Маслото ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: Русе

Мнение от ivanko_rs » 12 Фев 2007, 20:56

Добре,де.
Защо тогава от завода ти го дават ,че маслото трябва да е Лонг лайф?
Хората са преценили,че мотора с такова масло си държи над 15 000км,да не говорим над 20 000км.
А за това какво се внася в БГ,аз примерно имам друго мнение. ;)

П.П.Да си превишиш пробега с 1000 км ,това е нищо,стига маслото на цвят и на допир,да не те кара да се съмняваш колко е читаво вече.

П.П.1.Аз мойта като я взех ,беше на 28 000км с Castrol ТХТ Softec 5w40 и си изглеждаше добре и на допир не беше чак толкова воднисто(друг е въпроса на колко си сменят маслата на запад).На мотора нищо му няма,само го промих че имаше много катрани и сега си е огън ,отново е с 5w40(Mobil Synth S естествено,понеже си го знам че идва от Франция).Смятам да го карам 20 000км и никой не може да ме убеди в обратното.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 12 Фев 2007, 21:08

Ми карай ако искаш и 100 000 км с едно масло то си е твоя работга - колата си е твоя и си е твое право да си я чупиш :mhihi: А това с допира на пръстта и определяне на колко ти е добро все още маслото са си пълни глупости ще ме извиняваш - то така и слънчогледово олио може да се окаже подходящо за твоя двигател.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: Русе

Мнение от ivanko_rs » 12 Фев 2007, 21:35

Е сега ,защо се заяждаш?
Аз си изказвам мнението.Всеки си го сменя на колкото си иска.Това за маслото по пръста ,ти го каза 8)
Те хората ти казват-да се ползва Long-life масло,не за да го сменяш на 10 000км.Естествено най-важен е режима на каране,колко време се кара студен,колко пъти го вкарваш в червения сектор и т.н.
Но да се пренебрегват заводските предписания не е добре.Какво става в случая-наливаш масло каквото трябва,но не го караш колкото трябва,а го сменяш по-рано.То за мотора проблем няма,ама има проблем за джоба на собственика.Една смяна на мене ми излиза с гореспоменатото масло около 180 лв с труда(все пак ми трябват 7л).Е защо трябва да ги давам тия пари два пъти ,вместо един път(при условие че си правиш сметка на пробег,начин на каране и т.н)?А ,ако искаш още по-хубаво масло отиваш на над 230лв.
В крайна сметка ако имате познати маслари,най-добре те да ви го разяснят ,че има много митове и легенди въобще за маслата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 13 Фев 2007, 11:23

Не че не сме я дъвкали 100 пъти тази тема, ама това с лонг лайф маслото важи само за чисто новите автомобили, които се поддържат в оторизиран сервиз. Като тио кажат да караш 28к км с едно масло - караш. И да се прецака нещо, за тяхна сметка е. Обаче като караш кола на 150к+ км, предимно в градски условия, с много студени стартове, ръчки и т.н. първо няма "лонг", а скоро няма и "лайф"... Лампичките на бордкомпютъра отчитат студените стартове и ръчките, но усреднено една лампичка гасне на около 2500 км. (това за Е36). Като светне оранжевата е добре да се сменя, независимо какво е маслото (еех, да имаше една мини-химическа лабораторийка някъде в картера, ама няма). При сериозно ръчкане даже и тези 10-12 000 км. са много. Но за старите ни коли, показанията на бордкомпа определено са максимума за живот на маслото. А ако има възможност, може да се сменя и на 5000 км :winky:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 30.01.2007
Пол: Мъж

Мнение от goldy » 13 Фев 2007, 11:30

...да, тези зелените пет лампи са "oil service", който има връзка само с изминатите километри след последната смяна на масло. Задачата им е да те подсетят за следваща смяна на маслото, когато изгаснат всичките. На таблото има друга важна светлина/червена-отдясно на лампата за зареждането на акумолатора/ свързана с датчик за налягането на маслото в двигателя. Когато си на контакт трябва задължително да свети, а 1-2 sec след запалване на двигателя трябва да изгасне-това показва, че маслената помпа работи с достатъчно масло и налягане.....Въпреки това си проверявай и пръчката/при студен двигател и паркирана на равно място кола/....щото "око да види-ръка да пипне" си е желателно.
Ако често доливаш масло, а нямаш течове по двигателя помисли дали не сипваш много "тънко" масло т.е. с голям вискозитет за изминатите км. на твоята BMW.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 13 Фев 2007, 11:49

иванко_рс -> както ти казах колегите, ако искаш и на 400 000 си сменяй маслото, че даже си сипи такова за самолети защото пише 'за 1/2 милион км' :mhihi:

сериозно, проблема е твой. вярно че с добро масло сигурно ако го сменяш на 20к вместо на 10к км, двигателя ти вместо 300 000 ще издържи още 150 000 км, примерно, и не ти пука защото колата тогава ще си я продал. Но виж ако се окаже че си със 120 000 км повече отколкото си мислиш, и предния собственик я е карал така, вече имаш проблем :)

от друга страна, както казах едва ли ще забогатееш от 200 лева за 10000 км - ако ги нямаш продавай колата според мен.
само за бензин си дал средно около 2000 лева, и какво ако са 2200 вместо 2 на половин година примерно?!?

не виждам смисъл, но всеки кара както си иска - само не раздавай подобни съвети моля ти се, и така има достатъчно лошо име БМВ в България заради разни евтини горублянски кенефи 3в1

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: Русе

Мнение от ivanko_rs » 13 Фев 2007, 21:58

t0sh написа:............................................


Виж какво Тош, за пореден път ти правя забележка да не си парадираш със парите и да не казваш на хората какво да карат и какво ,не.Не си ти тоз дето го решава.

Както казах си давам мнението.

И така господа големи маслени разбирачи.Това ,че съм от месец и нещо член на форума ви позволява да се прайте на големи,а?
Аз за разлика от вас съм карал други коли на съвсем други натоварвания и със съвсем други масла.
Айде като много знаете да ви задам един въпрос : масло Селения Рейсинг 10w60 какъв клас е и на колко км се сменя,а?
Ще ви дам и жокер-маслото е за италиянски резачки.

Я ми обяснете и нещо друго-в нито един каталог не пише ако мотора ти е на еди-колко си км трябва да наливаш еди-кво си и да го сменяш на еди-колко си км.
Така,че в зависимост от условията на работа на мотора е и смяната му(на маслото разбира се,не на мотора).А това за тез лампи на таблото,те са по скоро за залюпените европейци да им показват кога трябва да им влезе колата в сервиза,а не друго.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook