Климатроника не се изключва
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- spens_82
- ентусиаст
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: варна на морето
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
- Детайли за колата: E60 530D 218коня
Климатроника не се изключва
Здравейте колеги,от няколко дена когато пусна климатроника(двузонов) -не иска да се изключи-угасва управлението ,но продължава да си духа силно.Трябва да загася колата и тогава спира ,но като дам на контакт пак си духа.Миналата година сменях таралежа(взех от авто-морга ) защото беше тотално заминал,чудя се дали е от таралежа пак или управлението ?
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Климатроника не се изключва
Извади таралежа и виж дали ти идват от климатроника 2 до 8 волта управление на степените и 0 волта, когато е изключен. Това е между 3-ти и 4-ти пин на буксата (3.управление / 4.маса). Ако е така, то остава да е таралежът - и най-вероятно проблемът е в него.
За подробности, кое как е свързано, виж в тази тема. viewtopic.php?f=35&t=276935&start=105#p3961565
За подробности, кое как е свързано, виж в тази тема. viewtopic.php?f=35&t=276935&start=105#p3961565
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Климатроника не се изключва
Ще използвам темата на колегата, дано не е проблем.
При мен преди таралежа се топят буксата и кабелите на таралежа. Купих нова букса и навързах кабелите и сега пак всичко е овъглено и стопено. Цяла зима изкара с новата букса докато един ден не започна да ми пуши из под краката все едно колата се запали... Какво може да се направи?
При мен преди таралежа се топят буксата и кабелите на таралежа. Купих нова букса и навързах кабелите и сега пак всичко е овъглено и стопено. Цяла зима изкара с новата букса докато един ден не започна да ми пуши из под краката все едно колата се запали... Какво може да се направи?
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Климатроника не се изключва
Виж да не би да си с неоригинален таралеж. Имало някакви, дето им били по-тънки пиновете на буксата и не контактували добре.
По принцип ако има нагряване в букса, значи няма добър контакт. - Ако буксата е леш, аз бих запоил направо жиците за таралежа, ама е голяма простотия това.. :)
(- другият вариант при който може да грее - ако само си омотал кабелите за старите, без да си ги запоил, когато си сменял буксата - задължително трябва да се запоят, понеже токът е голям. Иначе пак ще има нагряване.)
По принцип ако има нагряване в букса, значи няма добър контакт. - Ако буксата е леш, аз бих запоил направо жиците за таралежа, ама е голяма простотия това.. :)
(- другият вариант при който може да грее - ако само си омотал кабелите за старите, без да си ги запоил, когато си сменял буксата - задължително трябва да се запоят, понеже токът е голям. Иначе пак ще има нагряване.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Климатроника не се изключва
Да колега само съм ги омотал. Явно там е проблема мерси.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Климатроника не се изключва
Много е вероятно в началото да са давали добър контакт, а после да са започнали да се окисляват - след което започват да се нагряват и да се окисляват още повече.
Най-добре ще е да разгледаш и да установиш точно от къде е възникнал проблемът.
Ако има овъгляване и по буксата на самия таралеж, почисти пиновете на таралежа с фина шкурка - напр. 2000.
Ако на новата букса от инсталацията се е овъглила само някоя определена жица, виж дали не можеш да я заместиш с части от старата букса. Не слагай контактни пластинки, които са прегрявали, защото може да са загубили от своята еластичност и пак няма да стискат добре.
За запояването трябва да имаш възможност да си докараш ток до колата. Или ако го правиш на улицата, потърси някой да ти услужи с газов поялник.
После изолирай добре жиците с повече изолирбанд или с два слоя термо-шлаух.
Изолирбандът в някои отношения даже е по-добре, но понеже в колата понякога става много топло, може да тръгне да му се размеква лепилото и да се развие. Затова не е лошо отгоре да го пристегнеш и с по една тънка свинска опашчица - да го държи. (виждал съм такова решение, върши идеална работа)
След това, когато включиш таралежа, го остави да поработи малко и пипни по буксата и кабелите - дали не се нагрява пак нещо. Разклати ги, за да видиш, че не прекъсват и т.н. - Ще стане, няма къде да ходи.
Най-добре ще е да разгледаш и да установиш точно от къде е възникнал проблемът.
Ако има овъгляване и по буксата на самия таралеж, почисти пиновете на таралежа с фина шкурка - напр. 2000.
Ако на новата букса от инсталацията се е овъглила само някоя определена жица, виж дали не можеш да я заместиш с части от старата букса. Не слагай контактни пластинки, които са прегрявали, защото може да са загубили от своята еластичност и пак няма да стискат добре.
За запояването трябва да имаш възможност да си докараш ток до колата. Или ако го правиш на улицата, потърси някой да ти услужи с газов поялник.
После изолирай добре жиците с повече изолирбанд или с два слоя термо-шлаух.
Изолирбандът в някои отношения даже е по-добре, но понеже в колата понякога става много топло, може да тръгне да му се размеква лепилото и да се развие. Затова не е лошо отгоре да го пристегнеш и с по една тънка свинска опашчица - да го държи. (виждал съм такова решение, върши идеална работа)
След това, когато включиш таралежа, го остави да поработи малко и пипни по буксата и кабелите - дали не се нагрява пак нещо. Разклати ги, за да видиш, че не прекъсват и т.н. - Ще стане, няма къде да ходи.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Климатроника не се изключва
[quote="dreadx"][/quote]
Мерси отново колега. Колата я купих като явно и преди е имало там проблем. Купих оригинална букса, че иначе въобще нямаше такава, а направо пиновете бяха намушкани и свързах кабелите без да ги запоявам и ги омотах с изолирбанд, но след 1 зима отново същото. Явно трябва сега да ги запоя макар и да са се овъглили доста и зор се бърка толкова навътре в инсталацията за да се отрежат овъглените и да се пуснат нови кабели. Много е лошо времето и при първа възможност ще видя какво ще сътворя. Съжелявам, че разводних темата на колегата.
Мерси отново колега. Колата я купих като явно и преди е имало там проблем. Купих оригинална букса, че иначе въобще нямаше такава, а направо пиновете бяха намушкани и свързах кабелите без да ги запоявам и ги омотах с изолирбанд, но след 1 зима отново същото. Явно трябва сега да ги запоя макар и да са се овъглили доста и зор се бърка толкова навътре в инсталацията за да се отрежат овъглените и да се пуснат нови кабели. Много е лошо времето и при първа възможност ще видя какво ще сътворя. Съжелявам, че разводних темата на колегата.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Климатроника не се изключва
Виж по някои морги дали няма да ти дадат да си отрежеш такава букса с кабелите - сигурно ще е на някаква символична сума - моргаджиите много не държат на тези неща.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- spens_82
- ентусиаст
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: варна на морето
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
- Детайли за колата: E60 530D 218коня
Re: Климатроника не се изключва
Колеги реших проблема-оказа се пак таралежа,смених го и си работи климатроника нормално.Благодаря на всички за съветите и мненията,може вече да се заключва темата. 

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани