това да се вдигнат произволно. Другата причина е в датчиците на оборотите на коляновия вал и /или/ на разпределителния вал. Когато има скъсан кабел, двигателя автоматично преминава в режим на аварийно стартиране и работа при натоварване.
- grayscale
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i touring '96
хопа! Стана работата. Имаше 2 зора ама като един лаик ше ги обесня просто:
:
1. изгоряло/остаряло гумено уплътнение на дроселовата клапа ( за съжаление вулканизирано)
2. окъсяване от влага на някаква си букса под колата в която напрежението било 1 волт
(аз така и не разбрах коя е и кво прави там. От едната страна отива в ламбда сонда,ама до къде стигат тия кабели...)
Ей така ми го обясниха в сервиза и аз така го препредавам.
Ама важното е че проблема е отранен и то само с ремонт, без нови чарколяци респ. доста тънко.

1. изгоряло/остаряло гумено уплътнение на дроселовата клапа ( за съжаление вулканизирано)
2. окъсяване от влага на някаква си букса под колата в която напрежението било 1 волт

Ей така ми го обясниха в сервиза и аз така го препредавам.

Ама важното е че проблема е отранен и то само с ремонт, без нови чарколяци респ. доста тънко.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
grayscale написа:хопа! Стана работата. Имаше 2 зора ама като един лаик ше ги обесня просто::
1. изгоряло/остаряло гумено уплътнение на дроселовата клапа ( за съжаление вулканизирано)
2. окъсяване от влага на някаква си букса под колата в която напрежението било 1 волт(аз така и не разбрах коя е и кво прави там. От едната страна отива в ламбда сонда,ама до къде стигат тия кабели...)
Ей така ми го обясниха в сервиза и аз така го препредавам.![]()
Ама важното е че проблема е отранен и то само с ремонт, без нови чарколяци респ. доста тънко.
Я кажи за клапата, не затваряла плътно ли ,що ли...

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- grayscale
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i touring '96
Le Transporteur баш го каза!
Все едно я нямаше таз ми ти клапа. Пича успя да го ремонтира като е съборил старата гума и го е разпилил да направи канал. След това е надянал семеринг и го е лепнал със силикон. Повече инфо нямам.
Абе доволен останах от мастера... дори и кабела на AirBag-a успя да ремонтира
Все едно я нямаше таз ми ти клапа. Пича успя да го ремонтира като е съборил старата гума и го е разпилил да направи канал. След това е надянал семеринг и го е лепнал със силикон. Повече инфо нямам.

Абе доволен останах от мастера... дори и кабела на AirBag-a успя да ремонтира

- roshav
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 23.09.2007
- Местоположение: отпред, вляво
- Пол: Мъж
- Кара: тийнейджърка с M42B18 под полата...
- Мечтае да кара: Е92 М3
- Детайли за колата: Montrealblau Metallic E36 Coupe СА6577КС
брат, я кажи каде си отишъл да ти оправят бумера, че и аз имам същия проблем...мойта кола като иа взех не беше карана сигурно повече от година и половина има нужда от сериозна профилактика... макар че след като изгорих 3 резервоара супер100 с добавки разни на ръчка на макс сега е доста по-добре(май се по-продухаха ланата от мотора)... но проблема с паленето на студено си е все още на лице, така че ще съм ти благодарен.... 

Колата трябва да е немска,
Жената - блондинка,
Ракията - силна, а виното - червено.
Телефонът може и да е Nokia...

Жената - блондинка,
Ракията - силна, а виното - червено.
Телефонът може и да е Nokia...

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани