Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от Mad Max. » 07 Окт 2016, 20:04

Здравейте колеги, ще сменям мотор и ако е възможно съвсем малко разяснение по темата. Първо да кажа че е36цата е '97, била е 1.6, демек М43Б16, стария собственик е сложил М42Б18 (ис-ка) и сега ще слагам поне 2.0 (не от пърформънс причини). Така като гледам мотора е сложен кадърно, не си личи че е сменян ако не ти кажат. Въпроса ми е сега от 1.8, какво се преправя/променя за шестак? Или да гледам по тази тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=185610 ? На мен ми казаха, а и в темата пише, че кутията си остава същата от 1.6, което е добре. Но друго нещо различно ли е (изключвам инсталацията), или е plug n play един вид, както е описано в темата?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от ogata » 07 Окт 2016, 20:20

Всичко е както го е описал Ицака.
Трябва ти и табло от 6така, щото на твоето оборотомера ще полудява.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от TheDriver » 10 Окт 2016, 12:31

Кутията може да си остане същата, но те съветвам ако се спреш на 2.8 да вземеш кутия+кардан+диф с полуоски от донора.

И твоите ще удъжат, но не много.

А ако се спреш на нещо по-малко е удобен момент да я ревизираш кутията - било то само семерингите.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от Mad Max. » 10 Окт 2016, 20:59

20ка ще е. И човека от който го купувам казва че тая щанга нямало нужда да се сменя. Сега да търся ли от шестак специално или да не търся, не знам, той казва че го е правил тоя филм мн пъти и никога не се е налагало да я сменя.

А хидравличната помпа от м42 става ли на М50? Предполагам че не, ама да питам все пак. Същото питане и за компресора на климатика :oops:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от edimen » 11 Окт 2016, 16:11

Mad Max. написа:20ка ще е. И човека от който го купувам казва че тая щанга нямало нужда да се сменя. Сега да търся ли от шестак специално или да не търся, не знам, той казва че го е правил тоя филм мн пъти и никога не се е налагало да я сменя.

А хидравличната помпа от м42 става ли на М50? Предполагам че не, ама да питам все пак. Същото питане и за компресора на климатика :oops:


Щанга стаб от 6ц БМВ ще ти трябва по спомен минаваше твърде близо тази от 4ц или не ставаше изобщо. Хидравличната помпа от м42/44 НЕ става, на м50то е друга. Същото важи и за компресора/стойката на климатика.
Скоростната кутия, диф, полуоски ще са ти достатъчни дори и за 2.8 ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от Hellrot » 12 Окт 2016, 5:48

edimen написа:
Mad Max. написа:20ка ще е. И човека от който го купувам казва че тая щанга нямало нужда да се сменя. Сега да търся ли от шестак специално или да не търся, не знам, той казва че го е правил тоя филм мн пъти и никога не се е налагало да я сменя.

А хидравличната помпа от м42 става ли на М50? Предполагам че не, ама да питам все пак. Същото питане и за компресора на климатика :oops:


Щанга стаб от 6ц БМВ ще ти трябва по спомен минаваше твърде близо тази от 4ц или не ставаше изобщо. Хидравличната помпа от м42/44 НЕ става, на м50то е друга. Същото важи и за компресора/стойката на климатика.
Скоростната кутия, диф, полуоски ще са ти достатъчни дори и за 2.8 ;)

Само да допълня тъй като преди 3 месеца минах от ИС към 2ка... ще ти трябра също и предната част от кардана на 2ка... както и избирачите на ск. Кутия пак от 2ка или просто от 6так няма значение, защото твоите ще дойдат дълги...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от edimen » 12 Окт 2016, 6:44

По принци си влизат кутиата и дифа просто кутията отива малко по назад. Калал съм с малка кутия кардан и диф към около година и половина на м50б25 в компакта ;)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Re: Е36 1.6->1.8->2.* пояснение?

Мнение от Mad Max. » 29 Окт 2016, 11:18

Оставете колеги... Накрая стана така че на пук почнахме да правим iS-a на ново. Голям филм, златния мотор излезе. То кажи речи за 2.8ца +- отидоха пари, ама както и да е.

Като отворихме мотора гледаме изпускателните клапани криви почти като буквата Г. Майстора вика тая кола как е дошла на ход не знам, не бил виждал двигател с толкова криви клапани да си дойде спокойно на ход, и вика че от много години било така. Също така вътре всичко било оригиналното от БМВ, никога не бил отварян мотора, гарнитурата тая от завода на БМВ. Пък аз обиколих БГ с тая кола, мотора работеше като часовник, нито пушеше, нито нищо в работата му. Усещах че не върви като iS ама пък перфектно си работеше.

Оправихме го, всичко е сменено по мотора, от-до. НО пак не върви като iS. С една идея по добре върви от преди, видимо е, ама съм карал iS и знам г-д колко трябва да върви. Даже снощи покарах на едни приятел 1.8 115 коня, същото купе - пак седан, и не видях някаква значителна разлика, да не кажа че няма, по вероятно да си мисля че моята върви с 1% повече заради основния ремонт. Та някакви предложения, като имаме в предвид че всичко по самия мотор е сменено с ново? То какво остава? Ламбда сонда и дебитомер май? :dunno: P.S. Двигателя от ремонта (и за неопределно време в бъдеще) се кара САМО на бензин, няма газ.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook