шум в повдигачи след смяна на масло - решението

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 18 Авг 2009, 20:30

В крайна сметка се оказа, че са заминали биелни лагери, след смяната им мотора утихна. Износването им бе сравнително малко и по-силно изразено при втори и трети цилиндър и заради това нямаше ясно изразен шум като за лагер и дълго време се лутах къде е точно проблема. Това го отдавам на италиянския произход на колата, когато ми я докараха, а лично аз си я свалях от автовоза, и долях 1.5 литра масло, което според стикера бе сменяно преди 16 000км. Проблема е бил в зародиш още тогава, и не се знае колко пъти мотора е бил тормозен така. Смяната ми отне 3 часа, заедно с пиенето на кафе и като се има предвид, че имам самоделна кора под мотора и поне 15 минути съм си играл само с нея. Лагерите са Glyco, купени за 63 лева.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re:

Мнение от eXed0 » 25 Фев 2017, 13:19

michev написа:В крайна сметка се оказа, че са заминали биелни лагери, след смяната им мотора утихна. Износването им бе сравнително малко и по-силно изразено при втори и трети цилиндър и заради това нямаше ясно изразен шум като за лагер и дълго време се лутах къде е точно проблема. Това го отдавам на италиянския произход на колата, когато ми я докараха, а лично аз си я свалях от автовоза, и долях 1.5 литра масло, което според стикера бе сменяно преди 16 000км. Проблема е бил в зародиш още тогава, и не се знае колко пъти мотора е бил тормозен така. Смяната ми отне 3 часа, заедно с пиенето на кафе и като се има предвид, че имам самоделна кора под мотора и поне 15 минути съм си играл само с нея. Лагерите са Glyco, купени за 63 лева.

Привет, колега. Искам да те питам някой неща относно биелните лагери, понеже имам същия проблем от вече година и половина с чукане на М43. Смених повдигачите с нови и нямаше никакъв ефект (даже оригиналните бяха добре - като ги стиснах на менгеме излезе бистро масло). Та мисля, че и при мен са заминали биелните лагери, макар че няма силно изразени симптоми - не чука силно, а по-скоро "цъка" - https://www.youtube.com/watch?v=bqZ7eMHqzdM . На въпроса - ти замерва ли коляновия вал преди да смениш лагерите или направо си купи нови и ги смени ? Може ли малко по-подробно да опишеш как направи процедурата понеже смятам сам да си ги сменя ?

-Да добавя, че и при мен проблема с това чукане се появи след смяна на маслото.

Поздрави! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: шум в повдигачи след смяна на масло - решението

Мнение от michev » 26 Фев 2017, 12:48

Биелен лагер в режим на празен ход, както си снимал клипчето, няма как да го чуеш. Шума при теб няма нищо общо с лагери.Иначе за смяната става на канал или подемник, но мотора трябва да се освободи от тампоните и да се повдигне малко нагоре за да излезе картера.След това процедурата е лесна. Вала не съм го мерил, имам достатъчно опит, за да мога да преценя състоянието без замерване, но не е лошо ако имаш възможност да го премериш за твое спокойствие.Между другото шума при мен си остана, чува се точно при клапаните, като на студен мотор не чука, на топъл също, а само на полузагрял да го кажем. Но няма нищо общо с твоя шум, при мен се появява между 1100 и 1500 оборота, на празен ход работи тихо. Отказах се и да го търся, над 60 000 км я карам така, при положение, че ползвам масло 0W30. Мисля, че трябва да си смениш маслото, преди да разглобяваш колата, не че М43 не си страда от лагери, и една подмяна профилактично си е добре.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re: шум в повдигачи след смяна на масло - решението

Мнение от eXed0 » 26 Фев 2017, 14:05

michev написа:Биелен лагер в режим на празен ход, както си снимал клипчето, няма как да го чуеш. Шума при теб няма нищо общо с лагери.Иначе за смяната става на канал или подемник, но мотора трябва да се освободи от тампоните и да се повдигне малко нагоре за да излезе картера.След това процедурата е лесна. Вала не съм го мерил, имам достатъчно опит, за да мога да преценя състоянието без замерване, но не е лошо ако имаш възможност да го премериш за твое спокойствие.Между другото шума при мен си остана, чува се точно при клапаните, като на студен мотор не чука, на топъл също, а само на полузагрял да го кажем. Но няма нищо общо с твоя шум, при мен се появява между 1100 и 1500 оборота, на празен ход работи тихо. Отказах се и да го търся, над 60 000 км я карам така, при положение, че ползвам масло 0W30. Мисля, че трябва да си смениш маслото, преди да разглобяваш колата, не че М43 не си страда от лагери, и една подмяна профилактично си е добре.

Благодаря, колега! :yes:
Това ме успокои. Щом казваш, че шумът не е изчезнал и аз няма да го търся понеже колата си върви добре и разхода на масло е в граници. Иначе при мен се усещат леки вибрации между 1100-1500 оборота, но това предполагам е от износени тампони на двг. Пробвах и с "по-тънко" масло 0w40 и пак същата работа.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook