Проблем с м42 след измиване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- bong_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Проблем с м42 след измиване
Здравейте отново колеги, предварително се извинявам за повтарящите се въпроси от моя страна, но в сектора бензинови двигатели съм начинаещ 
По същество : след успешното вграждане на м42-ката реших и аз да измия този стар и омаслен двигател, но защо ми трябваше...? След измиването му започнаха и проблемите, а те са прекъсване (на студено и на топло) , препукване, загуба на мощност, неравномерна работа, повишени вибрации....всичко това до около 3-3,5к оборота.
Проверени и измити с кореселин бобини (на тъмно не светкат нито те нито кабелите), проверени свещи (нямат нагар, не се мокрят), сменен потенциомер на дросела, сменен клапан на отдушника за бензиновите пари, сменен дебитомер, проверено гофре, еее няма оправия дотук.
Днес си поиграх с колекторите понеже се чуваше съскане от тях и последва смяна на гарнитурите, но ефект нулев.
Правейки тази интервенция забелязах, че вакум клапана на DISA клапата не се движеше много свободно(утре ще видя при запалване дали работи), всички вакум маркучи бях сменил от преди това, на стъпковото моторче маркучите бяха леко цепнати, обвих ги с изолир банд, дросела беше почистен и той, никаква промяна.
Замерих датчика на коляновия вал, където забелязах малко размимаване в стойностите спрямо аутодатата (486-594 ома) , моят беше 608 ома. Утре ще проверя стойностите и на разпределителния и на температурния датчик на блока.
На диагностика показа единствено ламбда сондата, но тя от преди това си имаше скъсано кабелче, за което така и не намерих време да оправя.
Обобщено до преди да го измия беше като осичка, сега едва успявам да го изфорсирам до 3к оборота, а успея ли над тези обороти работата му горе долу се оправя, но звучи много гадно, вибриращ звук сякаш има, усещам и голями вибрации на педала на гаста и ускорението му не е както преди.
Моля помагайте с всякаква информация която би ми била полезна, защото съм малко на Вие с тези бензини, досега съм карал само дизели на бмв, там и всеки ден да миеш мотора, проблем няма

По същество : след успешното вграждане на м42-ката реших и аз да измия този стар и омаслен двигател, но защо ми трябваше...? След измиването му започнаха и проблемите, а те са прекъсване (на студено и на топло) , препукване, загуба на мощност, неравномерна работа, повишени вибрации....всичко това до около 3-3,5к оборота.
Проверени и измити с кореселин бобини (на тъмно не светкат нито те нито кабелите), проверени свещи (нямат нагар, не се мокрят), сменен потенциомер на дросела, сменен клапан на отдушника за бензиновите пари, сменен дебитомер, проверено гофре, еее няма оправия дотук.
Днес си поиграх с колекторите понеже се чуваше съскане от тях и последва смяна на гарнитурите, но ефект нулев.
Правейки тази интервенция забелязах, че вакум клапана на DISA клапата не се движеше много свободно(утре ще видя при запалване дали работи), всички вакум маркучи бях сменил от преди това, на стъпковото моторче маркучите бяха леко цепнати, обвих ги с изолир банд, дросела беше почистен и той, никаква промяна.
Замерих датчика на коляновия вал, където забелязах малко размимаване в стойностите спрямо аутодатата (486-594 ома) , моят беше 608 ома. Утре ще проверя стойностите и на разпределителния и на температурния датчик на блока.
На диагностика показа единствено ламбда сондата, но тя от преди това си имаше скъсано кабелче, за което така и не намерих време да оправя.
Обобщено до преди да го измия беше като осичка, сега едва успявам да го изфорсирам до 3к оборота, а успея ли над тези обороти работата му горе долу се оправя, но звучи много гадно, вибриращ звук сякаш има, усещам и голями вибрации на педала на гаста и ускорението му не е както преди.
Моля помагайте с всякаква информация която би ми била полезна, защото съм малко на Вие с тези бензини, досега съм карал само дизели на бмв, там и всеки ден да миеш мотора, проблем няма

- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Проблем с м42 след измиване
Ламбда !
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- bong_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Проблем с м42 след измиване
Добре колега, така или иначе днес ще и оправя кабела, но интересното е ,че тя още от преди си е била така, обаче влияние не е оказало.
- SHERP
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 7.03.2017
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M42B19 Kompressor
Re: Проблем с м42 след измиване
bong_666 написа:Добре колега, така или иначе днес ще и оправя кабела, но интересното е ,че тя още от преди си е била така, обаче влияние не е оказало.
Съмнителна работа да е само сондата това,ако трябва и изключи буксата и ще разбереш,обясни малко по точно как уми мотора,какво точно направи ?
Аматьор/Любител в чипС тунинга




- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с м42 след измиване
Отваряй капака на слънце и разкачи колкото можеш букси.
И следващия път не мий стар мотор.
Не е от сондата.
И следващия път не мий стар мотор.
Не е от сондата.
- bong_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Проблем с м42 след измиване
Ден 4-ти след измиването....до обяд перфектна работа на мотора.
Преди малко си оправих кабелчето на сондата, продължи да работи добре.
Сега обаче нещо пак му стана, като забелязвам следното: прекъсва и не работи добре в момента в който се опита да задържи около 850 оборота, има моменти в които държи около 1000 (така съм ги нагласил от дросела) и няма проблем с прекъсване,глъхнене или подобни (визирам това поведение само за днес)
Пс. Вече и свещите са му нови.
Предишните в разстояние на два дни откакто ги сложиш, тази на 4-ти цилиндър беше хванала нагар.....трябва ли да се притеснявам за нещо, един майстор ми каза да ходя да си видя компресията ?
Преди малко си оправих кабелчето на сондата, продължи да работи добре.
Сега обаче нещо пак му стана, като забелязвам следното: прекъсва и не работи добре в момента в който се опита да задържи около 850 оборота, има моменти в които държи около 1000 (така съм ги нагласил от дросела) и няма проблем с прекъсване,глъхнене или подобни (визирам това поведение само за днес)
Пс. Вече и свещите са му нови.
Предишните в разстояние на два дни откакто ги сложиш, тази на 4-ти цилиндър беше хванала нагар.....трябва ли да се притеснявам за нещо, един майстор ми каза да ходя да си видя компресията ?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с м42 след измиване
bong_666 написа:.... има моменти в които държи около 1000 (така съм ги нагласил от дросела) и няма проблем с прекъсване,глъхнене или подобни (визирам това поведение само за днес)
...
ТПС-а настроен ли е към положението на дроселовата клапа?
- bong_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Проблем с м42 след измиване
Как се настройва ?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с м42 след измиване
По принцип дросела не се бара, даже при някой е пломбиран по някакъв начин.
Сега колата на празен ход работи с подадена газ, и най-вероятно ТПС-а не казва на компа, че трябва да поддържа празни обороти.
Сега колата на празен ход работи с подадена газ, и най-вероятно ТПС-а не казва на компа, че трябва да поддържа празни обороти.
- bong_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Проблем с м42 след измиване
Такаа, днес се възползвах от хубавото и слънчево време, разкачих всички букси и вакуми и оставих колата почти цял ден така на слънце. После нагласих дросела в изходно положение така че стъпковия мотор да си гласи оборотите и да кажа засега половин час каране имам и всичко е наред, надявам се така и да си остане :
D
Благодаря на отзовалите се !
D
Благодаря на отзовалите се !
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани