325TDS - доста проблеми и някои решения

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2007

325TDS - доста проблеми и някои решения

Мнение от TDSKO » 26 Юли 2007, 0:03

Здравейте форумци,

в тази тема ще пиша за моята кола предимно :). ще задавам въпроси и давам знанията, които съм натрупал. ще се радвам да помагате :)

И така...

Колата принципно върви, но на няколко пъти щях да погубя мотора.
Тая тема ще започна с последният:

Тия дни когато бяха големите жеги се прибирах от морето. Тръгнахме към 15:30. Преди това прегледах масло, вода, едно друго. Понеже бях доливал на няколко пъти само вода този път сложих по-концентрирана смес антифриз. Дали от жегата дали от това, че антифриза се разширява повече(и съответно част от течността е била изхвърлена) не бяха минали и 50км когато колата загря и то много сериозно. По принцип наглеждам температурата постоянно на дълъг път, но този път
за няколко минути мъчейки се да изпреваря един автобус не я гледах. И в това време се случи. Когато се опитах да дам газ и да го мина забелязах, че двигателят не реагира се едно че колата върви по инерция, изключих от скорост, дадох газ - усетих, включих пак - се едно че не натискам. Всичко това стана за секунди и поглеждайки към уреда видях, че е в червената зона и мига лампата. отбих и спрях. след известо време успях да отворя капачката и долях(топла) вода около 2 литра(имах си в една туба). след това се прибрах в софия(още около 350км) без никакъв проблем никакво греене и т.н. Много ме достраша, че главата ще се е пукнала, но засега не мога да мисля основателно, че това е така. Сутрин като ходя на работя загрява нормално до средата за няколко минути.Чудя се дали онзи момент когато не реагираше на подаване на газ не се дължи на някаква защита от страна на електрониката? и дали това ме е спасило?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 26 Юли 2007, 0:43

виж ся ако не си сменял водна помпа и термостат направи го !!! мене 100 пъти ми повториха ама хуу че не стана по сериозно :mhihi: иначе виж за некви течове че 2 литра не е малко :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 26 Юли 2007, 9:01

Не се коси. Така правят тдс-ките като прегреят. Пазят се да не ги прецакаш. :mhihi: Лошото е, че при тебе се е случило в мнооооого кофти момент. Едно приятелче ей така като тебе се опита да удуши едно Е39 525тдс ама не успя. При него се оказа, че водната помпа (която е с пластмасово витло) е превъртяла и няма кой да му движи водата из мотора и за това прегряваше и си връщаше водата, но той като беше на път не можа да се прибере освен първо на почивки и после с дърпане. При тебе странното е, че после не е правила проблеми, но все пак, както е посочил колегата не е никак лошо да си смениш водната помпа, термостата и да си прегледаш виското, както и ел. перката, която е преди радиаторите, дали работи при включен климатик. Успех и да пишеш какво става. ;)
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2007

Одисея с маслото

Мнение от TDSKO » 26 Юли 2007, 21:31

Ами засега(докато се прибера да я закарам на сервиз) не загрява из София така че ми е спокойно до някъде. Но изпитанията, на които съм я подлагал(неволно) не спират до тук. Ето какво се случи няколко дни преди това прегряване:

Значи тъкмо отидох на въпросното море. След пътуването на другия ден попрегледах как е минало и всичко изглеждаше нормално. С това изключение, че изпод радиатора за охлаждане на маслото имаше една две капки масло. Викам си ще се гледаме скоро засега няма страшно. Но качвам се аз на някъде и след 10-15мин спирам на един магазин. На тръгване един човечец и ръкомаха нещо да погледна...като видях - локва с масло станала за няколко минути престой. спрях аз ведната викам стана белята. издърпахме я до сервиз. оказа се че гумичките които уплътняват тръбите които влизат в радиатора хич ги няма и от там е текло.източихме още 1-2литра !!! начи изтекли са поне 4. не успя да блокира мотора(а не помня да видях и лампата на маслото да свети- късмет изкарах :) ). та отивам аз в представителството на бмв...нямат гумички, викат 4 дни докато поръчаме и дойдат :shock: ?!? но човечеца каза ако мога да намеря някакви маслоустойчиви ще станат.така и направих, намерих от шкода и ги сложихме. понеже радиатора беже малко нестабилен според мен заварихме му и поставка към която да се захване да не мърда. От тогава няма проблем, но все пак нещо остана като белег. като паля сутрин(а и когато и да е) стига да не е била карана колата скоро, лампата за маслото гасне по-късно(секунда две повече от колкото беше преди). не знам всъщност доколко не се въобразявам това(може и да е от това че е по топло и маслото е по-рядко) но нещо ме гризе...абе все на косъм...


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: 325TDS - доста проблеми и някои решения

Мнение от ivan. » 22 Авг 2007, 16:37

TDSKO написа:Здравейте форумци,

в тази тема ще пиша за моята кола предимно :). ще задавам въпроси и давам знанията, които съм натрупал. ще се радвам да помагате :)

И така...

Колата принципно върви, но на няколко пъти щях да погубя мотора.
Тая тема ще започна с последният:

Тия дни когато бяха големите жеги се прибирах от морето. Тръгнахме към 15:30. Преди това прегледах масло, вода, едно друго. Понеже бях доливал на няколко пъти само вода този път сложих по-концентрирана смес антифриз. Дали от жегата дали от това, че антифриза се разширява повече(и съответно част от течността е била изхвърлена) не бяха минали и 50км когато колата загря и то много сериозно. По принцип наглеждам температурата постоянно на дълъг път, но този път
за няколко минути мъчейки се да изпреваря един автобус не я гледах. И в това време се случи. Когато се опитах да дам газ и да го мина забелязах, че двигателят не реагира се едно че колата върви по инерция, изключих от скорост, дадох газ - усетих, включих пак - се едно че не натискам. Всичко това стана за секунди и поглеждайки към уреда видях, че е в червената зона и мига лампата. отбих и спрях. след известо време успях да отворя капачката и долях(топла) вода около 2 литра(имах си в една туба). след това се прибрах в софия(още около 350км) без никакъв проблем никакво греене и т.н. Много ме достраша, че главата ще се е пукнала, но засега не мога да мисля основателно, че това е така. Сутрин като ходя на работя загрява нормално до средата за няколко минути.Чудя се дали онзи момент когато не реагираше на подаване на газ не се дължи на някаква защита от страна на електрониката? и дали това ме е спасило?
имал си ваздух в с-мата или ти трагва темостата.заштита имат някои са на режим на тихи,други сами гаснат

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2007

TURBO

Мнение от TDSKO » 12 Сеп 2007, 23:52

Здравейте отново :),

откакто писах, до сега върви уж ;) ама нещо напоследък си внушавам, че не е така мощна като преди. В смисъл на втора усещах турбото някъде на 2200, а сега ми се струва, че това дърпане го няма. Не мога да кажа, че чувам звуци или нещо подобно, но се чудя мога ли да разбера(освен в сервиз) работи ли това нещо? Съмненията ми се подсилват от това, че колата се форсира така доста, а не се наема толкоз бързо.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 13 Сеп 2007, 0:36

Човек, трябва да ми кажеш какви са тия гумички, които си сменил. За кой маслен радиатор става дума? Този, който се намира точно зад кутията на масления филтър ли?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2007

Мнение от TDSKO » 13 Сеп 2007, 19:32

err0r написа:Човек, трябва да ми кажеш какви са тия гумички, които си сменил. За кой маслен радиатор става дума? Този, който се намира точно зад кутията на масления филтър ли?



ами всъщност е точно под водният, най-отпред и най-отдолу на колата се пада. Гумичките са точно на мястото където се свързва тялото с две тръбички. Провери дали е омаслено наоколо и ако да тогава по-добре да ги смениш, че не се знае докога ще удържат(там има налягане малко или много).

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook