Проблем с голям разход
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Проблем с голям разход
Аз карам в малък град, там е проблема
Принципно съм от София и знам ксква е разликата между там и където съм в момента. Представям си ако карам в София колко ще харчи
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 5036X using Tapatalk


Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 5036X using Tapatalk
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Проблем с голям разход
Ти като караш на къси разстояния,поне загряваш ли мотора до оптималната му температура на работа или само палиш и гасиш.Това по- принцип е разход за зимни условия...но от 1,6 на газ и 1300 кг. какво очакваш...Аз затова карам само на бензин,поради тази причина,че на къси разстояния няма смисъл от газ...Колата ми е с 2,5 мотор и почти 200 магарета и много пъти съм го казвал и доказвал,че има ли душа- хвърчиш с лекота и разхода не е голям спрямо кубатура,к.с.,маса...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: Проблем с голям разход
Градско разхода на бензинова кола не съм видял да е под 10 , пък дори и 12-13 било то 1.6 1.8 2.8 ... За мен ориентир колата дали гори нормално е извънградския пробег , защото може да се засече най-лесно и коректно.
Ако там колата гори нормално , ако ще и 20 градско да гори значи толкова просто си гори. Мен тоя мотор на колегата 1.6 не мисля , че гори нормално 10/100 извънградско следователно и градско му е завишен
Ако там колата гори нормално , ако ще и 20 градско да гори значи толкова просто си гори. Мен тоя мотор на колегата 1.6 не мисля , че гори нормално 10/100 извънградско следователно и градско му е завишен

Re: Проблем с голям разход
По мой наблюдения над такъв мотор 1.6 с обикновенна газ нормалния разход извънградско трябва да е 8-9 и градско 13-14 разбира се с нормално каране... и накратко казано 1.6 гори абсолютно същото като 1.8ис или 2.0 които са с по 40-50 коня отгоре, много хора още не го осъзнават това... 

Re: Проблем с голям разход
Ми то на тая обикновенна газ освен да си смениш изпаритела с нов и да се настрой както трябва друго няма кво толко да се направи, а също така да забележиш от коя бензиностанция колко минаваш, щото и това има голямо значение както каза един колега в мнението си
Аз и от много хора съм чул, че откакто намалиха газта са почнали да минават и по-малко километри, така че не са май само колите проблема... 


- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Проблем с голям разход
иСа ми гореше 10 в града с ГИ Ловато и 7.1-7.2 извън града с един човек и каране до 90-110..съответно 8.5 с 4ри човека и багаж и каране 110-130...
Сега 2.5цата ми харчи към 14 в града и към 9-10 извън с ГИ Фобос и каране 110-140 с 90-100 не съм пробвал,но ще е надолу...
Един преден кит ГИ за 4цил е 300 кинта братле...разхода ще ти е надолу,ще имаш по-добра моторна спирачка и колата ще върви повече както на газ,така и на бензин(заради плочката)...в крайна сметка ти си решаваш,но за мен плочка само на някой карб/моно...
Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk
Сега 2.5цата ми харчи към 14 в града и към 9-10 извън с ГИ Фобос и каране 110-140 с 90-100 не съм пробвал,но ще е надолу...
Един преден кит ГИ за 4цил е 300 кинта братле...разхода ще ти е надолу,ще имаш по-добра моторна спирачка и колата ще върви повече както на газ,така и на бензин(заради плочката)...в крайна сметка ти си решаваш,но за мен плочка само на някой карб/моно...
Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
Re: Проблем с голям разход
То е ясно, че си е за инжекцион, но така си я взех колата. А и не знам дали има смисъл на този мотор инжекцион, защото той е тръгнал, вала, повдигачи чукат. Ако я задържа за по-дълго ще го мисля, за сега ще пробвам още някой газаджия и така ще карам.
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 5036X using Tapatalk
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 5036X using Tapatalk
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Проблем с голям разход
Нямам представа, то с обикновена газова играе ли изобщо роля. След този разход се нервирах и отидох и сипах 5лв на 0.79 стотинки и карах докато свърши. Минах 45 км и свърши. Това вече повече ми се нрави да е около 14 разхода. Явно заради студените стартове и карането на по 1км дава такъв разход, но пак ми се вижда доста космически за 1.6 

- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: Проблем с голям разход
[quote="FmX"]
Колега, карам същата кола, само че е автоматик. По книга му дават 12.6/100 градско. Та мисълта ми е, че 1.6 на БМВ не е като другите 1.6. Преди това карах вектра, 2.0, двигател C20NE, градско ми даваше като БМВ-то с ГИ, 16/100. Какъв да е разхода при средна скорост 15 км/ч и включен климатик, 7-8 км до работата с две спирания(паления) за да оставя децата на училище. Иначе извънградско е около 8/100. Правил съм и диагностика, но всичко си беше ОК, така че мисля, че не мога да го сваля по-надолу.
Колега, карам същата кола, само че е автоматик. По книга му дават 12.6/100 градско. Та мисълта ми е, че 1.6 на БМВ не е като другите 1.6. Преди това карах вектра, 2.0, двигател C20NE, градско ми даваше като БМВ-то с ГИ, 16/100. Какъв да е разхода при средна скорост 15 км/ч и включен климатик, 7-8 км до работата с две спирания(паления) за да оставя децата на училище. Иначе извънградско е около 8/100. Правил съм и диагностика, но всичко си беше ОК, така че мисля, че не мога да го сваля по-надолу.
Последна промяна Vasko_G на 28 Юни 2016, 8:50, променена общо 1 път
- BLUE_999
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Проблем с голям разход
FmX написа:Нямам представа, то с обикновена газова играе ли изобщо роля. След този разход се нервирах и отидох и сипах 5лв на 0.79 стотинки и карах докато свърши. Минах 45 км и свърши. Това вече повече ми се нрави да е около 14 разхода. Явно заради студените стартове и карането на по 1км дава такъв разход, но пак ми се вижда доста космически за 1.6
Пробвай да я покараш на бензин ако работи за да видиш какьв разход ше ти даде...тькмо ше си направиш равносметка нормален ли е разхода

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с голям разход
Не виждам смисъл да се търси проблем в "одървени мембрани на изпарителя" и други такива митове и легенди. Плочката е важно да е правилна за двигателя, но предполагам че е. Въздушният филтър също много влияе на смесообразуването - трябва редовно да се поддържа чист (да се сменя с нов).
Добре е да се засече разхода и на бензин.
(За да се прецени до колко зависи от други особености на системата - може да има проблем в някой датчик, и разходът да е висок и на бензин. Разходът много зависи и от стила на каране - от шофьора.)
Това, което трябва да се има предвид при обикновената газова е, че "плочката"-смесителят играе като елементарен карбуратор. Например при ниски обороти и малък въздушен поток, сместа е по-скоро бедна, при високи обороти се обогатява (значително, или не чак толкова). В най-обикновен бензинов карбуратор има няколко подобрения, които да коригират недостатъците на елементарния карбуратор.
Най-обикновената АГУ има и още един недостатък - на празен ход сместа трябва да е по-обогатена, за да има повече газ в колекторите - за да не придърпва при рязко тръгване, когато изведнъж се отвори дросел-клапата. (- което си е чиста загуба при висене на празен ход по светофарите, но и не е вариант при всяко по-рязко тръгване да гърми.)
Ако шофьорът е такъв, че кара до 2000 об. може спокойно да си настрои сместа така, че карането да излиза що-годе икономично. Но като излезе на магистралата - и там ще трябва да кара до 2000 об.
Мой колега имаше едно Polo, и казваше, че харчи 7/100 по маршрут 15 км. София + още толкова извънградско. Тогава не можех да му повярвам, докато не ме повози наскоро./сега е с BMW/. Но да ви кажа как кара: - тръгва плавно, движи се, ако има светофар отпред червен изобщо не бърза, стига по инерция. Ако е зелен също не бърза непременно да мине,, я някаква пи*ка минава - да я огледа.. -- изобщо кара около някакви 2000 об., както съм карал само на шофьорските курсове. Та може би наистина е докарвал 7/100.
Не е лошо ако си с обикновена АГУ, да си потърсиш някакъв ламбда-контролер - той следи сместа от ламбда сондата и чрез нещо с променливо сечение (най-често стъпково моторче) завива и отвива "кранчето" към смесителя - така не се хаби излишно газ - независимо от оборотите си нагажда сместа.
В България тези системи явно не са били много разпространени, понеже се е гледала най-евтината реализация - кранче + смесител. Кранчето се настройва в една точка, на определени обороти. Евентуално след известно каране шофьорът посещава газаджията, малко да го завърти според стила на каране. (например му казва, че иска повече да върви и газаджията малко отвива кранчето).
Не става колата да се "удуши", за да не харчи много - всяко отклонение от оптималната смес води до повишаване на разхода. (+плюс че ако се кара в бедна смес се тормози и съсипва излишно двигателят.) Но ако сте чували мнения колко зле била газта, как колата умирала тотално, че изобщо не върви и т.н. -- това 100% са впечатления на някой, който е карал с обикновена АГУ, настроена в "икономичен режим".
Питай газаджията какво мисли за ламбда-контролер. В момента частите от обикновени АГУ се намират доста евтино. Има и други пинизи, като газов карбуратор с променливо сечение на смесителя (variable-venturi), например BRC BLOS - ама като цена ще дойде колкото един газов инжекцион.
Аз такова не съм виждал на живо, ама си струва за карбураторна кола и разправят, че върви като на бензин, или като с ГИ - и харчи точно пак толкова. А руснаците пък имат един карбуратор (май за Волга) който фабрично е предвиден за газ + бензин - много ме кефи.
Но са прави колегите, че достатъчно евтино ще излезе да си събереш на старо един газов инжекцион. А за няколко хиляди км. ще си избиеш разходите от спестеното LPG. За ламбда-контролер (ако не ти го подарят) пак ще вкараш едни 50-тина лв., +плюс да почерпиш газаджията, дето ще ти го инсталира.
Добре е да се засече разхода и на бензин.
(За да се прецени до колко зависи от други особености на системата - може да има проблем в някой датчик, и разходът да е висок и на бензин. Разходът много зависи и от стила на каране - от шофьора.)
Това, което трябва да се има предвид при обикновената газова е, че "плочката"-смесителят играе като елементарен карбуратор. Например при ниски обороти и малък въздушен поток, сместа е по-скоро бедна, при високи обороти се обогатява (значително, или не чак толкова). В най-обикновен бензинов карбуратор има няколко подобрения, които да коригират недостатъците на елементарния карбуратор.
Най-обикновената АГУ има и още един недостатък - на празен ход сместа трябва да е по-обогатена, за да има повече газ в колекторите - за да не придърпва при рязко тръгване, когато изведнъж се отвори дросел-клапата. (- което си е чиста загуба при висене на празен ход по светофарите, но и не е вариант при всяко по-рязко тръгване да гърми.)
Ако шофьорът е такъв, че кара до 2000 об. може спокойно да си настрои сместа така, че карането да излиза що-годе икономично. Но като излезе на магистралата - и там ще трябва да кара до 2000 об.
Мой колега имаше едно Polo, и казваше, че харчи 7/100 по маршрут 15 км. София + още толкова извънградско. Тогава не можех да му повярвам, докато не ме повози наскоро./сега е с BMW/. Но да ви кажа как кара: - тръгва плавно, движи се, ако има светофар отпред червен изобщо не бърза, стига по инерция. Ако е зелен също не бърза непременно да мине,, я някаква пи*ка минава - да я огледа.. -- изобщо кара около някакви 2000 об., както съм карал само на шофьорските курсове. Та може би наистина е докарвал 7/100.
Не е лошо ако си с обикновена АГУ, да си потърсиш някакъв ламбда-контролер - той следи сместа от ламбда сондата и чрез нещо с променливо сечение (най-често стъпково моторче) завива и отвива "кранчето" към смесителя - така не се хаби излишно газ - независимо от оборотите си нагажда сместа.
В България тези системи явно не са били много разпространени, понеже се е гледала най-евтината реализация - кранче + смесител. Кранчето се настройва в една точка, на определени обороти. Евентуално след известно каране шофьорът посещава газаджията, малко да го завърти според стила на каране. (например му казва, че иска повече да върви и газаджията малко отвива кранчето).
Не става колата да се "удуши", за да не харчи много - всяко отклонение от оптималната смес води до повишаване на разхода. (+плюс че ако се кара в бедна смес се тормози и съсипва излишно двигателят.) Но ако сте чували мнения колко зле била газта, как колата умирала тотално, че изобщо не върви и т.н. -- това 100% са впечатления на някой, който е карал с обикновена АГУ, настроена в "икономичен режим".
Питай газаджията какво мисли за ламбда-контролер. В момента частите от обикновени АГУ се намират доста евтино. Има и други пинизи, като газов карбуратор с променливо сечение на смесителя (variable-venturi), например BRC BLOS - ама като цена ще дойде колкото един газов инжекцион.
Аз такова не съм виждал на живо, ама си струва за карбураторна кола и разправят, че върви като на бензин, или като с ГИ - и харчи точно пак толкова. А руснаците пък имат един карбуратор (май за Волга) който фабрично е предвиден за газ + бензин - много ме кефи.
Но са прави колегите, че достатъчно евтино ще излезе да си събереш на старо един газов инжекцион. А за няколко хиляди км. ще си избиеш разходите от спестеното LPG. За ламбда-контролер (ако не ти го подарят) пак ще вкараш едни 50-тина лв., +плюс да почерпиш газаджията, дето ще ти го инсталира.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани