Перката на климатика не работи.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Перката на климатика не работи.
Колеги проблема с перката е следния.
Тя самата работи, свалих и я тествах с 12 волта от акумулатора и работеше. Обаче по кабелите до нея не стига ток.
Компресора е прясно зареден с фреон. Предишния път като го заредих с фреон работеше перката, но само при подаване на газ на колата.
При работа на място не сработваше изобщо. През зимата не съм го пускал , и сега пролетта когато реших пак да пусна климатика се оказа че не тръгва компресора и беше празен нямаше фреон. При зареждане майстора каза, че от винтила за изпускане го е изхвърлил фреона заради голямо налягане. Може ли да се дължи на не сработващата перка. И как да разбера защо няма никакъв ток до кабелите за самата перка. Иначе тя самата си работи.
Колата е 318 TDS 96-та с дигиталния климатроник.
Тя самата работи, свалих и я тествах с 12 волта от акумулатора и работеше. Обаче по кабелите до нея не стига ток.
Компресора е прясно зареден с фреон. Предишния път като го заредих с фреон работеше перката, но само при подаване на газ на колата.
При работа на място не сработваше изобщо. През зимата не съм го пускал , и сега пролетта когато реших пак да пусна климатика се оказа че не тръгва компресора и беше празен нямаше фреон. При зареждане майстора каза, че от винтила за изпускане го е изхвърлил фреона заради голямо налягане. Може ли да се дължи на не сработващата перка. И как да разбера защо няма никакъв ток до кабелите за самата перка. Иначе тя самата си работи.
Колата е 318 TDS 96-та с дигиталния климатроник.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Перката на климатика не работи.
Как така хем няма фреон,хем налягането е голямо? Да не би да е повреден вентила нещо? Перката няма нищо общо с тези проблеми! Тя се пуска от две места! На първа степен винаги когато пуснеш климатика (и налягане между 2,6 и 21 бара),на втора степен,когато налягането в системата превиши някакво налягане (18бара мисля),има си пресостат или при превишаване на температурата на водата над 101'С! Има предпазители и релета по веригата,които трябва да провериш! Ако трябва ще ги търсим по схемите! За тдс-а става дума,предполагам?
П.П. Предпазителите са с №16 5А и №41 30А.релетата са за 1-ва степен №21 и за 2-ра степен №22.
П.П. Предпазителите са с №16 5А и №41 30А.релетата са за 1-ва степен №21 и за 2-ра степен №22.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Перката на климатика не работи.
Колега може би малко неясно се изказах, миналото лято имаше климатик , но перката работеше само като се подава газ на колата и когато е в движение, на място на включен климатик без подаване на газ спираше да работи перката и да духа студено.
Преди зимата спря да работи изобщо климатика , напълних го , пак ми казаха проблема за перката който знаех, но работеше климатика и перката пак по описания начин.
Тази пролет вече нищо не работеше , напълних сега климатика пак ми казаха за перката, но вече не се пускаше изобщо. До колкото разбирам когато се повиши налягане в системата пуска на по-висока степен, предполагам за това и е изпуснал компресора защото се е дигнало налягането и през винтила е изкарал фреона. Това ми каза майстора който пълни климатика.
Иначе перката работи като я свалих и тествах с 12 волта от акумулатора , но до нея не стига ток.
Погледнах ги необходимите 16,20,23,31,39 и реле 9. Бяха в изправност. явно нещо друго по веригата има което не мога да хвана.
Преди зимата спря да работи изобщо климатика , напълних го , пак ми казаха проблема за перката който знаех, но работеше климатика и перката пак по описания начин.
Тази пролет вече нищо не работеше , напълних сега климатика пак ми казаха за перката, но вече не се пускаше изобщо. До колкото разбирам когато се повиши налягане в системата пуска на по-висока степен, предполагам за това и е изпуснал компресора защото се е дигнало налягането и през винтила е изкарал фреона. Това ми каза майстора който пълни климатика.
Иначе перката работи като я свалих и тествах с 12 волта от акумулатора , но до нея не стига ток.
Погледнах ги необходимите 16,20,23,31,39 и реле 9. Бяха в изправност. явно нещо друго по веригата има което не мога да хвана.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Перката на климатика не работи.
Датчика който е на дехидратора . Той е с два конектора - единия е за нискто накягане , т.е. не позволява на компресора да включи при ниско налягане в системата , другия е за перката . Изключваш и двата , оставяш колата на контакт и с едно мостче пробваш да видиш дали ще тръгне перката . Ако тръгне значи е ясно .
Re: Перката на климатика не работи.
Реших проблема, оказа се, че 41-ви бушон е бил премахнат
, а от там не стига ток до перката, но защо преди това работеше перката при обороти на мотора, а сега не при положение че този бушон никога не го е имало е мистерия за мене. Каква е била причината да се махне също си нямам на идея. Но сега перката се включва и при загрят мотор , явно да подпомага перката за охлаждане.

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани