Моля помогнете !!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 325 e36 diesel ( 143 hp )

Моля помогнете !!!

Мнение от TodorR » 08 Ное 2016, 20:01

Можете ли да ми кажете как се нарича тази част -
( Тази снимка е с друга цел но само с нея разполагам и само на нея се вижда въпросната част)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от bum_bum » 08 Ное 2016, 20:32

EGR клапа.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 325 e36 diesel ( 143 hp )

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от TodorR » 08 Ное 2016, 21:13

bum_bum написа:EGR клапа.

Благодаря много !! С един познат я свалихме и от едната страна имаше много натрупано масло .. това нормално ли е или вече е за смяна ? И ако е каква е цената на една такава клапа ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от bum_bum » 08 Ное 2016, 23:50

По принцип не е нормално, но в предвид възрастта на колата няма нищо тревожно. Почисти я добре и си я монтирай обратно. Има и вариант да я запушиш но не виждам особен смисъл.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от (bubsa) » 09 Ное 2016, 0:20

bum_bum написа:По принцип не е нормално, но в предвид възрастта на колата няма нищо тревожно. Почисти я добре и си я монтирай обратно. Има и вариант да я запушиш но не виждам особен смисъл.

EGR-a е добре да се изолира за да не цапа двигателя.Идеята му е да връща част от изгорелите газове обратно в мотора.В комбинация с масълцето от турбото си става една доста стабилна мизерия при него и във всмукателния колектор.Ако свалиш колектора ще видиш какво чудо е в него :shock: Също така и във портовете на главата.
Единственият недостатък на изолирането му е,че колата ще загрява малко по-бавно.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от bum_bum » 09 Ное 2016, 3:05

Да де, ама нали сме еколози :mhihi:

Моят го бях затапил, а после го отпуших.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от Borymeckata » 09 Ное 2016, 8:48

Някъде бях чел, че EGR-а имал значение за "разтоварване" на турбината - чрез него се намалявало налягането в изпускателния колектор. Затова моят си го остравих след почистването - въпрос на личен избор. А чистенето на смукателния колектор (при работещ EGR) е напълно безсмислено упражнение, от личен опит го казвам. Веднъж загубих цял ден да го чистя, омазах се с чернилка до ушите, а след година ми се наложи пак да свалям колектора и... беше същата работа. Ако не и по-зле...
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от (bubsa) » 09 Ное 2016, 10:07

Borymeckata написа:Някъде бях чел, че EGR-а имал значение за "разтоварване" на турбината - чрез него се намалявало налягането в изпускателния колектор. Затова моят си го остравих след почистването - въпрос на личен избор. А чистенето на смукателния колектор (при работещ EGR) е напълно безсмислено упражнение, от личен опит го казвам. Веднъж загубих цял ден да го чистя, омазах се с чернилка до ушите, а след година ми се наложи пак да свалям колектора и... беше същата работа. Ако не и по-зле...

Тази теория за пръв път я чувам и не ми звучи убедително.
Химиците тук могат да бояснят и как чрез изгорелите газове,върнати обратно в мотора се намалява температурата в цилиндрите(понеже в отработените газове няма кислород) но и това не е достатъчен довод да го оставя да съсипва двигателя с мизериите които вкарва.
Имам около 50к кма на м57 без ЕГР и нищо лошо не се е случило.Даже на старата е39-ка като свалих колектора да го проверя след изминати 20к км нямаше никакви нагари и лепкави греси в него.Само много тънко омаслено от маслени пари.
Всеки сам си преценява ;)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от Borymeckata » 09 Ное 2016, 11:37

Защо да е неубедително? Част от изгорелите газове се връща в цилиндрите, вместо да отиде в перките на турбината. Както казах, бях чел някъде, че чрез EGR-а се регулира налягането в изпускателния колектор... Но си прав, че всеки сам решава какво да прави (или да не прави) с колата си. :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 387
Регистриран на: 29.11.2009
Пол: Мъж
Кара: ше BMW E36 318tds Touring
Мечтае да кара: BMW E26
Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от raptorxbg » 09 Ное 2016, 19:53

Я пак прочети точно как се управлява налягането на турбината и за какво служи байпаса (wastegate) .
Като го запушвате не го правете с капачка от безалкохолно/бира, че вече ги правят много тънки и бързо изгарят и изчезват :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Моля помогнете !!!

Мнение от (bubsa) » 09 Ное 2016, 19:55

raptorxbg написа:Я пак прочети точно как се управлява налягането на турбината и за какво служи байпаса (wastegate) .
Като го запушвате не го правете с капачка от безалкохолно/бира, че вече ги правят много тънки и бързо изгарят и изчезват :mhihi:

Достатъчно е да му се махне маркучето за вакуума ;)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook