Маслото ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Добре,де.
Защо тогава от завода ти го дават ,че маслото трябва да е Лонг лайф?
Хората са преценили,че мотора с такова масло си държи над 15 000км,да не говорим над 20 000км.
А за това какво се внася в БГ,аз примерно имам друго мнение.
П.П.Да си превишиш пробега с 1000 км ,това е нищо,стига маслото на цвят и на допир,да не те кара да се съмняваш колко е читаво вече.
П.П.1.Аз мойта като я взех ,беше на 28 000км с Castrol ТХТ Softec 5w40 и си изглеждаше добре и на допир не беше чак толкова воднисто(друг е въпроса на колко си сменят маслата на запад).На мотора нищо му няма,само го промих че имаше много катрани и сега си е огън ,отново е с 5w40(Mobil Synth S естествено,понеже си го знам че идва от Франция).Смятам да го карам 20 000км и никой не може да ме убеди в обратното.
Защо тогава от завода ти го дават ,че маслото трябва да е Лонг лайф?
Хората са преценили,че мотора с такова масло си държи над 15 000км,да не говорим над 20 000км.
А за това какво се внася в БГ,аз примерно имам друго мнение.

П.П.Да си превишиш пробега с 1000 км ,това е нищо,стига маслото на цвят и на допир,да не те кара да се съмняваш колко е читаво вече.
П.П.1.Аз мойта като я взех ,беше на 28 000км с Castrol ТХТ Softec 5w40 и си изглеждаше добре и на допир не беше чак толкова воднисто(друг е въпроса на колко си сменят маслата на запад).На мотора нищо му няма,само го промих че имаше много катрани и сега си е огън ,отново е с 5w40(Mobil Synth S естествено,понеже си го знам че идва от Франция).Смятам да го карам 20 000км и никой не може да ме убеди в обратното.
Mobil & ESSO - Ruse district
Lancia Dedra HF Integrale 2.0 16V Турбо - 240+ hp вече
Lancia Dedra HF Integrale 2.0 16V Турбо - 240+ hp вече
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Ми карай ако искаш и 100 000 км с едно масло то си е твоя работга - колата си е твоя и си е твое право да си я чупиш
А това с допира на пръстта и определяне на колко ти е добро все още маслото са си пълни глупости ще ме извиняваш - то така и слънчогледово олио може да се окаже подходящо за твоя двигател.

Е сега ,защо се заяждаш?
Аз си изказвам мнението.Всеки си го сменя на колкото си иска.Това за маслото по пръста ,ти го каза
Те хората ти казват-да се ползва Long-life масло,не за да го сменяш на 10 000км.Естествено най-важен е режима на каране,колко време се кара студен,колко пъти го вкарваш в червения сектор и т.н.
Но да се пренебрегват заводските предписания не е добре.Какво става в случая-наливаш масло каквото трябва,но не го караш колкото трябва,а го сменяш по-рано.То за мотора проблем няма,ама има проблем за джоба на собственика.Една смяна на мене ми излиза с гореспоменатото масло около 180 лв с труда(все пак ми трябват 7л).Е защо трябва да ги давам тия пари два пъти ,вместо един път(при условие че си правиш сметка на пробег,начин на каране и т.н)?А ,ако искаш още по-хубаво масло отиваш на над 230лв.
В крайна сметка ако имате познати маслари,най-добре те да ви го разяснят ,че има много митове и легенди въобще за маслата.
Аз си изказвам мнението.Всеки си го сменя на колкото си иска.Това за маслото по пръста ,ти го каза

Те хората ти казват-да се ползва Long-life масло,не за да го сменяш на 10 000км.Естествено най-важен е режима на каране,колко време се кара студен,колко пъти го вкарваш в червения сектор и т.н.
Но да се пренебрегват заводските предписания не е добре.Какво става в случая-наливаш масло каквото трябва,но не го караш колкото трябва,а го сменяш по-рано.То за мотора проблем няма,ама има проблем за джоба на собственика.Една смяна на мене ми излиза с гореспоменатото масло около 180 лв с труда(все пак ми трябват 7л).Е защо трябва да ги давам тия пари два пъти ,вместо един път(при условие че си правиш сметка на пробег,начин на каране и т.н)?А ,ако искаш още по-хубаво масло отиваш на над 230лв.
В крайна сметка ако имате познати маслари,най-добре те да ви го разяснят ,че има много митове и легенди въобще за маслата.
Mobil & ESSO - Ruse district
Lancia Dedra HF Integrale 2.0 16V Турбо - 240+ hp вече
Lancia Dedra HF Integrale 2.0 16V Турбо - 240+ hp вече
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Не че не сме я дъвкали 100 пъти тази тема, ама това с лонг лайф маслото важи само за чисто новите автомобили, които се поддържат в оторизиран сервиз. Като тио кажат да караш 28к км с едно масло - караш. И да се прецака нещо, за тяхна сметка е. Обаче като караш кола на 150к+ км, предимно в градски условия, с много студени стартове, ръчки и т.н. първо няма "лонг", а скоро няма и "лайф"... Лампичките на бордкомпютъра отчитат студените стартове и ръчките, но усреднено една лампичка гасне на около 2500 км. (това за Е36). Като светне оранжевата е добре да се сменя, независимо какво е маслото (еех, да имаше една мини-химическа лабораторийка някъде в картера, ама няма). При сериозно ръчкане даже и тези 10-12 000 км. са много. Но за старите ни коли, показанията на бордкомпа определено са максимума за живот на маслото. А ако има възможност, може да се сменя и на 5000 км 

Never mistake motion for action...
...да, тези зелените пет лампи са "oil service", който има връзка само с изминатите километри след последната смяна на масло. Задачата им е да те подсетят за следваща смяна на маслото, когато изгаснат всичките. На таблото има друга важна светлина/червена-отдясно на лампата за зареждането на акумолатора/ свързана с датчик за налягането на маслото в двигателя. Когато си на контакт трябва задължително да свети, а 1-2 sec след запалване на двигателя трябва да изгасне-това показва, че маслената помпа работи с достатъчно масло и налягане.....Въпреки това си проверявай и пръчката/при студен двигател и паркирана на равно място кола/....щото "око да види-ръка да пипне" си е желателно.
Ако често доливаш масло, а нямаш течове по двигателя помисли дали не сипваш много "тънко" масло т.е. с голям вискозитет за изминатите км. на твоята BMW.
Ако често доливаш масло, а нямаш течове по двигателя помисли дали не сипваш много "тънко" масло т.е. с голям вискозитет за изминатите км. на твоята BMW.
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
иванко_рс -> както ти казах колегите, ако искаш и на 400 000 си сменяй маслото, че даже си сипи такова за самолети защото пише 'за 1/2 милион км'
сериозно, проблема е твой. вярно че с добро масло сигурно ако го сменяш на 20к вместо на 10к км, двигателя ти вместо 300 000 ще издържи още 150 000 км, примерно, и не ти пука защото колата тогава ще си я продал. Но виж ако се окаже че си със 120 000 км повече отколкото си мислиш, и предния собственик я е карал така, вече имаш проблем
от друга страна, както казах едва ли ще забогатееш от 200 лева за 10000 км - ако ги нямаш продавай колата според мен.
само за бензин си дал средно около 2000 лева, и какво ако са 2200 вместо 2 на половин година примерно?!?
не виждам смисъл, но всеки кара както си иска - само не раздавай подобни съвети моля ти се, и така има достатъчно лошо име БМВ в България заради разни евтини горублянски кенефи 3в1

сериозно, проблема е твой. вярно че с добро масло сигурно ако го сменяш на 20к вместо на 10к км, двигателя ти вместо 300 000 ще издържи още 150 000 км, примерно, и не ти пука защото колата тогава ще си я продал. Но виж ако се окаже че си със 120 000 км повече отколкото си мислиш, и предния собственик я е карал така, вече имаш проблем

от друга страна, както казах едва ли ще забогатееш от 200 лева за 10000 км - ако ги нямаш продавай колата според мен.
само за бензин си дал средно около 2000 лева, и какво ако са 2200 вместо 2 на половин година примерно?!?
не виждам смисъл, но всеки кара както си иска - само не раздавай подобни съвети моля ти се, и така има достатъчно лошо име БМВ в България заради разни евтини горублянски кенефи 3в1
t0sh написа:............................................
Виж какво Тош, за пореден път ти правя забележка да не си парадираш със парите и да не казваш на хората какво да карат и какво ,не.Не си ти тоз дето го решава.
Както казах си давам мнението.
И така господа големи маслени разбирачи.Това ,че съм от месец и нещо член на форума ви позволява да се прайте на големи,а?
Аз за разлика от вас съм карал други коли на съвсем други натоварвания и със съвсем други масла.
Айде като много знаете да ви задам един въпрос : масло Селения Рейсинг 10w60 какъв клас е и на колко км се сменя,а?
Ще ви дам и жокер-маслото е за италиянски резачки.
Я ми обяснете и нещо друго-в нито един каталог не пише ако мотора ти е на еди-колко си км трябва да наливаш еди-кво си и да го сменяш на еди-колко си км.
Така,че в зависимост от условията на работа на мотора е и смяната му(на маслото разбира се,не на мотора).А това за тез лампи на таблото,те са по скоро за залюпените европейци да им показват кога трябва да им влезе колата в сервиза,а не друго.
Mobil & ESSO - Ruse district
Lancia Dedra HF Integrale 2.0 16V Турбо - 240+ hp вече
Lancia Dedra HF Integrale 2.0 16V Турбо - 240+ hp вече
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани