датчик на еър бега

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 17 Дек 2006, 20:57

Има ли нещо вярно че при много малко BMW AIRBAG се отварят ?
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 26.04.2006

Мнение от presley » 17 Дек 2006, 22:48

juro написа:Повече няма да споря каде се намира датчика защото явно няма смисъл.
Инъче датчика наистина е инерционен и AIRBAGа се отваря само при челен удар или по точно при удар в обсега от +30 до -30 градуса спрямо централната ос на колата. Удар отзад колкото и да е силен няма да задейтва системата.
Бих могъл да обясня и как точно действа инерционен датчик и че с него е много лесно да се установи ъггъла и посоката на удара, но едва ли има смисъл пък и с думи описана конструкцията му може да бъде разбрана лесно само от човек който си има някъква представа от такива датчици.
А този начин с многото кабелчета по конструкцията на колата които дават импулс при деформация може и да го има в някои коли не мога да споря, но според мен е доста глупаво решение, защото с него не можеш да определиш лесно и бързо направлвнието на удара и има риск Airbaga да ти смачка носа без да има нужда.
Винаги има опасност и аз да греша, но все пак мисля че точно в случая не е така :):):):)


Нямай ядове!Абсолютно си прав!
Датчиците на Е36 са 2 и са отпред при двигателя(оранжевите кутийки).
На ВСИЧКИ,ама на АСОЛЮТНО ВСИЧКИ коли с AIRBAG се поставят само инерционни датчици,които реагират много преди ламарината да се е смачкала до тях!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 18 Дек 2006, 4:11

Shveda е прав системите са различни в зависимост от годината на производство :). В моя случай сензора е под задната седалка:):):). По точно един от сензорите (инерционния).


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 18 Дек 2006, 8:38

juro написа:Shveda е прав системите са различни в зависимост от годината на производство :). В моя случай сензора е под задната седалка:):):). По точно един от сензорите (инерционния).

я ти помисли логично колко трябва да смачкаш колата за да задействаш този датчик под задната седалка..на какво ще заприлича тази кола и ще има ли оцелели докато дойде преломния момент да се активира еър бега :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 5.12.2006

Мнение от vehement » 18 Дек 2006, 19:00

Под задната седалка по средата има една кутийка от жълтеникав метал - явно месинг. На нея пише "Airbag sensor" или нещо подобно. От нея излизат няколко железни тръбички и незнам къде отиват :) Поне така е при 325tds...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София

Мнение от SHVEDA » 18 Дек 2006, 19:54

Естествено че не трябва да смачкаш колата до тази кутия.Тя има сензори за движение и при евентуален удар измерват рязкото спиране което е невъзможно чрез спирачките на колата.По точно-контролният модул задейства отварянето на еърбеците когато усети намаляване на автомобила равно на челен удар с поне 13 мили или 18 км/ч.Понеже е по труден точния превод от английски ето го-zae control module triggers deployment of the airbags when it senses the vehicle decelerating at a rate equivalenт to a head-on collision of at least 13mph(18km/h).On ZAE vehicles the crash sensors are integrated into the airbag control module,located under the centre of the rear seat.Съжалявам за езика но мисля че така става по ясно.И пак държа да отбележа,че това се отнася за коли произведени след 9/93.На по ранните тази работа вършат оранжевите инерционни датчици на ботушите отпред.След тази дата ги няма.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 18 Дек 2006, 22:57

Браво на SHVEDA поне той човека ме разбира и изрови от някъде статийка.
Няма да си хабя думите повече за да не се изнерви някой :):):). Явно някои хора тук си държат на мачкане и трошене на датчици. В системата за AIRBAGa нищо не се мачка и не се троши за да сработи. Дори при старите модели с датчици върху бомбетата пак не е нужно те да се смачкат за да сработи системата.
А за хората който копират разни редове от мойте изказвания и пак ми говорят за мачкане до задната седалка дано поне да разбират англииски като не схващат какво е инерционен датчик и да прочетат какво е написал SHVEDA за да се убедят че не говоря глупости.
И ако трябва да сме по точни в накои коли има и странични датчици във вратите и датчици в седалките за определяне дали има пътник на седалката и т.н.. Тоест системата е съвкупност от много датчици и работи вземайки предвид състоянието на всичките. Аз предимно говорех за този който според мен е основен датчик.
Моля никой да не се сърди за по-острия ми тон :) просто малко се изнервям като някой спори за нещо без да се е постарал да поразбере поне малко нещо по въпроса за който спори.
Извинявайте ако аз съм ядосал някой също, защото не искам да обиждам хората на които може би ще ми се наложи да разчитам някой ден да ми помогнат да разреша някой мой проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: sofia
Кара: E21 320; E30 320cabrio; E39 525; X5
Мечтае да кара: E30 M3

Мнение от gedoreto » 18 Дек 2006, 23:06

дат4ика ти е на коланите вижпод седалката има пиро патрони които задеистват еър бега инерционен дат4ик има когато е с SRS

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 19 Дек 2006, 2:54

Пак не можах да се сдържа :twisted: .
Първо да се уточним с колегата с горното мнение какжо значи SRS.
Доколкото аз знам SRS означава Supplementary Restraint System и всъщност са въздушните възглавници или AIRBAG системата.
При различните автомобили има различни съкращения за тази система Supplementary/Secondary Restraint System (SRS) или Air Cushion Restraint System (ACRS) или SIR (Supplemental Inflatable Restraint) и всички тези съкращения в крайна сметка значат едно и също, а именно - AIRBAG система.
Така че си прав че имаш ли SRS имаш и инерционен датчик.
А ако обобщим дотук казаното имаш ли AIRBAG - имаш инерционен датчик.

Относно пиропатроните при коланите - те си имат отделна функция и тя е да блокират колана и да прилепят пътника към седалката за да не му размаже физиономията излизащия с голяма скорост AIRBAG. Те самите не отварят въздушните възглавници нито пък от тях идва сигнала към контролния модул за отваряне на възглавниците.

Датчици в седалките спомена. Аз доколкото знам в седалките и по-точно в седалката на пасажера до шофьора има матричен датчик който следи дали има пътник на седалката (не съм сигурен дали ги има при всичките BMWта).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=65

И накрая ето едно линкче изкопах да видите какво всъщност има в тази система. Това са частите в пълна система - имам предвид система със странични възглавници освен предните две и с допълнителните датчици за тях и с датчиците в седалката за определяне дали има пътник до шофьора. При повечето от вас най-вероятно не всички от тези части ги има монтирани.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 19 Дек 2006, 20:02

Господа,защо тряя да спорите?Нека всеки си каже мнението и така..Един знае за катчика .друг за пиропатроните в коланите,малко по малко щесе сгоби пъзела.Не ме карайте да съжелявам ,че съм пуснал темата:)Нека да научим нещо интересно от знаещите...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 19 Дек 2006, 20:13

Добре :)
Извинявам се за малко острия тон :uups:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook