Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от двете
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от двете
Здравейте интересува ме как да разбера дали са заминали гумички на клапаните или сегметите
. 
Защото ми е интересно къде изчезва маслото и защо пушляви от време на време?


Защото ми е интересно къде изчезва маслото и защо пушляви от време на време?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Мериш компресията - трябва да има разлика в един или повече цилиндри от нормалната компресия за мотора. Там, където има разлика, капваш със спринцовка малко двигателно масло в цилиндъра през отвора на свещта и мериш пак - ако компресията се повиши при следващото мерене, значи проблемът е от сегмент/и. Ако остане същата, проблемът са гумичките. Колко масло гори горе-долу? Има ли проблем с паленето колата? Ако си пали нормално и разходът на смяна на маслото е 1-1.2 литра на 10000 км., по-вероятно причината за него да са гумичките... 

- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Пали си перфектно, а за разхода на масло за 500-600км от средата до минимума. Казвам 500-600 понеже от скоро я карам и толкова съм навъртял кажи речи. На ауспуха като го пипам саждите не са мазни сухо седи, няма течове от долу, антифриза си седи на едно ниво.
да доуточня за б28 става въпрос.
да доуточня за б28 става въпрос.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
? абе има ли смисъл да се пробва един номер - дето се накапва нафта в цилиндрите и се оставя да преседи 1 нощ. - с цел ако има запекли сегменти, да се освободят.
edit: май със светилна газ се прави, а не с нафта.
edit: май със светилна газ се прави, а не с нафта.
Последна промяна dreadx на 11 Сеп 2016, 15:33, променена общо 1 път
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Клапанът за картерната вентилация изправен ли е? Ако не, започни от него. Позиция номер 2 от схемата, но провери и маркучите за скъсани такива:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6076
Можеш лесно да го провериш, като махнеш капачката на маслото на празен ход - ако клапанът не е изправен, при махането ще усетиш силен вакуум, както и ще се променят оборотите веднага след отстраняване на капачката.
Иначе разходът е висок за гумички - не че и те вероятно не са за смяна, но проблемът е другаде.
Чувал съм, че се прави с газ за осветление процедурата при запечени сегменти, не с нафта. Но мисля, че и с нафта ще се получи. Все пак обаче е временно решение, което после може да доведе до надран цилиндър, шлайфане и т.н. Според мен, по-добре нови сегменти, ако проблемът е в тях.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6076
Можеш лесно да го провериш, като махнеш капачката на маслото на празен ход - ако клапанът не е изправен, при махането ще усетиш силен вакуум, както и ще се променят оборотите веднага след отстраняване на капачката.
Иначе разходът е висок за гумички - не че и те вероятно не са за смяна, но проблемът е другаде.
Чувал съм, че се прави с газ за осветление процедурата при запечени сегменти, не с нафта. Но мисля, че и с нафта ще се получи. Все пак обаче е временно решение, което после може да доведе до надран цилиндър, шлайфане и т.н. Според мен, по-добре нови сегменти, ако проблемът е в тях.
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Гарнитура на капака на главата ? аз като я взех губеше много масло, Погледни мотора от към изпускателните колектори, ако е силно омаслен, извади бобините и виж дали и там няма. При мен беше езерце във "каналчетата" 3 от 6- те свещи, демек над 500мл бяха там. Свещите си бяха покрити почти до горе с масло. 

- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Пробвах го това с капачката за наливане на масло и да почва да има леко претрисане и слаб вакум, явно го прави от време на време защото това съм го правил и преди именно заради този клапан картерни газове и като, че ли не беше същото. А как се изолира, че при йес-ката ми изглеждаше по-опростено
, кой маркуч се вади от схемата. И дали след изолирането ще намали малко разхода на масло или е по добре направо да се смени? Иначе съм се ориентирал към смяна гумички на клапани въпреки, че изчетох доста теми тук и къде ли не и не ми се сваля много главата но
А и за тия 273к. км поне така пише в сервизна книшка до 2013г. в Германия. Интересното е че сега е на 270к. кога и къде са връщани и толко малко нещо не ми се връзва
свещите ще ги погледна малко по-късно че нямам кюлчета.


А и за тия 273к. км поне така пише в сервизна книшка до 2013г. в Германия. Интересното е че сега е на 270к. кога и къде са връщани и толко малко нещо не ми се връзва


свещите ще ги погледна малко по-късно че нямам кюлчета.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
какво й е маслото и на колко хил км е?
- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
host написа:какво й е маслото и на колко хил км е?
Неизвестно


Преди малко погледнах свещите не е омаслено при тях и лулите са сухи. Иначе свещите изглеждат, че не са сменяни от 10г


Последна промяна mafiata_ на 09 Сеп 2016, 17:01, променена общо 1 път
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Denso, NJK ... сложи там каквото ти хареса
тва тъмно масълце ... нз що го караш ... вземи една промиваща добавка и едно масълце 5w40 или 5w30 и го смени - не се хвърляй на сериозни цени, че така или иначе не знаеш от къде ти е дерта ама като го смениш, ще провериш възможността да си го гори щото е тотално издухано тва масло ... като стане на чорбица обикновено така става... м52б28 обикновените масла над 6к км пробег трудно се задържат ако караш мъжката
тва ти пиша аз какво бих направил, ти си знаеш какво ще правиш ама не зле и някой сервиз да я погледне тази кола таман ако/като сменяш маслото
за филтъра сигурно също ще питаш - вземи си HENGST
тва тъмно масълце ... нз що го караш ... вземи една промиваща добавка и едно масълце 5w40 или 5w30 и го смени - не се хвърляй на сериозни цени, че така или иначе не знаеш от къде ти е дерта ама като го смениш, ще провериш възможността да си го гори щото е тотално издухано тва масло ... като стане на чорбица обикновено така става... м52б28 обикновените масла над 6к км пробег трудно се задържат ако караш мъжката
тва ти пиша аз какво бих направил, ти си знаеш какво ще правиш ама не зле и някой сервиз да я погледне тази кола таман ако/като сменяш маслото
за филтъра сигурно също ще питаш - вземи си HENGST
- mafiata_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Ще видя направо утре може да го сменя маслото.
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
mafiata_ написа:Ще видя направо утре може да го сменя маслото.
Извинявай за тона нищо лично НО за мен ти си тотален батланин , как може да купиш кола и да караш 5-600 без да смениш маслото

Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
v_p_m написа:mafiata_ написа:Ще видя направо утре може да го сменя маслото.
Извинявай за тона нищо лично НО за мен ти си тотален батланин , как може да купиш кола и да караш 5-600 без да смениш маслото? Аз след като му броя парите за колата бих я подкарал доректно към канала за смяна на масло....
Може да си е имал причина човека за да не го смени веднага... По-добре му дай съвет както колегите по-горе отколкото да пишеш тия тъпи коментари. И кво ще му стане толкова на тоя мотор като е минал 500 км, айде кажи, че ми е интересно след като си е имало масло колкото трябва

Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Emilow написа:v_p_m написа:mafiata_ написа:Ще видя направо утре може да го сменя маслото.
Извинявай за тона нищо лично НО за мен ти си тотален батланин , как може да купиш кола и да караш 5-600 без да смениш маслото? Аз след като му броя парите за колата бих я подкарал доректно към канала за смяна на масло....
Може да си е имал причина човека за да не го смени веднага... По-добре му дай съвет както колегите по-горе отколкото да пишеш тия тъпи коментари. И кво ще му стане толкова на тоя мотор като е минал 500 км, айде кажи, че ми е интересно след като си е имало масло колкото трябва
Естествено че може да има причина , най-често е безпаричие , но по добре просто да не караш колата докато го смениш.Съвет съм му дал както виждаш. Сега ще ти кажа какво може да стане, маслен филтър (елемент) на 13к буквално се разпадаше в кутията едвам го измъкнахме що годе цял , нали сещаш кви поразии можеше да направи ? Отделно че това масло си е загубило всички качества и сигурно 1км. с него е = на 1500 с нормално.......
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Гумички на клапани или сегменти? Как да разбера кое от д
Почни от клапана на картерните газове ,него взех оригинален (120лв)понеже алтернативния не става ! После пробвай това което колегите казаха за измерването на компресията ! Също така когато са гумички при продължително спускане по наклон на скорост ,няколко минути да кажем , при подаване на газ отзад изпушва !

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани