Развалена резба
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Развалена резба
Здравейте, колеги. На Е36-цата джантите са със секретен болт, по-точно шпилка със секретна гайка. Тъй като в гумаджийниците работят все едни високо образовани и надарени с изключителен интелект хора, наскоро открих, че са ми прецакали по 1 резба на всяка от задните главини - едната шпилка просто падна, а другата я развих с големи усилия като сменях спирачките (сега ме е яд, сигурно можеше да сваля диска и без да я махам, нищо че е навита неправилно). Въпросът ми е къде могат да ми решат проблема? Мислех за варианта да ида при стругар, но човека само може да ми навие нова резба, а разглобяването на спирачките трябва сам да го свърша на улицата пред къщата му, което не ми харесва никак като идея (преди няколко месеца на крик си сменях сам дисковете и накладките и ми отиде един следобед, мускулната треска от клечането отделно). Да свалям главините и да му ги нося също е почти невъзможно, а и безмислено. Някой минавал ли е през филма, как се процедира? 
Другото питане е по самото изпълнение, моето виждане е такова - подозирам, че отвора ще трябва да се разпробие до 14 мм, т.е. ще се сложи шпилка от едната страна 14х1.5, а от другата 12х1.5 и си навивам досегашните секретни гайки, нали? А дали се продават готови такива шпилки или ще трябва да се изработват специално?

Другото питане е по самото изпълнение, моето виждане е такова - подозирам, че отвора ще трябва да се разпробие до 14 мм, т.е. ще се сложи шпилка от едната страна 14х1.5, а от другата 12х1.5 и си навивам досегашните секретни гайки, нали? А дали се продават готови такива шпилки или ще трябва да се изработват специално?

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Развалена резба
За да направиш резба М14х1,5 , дупката трябва да е 12,5 мм. Шпилки най-вероятно ще се наложи да си правиш.
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Развалена резба
Има решение за резбата, но не съм сигурен дали е възможно за там. Разпробива се с по голяма бургия после се навива резба с метчик, на резбата се навива една втулка подобна на пружинка и размера става както си е била оригинално. Втулката трябва да се осигури с здраво лепило. Аз правих на задния шенкел където се хваща амортисьора и държи. По този начин оправят и разбити резби на свещи.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Развалена резба
Това с "пружинките" е безсмислено, а и неприложимо поради сравнително малката дълбочина на резбата при главина. Решението за да стане като хората е ремонтна шпилка със леко стъпало и фиксатор за резби. Не е нужно нищо да се сваля, резбата се пренарязва на място, като е добре да се работи с първи и втори, а не с комбиниран метчик.
only rear wheel drive
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани