Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от M10 » 07 Юни 2016, 11:36

Не знам, аз не му разбирам, затова питах :|

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 23.10.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от katev_1985 » 07 Юни 2016, 18:01

Запали и сега е добре.
Оказа се че бензиновата помпа е изгоряла и един бушон който е точно за нея.
Благодаря ви колеги за помощта :yes: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от dreadx » 07 Юни 2016, 21:00

M10 написа:Не знам, аз не му разбирам, затова питах :|

Ами че питай във форума за електроника - тук рискуваш да ти отговорят хора, които не му разбират.. ;)

///Mechov написа:В електрониката колко пъти сте ползвали коресилин за чистител ? То не ми се мисли какво се случва с фолировката и пистите , и самите компоненти .


1. Много пъти, с някои дребни и специфични изключения.

Например има платки, като клавиатури на дистанционни, елки и др., които имат нанесено върху пистите едно графитно покритие в мястото, където контактуват бутоните. Ако платката се измие с коресилин, то и това покритие ще падне.

Изображение

Също графитните лентови кабели за LCD-дисплеи. Изобщо всякакви графитени "технологии" по платката са пластифицирани с някаква гадост, която се разтваря от коресилин. А кабелите за LCD се лепят с някакво проводящо лепило, което също не е устойчиво на коресилин.

Изображение

Някои компоненти също може да са неустойчиви на коресилин. Ето например този зумер е от полистирол и ще се разтвори от коресилина.
Изображение

Някои такива букси също:
Изображение

Понякога може да срещнете и пластмасови крепежи по платката, които да са от неустойчиви на коресилин материали, но това са единични случаи.

Разни копчета и бутончета също не е добре да се мият с различни разтворители, не за друго, ами понеже са общо взето затворени и няма как да се изплакнат. Вътре ще влезе някакъв коресилин и кой-знае какви гадости от мръсотията ще разтвори и ще ги размаже по контактната им повърхност, а при слаби токове това означава, че ще работят когато си поискат.

Изображение

Ако не е възможно да се използва коресилин, естествено има и други подходящи разтворители - изопропанол, метанол и т.н.

Обикновеният етанол не разтваря мазнини и общо взето е с ограничено приложение.
- в електрониката де, за пиене е с неограничено приложение.. ;)

Метанолът пък е вреден. Но ако измиете една платка не може да се нарече чак рисковано. (в смисъл - четох, че се гледа натрупването в организма за единица време - да не се превишават определени количества. Зле приготвената домашна ракия също съдържа минимални количества метанол, но ако е в допустимите граници знаете, че води предимно до лош махмурлук). Затова с метанолът трябва да се внимава, а също да се има предвид, че прониква и през кожата. (- мисля, че с по 0.2 милиграма на квадратен сантиметър в минута)

Ако по цял ден миете платки, е по-добре да се използва по-безвредният изопропанол.

При нужда и в зависимост от замърсяванията методите могат да се комбинират, например: коресилин + изплакване с вода от коресилина + измиване с вода и сапун + последващо добро изплакване.

///Mechov написа:То не ми се мисли какво се случва с фолировката и пистите , и самите компоненти .

2. А какво се случва с фолировката и пистите , и самите компоненти .?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от M10 » 07 Юни 2016, 22:02

dreadx написа:Ами че питай във форума за електроника - тук рискуваш да ти отговорят хора, които не му разбират.. ;)

Останал съм с впечатлението, че колегите във форума са специалисти във всички възможни области, та от някакви платки ли няма да разбират :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от ///Mechov » 08 Юни 2016, 21:25

Платки се мият със спирт ЧЗА , като почнете да миете с агресивни разтворители като ацетон рискувате да унищожите фолировката на самата платка . Виж да се изчисти контакт на реле или прекъсвач става .
п.с. Нито в техникума , нито в института , нито и сега на работа в ел. лаб. не сме чистили платки с коресилин , ацетон и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от dreadx » 09 Юни 2016, 22:20

Ами аз ги чистя предимно с коресилин, освен в изключенията, които споменах.

///Mechov написа:Платки се мият със спирт ЧЗА.

"Спирт ЧЗА" е много недефинирано. Все едно да кажеш: ръжда се сваля с "киселина ЧЗА".
Какъв точно спирт ползваш - вероятно някой от изброените по-горе, ама какъв?

Аз все пак не съм дипломиран инженер по електроника и не ви знам терминологията.
- Кое точно наричаш фолировка, кое може да се унищожи от коресилина? - дали солдер-маската, или медните писти, или стъклотекстолита?

///Mechov написа:.., и самите компоненти .

Този път нищо не спомена за компонентите. Ама как да изложиш някое твърдение, подкрепено с пример, като никога не си мил платки с коресилин. Явно няма да получа отговор за компонентите..

Ще добавя само, че ми се е случвало на много стари български (може би и руски) платки, на компонентите да им се поизтрият надписите и маркировките от коресилина, ама самите компоненти си работят и нищо им няма от миенето.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от ///Mechov » 10 Юни 2016, 2:34

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от ///Mechov » 10 Юни 2016, 2:39

Ето рвзултат от кореселин . Най добре се чисти принципно с изопропанол , но ако няма - етилов спирт ( не денатуриран ) а 99,5% чист за анализи . Не ми се спори .

п.с. Това е от честотен регулатор , който колегата го подхвана с кореселин и четка за зъби .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Проблем със запалването 318 is 140к.с.94г.

Мнение от dreadx » 11 Юни 2016, 1:14

С много ниска резолюция е фотографията и не можах да видя "унищожената фолировка на платката".

По-скоро ми прилича на платка, която е била мокрена (съдя по окислението на елементите). След това е дала на късо и е протекъл голям ток, от което е изгоряла бая част от платката - и най-накрая е копана с дремел.

Или искаш да кажеш, че платката си е била наред до преди това, пускали сте я и си е работила?
(- тогава защо е била нужна интервенцията с коресилина?)

Лошото при тези високоволтови, силнотокови, импулсни джаджи - като честотния инвертор е - че дори само една от многото части да не е наред, обикновено това води до голям взрив. Или всичко трябва да се поправи от-до, или изобщо да не се включва.
Предполагам, че това е причината в случая - някой неотстранен дефект, а не измиването с коресилин.

Ама да знаеш, че не се заяждам. Просто хората обикновено се информират от форуми. И като се напише нещо, което не е баш вярно, след време невярната информация се мултиплицира. И за човек без опит става доста трудно да разбере кое по форумите е истина и кое не е.

А аз самият доста съм научил от форумите и ми се иска информацията да е точна. Обаче е важно и да няма неточна.

---------
/// надолу е оффтопик - може и да не го четете..

В тази връзка се сетих за една друга тема, която прочетох преди време. Там един колега описваше в четири страници как си е правил някакво измерване на температурата. От мъглявите му изказвания си личеше пълно невежество. Но много потребители се бяха събрали да ахкат и да охкат! - хора, които също като него не са наясно с материята.

То не бяха едни особени замасявания на датчици, дето и инженерите от БеЕмВе не са се сетили да ги направят.. И какво ли още не.

И само един човек, явно разбиращ, си беше направил труда да му обяснява, че не е правилно така да се прави - то не за друго, ами за да му даде насоки как да го направи по-добре (- така и така се е захванал, защо да не го направи правилно?) Но веднага няколко от фанатизираните фенове-неразбирачи му бяха написали: - Абе ей, защо така се заяждаш с човека.?

Накрая човекът беше пуснал едно "демо" на готовия продукт. Където ясно си личат очакваните недостатъци, свързани с неграмотното проектиране на изделието.

Но освен с невежество, цялото ТНТМ беше подкрепено и с голяма доза самочувствие. Видя се наживо как показанията му от АЦП-то играят с по 5-6 градуса нагоре-надолу, но той беше казал: "- Ето, вижда се датчикът колко е чувствителен." ;)))))))))))))))

Няма да споменавам за кой потребител и за коя тема става въпрос, че пак ще се стигне до: "защо се заяждаш с човека?" - а не ми е това целта.

Но не мога да разбера и перверзното му задоволство от факта, че ще блесне като гоУем специалист - в очите на няколко неразбирачи.
Вместо да пише глупости, можеше да обсъди това, което не му е ясно - и щеше да научи толкова много нови и полезни неща.. В обменът на информацията, изясняването и стигането до истината е ползата от всеки форум.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook