Спирачки - индикация?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Спирачки - индикация?

Мнение от Shider » 06 Дек 2006, 10:37

Значи, снощи докато си карам ми светна индикатора за износени накладки. И започват едни въпроси:
1. Нормално ли е да светне в момент, когато спирачката не е натисната и да не изгасне повече?
2. Как по дявлите изгасва? С търсачката излязоха варианти от откачане на акумулатора до смяна на датчика.
3. Отзад съм с барабани. Сякаш нямам датчик на задно дясно колело, или аз пропускам нещо?
Преди около месец си проверявах спирачките - диска беше почти на минимум (ок.10.5мм), накладките също. Отзад беше ОК (отворих само предна дясна и задна лява, та датчици не съм виждал).
Отпред сменям всичко то е ясно, но индикацията.....
И друг въпрос - мога ли да сложа вентилирани дискове, без да сменям скобите? И има ли смисъл?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 06 Дек 2006, 10:50

Датчика е само отпред, като смениш датчика с накладките и ще загасне само!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 06 Дек 2006, 12:33

И друг въпрос - мога ли да сложа вентилирани дискове, без да сменям скобите? И има ли смисъл?

И мен това ме интересува, защото съм за смяна на дисковете ама искъм да са вентилирани! Нека някой компетентен по въпроса да изкаже мнение.

Трябва да има два датчика, на предна лява и задня дясна гума. Датчика е на графитна основа и когато накладката се изтрива датчика и той се трие. При достигане на критичната зона лампата светва и изгасва само при смяна на датчиците с нови. Погледни си задните накладки да не би те да са заминали и само заради датчика отзад да ти свети. Датчиците е желателно да се сменят с накладките, но повечето колеги не го правят, защото един датчик струва около 20-25лв., демек 2х25=50лв. Ти си прецени сам. При мен например накладките са новички, но при смяната им в Австрия не са сложили датчици и засега няма да ги сменям до следващата смяна на накладките и тогава ще си ги сменя. Ако те дразни лампата просто я свали, за да не те дразни, че свети. Това е от мен, дано да съм ти бил полезен.[/quote]
B M W и всички останали!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 13.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Yojimbo » 06 Дек 2006, 19:58

мога ли да сложа вентилирани дискове, без да сменям скобите?


Не неможеш! Вентилираните дискове са по-широки от нормалните. Сменят се и спирачните автомати с такива за вентилирани дискове.
Колкото повече, толкова повече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 06 Дек 2006, 20:12

sorry колега но да не пускам нова тема и аз да попитам нещо в този ред!
скоро ми бяха казали че може да се нарежат обикновенните дискове така че да заприличат на винтилирани-възможно ли е?Правено ли е от някого в форума И увеличават ли се рисковете при тази маниполациа(ако е възможна де)????
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Мнение от flober » 06 Дек 2006, 20:41

значи вентилираните дискове е съвсем друго нещо а тъкива нарези на диска за които говориш ти да може да се напрви и на твоите дискове

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 06 Дек 2006, 20:42

Вентилираните дискове са едно, а нарязаните нещо друго.
Има вентилирани, вентилирани нарязани и вентилирани надупчени. На легналият диск на картинката се вижда добре. Обърни внимание на черната част по външната страна на диска. Вътре е с лопатки (ако може да се каже така), които всъщност се падат вътрешни на диска. Те загребват въздух и по този начин се получава охлаждане.

скоро ми бяха казали че може да се нарежат обикновенните дискове така че да заприличат на винтилирани-възможно ли е?

Не може да заприличат на вентилирани като се нарежат, ще заприличат на нарязани. ;) Аз лично не бих правил такава манипулация, все пак това са спирачки, а не какво да е! Съмнявам се, че ще има положителен ефект, даже се опасявам от точно обратното. Една кола не е задължително да върви много, но винаги трябва да може да спре!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 07 Дек 2006, 10:38

mirmidon написа:
И друг въпрос - мога ли да сложа вентилирани дискове, без да сменям скобите? И има ли смисъл?

И мен това ме интересува, защото съм за смяна на дисковете ама искъм да са вентилирани! Нека някой компетентен по въпроса да изкаже мнение.

Трябва да има два датчика, на предна лява и задня дясна гума. Датчика е на графитна основа и когато накладката се изтрива датчика и той се трие. При достигане на критичната зона лампата светва и изгасва само при смяна на датчиците с нови. Погледни си задните накладки да не би те да са заминали и само заради датчика отзад да ти свети. Датчиците е желателно да се сменят с накладките, но повечето колеги не го правят, защото един датчик струва около 20-25лв., демек 2х25=50лв. Ти си прецени сам. При мен например накладките са новички, но при смяната им в Австрия не са сложили датчици и засега няма да ги сменям до следващата смяна на накладките и тогава ще си ги сменя. Ако те дразни лампата просто я свали, за да не те дразни, че свети. Това е от мен, дано да съм ти бил полезен.
[/quote]Той е с барабани отзад и там мисля че няма датчик

U.S. MARINES
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София,L.A.
Пол: Мъж
Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR

...........

Мнение от Тоо Cool » 07 Дек 2006, 12:52

Ако си с барабани отзад естествено, че има един датчик! Ако сис и отзад с дискове-два датчика.
Тези дискове, които си видял и искаш да наподобиш се водят ФРЕЗОВАНИ, а не нарязани. Има фрезовани, вентилирани, вентилирани-дупчени/перфорирани/! На 318и обаче предните не са вентилирани-тоест не са двойни и не можеш да ги смениш с такива! Най-добре вземи едни Брембо макс за отпред-/фрезовани/ и приключваш въпроса! ;)
In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006

THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 07 Дек 2006, 13:16

Ясно, благодаря за отговорите 8)
Между другото лампата на таблото изгасва, светва пак...
Може би има някакъв алгоритъм - ако известен брой стартирания няма нещо нередно изгасва; после пак да светва, ако отчете проблем :idea:
Де да знам :?: :!: :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 08 Дек 2006, 14:45

Отивай и взимай два диска за отпред с накладки, като за твоя модел и газ на колицата. За предпочитане е АТЕ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 08 Дек 2006, 16:39

Как го прати за дискове с накладки, все едно да иде да си купи едни цигари :mhihi:
Още повече за предпочитане са дискове на Zimmermann, с едни гонити накладки и направо ще кове;)
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 09 Дек 2006, 15:44

Някой да ме посъветва какви дискове да взема от Австрия за моят компакт!
B M W и всички останали!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook