Инженерен проблем с дифа....

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

Инженерен проблем с дифа....

Мнение от emiche » 23 Юни 2007, 10:40

Леле колеги,ако и вие не можете да ми помогнете просто не знам какво ще правя! Налага ми се да сменявам аз семеринги на дифа на моята кола, която не е шпер! ОБАЧЕ, :shock: ,маъстора ми казва - "Немаш ядове братчед,тия двата от към полуоските ти ги правя веднага,но другия,третия,от към карето на кардана не се наемам да ти го сменя,за6тото не знам после неква гайка там с колко килограма налягане трябва да се затегне,и ми вика намери ми литература за този проблеми шети го сменя, но знай че ако не се натегне достатъчно ще счупи зъб,ако го претегнеш ще извият лагерите, и аз седя и... :shock:
Та колеги миля ви се даите да намериме някаква литература за това приключение,пък мойе и на друг да потрябва :help: колата е '92,Е36,М50 без шпер

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 23 Юни 2007, 10:48

бах аз тоя маистор !
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 1.06.2006
Местоположение: sofiata

Мнение от pepy_81 » 23 Юни 2007, 10:57

толкова е майстор :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
що не му покажеш как и той ще го повтори :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 23 Юни 2007, 16:14

Защо веднага си помислихте ,че бяга от отговорност,може и да е прав човека,динанометричен ключ може и да има,но ако не знае усилието 8) .Свикнали сте на майстори ланкаджии,"ооо готово бе ,ей ся го опрайхме",прас-прас с ключа и готово :!: Виждал съм даже "майстори" самите те са динамометрични ключове,затягат глава и отчитат усилието чрез тялото си,е_ах аз тоя натрупан опит :mhihi:
Колега става дума за гайка номер 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=10 ,възможно е да има някакъв определен натяг...
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

!

Мнение от павката » 23 Юни 2007, 23:07

тва на бмв-то дифа е чудо на техниката...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 24 Юни 2007, 0:35

Вие го оплюхте, но майстора си е прав. Входящия вал на главното предаване лагерува на два конусни лагера и е необходимо да се монтират с определена стегнатост. Това се постига, чрез една дистанционна втулка между тях която при затягането се деформира. Обаче ако не се заменят лагерите може да се използва старата втулка. Трябва само да се бележи положението на гайката спрямо вала, и да се затяга при сглобяването, до постигнане на предписаният момент или докато белезите съвпаднат пак (близо до предписания момент но по-малък). Предписания момент го дават съответно: 175Nm за модела с по 4 болта на страничните капаци или 185Nm за модела с по 6 болта.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

БРАВО

Мнение от emiche » 24 Юни 2007, 3:04

Ма естествено че е прав човека,то е най-лесно да каже - немаш ядове!Просто колата ми е в отлично състояние и искам така да си остане! Затова се допитвам до всички пичове тука

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

Мнение от emiche » 24 Юни 2007, 3:07

martoto написа:Вие го оплюхте, но майстора си е прав. Входящия вал на главното предаване лагерува на два конусни лагера и е необходимо да се монтират с определена стегнатост. Това се постига, чрез една дистанционна втулка между тях която при затягането се деформира. Обаче ако не се заменят лагерите може да се използва старата втулка. Трябва само да се бележи положението на гайката спрямо вала, и да се затяга при сглобяването, до постигнане на предписаният момент или докато белезите съвпаднат пак (близо до предписания момент но по-малък). Предписания момент го дават съответно: 175Nm за модела с по 4 болта на страничните капаци или 185Nm за модела с по 6 болта.


колега,сори,но сигурен лиси за тези данни,защото ако е така смятам даги дам на въпросния маистор и да го правим,щото тече доста. и ако можеш да ми кажеш източника на тази информация ще ти бъда много благодарен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 24 Юни 2007, 23:20

Ми източника е горе в литературата за ремонт и поддръжка.

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=19053
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 25 Юни 2007, 8:54

повечето коментирали надали са сменяли тази семеринга ,що приказвате общи приказки ... семерингата е отвън на дифа ,не се отваря ,дори не се смъква дифа и не се пипат разтояния между пиньон и корона ... подмяната на семерингата е елементарна ,има само една особеност - оригиналната е с мерален пръстен отвън който е залепен за дифа .. това не може да се възтанови в тоя вид ,слага се изцяло гумена( аз сложих от 1.50 лв и така си продадох колата след 40 000 км без да протече )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 25 Юни 2007, 22:57

Семеринга на пиниона може да се свали само след като се развие централната гайка и се извади кухия вал. А с натягането на тази гайка се регулира стегнатостта в лагерите, както съм го написал по-горе. Естествено, че главното предаване не е нужно да се разглоби, но натягането на тази гайка е от голямо значение за правилната работа на лагерите. После защо на половината БМВ-та им вият "диференциалите". Ама добре, че салона е доста изолиран та не се чува много...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 25 Юни 2007, 23:19

на моя му сменях всички лагери с нови щото виеше ,после майстора си го сглоби без никаква литература, нито виеше нито течеше .. твоя майстор може би си е пообъркал професията

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 26 Юни 2007, 9:08

Alexi написа:на моя му сменях всички лагери с нови щото виеше ,после майстора си го сглоби без никаква литература, нито виеше нито течеше .. твоя майстор може би си е пообъркал професията


А дали е ползвал динамометричен ключ и нова дистанционна втулка? Момента на затягане може и да го е знаел на изуст. Ако не е - наистина е по-добре да си продаваш колите след 30-40к км.

"Майстор", който държи да спазва предписаните указания за ремонт и подръжка може да буди само уважение. Само не мога да разбера как изобщо "специалистите", на които не им е необходима техническа литература, успяват да си създадат добро име - вероятно защото по-голямата част от клиентите им нищо не разбират.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 26 Юни 2007, 17:15

martoto написа:
Alexi написа:на моя му сменях всички лагери с нови щото виеше ,после майстора си го сглоби без никаква литература, нито виеше нито течеше .. твоя майстор може би си е пообъркал професията


А дали е ползвал динамометричен ключ и нова дистанционна втулка? Момента на затягане може и да го е знаел на изуст. Ако не е - наистина е по-добре да си продаваш колите след 30-40к км.

"Майстор", който държи да спазва предписаните указания за ремонт и подръжка може да буди само уважение. Само не мога да разбера как изобщо "специалистите", на които не им е необходима техническа литература, успяват да си създадат добро име - вероятно защото по-голямата част от клиентите им нищо не разбират.


Alexi ,за това говорим ;)
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook