Трудно загрява
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Трудно загрява
Здравейте,
От известно време трудно загрява. Стрелката стига до малко над втората черта (на 10 часа, а трябва да е на 12 ч.). Когато спирам парното, стелката стига до 12 ч. и обратното, като го пусна пак стига до 10 ч. Най-вероятно е за смяна термостата или водната помпа.
Някой с подобен проблем?
Предварително благодаря!
От известно време трудно загрява. Стрелката стига до малко над втората черта (на 10 часа, а трябва да е на 12 ч.). Когато спирам парното, стелката стига до 12 ч. и обратното, като го пусна пак стига до 10 ч. Най-вероятно е за смяна термостата или водната помпа.
Някой с подобен проблем?
Предварително благодаря!
Re: Трудно загрява
Термостата също е консуматив. Доколкото знам, към края на живота си започва да отваря при по-ниска температура ( а не при по-висока) с цел избягване на аварии. А в такъв случай се и повишава разхода на гориво защото караш със студен двигател. Та аз бих го сменил възможно на-скоро.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Трудно загрява
Да си пробваш термостата най-лесно е да пипаш маркучите, но тогава ще я усетиш ако не отваря и ще загрява. Може да ти е заминал в отворено положение и да не може да загрее хубаво колата. За да провериш: Загрява колата да си стигне 12 и пускаш от някъде надолу на скорост. Ако ти падне температурата си за термостат. Най-добре може да я засечеш на магистрала, където се вижда най-лесно хубавия термостат. 

- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Трудно загрява
Направо си си за термостат. Сменяй, че в тия студове като караш нон-стоп на парно и никак няма да ти загрее и разхода нормално ще ти е в плюс!
Карам бавно! Стигам Бързо!
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Трудно загрява
При този тест със спускане на ППХ двигателят реално не подгрява охладителната течност, защото горивоподаването е изключено, но пък парното (което обикновено е пуснато през зимата) активно я охлажда. Та не разчитайте ако пада температурата при спускане да е от термостата - нормално ще си пада и от парното.
В случая по-добре докато е студена колата, да пипне маркучите и радиатора дали загряват.
- да, най-вероятно ще се окаже термостат, а водната помпа не е, защото същата помпа движи водата и през парното.
В случая по-добре докато е студена колата, да пипне маркучите и радиатора дали загряват.
- да, най-вероятно ще се окаже термостат, а водната помпа не е, защото същата помпа движи водата и през парното.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Трудно загрява
dreadx написа:При този тест със спускане на ППХ двигателят реално не подгрява охладителната течност, защото горивоподаването е изключено, но пък парното (което обикновено е пуснато през зимата) активно я охлажда. Та не разчитайте ако пада температурата при спускане да е от термостата - нормално ще си пада и от парното.
Ми не ми пада темепратурата като я пусна от вакарел към софия на 5та примерно


- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Трудно загрява
dreadx написа:При този тест със спускане на ППХ двигателят реално не подгрява охладителната течност, защото горивоподаването е изключено, но пък парното (което обикновено е пуснато през зимата) активно я охлажда. Та не разчитайте ако пада температурата при спускане да е от термостата - нормално ще си пада и от парното.
В случая по-добре докато е студена колата, да пипне маркучите и радиатора дали загряват.
- да, най-вероятно ще се окаже термостат, а водната помпа не е, защото същата помпа движи водата и през парното.
Ако спускаш 1-2 км на ППХ и за това разстояние ти мръдне наляво стрелката термостата не е добре 100%. А това, че няма процес на горене в цилиндрите е така, но пък триенето....А иначе термостата трябва да затвори, за да не минава при тази ситуация охл. течност през радиатора. Но ако не затваря, тогава вече се получава и изстиването й. Така поне си мисля аз.
Карам бавно! Стигам Бързо!
Re: Трудно загрява
Аз имах същият проблем, като карам на парно падаха градусите, случи се даже, зимата температурата да стигне до синият сектор почти... оказа се спукано краче на термостата,при което термостата стои леко отворен. Имах един стар термостат (спукана пластмаса, термостата здрав), размених сърцевините и вече година нямам проблем с него.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Трудно загрява
Термостат проверявам като я запаля, повърви известно време да загрее малко преди средата и пипам маркуча - ако е още студен значи не е отворил, което е точно нормалното. Моят е на над 7 години и все го дебна да се предаде, ама не ще пущината
Иначе понякога мръдва стрелката с 1-2 милиметра наляво при спускане на ППХ, но подам ли газ почти веднага се връща на 12 ч.

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани